Съсредоточаване на децата в у-ще

  • 2 868
  • 17
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • Всички
  • Мнения: 563
Здравейте, въпросът ми е имат ли проблеми децата ви със съсредоточаването в у-ще и какво правите в такива случаи? Големият ми син е в първи клас и определено има проблем с разсеяност... Понякога не слуша учителката и съответно не успява да се справи със задачите навреме, понеже не е разбрал какво се очаква от него Tired Това е от около месец, не е имало промени в дневният му режим, спи и се храни нормално.... просто не знам как да постъпя и от къде да започна. В къщи понякога също му се случва, но се изразява по-често в неорганизираност и неоправена стая, отколкото нещо друго...Но в у-ще е съвсем различно. Тъй като е в клас с изучаване на чужд език, мислех, че проблемът може да идва от неразбирането му на новия език, но според учителката му той няма проблем с материала, когато внимава и я слуша ( това го виждам и аз по домашните му - понякога му отнемат 5 минути, понякога 15, според това дали мисли за домашното или за нещо съвсем различно в момента, но с езика определено не личи да има проблем.) Объркана съм. Говорихме с него, обяснихме колко е важно да внимава в у-ще, на теория го разбира, но май не може да го приложи на практика. Никога не е имал проблеми с дисциплината в у-ще и в пред-училищната, напротив, има респект към учителите и единственият проблем е, че е разсеян. От друга страна, разсеян е само когато не му е интересно - ако го оставим 5 часа на комп. игра, няма да има проблем със съсредоточаването, напротив, цялото му внимание ще е концентрирано в играта.
Ще съм благодарна на всякакви съвети.

# 1
  • Мнения: 28 618
Ще следя темата с голям интерес. Моят син е в 10-ти клас и все още страда от същия проблем.
 Всъщност, излъгах. Той не страда, страда майка му.  Mr. Green
Пак излъгах. И майка му вече не страда. Да си троши главата. Аз пък да не би да съм внимавала, когато не ми е било интересно? Да, бе, да...  Whistling

# 2
  • Мнения: 563
Како Сийке, когато и моят калпазанин стане 10 клас, и аз ще го давам лежерно, ама сега нещо не успявам. В първи клас трябва се научи, че в у-ще отива, за да учи, а не за да си остри моливите по цял ден или да си мисли за нинтендо играта.

# 3
  • Мнения: 28 618
Знам. Разбирам те. Минах по този път.
Ама отпусни малко душата. Достатъчно е да стягаш човечето, не себе си.  Grinning

# 4
  • Мнения: 563
така де, ама как да стегна човечето, как?.... с лошо не бива, с добро - не става, и какво остава?
благодаря ти за отговорите Blush

# 5
  • Мнения: 1 734
Аз си мисля, че е нормално детето да се разсейва от време на време. Все пак в първи клас е. До миналата година е било в градина, там освен игра и подготовка по програма имат и почивка -сън. Може да не спят, но си почиват. Сега е в съвсем различен режим и е нормално когато се измори детето да се разсейва за малко. А и училищните навици не се придобиват за един срок.
Знам. Разбирам те. Минах по този път.
Ама отпусни малко душата. Достатъчно е да стягаш човечето, не себе си.  Grinning
да, ама това `стягане` често може да доведе до обратен ефект.

# 6
  • Мнения: 28 618
с лошо не бива, с добро - не става, и какво остава?

А, де? Това е въпросът.  Laughing
Според книжките тайната се крие в умелото боравене с двете, старият номер с "моркова" и "тоягата".
Ех, защо и в живота не беше толкова лесно, колкото в книжките?  Confused

# 7
  • Мнения: 266
Аз мисля, че или бързо схваща и докато г-жата обяснява на другите деца на него му доскучава, или натоварването му идва много. Вече е средата на уч. година, май по това време децата са най натоварени и най-много си личи стреса, на който са подложени. Моята дъщеря е в 1 клас, освен това остава и на занималня до 16ч. / по нейно желание/, но това явно много я изтощава и последно време и аз наблюдавам нервност, непостоянство, умора. Особено сега след нова година направо се връща скапана от училище, ляга си рано, дори преди сестричката си, която е на 5 мес. Вчера едвам изгледа Лека нощ деца и заспа за секунди, а преди два дни си легна от 7 ч. Снощи мъжа ми ми каза, че я видял да става към полунощ и да си мие зъбите да не закъснене за у-ще... Това говори само за стрес и претоварване. Вече се замислям да я отпиша от занималня, макар че там наблягат повече на игрите, не ги натоварват допълнително, освен писането на домашните, което пък е улеснение за мен, защото нямам време...
Определено на сегашните деца им е по-трудно атколкото на нас едно време...

# 8
  • Мнения: 8 885
До голяма степен си е до дете.
Брат ми беше такъв разсейко сигурно до 8-ми клас. Постоянно го хвалеха, че е много умен и в още по-голяма степен разсеян.
В крайна сметка с израстването нещата си дойдоха на мястото. Завърши с отличие и гимназия и след това университета. Като цяло обаче продължава да си е доста разсеян  Thinking

# 9
  • Мнения: 107
Леле, като чета се отчайвам. Моят син е 6-ти клас и положението е същото. Две години го водих на психолог да работят по проблема с концентрацията - е нищо не стана. Всички преподаватели казват, че ако му е интересно е там, но ако не му е просто изключва. Дори и в къщи е така. Надеждата ми беше, че като стане 7-8 клас нещата ще се оправят, обаче май и аз ще развея белият флаг.

# 10
  • Мнения: 563
Благодаря на всички за отговорите! Може и да се уморява, не знам.
ГериМ, мисля, че си права донякъде. Според учителката му и преди е бил разсеян, но това не му е пречело, защото по нейните думи винаги е схващал какво е нужно да се направи без проблем, а "оценките" му бяха отлични за първите три месеца. След въвеждането на вторият език обаче му е по-трудно да се ориентира без да слуша, просто защото е нов за него. Аз го разбрах все едно че преди е минавал метър така да се каже, но сега вече не става, защото е нужно да внимава в клас за да се справя в уроците. Ако му е интересно, няма проблем според учителката - например преди около два месеца им обяснявала за енергиен цикъл в природата, задавал въпроси, целия бил слух и наскоро и разказал с подробности точно за въпросния цикъл. Според нея той няма проблем с паметта, дори напротив,  а само с разсеяността си. Но, точно с нея как да се справим, не ми е ясно. Надявах се, че има разни методики с които под формата на игра да се развива способността за съсредоточаване, но нищо подобно не намирам засега ( или може би не търся където трябва ).
fridadany, би ли написала малко повече за работата с психолог? Сама ли реши да го водиш или беше препоръчано от някого?

# 11
  • Мнения: 107
sylvi, за психолога! Препоръча ми го моя колежка. Първоначално се стреснах, но приех идеята и в общи линии не съжалявам. Психоложката с която контактувах успя да се сближи много с детето. Станах приятели. Посещаваше ни веднъж седмично и освен непринудените разговори, които водеха правех и някои тестове с цел концентрация на вниманието. Също така имаше и игри.
След първата и втората среща бяха направени тестове - за интелигентност, съобразителност...., а също така и разговори. В крайна сметка се оказа, че проблемът е с концентрацията.
За съжаление в момента програмата му е много натоварена и не му остава време да продължим срещите с психоложката.

# 12
  • София
  • Мнения: 2 361
И на мен ми е интересно какъв тип упражнения е правил с психоложката.
На края на мин. учебна година ни раздадоха характеристики на децата. Като забележка беше записана, че на моменти на дъщеря ми й липсва концентрация. Рових се през лятото из нета, но не открих нщо подходящо за деца за повишаване на концентрацията. И аз съм установила, че на моменти не може да се концентрира и й пречи за справяне с учебните задачи.
Влияние оказва умората, но мисля, че не е само това. И някои упражнения биха й помогнали. А сега е 7-ми клас и й е необходима по-добра концентрация.
А не мисля, че зависи от подхода на родителя. Това е по-скоро особеност на характера.
Добра ученичка и в рамките на нормалното е старателна, но на моменти виждам как не може "да се събере", колкото и да се опитва.

# 13
  • Мнения: 563
А не мисля, че зависи от подхода на родителя. Това е по-скоро особеност на характера.
Добра ученичка и в рамките на нормалното е старателна, но на моменти виждам как не може "да се събере", колкото и да се опитва.
Ей това важи и за моят син. Понякога е абсолютна мъгла Laughing разсеян до безумие.
fridadany, благодаря ти!

# 14
  • Sofia
  • Мнения: 8 221
И моята дъщеря напоследък я забелязвам, че е разсеяна, но се връща и доста изморена. Може това да оказва влияние на първокласниците. И аз не зная какво да направя за да се концентрира добре. Ноо има и още един проблем щерка ми си е и бъбривка. Това несъмнено ще се отрази в един момент. За сега не се усеща, защото няма нищо ново за нея все още, но по- късно или ще замълчи за да  разбере урока  или ще потъне. Дано да е първото.

# 15
  • Мнения: 107
Аз да ви кажа, че като беше по-малък синът ми и на твърдението на учителите, че каквото не му е интересно не му задържа вниманието, много не обръщах внимание. Но с течение на времето нещата се задълбочиха. Стигнахме до момент в който нищо не го интересуваше. Всички в къщи казвах: малък е! Обаче не е така. Най-добре е да се взимат мерки още от началото.
 А за тестове и игри - аз също не знам. Ако някой има нужда мога да му напиша конкретният телефон на психоложката  с която работихме.

# 16
  • Мнения: 1 295
Аз също съм по-склонна да мисля като ГериМ, че децата днес са доста пренатоварени и са под стрес. Ние навремето също не сме били по-малко натоварени, но в извънкласно време имахме доста организирани "мероприятия", които някак си ни отпускаха и разсейваха. А може би защото съм израсла в малък град това е било възможно. Например - запролетеше ли се, учителите по трудово обучение ни водеха в опитното поле, където помагахме за плевене, садене на цветя, поливане, е такива дребни нещица. По класове събирахме семенца от акации в кибритени кутийки, не помня за какво, жълъди...Такива ми ти работи. Може би би могло да се помисли за нещо разтоварващо за децата от самото училищното настоятелство. Аз виждам моя по-малкия син -4-ти клас е, какъв е след една разпускаща събота и неделя и какъв е през учебната седмица. Спича се отвсякъде да не пропусне нещо, да не забрави, да не сгафи...

# 17
  • Мнения: 107
Права си, но днес има твърде много забавления и твърде много изкушения. Според мен децата поемат прекалено много информация, за да могат да отсеят важната или да разберат точно какво им е интересно. Заливаме ги с възможности и потребности. За добро или лошо такова е времето.

Общи условия

Активация на акаунт