Според "Динамика и диагностика на психичното развитие" от Виолета Борисова и Райна Арнаудова, агресивното справяне не е "природно заложено", а е научено, на база агресивния нагон в човешката природа.
Майките, които посягат, пък и тези, които само говорят и отстраняват детето, но без да има дългосрочен ефект, явно си противоречат в очите на детето: то си мисли следното "Да, тя сега ме дръпна, но онзи ден като ошамарих Митко нищо не ми каза". Другият вариант е да не са последователни в забраните си. Третият вариант е да е налице скрит у дома агресивен фон.
Относно ранното тръгване на ясла и агресивните настроения. /Пак ще обвиня възрастните наоколо, но и ще дам пример/ Колкото е по-малко детето, толкова възпитанието е по-подлежащо на развитие, при подходящи стимули. Обаче в яслите, когато е налице неадекватно присъствие и включване от страна на възрастните, децата се учат да защитават "своята играчка" до кръв, без да могат да го оценят това като лошо поведение. Не казвам, че навсякъде е така, обаче при липса на грижа и внимание децата се справят едно с друго чрез сила /малки са, за да им идват от самосебе си други идеи за справяне/.