Трудно проговарящи деца - тема 2

  • 110 791
  • 760
  •   1
Отговори
# 195
  • Мнения: 798
Според мен не е рано и щом все пак имате тази диагноза е задължително да започнете работа с логопед. Ние започнахме малко преди да стане на 3г. Точно тези години са много важни, защото след това нещата за наваксване стават страшно много. Потърсете логопед, който работи с деца в малка възраст, поне 3 пъти седмично, а логопеда да ви обяснява и обучава как да работите и в къщи. Има огромно количество материали във форума и в нета като цяло за работа в домашни условия. А най- важното е да се радвате на най- малкия успех и да му казвате всеки ден колко много го обичате.

# 196
  • Мнения: 64
ПОМОЩ...дайте координати на "добри"и с"подход" към по-специфи4ни де4ица логопеди от Варна  моля?!?

# 197
  • Мнения: 503
Здравей, iviviv. Четейки те, оставам с впечатлението, че детето ти има нужда от комплексна работа от няколко специалиста и психологическо обследване. Според мен е най- добре да се насочиш към някой от центровете, в които работят екипи (изброени са напред в темата),а не да обикаляш от логопеда при психолога, пък после при специалния педагог, без те да имат комуникация помежду си. Изследването на слуха и ЕЕГ- то са само началото. Слагаш ги в една папка и отиваш с тях в някой център. Там подаваш заявление и чакаш (доста време) да започнат работа с детето. Ако пропускам нещо, моля другите да ме допълнят.

# 198
  • Мнения: 64
Ние посещаваме специален педагог ,но от центъра отлагат логопеда защото не бил готов...социализиран,направила съм всяко изследване което са изисквали...то друго освен тези незнам дали са необходими,но аз съм готова и правя вси4ко само да дърпаме напред.

# 199
  • Мнения: 503
О, извинявай, не ми е станало ясно, че посещавате център. Стори ми се, че сте в началото на "пътя".

# 200
  • Мнения: 15 795
Привет мами.Синът ми ве4е е на 3 г и 5м и незнам ве4е как да му бъда полезна.Той както е ясно не говори с изклю4ение на няколко думи4ки като незнам дали влага смисъл в тях.При нас проблема е 4е той е с хиперактивност и вси4ки казват 4е е рано за логопед ,защото първо трябвало да се укроти и социализира  и така незная до кога.Сега посещаваме само специален педагог.Моля ако някой е в подобно положение за съвет.Благодаря.

Първата ни диагноза от преди пове4е от 2 години беше  сензомоторна-алалия , но  както се полу4ава при някои от нашите специалисти ме изпратиха с тази диагноза и после се оправяй сам.И до сега ми се казва 4е имало време макар ве4е да сме на 3г и 5 м.Правили сме от изследванията само  БЕРА за слуха и ЕЕГ.Какво е нужно още за това състояние?

Много те моля сподели кой ви постави диагнозата "сензо- моторна алалия" особенно както разбирам на доста крехка възраст, защо ви препоръчаха да направите ЕЕГ, в кой център се занимава педагого с него и защо педагог, а не примерно психолог, какво значи "да се социализира", имал ли е проблеми от тази сфера. Това което споделяш че като му говориш нито приема нито предава ми напомня други проблеми. Принципно много ми е чудно и на факта че се отлага работата с логопед...

# 201
  • Мнения: 503
Излиза, че диагнозата е поставена на около годинка, което и мен ме впечатли. iviviv, в други теми пишеш, че детето е със слухов апарат. Това също е от значение. Коментирала ли си със специалистите, дали с него да работи логопед или сурдопедагог?

# 202
  • Мнения: 87

Здравейте. Моето дете скоро става на 5 г. До 3 годишна възраст казваше само по няколко думи. Водихме я на невролог, психолог и логопед за преглед. Всички ни успокояваха, че ще се оправи от само себе си и няма нужда от допълнителни занимания с логопед. Да, ама не. Нямаше никакво желание да говори. Започнахме с Ноотропил по предписание на невролога. Наистина помогна. Съгласна съм с мненията, че само лекарствата не могат да оправят проблема, но наистина са от помощ, тъй като значително повишават концентрацията.

Когато детето стана на 4г. бяхме вече много притеснени. Та тя не можеше да направи просто изречение. Не разбираше много неща, не можеше да се концентрира, когато и обяснявахме нещо. Сякаш думите ни минаваха покрай ушите и. Тогава започнахме интензивни логопедични курсове в Пловдив в център "С-Иввена" при много добра логопедка - Миглена. Не напразно го казвам тук във форума, защото за мен тя е направо факир! Половин час супер интензивни уроци, като концентрацията на детето беше на 100% от начало до край. Просто си го може жената! Това го правихме 4 месеца  по 3 пъти в седмицата и резултатът беше поразителен. Детето постепенно  излезе от дупката и започна да осъзнава, да се опитва да говори. Сега сме в София при друг логопед. Вече е почти на 5 годинки и е много по- напред с материала. Даже обича да се шегува- нещо, което преди няколко месеца беше немислимо.
Искам само да добавя, че и вкъщи се занимавам с нея- карам я да оцветява, рисува, реди пъзели, поватаря текстове на приказки и т.н.

Установих, че трябва да се работи в много посоки с нея- концентрация, логика, техника на говор (да повтаря изречения, стихчета), пространствена ориентация,  рисуване , финна моторика ( рязане с ножица, шиене) и др.

Наистина е много тежко. Искаме да постигнем бързи резултати, а това определено  пречи. Трябва много търпение, детето не трябва да се насилва да прави нещо, което не иска и всичко трябва да е под формата на игра. Понякога, когато трябва да отговори на елементарен въпрос, а не може, направо съм се отчайвала, предполагам всички са минали по този път.

Много благодаря за материалите в началото на темата! Наистина ще са ни много полезни.

Успех на всички и кураж!

# 203
  • Мнения: 87
Искам само да допълня нещо. Така и при всичките ни прегледи не разбрах точно откъде се е породил този проблем. Не са ни гледали на томограф и не са ни правили никакви изследвания, само прегледи при 3 невролога, които са преценили явно, че няма нужда от такива изследвания. Но мен все ме гризе въпроса- защо?

# 204
  • Мнения: 5 969
На въпрос Защо? никой засега не може да си отговори. А на психиатър водили ли сте детото? Може би вече не се налага, щом отчитате такъв напредък, за което Ви поздравявам Вас и хората работили с дъщеря Ви  Hug. Винаги много се радвам да прочета такива постове  Heart Eyes

# 205
  • София
  • Мнения: 4 412
unrealexp, поздравления и от мен! Много позитивен пост, пиши по често!  bouquet

# 206
  • Мнения: 167
И при нас е общо взето така, откакто се работи с детето напредва много интензивно, но пак по специфичен начин.  Thinking
Другите деца, много по-малки, може две думи да знаят, но ги употребяват в диалог. Вчера един фъстък, не повече от 2 г., майка му му казва малък си още за това, а той "аз голям" и спори с нея. Как си мечтая за това. При нас има все преповтаряне на научените неща, колкото и да се увеличава речникът, някак все е пасивен речник. Също има чувство за хумор, но се проявява само когато го вижда и усеща в ситуацията. Ако хуморът е скрит в думите, не го разбира.
Все се чудя ще се компенсира ли това напълно и настръхвам при мисълта за 1 клас. Ще работим и ще се молим!
Дано да имат нашите деца пълноценен живот!

# 207
  • Мнения: 144
mom , колко годишно е детето ?
Имам син на 5 и половина, който проговори късно, но бързо овладя речта и настигна (дори надмина) връстниците си, като говори понякога с доста изискани изрази и думи. Но въпреки това диалог няма ! Всичко, което казва идва директно от някой анимационен филм (може да ги гледа с часове и все едни и същи) и естетсвено са доста неадекватни. За хумора - не го усеща и се обижда като много лесно започва да рони крокодилски сълзи.

# 208
  • Мнения: 167
mom , колко годишно е детето ?
Имам син на 5 и половина, който проговори късно, но бързо овладя речта и настигна (дори надмина) връстниците си, като говори понякога с доста изискани изрази и думи. Но въпреки това диалог няма ! Всичко, което казва идва директно от някой анимационен филм (може да ги гледа с часове и все едни и същи) и естетсвено са доста неадекватни. За хумора - не го усеща и се обижда като много лесно започва да рони крокодилски сълзи.

Синът ми е една година по-малък. Не мога да кажа, че знае много думи. Но усвоява с работа. Когато му се обясни смисълът на думата я запомня и я употребява.
Ние имахме навика да снимаме с камера и когато пуснем филмчето с едно две гледания го научава на изуст. Но аз спрях да ги пускам. Точно понеже после се мъчи да ни вкара в същата ситуация. Иска да чуе същите реплики. Но ние гледаме да го вкарваме всеки път в различни ситуации и дори думите, които знае да ги използваме по различен повод. Иначе всичко става някаква схема.
Пускам филмче максимум по 1 път дневно, гледам да е различно. И то понеже ми се налага да свърша нещо през това време.
Иначе гледам да му предлагам нови неща. Нови книжки, нови пъзели, нови занимания. Опитвам се максимално да го изведа от шаблоните. А той се стреми към тях, понеже му е комфортно така.
Все пак в някаква степен не може да не прави някакви свои изречения, поне когато иска нещо?

# 209
  • София
  • Мнения: 4 412
Моето дете ще стане след няколко месеца на 6 години и е наваксала почти напълно. Говори, изказва си желанията, сричкува думи, познава по слух коя е първата буква, научи да пише повечето букви, може да смята до 5, да отброява до 10, познава числата до 30. Най-голям напредък постигна в последните 3-4 месеца, като чели всичко научено се пренесе сега.
Днес например в книжката за ДГ имаше нарисувани звезди, луна, слънце, лампа, фенерче и въпрос "Кое не можеш да изгасиш".  Тя отговори правилно, без да й задавам допълнителни въпроси, само й прочетох условието. Друга игра от днес, която научи без проблем, е хвърляхме зарче и колкото точки има зарчето, толкова пъти скачаш с 2 крака.
Много се затруднява с писане в редове и очертаване на вълнички и ченгелчета, области от рисуването. Има и в областта на разбиране на езика, които са и още неясни, но се надявам да е въпрос на време. Например днес в една приказка имаше израз "Голямо ядене паднало" и тя не успя д схване "паднало в какъв смисъл е употребено, защото знае паднало от падам.
От няколко дни е в нова частна ДГ и учителките не са ми казали нищо, а мина първоначалната й диагностика. Казаха ми, че са видели проблемите и с писането, неувереност, ако не може да направи нещо, и че иска да става по време на занятията, но казаха, че ще си работят за това.

Общи условия

Активация на акаунт