второ радиопредаване

  • 3 941
  • 36
  •   1
Отговори
# 15
  • София, в офиса
  • Мнения: 1 269
Ще дойде на живо и моя колега - слухов рехабилитатор, дългогодишен пом.директор на училището за деца с увреден слух в Търговище. Докато е тук - мамите които имат подобни проблеми - имате ли въпроси към нея, за да ги запиша?

Последна редакция: чт, 08 сеп 2005, 14:47 от nnnnina

# 16
  • Кори Селести
  • Мнения: 5 538
 Mr. Green Mr. Green Mr. Green
хахаааа...а така:)
като ще има толкова много хора, аз може ли само да съм в студиото и мълчаливо да си снимам, а?
кажете ДА:)
пък другия път ще се реванширам:))))

# 17
  • Мнения: 2 543
Nnnnina, честно казано аз самата съм още в началото на пътя и не съм много сигурна какво знам, за да знам какво не ми е ясно Embarassed. Обаче, ето, сега напоследък чувам, че децата няма да имат право на допълнителна рехабилитация (освен тази, която получавт в яслата, логопедичната или специалната детска градина и т.н.). Та в контекста на интегрирането, как се интегрират деца, които самата държава сякаш не иска да интегрира, отказвайки да приеме факта, че с половин час на ден (в най-добрия случай), нищо не се постига. Вярно е, че голямата отговорност е на родителите, и че те трабва също да работят с децата, но ако родителите няма от кого да се научат, как те да учат децата? А родителите от провинцията? Там нито има специални ясли и градини, нито кабинети към масовите, нито кой знае какви специалисти (говоря за работата с деца кохлеарни импланти, която все пак е по-различна от обикновената рехабилитация).  ooooh!

# 18
  • в края на града
  • Мнения: 4 446
За въпроси и аз не знам какво конкретно да попитам  Confused С Яни сме посещавали яслата, за която пише Ieрpe но тъй като беше мъничък ходихме само сутрин на рехабилитацията по един час седмично, като аз винаги присъствах на работата с него. Но там това е принципът: сутрин работа с дечицата с увреден слух, поета от двама специалисти и след това тези дечица се разпределят по другите групи на детската ясла. Не знам как се справят редовите учителки, но съм свидетелка на една от тях (нова ли беше, не знам), която дойде специално при слухово-речевите рехабилитаторки да я обучават как да работи с тези дечица... Като идея е добре замислено, на практика все още не сме го изпитали на гърба си как е...
Иначе в момента основният ни проблем е рехабилитацията и по-конкретно каква слухово-речева рехабилитация можем да получим за момента безплатно. Защото миналата година, освен веднъж седмичните посещения в детската ясла, ходихме и на индивидуален рехабилитатор всеки ден за по половин час и благодарение на нея Яни е на нивото, но което е в момента. Оказва се, че тази година (явно държавата е съкратила някои субсидии), на дечицата се полага рехабилитация само на едно място, или ясла, или друго място и край. Ама може и веднъж седмично да ходиш в яслата, което е напълно недостатъчно, но това е, не може на друго място... Доколкото знам при по-големите дечица е още по-голям проблем, защото се разделят часовете по говорна и слухова рехабилитация и се оказва, че се плащали само едните  Shocked... И разни подобни недомислици, но въобще не са ми ясни и в момента се мъча да си ги разясня (не знам и дали жената, която ще поканите е наясно с тези "истории")...

# 19
  • Бу-у-урга-а-ас
  • Мнения: 2 708
Със сигурност знам, че в 151 училище има интегрирани деца с увреден слух. Не може ли да се потърси връзка с директора, психоложката  и логопеда на училището. Преди години училището беше домакин на един проект за интеграция в масовите училища на деца с увреден слух на АРДУС и МОН.
Към същия проект бяха приети и деца в Младост в 133 училище.
Ето сайта на АРДУС http://www.ardusbg.com/index.html

А, ето ме и мен на младини: http://www.ardusbg.com/gallery/d49.html

Последна редакция: чт, 08 сеп 2005, 14:38 от logo5ka

# 20
  • Мнения: 417
Моята дъшеря с диабет посещава  от година и половина 124 градина, където има отделна група за деца с диабет. Специалното е че закусват в 10ч., спазва се диетата и имат мед.сестра+ учителка+леля. Учителките са донякъде обучени т.е. могат да премерят кръвна захар и знаят, че децата е опасно да се оставят сами. Прави ми впечатление, че много малко деца посещават градината /около 15 са записани, а ходят 10-12/ В групата има и четири здрави деца едно от който е синът ми. Като цяло съм доволна от отношението и персонала. Базата е лоша. Разглеждат ги малко като втора категория, от тях не се събира такса. Не ми е точно това представата за интеграция, но май за тези деца е по-добре да са отделно т.е. болестите при тях протичат по-тежко, ядат едно и също /т.е. не искам дъщеря ми да гледа гаден кисел и да си мисли, че това е най-вкусното нещо на света и да намрази например ябълките/.  Засега за мен е най-важно, че не са допуснали хипогликимии и децата са в социална среда.
Заради непосещаването /София е голяма градината е само една, от редовно ходещите деца три отиват на предучилищна/ днес ме изненадаха /заведох ги за първи ден/, че могат и да развалят групата.

# 21
  • Мнения: 1 710
Хора, тук съм най-после
Надявам се да мога да помогна за темата
Но имам нужда от още информация -ако съм изпуснала нещо кажете ми го че беш сега нямам време да прегледам всичко писано докато ме е нямало. Имайте предвид, че от 4 седмици не съм помирисвала компютър.
Кога ще е предаването за интегрирането на деца с увреждания?
Трябва ли да имам нещо написано или някакви въпроси?
Хайде казвайте повече

# 22
  • Кори Селести
  • Мнения: 5 538
Мая, ето това е другата тема по въпроса...
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=42182.0

zazi една майка май точно за тази градина е писала...
това със закриването на групата ... как го мислят?!
Къде да ходят тези деца???
Ето още един конкретен въпрос, който може да се зададе в предаването...

# 23
  • София, в офиса
  • Мнения: 1 269
Здравей Мая,
ти имаш доста опит по темата. Не можем да съберем всичко  в едно предаване. И тъй като това е преди 15.09, решихме, че сега е моментът в който да се говори за интеграцията в училище - като възможност и невъзможност. Какво педлага държавата на хартия и какво се случва в действителност. Накрая трябва да се обобщи какви права имат децата с увреждания и какво се прави, за да си получат (ако има ги дадат Sad)) Ще се поговори и за възможността за детска градина и какво се случва там. Затова предлагам, ако си съгласна да запишем едно "интервю" за патилата ти по въпросите на детската градина. Има една мама, която не пише тук, но тя се съгалси да я запишем за нейните патила на детето в училище. Сумарното време на предаването без рекламите и музиката е 35 мин, затова трябва да оставим отворене врата за развиване на темата в следващо предаване, защото има толкова да се кайе, че и една година можем да си говорим само за това. Ще дойда в неделя където ми кажеш, ако трябва и до вас. Мойеш да ми пишеш и на кю-то Grinning

# 24
  • Мнения: 1 710
Здрасти Нина,
С радост ще помогна с каквото мога. Дай някакъв телефон на лични, за да ти звънна да се уговорим нещо по-конкретно за неделя, че сега ми е още рано да ти кажа кога и как да стане. Ще ти пратя и моя телефон, та като имаш свободно време и ти да ми звъннеш. Все ще го нагласим някак.

# 25
  • Мнения: 2 543
Само искам да внеса малко яснота по повод въпросите, които зададохме с Петя. Оказа се, че и досега децата не са имали право на допълнителна рехабилитация, а просто хората са си "затваряли очите", за да можем да имаме повече възможности  Confused. Но от тази година целият този процес се компютъризира и няма как да се пропусне нещо. И така - който ходи в яслата или логопедичната детска градина или на друго място, където работи със специалист, няма право да ходи безплатно и при друг. NaughtyЕто защо, нашите питания вече не са актуални, или поне моето. Защото наистина не виждам как на Яни на Петя ще са му достатъчни няколко посещения в месеца в яслата, за да се развива добре. Close

# 26
  • Мнения: 882
Прекланям се пред ентусиазма на ninnna и на другите мами да помогнат с каквото може на децата. Аз обаче не вярвам, някой да чуе гласа им. Представяте ли си кога нашата държава, ще заприлича на Швеция например, където всичко се прави в името и за децата.

# 27
Здравейте,мили мами!Аз съм слухово-говорния терапевт от Търговище.Относно интегрирането на децата: всички деца трябва да бъдат приемани в масови детски градини и училища, като директорите по никакъв начин не могат да отказват /това е визирано в Закона за народната просвета и Правилника за приложението му/. В групите в детските градини могат да се интегрират до 2 деца, като тези групи остават на минимален брой деца за сформирането си;в класовете - до 5 ученика, като класовете също "функционират" на минимален брой деца в тях. На всяко дете трябва да се разработи Индивидуална програма за обучение и развитие и НАЙ-ВАЖНОТО - тя не може да "действа", ако вие не сте я подписали /първо се запознавате, после подписвате/. На децата с увреден слух се полага безплатна рехабилитация на слуха и говора по следния начин:детска градина и от І-ви до ІV-ти клас - ежедневно по 30 мин. с всяко дете;от V-ти до VІІІ-ми клас - три пъти седмично по 30 мин. с всяко дете;освен това могат да посещават всички специални предмети, застъпени в обучението на децата в специалното училище /такива са - Развитие на речта, Фонетична ритмика и моторика, Музикални стимулации, Реч и предметна дейност и др.под./ или обучението по тях да става от ресурсния учител. Само нямам представа на какъв ресурсен учител ще попаднете и не зная какво да ви посъветвам. Важно е да имате много кураж и да дарявате децата си с много обич!!!Лично аз съм си мислила и МНОГО ВЯРВАМ в това, че децата с увреден слух са като всички останали деца, но с по-особена комуникация. Още повече - сега има хубави слухови апарати, кохлеарни инплантации, а това е голям шанс - децата преди години не го имаха.ПОЗДРАВЯВАМ ВИ! Hug

# 28
  • Кори Селести
  • Мнения: 5 538
http://www.tamnev.com/radioN/index.htm

ето какво измислих за сайт на предаването...
още много има да се прави...но като идея само...
от другите предавания също трябва да ми дадат инфо...

# 29
  • в края на града
  • Мнения: 4 446
... ето какво измислих за сайт на предаването...

На мен ми харесва, много.

Общи условия

Активация на акаунт