Предучилищна- набор 2004, Тема№2

  • 32 856
  • 736
  •   1
Отговори
# 150
  • Sofia
  • Мнения: 4 887
И аз като SZA не следя много какво учат. Като реши да разказва, слушам, иначе просто се разсейва и не желае да ми отговаря. Или направо ми казва, че й досаждам. Rolling Eyes Септември ми каза, че учили някакви чертички да пишат, < и >. Показва кои задачи са решавали в Моливко и разни други книжки. Буквите ги знае отдавна, всяка година ги преговарят, както и цифрите. Пише печатно, май ги учат и ръкописно, не съм сигурна. По английски също учат буквите, вече почти ги знае. Донесе миналата седмица картичка с преписано от дъската изречение на английски, което едва ли може да прочете, но ми преведе, като я питах какво означава. Wink
Тази година исках пак да я запиша на курса на Helen Doron, но се отказах, тъй като нямаше да се провежда в градината и няма как да я водя. Иначе бях много доволна.

# 151
  • Мнения: 2 033
Helen Doron имаха представяне по време на кампанията на "Плейцентър Приятели". Лятото беше това.
Много хубаво впечатление ми направиха.
Шунка, жалко, че са спрели да идват при вас.

# 152
  • Мнения: 2 255
И аз изобщо не мога да схвана какво учат / пишат  newsm78 Калоян хич не обича да разказва, като го попиташ все отговаря, че не помни  Mr. Green а до учителките имам достъп много рядко, тъй като групата е на 2 етаж и като уж големи никой нито ги посреща, нито изпраща  Rolling Eyes та разчитам на редките изблици на малкия да ме осветли какви ги вършат  #Crazy
Иначе той изобщо не може да чете, дори и всички букви още не познава, от 1-2 седмици започна да проявява интерес да ги пише печатно  Rolling Eyes смята много добре  Hug особено + много му се отдава, тъй като обича парите като чичо Скрудж  hahaha
Аз не го насилвам за нищо, гледам по-скоро под форма на игра да го занимавам ...и то за съжаление доста рядко ...поради липса на време, което не е добро оправдание  Sick но е факт  Sad

# 153
  • Мнения: 7 837

И аз туй се питам.Чета ,чета и чак не вярвам на очите си.Май трябва да направим подтема на тази - нещо като по-обикновените,които още не четат и пишат или тази направо да я прекръстим на - надарени.
Две деца имам, първото дори е в 9 клас , второто набор 2004 и това го казвам защото смея да твърдя,че съм се сблъскала с училището доста от дълго време,ама тук направо наистина явно има доста надарени.Чак се плаша моичкият изостава ли,знам ли вече.Нито чете ,нито пише. А за чужд език дори и не ми се мисли.

Забрави да споменеш за ограбеното детство и пр. клишета. Simple Smile

А, всъщност, всичко опира до начин на представяне на материала, защото това, което учат вашите 6-год., в нашата учебна система, го учат 5-год. Дори и повече учат, ми се струва. И толкова гладко се получава, че чак и аз съм приятно изненадана. Уж играят, а вече четат, пишат букви, смятат с прости числа, сега учат часовника.

Иначе, влез в първокласната тема, да видиш, как се пиват домашни по 5-6-10 стр., събота и неделя, по празници и т.н.

# 154
  • Мнения: 9 806
Валенцето, няма лошо и да има по-амбициозни родители.  Grinning
Както и такива, за които ПУ е последната година от необремененото със задачи детство на децата им.
Какво прави или не детето ми, съм писала вече. Просто не държа, да го отбелязвам във всеки си пост.  Wink

Кейси, мога ли да намеря някъде линкове към учебни материали, по които учи детето ти?

# 155
  • София
  • Мнения: 4 412
Кейси, къде учи дъщеря ти. На мен ми се струва, че повече от това няма накъде.

А иначе букви, числа, графизъм са заложени в програмата на предучилищната и първи клас се приема, че детето ги знае. Възможно е да им е трудно на децата. Вчера говорих с майка на първокласничка, вече пишат буква М, а детето още се затруднява да оцветява и съответно му трябва много нерви и време. Така може да се демотивира да учи.

# 156
  • Мнения: 7 837
Ние сме в Щатите, Таня, големият ми син скоро ще стане на 6.

Опитах се да отворя повечето линкове, които виждам из работните му хартии, но се оказват сайтове с помощни материали за учители и изискват регистрация. Нямат работни или учебни тетрадки, домашните представляват разпечатани отнякъде неща, математиката за деня е във вид на вестниче от 2 листа. Учат по системата Pearson Education

Наблягат предимно на интерактивно обучение, прожектират им на дъската картинки, понякога анимации, там попълват с маркери. Например, липсваща цифра, коя група предмети има в повече, с колко повече или по-малко, (това е за базовото смятане с +–1,2,3, защото досега реално са писали само числата до 10; например има три костенурки на дъската, колко още трябва да нарисуваш, за да станат 5). Това е математиката. Все още смятат с картинки и понякога цифри под тях, след нова година ще са предимно цифри

Четенето е специфично, и програмата за четене не мога да я намеря онлай. Всяка седмица имат 5-6 думи за учене, в момента разпознават поне 50 думи, т. нар. sight words.
Когато са на компютрите, използват този сайт. Може би го знаете, той е много подходящ за начален аглийски, ще е от полза и за вашите деца
http://www.starfall.com/
Това е видеото, което им прожектират за фонограмите, дали ще се отвори обаче. Децата дотолкова са го научили, че си повтарят заедно с лелята, пак е като игра. Дори и малкия вкъщи го знае Simple Smile
http://curriculum.leeschools.net/Subject%20Areas/Reading/Phonogr … ndows%20Media.wmv

Аз харесвам този сайт
http://www.internet4classrooms.com/month2month.htm

Мога да сканирам някои неща, които носи вкъщи или тестовете, но не може да се добие цялостна информация за обучението.

Иначе, учебната година е разделена на 4 срока, за всеки срок имат оределени базисни умения и изисквания, на които трябва да отговарят. В края на всеки срок, учителката изпраща нещо като рапорт за родителите, в който е указан % успеваемост на детето и дали има нужда да се работи доп. с него, къде изпитва затруднения и т.н.
Далеч съм от мисълта, че са някакви генийчета. Това ще го повтарят и затвърждават и догодина поне, когато са в 1-ви клас.

Последна редакция: вт, 16 ное 2010, 16:07 от Кейси

# 157
  • Мнения: 9 806
Благодаря!
Всички линкове се отварят, включително и видеото за фонограмите.

Ще ми бъде полезно да разбера, какво ме чака догодина.

# 158
  • Мнения: 7 837
При всички положения, за всеки щат, община, дори град, програмите на обучение в училището са различни, както и изискванията и изобщо, нивото на децата. Всяко училище си има рейтинг, не че е опрелелящ, но поне даша базисни впечатления.
И при нас децата се мъчат с ръкописния шрифт, който е одобрен от общинския борд по образованието



наричат го "маймунските опашки". Обърнете внимание на "к"-то особено, ужасия  Laughing
Още в началото ни успокоиха, че борда вече не държи на точното изисване, особено при малките опашати, като к, n, h, m, така че, ако децата ги пропускат, няма да го отчитат като фактор. Но, това в нашата община, в съседната Бордът им, може и да държи на точното изписване.

# 159
  • в гората
  • Мнения: 1 492
Извинявам се, че малко от вратата за краката и, че сменям рязко темата за ченгелчетата и писането, но има нещо, което ме тормози...
Синът ми е в предучилищна в училище. Няколко пъти от разговори разбирам, че госпожата въобще не седи при тях в междучасията, а се качва някъде на втория етаж "да си говорела с другите учителки". Синът ми ми разказва разни дивотии, които се случват от рода на кой кого праснал, как се били, кой се съблякъл и т.н... Според вас не е ли редно тази учителка да ги наблюдава и през междучасията, все пак са на 6 години??? Разбирам, че трябва да се учат на самостоятелност, но все пак е притеснително. Или аз се вторачвам прекалено?

# 160
  • край голямата локва
  • Мнения: 902
Изрично е забранено на госпожите в предучилищна да оставят децата. Сигнализирай директора.

# 161
  • Мнения: 1 734
Не знам какви точно са разпоредбите за предучилищните паралелки в училище, но и на мен ми се вижда нередно децата да се остават сами дори и за малко

# 162
  • Sofia
  • Мнения: 4 887
Доколкото знам, и в първи клас не трябва да ги оставят сами, какво остава за предучилищните.  ooooh!

Кейси, много интересно инфо, мерси!

# 163
  • София
  • Мнения: 10 223
Валенцето, няма лошо и да има по-амбициозни родители.  Grinning
Както и такива, за които ПУ е последната година от необремененото със задачи детство на децата им.
Съгласна съм. PeaceАз лично предпочитам обаче златната среда,дано я открия. GrinningЛично аз намирам предучилищната като един лек и плавен преход към първокласното обучение,имам предвид преход емоционален и психически,ако въобще е правилно да употребя тези понятия.
Много ми е полезно да чета какво могат и какво не могат другите деца,поне на мен.

Извинявам се, че малко от вратата за краката и, че сменям рязко темата за ченгелчетата и писането, но има нещо, което ме тормози...
Синът ми е в предучилищна в училище. Няколко пъти от разговори разбирам, че госпожата въобще не седи при тях в междучасията, а се качва някъде на втория етаж "да си говорела с другите учителки". Синът ми ми разказва разни дивотии, които се случват от рода на кой кого праснал, как се били, кой се съблякъл и т.н... Според вас не е ли редно тази учителка да ги наблюдава и през междучасията, все пак са на 6 години??? Разбирам, че трябва да се учат на самостоятелност, но все пак е притеснително. Или аз се вторачвам прекалено?
При първата госпожа в предучилищната имахме същия проблем-оставяше децата сами всяко междучасие.Момчетата са се биели редовно.Но с новата госпожа нямаме такива проблеми-стои постоянно с децата.Според мен говори с госпожата и и обясни притесненията си.

Кейси,много интересни неща си показала,благодаря!

# 164
  • Мнения: 2 033
Винаги има дежурен учител на етаж, а освен това малките не трябва да остават сами.

Общи условия

Активация на акаунт