Трудно проговарящи деца - тема 2

  • 110 884
  • 760
  •   1
Отговори
# 465
  • Мнения: 15 821
Като споменахте карти - аз използвам Черен Петър. идеите са 2 - хем да се научи да си изчаква реда, нещо което той не прави Joy И- карам го да ми обяснява картинките - момчето свири на китара, бере ябълки и тн...Инвестиция от 60 ст. Simple Smile
Райка, моя не ми дава да пея...явно и той е съгласен, че е фалшиво  Joy

Donika, синът ми доскоро си запушваше ушите на всякакъв вид "жива музика" и голяма част от записаната такава . Не обича живото звучане на гласа ( особенно детски песнички изпълнение от деца) , позволява ми да пея само ако е съвсем тихо и ненаптрапчиво, иначе ми запушва устата с ръка. Забелязах обаче че откакто ходим при логопед , а в приемната й има пиано,което той много хареса и те двамата музицират, показват как ходела баба меца , как пеела птичката, свирят "леки" мелодийки - отношението му към музиката се смени, дори му хареса да свирят с дядо на китара или да бие барабан. Миналата седмица ми показваха как свирел на пиано на урока - натиска произволни клавиши, но не запушва ушите - голям напредък е това.

П.С Що се касае до пуктуацията - аз й разбирам на Райка, както и разбирам че просто няма време с три деца за главни букви. Разшифроването е просто- всеки абзац започва от нов ред и завършва или без нищо или с многоточие , обаче има много практичен смисъл  в текста...

# 466
  • Мнения: 121
Ох..Не исках да изпадам в подробности,но ще спомена няколко изречения.Съпругът ми настоя да пратим детето за 2 месеца при родителите му да му се порадват и аз се съгласих...Там телевизора се пуска още със събуждането и до вечерта се изглеждат всички възможни сериали простотии от рода на big brother ... и.т.н.Занесох 20 книжки нито една не е отворена.Сам си играе с количките или си тича из двора.В селото няма нито едно дете на неговата възраст да си играе.А хората са с доста ограничер речниов запас така че...Престоят на село му се отрази пагубно.Решила са никога повече да не го оставям там за повече от 2 дена...


 

# 467
  • София
  • Мнения: 7 055
Днес бяхме за първо заниятие при логопеда и малкия се скъса да реве. По-скоро да крещи, защото една сълза нямаше. Просто се инатеше, че не е на неговото. Правеше опити и да се бие, да хвърля играчки, абе направо истеряса. Почвам да се чудя неговоренето му на инат ли се дължи или ината е част от проблема. На връщане в колата изглеждаше много омърлушен, а на финала даже и повърна, не знам от нерви ли или беше нагълтал много сополи. При вас имаше ли такива моменти в началото?

И ние спряхме телевизора. Преди пускахме по едно филмче на компютъра вечер за около 45 мин. вече и това спряхме.
Купих цветни декоративни камъчета от Джъмбо и си ги разделя по цветове в отделни чашки. После ги изсипва обратно в общата кофичка.
Пъзели на Ларсен реди вече с по 10 парчета.
На масата сложих една мушама с картинки на нарисувани животни. Стават хем за сочене, хем за прерисуване ако се лепне оризова хартия с тиксо върху масата. Но Жоро е още далеч от това занимание.
Аз явно също не съм добра певица, защото и на мен не ми дават да пея в къщи, но преди месец беше слушал  тази песничка и сега от време на време го чувам, че си я пее доста вярно.

# 468
  • София
  • Мнения: 2 352
velinko777 , а когато не мога да предложа идея за карти или книжки, които са обучителни - мога ли да пиша в темата???

Всичките обучителни материали на света няма да накарат детето да проговори, ако не умеем да ги използваме по предназначение.В аутистичните теми няма НИТО един пост без смисъл.Във всеки един пост има идея, която може да се използва, а наистина са малко постовете с предложения за материали.
 Споделя се за проблем, а веднага след това се намира някой с предложение за решаването му.Когато имам какво да кажа - го казвам, когато няма какво да кажа си трая, а когато някой има нужда от помощ търся решение за проблема му -  ако мога, ако не - чакам да се развие разговора в посока, в която имам опит за да се включа........или задавам и своя въпрос.

Работата с детето за проговаряне не е само с книжките и картите, а предимно в ежедневието.А идеите за работа идват именно от споделянето на опита ни.
Райка единствена даде идеи за работа с детето - и то добри и работещи - прочетете я.

Моите свекъри изобщо не говорят на детето ми обучително - не знаят как.Говорят му на диалект, и го лигавят, но пък той се чувства спокоен и обичан.Престоят му при тях е един вид почивка от майка му серсем, а и научава местния диалект.За сведение не обичам свекърите даже напротив

# 469
  • София
  • Мнения: 3 249
Миа, коя "кака" ще ще води упражненията...Странно, но и Хриси се чувстваше по същия начин първия ден...Дори заспа в колата. Явно му беше дошло в повече напрежението. После свикна и не сме имали проблеми. За тези край морето, ако има интерес мога да копирам задачите, които ни даде логопедката за престоя на морето  Wink

# 470
  • Мнения: 15 821
Днес бяхме за първо заниятие при логопеда и малкия се скъса да реве. По-скоро да крещи, защото една сълза нямаше. Просто се инатеше, че не е на неговото. Правеше опити и да се бие, да хвърля играчки, абе направо истеряса. Почвам да се чудя неговоренето му на инат ли се дължи или ината е част от проблема. На връщане в колата изглеждаше много омърлушен, а на финала даже и повърна, не знам от нерви ли или беше нагълтал много сополи. При вас имаше ли такива моменти в началото?



При нас беше така с първата логопедка- много сълзи , много мъка . много пъти НЕ НЕ и НЕ, НЕ искам Не мога и др., дори се опитваше да заспива на сеансите което е равностойно на вашето повръщане. Отказахме се - решихме че тя не е нашият специалист. С втората логопедка много сполучихме - имаше един опит за саботаж от негова страна , но тя се справи чудесно и започнаха да работят перфектно. Така че просто изчакайте да видите това ли е ВАШИЯТ логопед.

# 471
  • София
  • Мнения: 2 352
Децата заспиват по време на сеанс, защото им е трудно.Принципно терапевта и детето взаимно се опознават първият път.Терапевта дава задачи, и наблюдава детето.Ако му е трудно, сваля нивото - тоест дава по лесни задачи.Започва се принципно с по трудна задача, и се завършва с нещо много лесно, за да остане детето с усещането, че се справя със задачите.
А и наистина е много важно детето и терапевта да се сработят.Така както ние възрастните не общуваме с всекиго, така и децата не се сработават с всекиго.Майките имаме радар за децата си - досега моят не ме е лъгал  - особено за терапевтите му Peace

Да не забравя да допълня - терапевта трябва да структурира поведението на детето, понякога това структуриране прилича на пречупване на инат, и си е донякъде така  Grinning

# 472
  • София
  • Мнения: 3 249

Да не забравя да допълня - терапевта трябва да структурира поведението на детето, понякога това структуриране прилича на пречупване на инат, и си е донякъде така  Grinning
Абсолютно си права. Каквото каже кака Жени се слуша, ако го каже мама - не важи. При моя поне е така де Simple Smile

# 473
  • Мнения: 10 597

Да не забравя да допълня - терапевта трябва да структурира поведението на детето, понякога това структуриране прилича на пречупване на инат, и си е донякъде така  Grinning
Абсолютно си права. Каквото каже кака Жени се слуша, ако го каже мама - не важи. При моя поне е така де Simple Smile

А как става така? Споделили ли са терапевтите с вас начини с които да убедите детето да работи?

Рихард саботираше вчерашните занимания и не можахме да свършим кой знае какво. Бях му смесила леща с боб да рови и пресипва, той много обича това занимание. Предложих му да започне да отделя зрънцата в две отделни купички, но той се развика че му се меся в играта.
Взех си своя смеска и започнах да си я разделям, но не предизвиках интерес.

Книжки разглежда единствени сам, ако се присъединя захвърля книгата и бяга.

От септември тръгва на градина, надявам се около децата да напредне. Логопедката при която ще ходим е в отпуска и дори не знам колко пъти седмично ще ходим. По колко пъти е добре да се ходи според вас?

# 474
  • Мнения: 15 821
Кати, моето дете заспива когато е в стрес, това е неговата реакция на неприятните за него усещания. Каката при стрес повръщаше или я болеше ушето, синът ми просто "изключва", и то само за времето докато трае неприятното за  него, след което "цъфва" . Спомням си когато започнах да пиша в темата за спектъра вие ми казахте че всяко дете си има свой логопед или терапевт и той трябва да се търси. Когато попаднахме на неподходящия за нас логопед разбрах какво имате в предвид.
Дори и да е чудесен специалист понякога детето не го харесва или не намира нужния подход.

Това което работи детето с логопед и терапевт се прави и в къщи задължително, затова трябва да се намери начин да го убедите. Разбира се всичко под формата на игра и без да го изпитваме. За сега винаги сработва при нас. Понякога се инати , не иска да прави или повтаря, но аз продължавам все едно го правя за свое удоволствие. По късно като опитаме пак виждам че е слушал и запомнил.

Дезидерата, по колко пъти да ходите може да ви посъветва самият логопед.Тя ще види с какви темпове върви детето, как усвовява, как работите в къщи дали не се уморява от градината и такива. Когато започнахме да ходим на градина - само сутрин - имахме по едно занаятие седмично с логопед и едно с терапевт.Поговорихме с логопед и решихме да направим заниманията две за да видим как върви. Синът ми пое нормално натоварването, но разбирам че е индивидуялно. Всички искаме детето бързо да напредва но не винаги то може да се справи.

# 475
  • Мнения: 17
Катина,смисъла на моето изказване беше, че не трябва да говорим само за проблема и всичко свързано с него, а и практически да споделяме кой какво прави вкъщи, за да можем да се допълваме взаимно. Така, че недейте да се заяждате! Нима на вас логопеда/психолога не ви е казвал примерно: вкъщи вземете една чанта сложете няколко играчки, накарайте детето да бръкне с ръка и да хване нещо и след това без да гледа да се опита да обясни какво представлява това-твърдо ли е, меко ли, голямо, малко, кръгло....

# 476
  • Мнения: 668
Отдавна не съм писала в темата.Ние ходихме на логопед,но явно не попадаме на добър.Както и да е.С много нерви и усилия малкия вече започна да говори.Абонирах се за едни карти на атлас-невероятни са,точно като логопедичните с много картинки които се сглабят като пъзели.Спрях телевизора,пускам само песнички.Имаме 20 мин на компа за деня и то заради Буквенката която много ми помогна за изговарянето на буквите,особедно съгласните. Grinning Колко било хубаво да разбираш детето си.Пожелавам успех на всички майки.Аз правя така като казвам дадена дума показвам какво точно означава.Ако е калъфка,показвам калъфката.Преди не искаше да погледне книжка Mr. GreenВзех от тези панорамните с коли ,линейки  и камиони вътре понеже им е фен.Сега заспиваме с книжка,това че я чета по 5 пъти е отделен въпрос.

# 477
  • София
  • Мнения: 7 055
Доника, каката щеше да е Симона, но я нямаше и го пое Жени, ....нооо нашия човек така се дереше, че Нина дойде да се занимае с него, а всички присъстващи се показаха да ми вдъхнат кураж и да видят какво става.
Аз не се тревожех толкова че крещи, защото виждам, че нищо лошо не му правят, по-скоро се чудех дали трябва да ме вижда, че съм там, а седя безучастна - един вид предавам доверието му  Thinking
Сега малко се притеснявам, дали ще иска да влезне следващия път.

# 478
  • София
  • Мнения: 3 249
Миа, моят син е при Жени, но и Симона я познавам визуално. Аз лично гледам да не ме вижда, че съм наоколо, защото в мое присъствие той е невъзможен...Не знам на какво се дължи това. Нито го глезя или угаждам в повече, отколкото е необходимо...Няколко пъти ходихме при една друга логопедка, която е учителка в неговата детска градина. Ами аз го чувам през прозореца(водех го в тях) как работят, тя задава въпрос, той отговаря.Види ли ме на вратата и ей, пощурява. Дърпа ме, бърза да си ходим, не ме оставя да ми обясни какво са правили, какво да упражним вкъщи...

# 479
  • Мнения: 15 821
Доника, каката щеше да е Симона, но я нямаше и го пое Жени, ....нооо нашия човек така се дереше, че Нина дойде да се занимае с него, а всички присъстващи се показаха да ми вдъхнат кураж и да видят какво става.
Аз не се тревожех толкова че крещи, защото виждам, че нищо лошо не му правят, по-скоро се чудех дали трябва да ме вижда, че съм там, а седя безучастна - един вид предавам доверието му  Thinking
Сега малко се притеснявам, дали ще иска да влезне следващия път.

Спокойно Миа, всички минаваме по този път. Специалиста ясно ще ти покаже какво иска да направиш - дали да вземеш участие или да седиш безучастн, понякога дори да излезеш. (Често се налага обаче да видиш какво правите по време на урока за да го упражнявате в къщи) . Детето търси в теб закрила , но по този начин демонстрира кой за него е авторитет (ТИ!!!! ) а ти с действията си може да подрониш авторитета на терапевта. Това че не го гушкаш НЕ Е предаване на доверието - спокойно- това е знак за детето- "ето този човек е важен колкото и аз и ти трябва да опиташ да работиш с него". Нормално е да се притесняваш че няма иска да влезе следващият път, често и това се случва - нормална реакция ана детето, но в Пумпелина работят чудесни специалисти и те могат да направят чудеса. Вярвай че ще намерят подход към детето. Моят син рева като магаре при втората логопедка а сега й казва- Обичам те...

Общи условия

Активация на акаунт