Отговори
# 555
  • Мнения: 4 936
Ами това точно е гадното: двете суми са сказуемото, а едната от тях не е глагол и децата това ги бърка. Аз излизам несериозен. Виж как е на сайта най-отдолу с примерите за членуването. там са подчертани.

# 556
  • Мнения: 4 936
Декораторката1 беше повикана2 спешно от стопанката на изгорелия апартамент.

# 557
  • Мнения: 4 936
Игнорирай факта, че са подчертани на сайта с една черта. Трябва да е цялото с две черти като за сказуемо, но не щат да излизат тук. боядисах примера в синьо

# 558
  • Мнения: 4 936
Тая вечер момчетата се бяха събрали много бързо в задното дворче на голямата           жълта жилищна кооперация.

# 559
  • Мнения: 4 936
Причините за провала на реформата се търсят  ...............
Находчивостта е важна  за  всеки човек

# 560
  • Мнения: 303
map_n: аз точно същото съм копирала.
Извинявай gold__   Hug, копирах линка, защото имаше и другите видове сказуеми!

# 561
  • Вече на светло в София
  • Мнения: 1 302
Боже мили !!! Преди време когато аз съм била ученичка не беше така сложно. Явно академиците правят учението на децата ни "по-лесно".

# 562
  • София
  • Мнения: 62 595
и аз не разбирам за какво им е цялата тази теория, като накрая пак масово грешат елементарния правопис и синтаксис, дори не съгласуват правилно думите в изречението. Не държа чак в такива подробности да знае нещата, държа да се изразява добре и да пише грамотни. Пък, ако не знае за сложното несамоостойно сказуемо, най-много да му намалят оценката на контролното, голям праз! Пък като дойде време да учи за изпита в седми клас, ще ходи на курсове, ще зазубри каквото е нужно, за да влезе в хубаво училище, и после ще го забрави, което от своя страна няма да е кой знае каква загуба.

# 563
  • Мнения: 998
Nastasja, и аз се изпотих над този текст. Трябваше да открият по 5, но не определения, подчинени и неподчинени словосъчетания. пък тези словосъчетания бяха пъхнати като обяснения насред урока за определенията и ме хвърлиха в смут, какво точно търсим. разказът беше "майчина сълза". Намерихме само 1 от съгласуваните. Оказа се, че и толкова били, нямало повече Shocked

# 564
  • Мнения: 330
Много сте напред. Какво ни чака! Ние сме на просто и сложно изречение.

# 565
  • Мнения: 11 607
gold__ не ми се сърди, но би ли използвала бутона - Редактирай, за да не пускаш пост след пост......Извинявай много за забележката!!!!!!


Момичета, минавам за 2 неща....Първо да покажа първото творение на Рая от кръжока по керамика - Ваза с цветя и второ да честитя на всички именници в темата! Живи и здрави бъдете!  bouquet

Извинявам се за телеграфния стил, утре ще има контролно по история, при нас нищо ново и интересно, и въпреки всичките ми притеснения как ще се справи Рая с този 5 клас, за сега детето го раздава ведро и не и пука от нищо.......Само един проблем има - само ако можеше този английски да не е в учебната програма.......Пък как можаха да го сложат точно тя да го учи......

Хубава седмица ви желая!  bouquet

# 566
  • София
  • Мнения: 62 595
много е красиво! Явно има талант и вкус детето!

# 567
  • Мнения: 1 296
Моите творение по трудово обучение /навремето/ никога не са имали хубава визия Joy Правили сме дървени показалки, свещници, торти ooooh!, каренца, но моите никога не са  изглеждали красиви Laughing
Мамо Цоцоланке, Рая се е постарала доста над вазичката, браво на детето Peace Нашият не носи подобни неща в къщи, може би само рисуват, не съм се и сещала да питам какво правят в тези часове. А вчера се върна с 5-ца по английски Peace Засега в общи линии върви добре, макар че има две тройки за поправяне Thinking
Щели да си разменят подаръци за Коледа в класа, а самото празненство ще им е в класната стая. Което идеално ме устройва, защото миналата година в големия сняг, беше кошмар докато стигнем до мястото на събитието. До 10 лева трябва да е подаръка, така че тепърва ще търсим нещо подходящо за момче. Самото детенце е поискало да му се подари ,,Лего,, но никаква представа нямам, подходящо ли е за големи момчета или не.
Във вашите класове ще си разменят ли подаръци децата?

# 568
  • Мнения: 998
tzarina, Lego е подходящо за всяка възраст, защото самите игри са направени за определени възрасти и това е играта, с която много се забавляват у дома и двамата юнаци. Но...лего за 10лв просто няма!!! Ще трябва да измислите нещо друго.

# 569
  • Мнения: 24 467
Браво на детенце.
Моят син пък бродира. Обаче аз го научих в събота, в училище от 28 деца нищо не хванал. Сега му извадих схема на една елхичка, ще я прави на цветна панама, тъмно- синя, със сребърни конци. Ма сам ме кара да му показвам, вечер иска да му покажа някой нов бод. Минахме даже фистон и бода за гоблен. Майстор е на бода зад игла и на кръстчетата.      Laughing   Жената от магазина за шевни материали ми спомена, че последно един дядо над 85 години си купил тези дни, обичал да бродира, фенове- мъже на изкуството имало доста.
Имаме две картини на изложба. Само като гледам какво може да направи /и да провали/ един учител... С миналогодишната "зеленееща" госпожа нямаше мерак да си довърши това, което е почнал, а сега рисува където намери. Дано сме решили проблема с рисуването по тетрадките, поне.
Тръгна си пак на тренировки, мина му пръстът. Утре пак ще плува, вече сме без бинтове.

С подобни невменяемости по БЕЛ не мисля въобще да се занимаваме у нас. Нищо няма да изгуби, само ще спечели непропиляно време детето. Ако ще топка да рита и в басейна да го разходи това време- все ще е файда. И тъпотията следва да има граници. Когато няма кой да ги сложи в училище ще ги сложа вкъщи аз. Ако ще и на тоз материал двойка да му пишат. Да си гледат работата. Аз зубъри /в двата смисъла на понятието- мучащи и наизустяващи/ у нас не се каня да отглеждам. Много се дразня. Дано не минават през такъв "материал", че от сега надушвам как ще обяснявам защо не го карам да "гризе" хартията по учебниците и да намучава в тон. "Беше повикана" бих предпочела да си остане просто едно минало предварително време на глагола. Остава и "плусквамперфект" да го накарат да научи. Убедена съм, че няма да му погине езиковата култура от липса на излишно омотаване в понятия без никакво практическо приложение.
Никога не съм крила, че не жаля време и сили нито за нужна работа и резултати, нито за пояснения кога на нещото не му е мястото в училище. Много се надявам детето да остане здраво и читаво, с функциониращи органи и системи, ВЪПРЕКИ някои скодоумия на системата и да се научи на основното- да отделя важното от плявата и да не яде плява занапред.

Последна редакция: ср, 01 дек 2010, 09:41 от Judy

Общи условия

Активация на акаунт