Отговори
# 540
  • Мнения: 1 295
Момичета, как ви се отрази днешният ураганен вятър?
Ние с големия син тъкмо минахме покрай едни павилиони и няма и две секунди, точно зад гърбовете ни, вятъра събори две ламарини от покривите им. Това на пазар ,,Иван Вазов,,. По-късно пред блока ни има кръстовище и в един силен порив, пластмасовият контейнер се понесе по шосето, а капака му на друга страна. Как не се удариха преминаващите коли, просто се чудя? Шофьорите реагираха много бързо.

Последна редакция: пн, 29 ное 2010, 17:39 от tzarina

# 541
  • Мнения: 4 992
gargamela: Laughing Laughing Laughing Rolling Eyes

Ами искам вече да купувам GSM  за 150, а не камионче с бакугани и какво ли не за същите пари!
Някаква електроника, нещо по-интелигентно, а не тези б..ци, струващи майка си и баща си .. Mr. Green
Т.г казах, че за РД няма да купувам подарък защото ще плащам купона, а той ще си получи подаръци от децата. Беше направо скрушен.

# 542
  • Мнения: 548
Моите хлапета пък забележете каква логика извадиха - заведете ни до магазина, че да си поръчаме подаръците за Коледа. Ние викаме - е защо ви е магазин, не знаете ли за какво мечтаете, какво искате да ви подарят? - а те - ми не, откъде да знаем, като не сме видели какво има...ега ти и преситените човечета...представяте ли си - грам не им идва на ума какво да си пожелаят - трябва да видят нещо, че да решат, че го искат...
Аз отказах да участвам в този филм, пък те да си решават какво ще правят.
И без това съм леко напрегната от наближаващата родителска среща - не ми се слушат учителски претенции точно по това време на годината - Коледа наближава, аз вече се наствойвам за празнуване, а си представям какво има да чуят ушите ми в четвъртък. Хич не искам да си развалям настроението.
Аз нищо още не съм предприела относно Коледната украса - до 2 седмици ще вкарваме нови мебели, и се страхувам да не преча с украсата.  Добре, че и дребните не настояват засега за елха.

# 543
  • Вече на светло в София
  • Мнения: 1 345
Мили майки на петокласници, скоро се сблъсках с костелив орех по български език - Съставно именно сказуемо newsm78. Моят хубостник донесе 3, но това не е най- важното. Заинтересувах се и разбрах, че тази тема се е изучавала в 7 клас доскоро. Все още не ми е много ясно какво е това и се интересувам, ако някой има идея какви тестове да взема за упражнение  или каква граматика да си купя . Изчетох в интернет определенията, но не разбирам това отделна второстепенна част ли е или не. И още въпроси...Ако някой познава материята и помогне ще съм много благодарна. И още нещо нашата госпожа изпитва на определенията наизуст, при вас как е?

# 544
  • Мнения: 4 992
mad65; скоро го минахме, глаголните са по-ясни, но именните са гадни. аз ползвам няколко сборника. ще видя къде е обяснено най-добре 

# 545
  • Мнения: 12 139
http://mamita-bg.com/2010/11/30/проблемен-ученик-или-как-да-си-върнем-о/ След като минахме етапа на наказанията и лишаването от това и онова,установихме ,че няма никакъв ефект.В момента сме с ясно изяснени правила и задължения ,наблегнахме на личната отговорност и промяната е налице. fingerscrossed Миналия уикенд прекарахме в Разлог ,в една конеферма,девойката язди коне два дена и е много щастлива! Само за коня говори и познайте какво иска за Коледа! Mr. Green

# 546
  • Мнения: 4 992
MAD65: от трети клас насам ползвам едни сини помагала на Скорпио- първо е дадена граматиката, а после - упражнения
Накратко:.Съставно именно сказуемо – състои се от глагол и име. Глаголът е несамостоен и сам не може да означава действие. Затова има необходимост от име, което да дава основното значение на сказуемото.
Несамостойни са глаголите, които отговарят на въпроса КАКЪВ, а не на въпросите КЪДЕ или ЗАЩО:
ПОКАЗВАМ СЕ (НЯКАКЪВ)
ИЗЛИЗАМ (НЯКАКЪВ)
ОСТАВАМ (НЯКАКЪВ)
ЯВЯВАМ СЕ (НЯКАКЪВ)
 
СЪСТАВ:
Глагол   +   име /същ.име; прил.име; местоимение.; числит.име /   
съм           отличник /същ.име/-какъв съм
бъда          палав /прил.име/- какъв ще бъда
бивам         глупав /прил.име/
излизам      нерешителен /прил.име/-какъв излизам
изглеждам   несериозен /прил.име/-какъв изглеждам
явявам се    първи /числит. име/-какъв се явявам
оставам      твой /местоимение/-какъв оставам
оказвам се   небръснат/причастие/-какъв се оказвам
казвам се    Апостола /същ.име/-какъв се наричам
викам се    приятел /същ.име/-какъв се викам
броя се      враг /същ.име/-какъв се броя
правя се     красив /прил.име/-какъв се правя
показвам се ироничен /прил.име/-какъв се показвам
ПРИМЕРИ:
Аз излизам несериозен.
Жената изглежда рошава.
Тя се показа уморена.
Той остана добър.
Той се явява приятел.
Той излезе първи.
Аз оставам твой.

# 547
  • Мнения: 4 992
трябва да запомни глаголите и да разбере, че в това сказуемо едната дума означава действие, а другата - не, но и двете думи заедно са сказуемото. Моят синковец отказа да учи всички глаголи, които са посчени тук и се ограничи до тези, които им е дала учителката, че да видим в четвъртък на контрлната какви ще ги свърши 

# 548
# 549
  • Мнения: 4 992
map_n: аз точно същото съм копирала. Но имам свалени доста неща от нета по БЕЛ  и не помня дали точно от тук или от другаде. Н определено това е най-ясното обяснение 

# 550
  • Мнения: 4 992
Наистина се е учило в 7 клас. Много са сложни нещата за 5-ти. И е много важно по кой учебник сте. В някои учебници се учи напр. пряко и непряко допълнение, ние учим само допълнение, а напр. в учебника на Булвест се учат така, че не става ясно какво се учи. Там зависи изцяло от учителя какво ще даде. Ние сме на Аз буки просвета - долу-горе е ясно, но чакам с нетърпение раздела за омними, синоними, пароними - мисля че ще е доста по-леко за децата. Определено 1 срок ще е синтакт. анализ на изречение и на това ще са всички класни, контролни и т.н.т

# 551
  • Мнения: 1 575
Егъти тъпнята - питах снощи Лъчезар дали знае тези неща, той се опули и умозаключи, че още не са стигнали до там, а на мен не ми се и и ска да стигат.
Сигурно, защото съм завършила образованието си в не съвсем последните години на миналия век, но не помня подобни неща и сега ми се струват прекалено сложни и ненужни!
Даже, ако някой случайно ме попита - толкова подробно българския език трябва да се учи в университета.

В линка със статията за децата прочетох, че от свободните 8 часа можело да се отделят 3 за учене.Само, че аз не виждам детето ми да разполага със седем или 8 часа свободни...

# 552
  • Мнения: 620
 Ние сме стигнали #Cussing out Имах удоволствието мъчително да си припомням що е то съставно сказуемо Shocked преди няколко дни, неграмотно ми аз си спомняше от училището само сказуемо, въпреки, че бях много добра по роден език и си спомням че синтаксиса ми се удаваше  newsm78
Прекалено дълбоко ми се вижда това наблягане в синтаксиса. Вчера се опитвах да намеря 10 сложни съгласувани определения  Shocked в един текст на Ангел Каралийчев, след като Ксения с мъка успя да открие 2. Е, стигнах до 8, останалите 2 колкото и да се мъчех - не успях да открия  Laughing Ксюто го накарах само да отрие, разбира се, това което го бях открила и аз. 

# 553
  • Мнения: 620
Боби, и на мен ми се видя забавно това с 8 часа Simple Smile

# 554
  • Вече на светло в София
  • Мнения: 1 345
Благодаря, gold !  bouquet Статията в интернет я знаем. Учебника ни е на Булвест. Значи тези глаголи трябва да се учат наизуст Sad. А при синт. анализ на изречението съставното именно сказуемо как се подчертава, с 2 успоредни прави ли? Например:"Той е студент." Това е СИС цялото ли се подчертава, или той - подлог - 1 линя, е- сказумо - 2 прави, студент- допълнение- 2 прави и пресечка?

Общи условия

Активация на акаунт