още малко за четири годишните

  • 1 372
  • 20
  •   1
Отговори
# 15
  • София
  • Мнения: 4 867
моят опит се деца показва следното (най-грубо казано, не мислете, че смятам децата за олигофрени): при децата обясненията не водят до знание - обясненията са дълги, трудни за разбиране, но пък много лесни за забравяне. при децата знанията и уменията се натрупват чрез много, ама много повторения. повтаряйте, повтаряйте, играйте и повтаряйте и в един момента ще се изумиш да видиш, че детето може да пренесе повтаряното до безкрайност върху аналогична ситуация и да реагира адекватно.

не й давай зор, особено щом две години ще правят едно и също. аз имах в групата дечица на 4 годинки, които бяха заедно с официалната предучилищна. те повтаряха като папагалчета, готвейки се на следващата година да започнат с истинското учене.

питай учителката дали се иска от родителите допълнително да работят с децата си. ако не, остави детенцето да си учи според възможностите, учителката е наясно колко може да очаква от дете на тази възраст и ще ти каже, ако види, че детето наистина има проблем с ученето.

# 16
  • София
  • Мнения: 2 249
Ради е на 3,5. Разпознава първия звук в думата, но не знам дали би могъл да направи обратното, за което питаш. Обаче, както и сама казваш, на английски нещата стоят различно заради разминаването между спелване и произношение. Някой ми беше споменал, че това е и причината в англогов. страни (и някои други) децата да се учат да четат не със срички (както в Бг), а като започват със визуално запаметяване на кратки думички и т.н.

За стихчетата - Ради научава тези, които повтарят в градината, но не мога да кажа с каква скорост  и с колко повторения:).

А  не можеш ли да раговаряш с учителката по-подробно? Да ти казва какво са правили през деня, с каква цел, какво трябва да овладее детето? Дори да ти разкаже за системата в перспектива...

# 17
  • Мнения: 2 452
Ради е на 3,5. Разпознава първия звук в думата, но не знам дали би могъл да направи обратното, за което питаш. Обаче, както и сама казваш, на английски нещата стоят различно заради разминаването между спелване и произношение. Някой ми беше споменал, че това е и причината в англогов. страни (и някои други) децата да се учат да четат не със срички (както в Бг), а като започват със визуално запаметяване на кратки думички и т.н.

За стихчетата - Ради научава тези, които повтарят в градината, но не мога да кажа с каква скорост  и с колко повторения:).

А  не можеш ли да раговаряш с учителката по-подробно? Да ти казва какво са правили през деня, с каква цел, какво трябва да овладее детето? Дори да ти разкаже за системата в перспектива...


Това съм го правила, но без особен успех. В общи линии в училище ги оставят да правят каквото си искат, а моето дете е малко свито и несигурно засега и доколкото зная от учителката изобщо не се обажда. Например тази седмица имаха урок за жизнения цикъл на пепрудите - тя го знае с подходящата терминология поне от година, т.к. сме били в специален резерват за пеперуди, където ги видяхме да се излюпват; второ, в двора ни има много гъсеници; тя ги пипа с ръка, дори си отгледахме една в буркан  до какавида - тя я хранис листа и почиства буркана с баща си. Последно, вкъщи "разигравахме" четирите етапа на развитие на пеперудите със съответните движения - по нейна инициатива; провесих я и с главата надолу за да стане на какавида (тя умря от удоволствие). В училище изобщо не е взела отношение и е създала впечатлението, че не е чувала за тези неща.....

Благодаря ви много момичета. Наистина ми помогнахте да си изясня доста страни от проблема.   bouquet  bouquet  bouquet  bouquet  bouquet  bouquet

# 18
  • Мнения: 934
Не се стягай, изискванията са за по-големите явно, а тя като по-мъничка, само се запознава с материала. В час сигурно ги разделят на групи, така че да е с деца на подобно ниво. И ние сме по подобна система, само че няма такова 'сливане'. Малко по малко се научават, в началото по-скоро запаметяват няколко думички, които започват с дадена буква, а чак след време им се изяснява принципа.
Има едни много симпатични игри на Sesame street, където се упражняват подобни работи и е забавно, освен това стават да се играят с минимално участие от родител, защото 'говорят', и не става нужда да четеш инструкции. За буквите просто отиваш на ABC и си избираш игра. Bumper cars например упражнява точно това с първата буква. Ето линк:
http://www.sesameworkshop.org/sesamestreet/?scrollerId=games

За стиховете не знам... синът ми, който вече е на 5 и половина почти, успя да запомни някаква тъпа броилка от един-два пъти повтаряне Laughing Много ми е умен! Уточнявам - броилката съдържаше 'тоалетен' хумор и я научи при игра с по-големите деца. Ако беше стихотворение за училище, не знам... 10-тина 15 повторения не ни мърдат!

# 19
  • Мнения: 2 452
Не се стягай, изискванията са за по-големите явно, а тя като по-мъничка, само се запознава с материала. В час сигурно ги разделят на групи, така че да е с деца на подобно ниво. И ние сме по подобна система, само че няма такова 'сливане'. Малко по малко се научават, в началото по-скоро запаметяват няколко думички, които започват с дадена буква, а чак след време им се изяснява принципа.
Има едни много симпатични игри на Sesame street, където се упражняват подобни работи и е забавно, освен това стават да се играят с минимално участие от родител, защото 'говорят', и не става нужда да четеш инструкции. За буквите просто отиваш на ABC и си избираш игра. Bumper cars например упражнява точно това с първата буква. Ето линк:
http://www.sesameworkshop.org/sesamestreet/?scrollerId=games

За стиховете не знам... синът ми, който вече е на 5 и половина почти, успя да запомни някаква тъпа броилка от един-два пъти повтаряне Laughing Много ми е умен! Уточнявам - броилката съдържаше 'тоалетен' хумор и я научи при игра с по-големите деца. Ако беше стихотворение за училище, не знам... 10-тина 15 повторения не ни мърдат!

Благодаря за линка. Аз ползвам ето този. Също не е лош:
http://www.starfall.com/

# 20
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
Лаура, не знам до колко ще ти е ориентир това, което ще кажа, защото при теб и дъщеря ти има комуникация на повече от един език (или бъркам) и не знам, дали и това не е от значение. Искам да кажа, че не е все едно на детето да му е говорено 4г. само един език или повече... Дали ме разбра... newsm78

Както и да е. Това, което мога аз да кажа, по моите вече позбледнели спомени е, че дъщеря ми на около 4-4 и половина познаваше буквите, звуковете и запонмяше цели приказки наизуст и то с интонация. Просто тя си беше бързо схватливо дете и се развиваше прекалено бързо интелектуално.
На 2г. и 4-5 месеца знаеше, че буквата "И" е на баща й и т.н...на 4 и малко знаеше, че буквата на килима е "К" и т.н. Единствено я затрудняваше дума/име запозващо със СТ ( Стефан, стена...). Е и...вече забави темпото и е така наречената "средна класа". Пак бързо схваща и запомня, но има и по-бързи от нея.
Колкото до стихчетата...май не й се отдаваха. Учих я на 5г.и половина на едно стихотворение - голяма мъка. А приказките, дето са си бая по-дългички ги направи рецитираше и то с интонация на доста по-крехка възраст (както вече споменах). Но тук може би разликата идваше в премерената реч и разказвателната.
И основното което исках да кажа - всяко дете със своята индивидуалност и специфични възможности на паметта. Няма рамка, няма норми.

(разлика от 3-4-5-6 месеца на тази възраст е все още твърде осезаема)

Общи условия

Активация на акаунт