Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 14

  • 94 404
  • 744
  •   1
Отговори
# 210
  • Мнения: 110
Renate R благодаря ти за съветите ще пробвам и аз на срички да и казвам думите, а вашта първа думичка е една от най-хубавите. При нея е това, че понякога казва например един ден след като свърши нещо започна да пляска с ръце и аз и казах "да мамо браво" тя се обърна погледна ме и каза първо само "блл" и след малко каза "блаво", но това са все единични случай.
Някой може ли да ми обясни за ABA терапията има доста неща в youtube, но не всичко разбирам не съм много добра с английския.

# 211
  • София
  • Мнения: 4 412
zzssa, ABA терапията е доста сложна, доколкото знам се учи наколко години. Но имам чувството, че нашите специалистки работеха с елементи от нея. Най-вероятно, те са по-наясно и ти като гледаш заниманията и после клипчетата ще придобиеш повече представа. Най-общо, аз съм си изградила мнение, че се учи на принципа на повторението и като спирала се включват нови неща на базата на усвоените стари.

А за проговарянето, виждам, че към 4-6 години децата правят скок, а до тогава много работа и не се виждат чак така резултатите. В неделя гледах едно публицистично предаване и един от гостите каза по повод на децата "Колкото повече даваш докато са малки, толкова повече ще получиш после". Много вярна мисъл, особено за сензорните деца.

iviviv, имам чувството, че първите 2 години, когато започне детето да се социализира в у-ще или градина има много такива моменти, докато намерим най-доброто място и среда за детето.Ти си гледай детето и дали то научава нещо в тази група. Защото мое мнение е, че децата в детската и начален курс трябва да бъдат научени - както на предвидения материал, така и да мислят и съобразяват.  Това ги прави деца с потенциал. Все още сте малки, но наблюдавай дали ти учат детето на нещо или само гледат да не се ядоса.

# 212
  • Мнения: 18
По повод проговарянето на неговорещите деца и аз имам наблюдения, че след четвъртата година почват да дръпват и към шестата положението е вече доста добро. Когато моето момче беше на 3,5г., съвсем спря да говори за няколко месеца (дотогава говореше, някакви си негови неразбираеми неща, повтаряше реклами и имаше 4-5 смислени думи от рода на мама, тате, тао (за чао). Когато спря да говори, попаднахме в болница по друг повод и там почти всички лекари бяха ужасени, че не говори. Само една доста възрастна лекарка ме дръпна настрани и ми каза, че към 5 годинки ще си оформи говор. Така и стана, към 5,5г. вече желаеше предимно да използва реч, за да си комуникираме. Към 4г. почна с първи отделни думи, които казваше на сестра си, към 5г. започна да използва изречения от две думи, но отначало говореше с чути фрази, които слагаше на место, после постепенно почна да "твори" и собствена реч. Сега се опитва да говори със все по-сложни и богати изречения и понякога доста ги мисли, за да е доволен от себе си. Вече може почти всичко да каже и да обясни, но говорът му е доста неразбираем, много звуци са му проблем. Дори аз не винаги му разбирам. Досега не е ходил в детски заведения, не е работил със  специалисти, тепърва започваме. Допреди няколко месеца все още доста се плашеше и трудно  разбираше, но сега вече е наясно, че тези хора ще му помогнат да говори по-добре. От около половин година и повече предпочита да играе с децата, а не сам и затова сега го записахме в предучилищна група. Около 5-тата година почна да ни гледа в очите, да се заслушва какво му обясняваме и да иска да го учим да говори и др. неща. Преди това почти не обръщаше внимание на това, което му казвахме, дори за много прости неща като например "затвори вратата" използвахме жестове, за да подсилим думите си и да ни разбере, освен това доста усилия ни трябваха за да му привлечем изобщо вниманието и да разбере, че искаме да му кажем нещо. Сега вече дочува и неща казани съвсем мимоходом, казани на някой друг и т.н., коментира ги. Стана доста подробно описание, но исках да окуража хората с по-малки деца, които не говорят, че неговоренето е все пак до време и после дечицата лека полека проговарят.

# 213
  • Мнения: 144
ilinkoyas,благодаря ти за разказчето  Grinning Моето момченце, Антон, в момента на 3 г. сякаш се развива както твоето някога. Благодарение на взетите от рано мерки (сеанси при логопед от година насам) сега започва да се опитва да каже нещо, като повтаря първата сричка на думата. Със звуците обаче има голям проблем и сякаш не ги чува или е неспособен да ги изговори както трябва, та често произнася съвсем друга сричка, но пак се радвам, че започна да се опитва. Надявам се, както споделяш, говора да се развие достатъчно тази година, за да му помогне в градината, защото там положението е много зле - нито го разбират, нито той ги разбира и пищи и си дере лицето от мъка, че го оставям.  Cry

# 214
  • Мнения: 18
 Голяма част от децата, особено по-малките страдат, когато ги оставим в детската градина. При децата с проблеми, положението е още по-зле.  Навремето, когато аз ходех на детска, за известно време  смесиха нас от четвърта група с най-малките от първа група. Помня, че почти всяко дете от големите си избра едно малко, за което да се грижи. Та сега си мисля, дали за деца като нашите, докато са по-малки, не е по-добре да се намери начин, да се слагат при по-големите, където ще получават повече внимание, грижи и толерантност. Освен това по-големите деца говорят повече и по-правилно и ще са по-добър пример за неговорещо дете. И аз самата, не съм сигурна дали тази идея е добра и в крайна сметка така и не посмях да пусна Ясен на детска градина като беше по-малък, притеснявах се стреса и болестите да не му дойдат в повече.  Дано, малкият Антон скоро да престане да страда толкова.

# 215
  • Стара Загора
  • Мнения: 390
При нея е това, че понякога казва например един ден след като свърши нещо започна да пляска с ръце и аз и казах "да мамо браво" тя се обърна погледна ме и каза първо само "блл" и след малко каза "блаво", но това са все единични случай.

zzssa, твоите думи потвърждават вероятността на детето да му е трудно да произнася думите и това да го спира. Едва ли е от инат или наглост. Необходимо е време, постоянство, насърчение, похвали и много, много любов и нещата ще се получат. Сигурна съм в това.
Мен нямаше кой да ме окуражава и си мислех, че моето дете няма никога да говори. Но нещата се промениха и се надявам в бъдеще да се подобряват още повече.

# 216
# 217
  • Стара Загора
  • Мнения: 390
Е, и какво ще последва след това ???!
Дали ще спрат да ваксинират дечицата? Риторичен въпрос.

# 218
  • Мнения: 2 510
Какво това ще върне на нашите деца?
Какво ще стане с бъдещите, като днес ваксините са задължителни. Кой ще оцени ползата и вредата и ще го направи компетентно и обектвно.
Фармацевтичната индустрия?!
Вълк, знаеш ли,че химиците водят класацията по броя на увредените деца.

# 219
  • Мнения: 4 587
Ами като знам какви изпитания правеха над едно приятелче - бледо и хилаво дете, докато го качат на 55 кг, че да може да служи войник в Българската Народна Армия. Въпрост на чест, за всеки соц мъж.
Бяс ме хваща, като се сетя каква енерчино, закачливо и обичливо дете беше Вълчето докъм 4г. С невероятно богат речник, без бебешки говор. Място не мога да си намеря, Снежа. Каквото и да последва, няма да намерим покой.

# 220
  • Мнения: 7 433
  Вълкът с дълъг ник,от 4 г. възраст ли започна вашият проблем?
 Сравнително отскоро пиша в темата и не съм запозната с историята на детето ти.

# 221
  • Мнения: 4 587
Да, писал съм я отдавна, най-вероятно още акто гост. Доста време пишех като гост.
На около 4 години спря да говори, в речника му останаха само да и не. Сега е на 21г.
От няколко години борим шизофрения, периодично сковаване, съпроводено с тремор.
Периодично по две денонощия безсъние. Лекарствата завоалират евентуални симптоми на епилепсия.

# 222
  • Мнения: 7 433
   Много съжалявам,Вълк.....Най-искрено......
   Имаш предположения от какво се е получило това?
   Ваксините?

# 223
  • Мнения: 4 587
Не знам. Но вече това някак си не ме вълнува. Няма да има никаква стойност за нас тази информация. За други деца, за в бъдеще - да. Не мога да кажа да - от ваксините й. Нито от коя, ако е от ваксините. Не е задължително да е последната, преди първите симптоми на аутизъм.
Има и други деца, които първоначално са се развивали нормално - до година и половина, до три, до четири.
В САЩ важи ли това правило, в съда да се позовават на прецедент по друго дело, гледано в друг съд? Или само в някои щати важи?

# 224
  • Мнения: 169
Е, и какво ще последва след това ???!
Дали ще спрат да ваксинират дечицата? Риторичен въпрос.
Надали , най много , още нещо да ни ощетят. Ето аз Анджито я ваксинирах и , когато лекарката и реши , че за един ден може да и сложат 2 , не ми каза , че след 1 месец ще започне , моето ходене по мъките......дълго време , отричаше , че какво ли не измисли, но не и ваксина . 2005 год , направете си извода има 6 деца с аутизъм в нашия кабинет.......сестрата даже изрази мнение , че нещо "партидата май" .... Така
имам още две деца следа Анджито, ваксина не е пропарвала до тях и се развиват прекрасно. Говорят , пеят , рисуват , разбират , спят. Е спряха ми детските и достъпа до детски градини , но какво от това Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт