Трудно проговарящи деца - тема 2

  • 110 848
  • 760
  •   1
Отговори
# 480
  • варна
  • Мнения: 1 395
 Нашия пък от малък е свикнал да ходи на терапии, и изобщо не се сърди при логопеда, даже доста интересно му беше  всичко още първия път. Дори да съм там, не ми обръща внимание и си прави каквото трябва.
 Ние ходим по 2 пъти седмично, мисля, че му  е добре така, помни си от миналия път заниманията, към края на часа се уморява малко и понякога не му се довършва нещо, но общо взето го приема за забавление.
 Миа, и аз мисля че не му  предаваш доверието, трябва да разбере че си сигурна при кого го водиш, и като напредне с говоренето ще му  много по-приятно. Peace

# 481
  • Мнения: 631
Ре Де благодаря че разбираш стила ми ....
ще пробвам картите черен петър явно като малки не случайно сме си играли с тях постоянно
по повод песните имаше един период в който Владко пищеше като паднал от третия етаж при пускането на песни / пусках му от компютъра/
след това купих едни много хубави книжки на издателство ПАН .... книжка вътре с диск .... там са песничка стихче песничка стихче супер и на касетофона като си ляга започнах и така много ги хареса пробвайте като заглавията които са наистина хубави от тази поредица са : Зайченцето бяло, Хитрото мишленце, У дома часовник трака, Лека нощ, Мама / или мила моя мамо/
има разбира се и за празниците "баба марта " е много смотано ....
който иска да пробва да купи първо за зайченцето бяло струват 4,99 книга с диск в книгата са стихчетата на диска са песни стихче някой се пеят от възрастен други от дете много са приятни дори и за мен и стават и за заучаване на песните и стихчетата
П.С ще опитам да включвам и главни букви поне на местата на които са крайно необходими

# 482
  • Мнения: 631
в началото когато детето започне да посещава терапевта и там му се налага "виждаш ли " да сяда пък на стола, да показва , да изпълнява .... еми не винаги му харесва но в един момент си свиква и започва да си очаква часа и си сяда и си прави каквото трябва ..... разбира се винаги има изключения така наречените лоши дни в които отказва да работи, обикновенно или когато нещо не му е на кеф или пък предишния път нещо терапевта е прекалил като го е "настъпил" малко повече.... във всеки случай ако след около 10-тина часа терапия детето упорито отказва да свикне да сътрудничи да работи .... ТО определено този терапевт НЕ Е неговиля ... просто го сменете ...
понякога е необходимо първия който така да се каже е структурирал детето и му е създал "базисни умения" ако е нямало / това са да сяда на стола да седи там да работи доколкото може/ след това да бъде сменен защото със следващия детето показва наученото но не се противопоставя по навик и нещата тръгват гладко - така беше при нас...

# 483
  • София
  • Мнения: 7 055
Благодаря ви за подкрепата, защото колкото и да стискам зъби и да се самоубеждавам, че правя най-доброто има моменти, в които съмнението почва да ме гризе: "дали пък ефекта няма да е обратен". Особено след като още се чудя дали липсата на говор не е породена от стреса предизвикан от безмисления ни престой в болница преди година.
Благодаря и на Райка за ориентировъчните срокове за свикване, които е посочила. А и за информацията за книжките с дискове.
Жоро не обича аз да пея, иначе обожава песнички и в колата, и в къщи. Ако към тях има и видео, веднага почва да имитира движенията. Книжки също много обича и ги прелиства до безкрайност питайки "а та?" или "ка аи?" /в превод: "а това?" и "как прави?"/ и аз трябва да отговарям как се казва посоченото и какви звуци издава.
Така че ще взема и нови да имаме.

# 484
  • Мнения: 631
Мия най доброто което можеш да направиш  е да запишеш 2годишното си дете в детския отдел на бибилиотека в родиния си град ...
Киара има картон от миналата година Август - тогава беше на година и два месеца
сега почти всеки ден минаваме през библиотеката тя обикаля гледа книгите вземаме си връщаме защото да купуваш все нови не е работа а и на детето бързо му омръзват
всъщност принципно при деца със затруднения в проговарянето логопедите започват от звукосъчетаването и свързването на звука с нещото / животното - как прави , колата - как прави и всичко все нещо прави / и когато детето вместо крава казва му му това е също много добър знак защото то прави правилните връзки и просто е въпрос на време да започне да и казва крава .... примерно
освен това детето трябва да има много богат пасивен речник тоест да упспява да посочи предмета при въпрос Къде е .... , да даде картата или да покаже че знае какво го питат
след това евентуално трябва да бъде попитано Какво е това .... на по късен етап ....
исках да кажа че пасивния речник първо трябва да се обогатява като се обяснява всичко , да се работи върху разбирането, изпълнението на команди , инструкции  , и ако като му се каже " донеси си якето " то си донесе кола или нищо не направи .... системно ... трябва да се хване за ръчичка и "ето сега отиваме да вземем ....... и така ...

# 485
  • гр.София
  • Мнения: 380
Преди известно време писах в тази тема-детето ми е на 2 години и 1 месец и казва само "мама" и "тете"/тате/, както и две-три други думички. Записахме час в детската психиатрична клиника "Св.Никола", консултацията продължи около 20 минути-при д-р Янева. Според нея няма проблем, всяко дете се развивало с различни темпове и т.н. Бяхме и на консултация в "Пумпелина"- при логопед. Там ни казаха, че дъщеря ни се държи като дете на 1г. и 6 мес., направиха ни забележка, че още е с памперс, че си поставя разни предмети в устата, за да успокои и т.н. Казаха, че основният й проблем е, че не желае да партнира-отказва да изпълнява команди. Объркана съм. Истината е, че по време на консултацията в "Пумпелина" дъщеря ни беше много плачлива, почти не прояви интерес към играчките. Вечерта вдигна температура, повръща и има разстройство. Сега е болна и явно не беше в най-добрата си форма, когато посетихме логопедката. Според мъжа ми логопедката е сгъстила краските, за да ни стресне е да ни накара да я посещаваме. Имам нужда и от друго мнение, а и "Пумпелина" ни е много далече и главното- с неудобно работно време. Много моля за координати на логопед, работещ с малки деца, от "Красна поляна", "Люлин" или около тези квартали или пък такъв, който работи в събота и неделя.

# 486
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
Логопедичната детска градина на Хиподрума. Правят си консултации приходящо.

# 487
  • Мнения: 10 589
Лола, вашият педиатър не ви ли препоръча диференциална диагностика? Надявам се това да е термина на български.

Това че детето лапа предмети все още може да означава, че търси стимулация. Виж темата за СИД, на мен лично ми беше безкрайно полезна.
Прочети също каквото можеш за генерализирано разстройство на развитието, на англ. PDD-NOS, има и клипчета в ютюб.

Не искам да те стряскам, но може тази информация да помогне по някакъв начин. Моето момченце е с подобни прояви на твоето дете и в момента ходим при различни специалисти, за да се установи дали сме от аутистичния спектър или не.

# 488
  • Мнения: 631
в повечето случаи дете което има забавяне в проговарянето се държи и по бебешки което понякога изглежда аутистично , може и да е , това не е беда просто трябва да се работи
а действително в някои случаи и майките имаме вина за това че децата малко изостават в етапите на самообслужване памперс не се хранят сами , ами повечето от нас просто го правят вместо тях
а проговарянето е тясно свързано с това на детето много внимание да се обръща да му се говори книжки приказки песни , майката , бащата да играят с него те на кубчета на конструктори а не просто да си пуснат ТВ-то и то да се мотае около тях и да кисне и да зяпа безпредметно няма да се научи така на нищо

# 489
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
Да съгласна съм с Райка, че да вижда се проблем и защо трябва да има диагноза непременно . Просто си работим и си расте .

# 490
  • Мнения: 10 589
Диагнозата показва в каква посока да се работи.
Също обяснява специфични черти от поведението, а когато разбираш детето си, то расте по-щастливо.
Проговарянето е тясно свързано с неврологичното състояние на детето.
Не всички деца имитират, не всички повтарят, майката и да се изприщи от приказки няма да стане номера. Ние не гледаме телевизия от години нарочно.
Обичам да си играя с децата, имам три и ги отглеждам еднакво. Разликата между първите двама е очеизвадна, аз обаче съм си същия човек.

Защо е необходима диагноза? Ако детето е със СИД, а на майката и е все тая...до какви проблеми може да се стигне!
Не визирам никой в темата, визирам някой който познавам лично.

# 491
  • Мнения: 503
Ще пиша само защото обещах на няколко души тук. Методът за слухова диагностика, който приложиха на Мила, се оказа тимпанометрия- слагат един накрайник, подобен на тапа за уши, в ухото, и компютърът отчита. Процедурата трае по няколко секунди на всяко ухо. Не е болезнена, няма упойки. Обясниха ми, че аудиограмата не е подходяща за малки деца (моето е на 4 и нещо), защото се очаква обратна информация от пациента, а при малките деца няма как да е напълно обективна. Повече няма да ви занимавам с УНГ проблеми. Мила е добре със слуха.
Доника, може ли "морските" задачи да споделиш?

Последна редакция: ср, 04 авг 2010, 23:57 от Босоногата

# 492
  • Мнения: 658
Чакайте и аз да си задам въпроса,моето дете почна да говори като навърши 2 години,първо с думички,после много бързо премина в изречения и сега говори добре и се вписва в нормите за възрастта си,дори в някой неща е много добре.Проблема е,че от 2 седмици някъде почна да заеква на първата дума от изречението,повтаря я няколко пъти и след това довършва другата част от словореда си.
До май месец посещаваше и той Пумпелина,но се наложи да го спра,поради честото му боледуване по онова време а и той дефакто почна да си се развива съвсем в нормите и нямаше нищо обезпокоително за да посещава всяка седмица логопед.
Той е много емоционален,бърза да каже нещо,когато е много щастлив или пък сърдит потреперва,не е преживял нищо страшно за да се отприщи заекване,как мислите дали е тревожно това или е нормален процес докато се научат да се владеят да заекват в периода 3-5 години.Чудя се да го пускам ли пак на логопед или да изчакам да видим дали ще отшуми заекването,макар да ми е много трудно в момента придвижването до Пумпелината.

# 493
  • София
  • Мнения: 3 249
Игри за развитие на обща моторика
Можете да включите игри с много движение.
Организирайте си състезания на плажа, като включите различни препятствия и задачи с три и повече последователни действия. Подаване на топка, каране на колело.

Стимулиране на тактилната сетивност
Строене на замък  от пясък.
Събирайте мидички  и ги разделяйте (сортирайте) по вид. Можете да ги пускате в кутия като отработвате водещата ръка и пинсетен захват.
Залепете ги на лист и си направете цветя или  др. картина.
Рисувайте в  пясъка.
Включете игри, в които редувате усещанията топло - студено.
Изкопайте дупки  и ги напълнете с топла и студена вода, нека детето сяда ту в едната, ту в другата.
Играйте с мокър  и сух пясък. Нарисувайте си  картина с молив повторете контурите с лепило посипете със сух пясък, така изображението остава.
Усещането на границата  на пясъка и вълните е също подходящо. Пясъкът потъва и се движи, водата може да е топла или студена.

Това са по-общите задачи. Другите са персонално към неговите проблеми Wink

# 494
  • Мнения: 144
а проговарянето е тясно свързано с това на детето много внимание да се обръща да му се говори книжки приказки песни , майката , бащата да играят с него те на кубчета на конструктори а не просто да си пуснат ТВ-то и то да се мотае около тях и да кисне и да зяпа безпредметно няма да се научи така на нищо
Нямаш представа колко грешиш и колко повърхностно е мнението ти по въпроса.
Deziderata говори добре за личния си опит, и аз ще добавя, че когато детето има някакъв действителен проблем и 24 часа в денонощието да му приказваш, няма да му стигнат да проговори. Познавам много родители с неговорещи деца, срещаме се 5 пъти седмично в кабинета на логопеда, и всички те са спрели работа за да бъдат плътно до тях, но с това детето не проговаря по-бързо.
За пример - моят син е на 3, ходи и на ясла цяла година, ходи и на логопед три пъти седмично от 9 месеца, и двамата родители сме си в къщи, с него, говорим много (никой не е седнал да пие биричка пред мача), но ей-на детето казва общо 3 думи и толкова !

Общи условия

Активация на акаунт