"Зима е навън дошла в ОКТОМВРИйската дружина цари уют и топлина"

  • 58 128
  • 738
  •   1
Отговори
# 705
  • Където ми покаже сърцето
  • Мнения: 589
Момичета, мина...мина първия ден в детската градина...

...Останах без глас - още два дни и съвсем ще прегракна. Голямо викане пада....

А защо викате по децата?Аз това не го одобрявам,въпреки че май е практика в ДГ.Марти така на 3 години беше започнал да заеква в градината и го спрях и след един месец в къщи беше ОК.Имай в предвид,че някои деца могат да се стресират така,например както моят син.
После ще ти напиша за някои игри които се сещам,а и ще ти напиша някои идейки от ДГ тук.Не съм сигурна дали ще са приложими в БГ,но ти можеш да пробваш.
Само ще вметна,че тук не се крещи и за да чуеш госпожата трябва да е много тихо,защото те говорят тихичко,буквално.Дори съм се чудила дали не е тактика.Децата също не тичат и крещят в стаята,но сигурно защото са по два пъти навън на площадката и дивеят.Има някои неща които ги намирам за много интересни и ще ти ги напиша като заспи малкият.Надявам се да са интересни и на българските деца.

# 706
  • Мнения: 378
Здравейте момичета.

надина -радвам се за теб. В труда се ражда истината и удовлетворението - ха, прозвуча като лозунг от соц-а Simple Smile
Относно крещенето и аз искам да разбера методите в при вас Калинке какви са - определено ми е много интересно.
Друго не знам какво да ви се похваля - ирисовата диагностика беше много интересна, мина добре.
И децата минаха.
Тази нощ Алек пак му тече кръв от носа. Направо не знам от какво е това....
Ивка пъ рева че я боли ингвиналната гънка, толкова реве че чак не може да ходи Sad
та се чудя какво става с моите деца....
ако някой има опит в някой от двете неща -да споделя.

хайде - успех от  мен

# 707
  • Където ми покаже сърцето
  • Мнения: 589
Относно ДГ на Марти ще напиша какво ми е направило положително впечатление и какво ми харесва.Предполагам,че би могло да се направи и в БГ.Имат зона за експерименти,като в коридора до вратата на групата върху една масичка има леген с вода ,шише,канче и фуния.Децата по всяко време,а и родителите могат да преливат и наблюдават движението на водата.В групата са правили експерименти с огън и свещ,последното е групово и според мен образователно.Аз го намирам ОК.Марти каза,че децата са палили свещ и са наблюдавали какво става като капне във вода,какво става като се захлупи свеща и т.н.
Има дни в които децата сами приготвят курабийки,т.е смесват брашно със всичко необходимо,мачкат тестото и оформят фигурки,които после се пекат.Това е горе-долу един път в месеца и след това обикновенно се прави празник с родителите,където се изяжда всичко приготвено от децата.
Марти разказа,че негово приятелче са го наказали заради проявена грубост към друго дете,като е трябвало сам през деня да чисти.В смисъл да забърше масите след храна и не знам още какво.Тук децата сами си сипват храната,сами си отсервират и всеки ден на табло се изписва името на дежурното дете да се грижи за докарване на количката с храна/помага на лелята,не го прави само/,друго да почисти масите след храна,трето да помете пода след храна.В 17.00 ч.децата сами вдигат столчетата върху масите за да може чистачката да изчисти.До колкото разбирам целият ден на детето е ангажиран и така то не лудее и прави глупости.На децата им харесва да са ангажирани и да помагат,защото така се чувстват големи.В ДГ на сина ми децата са заедно от 3-6 години,като се разделят само когато имат занимания.Големите помагат на малките и се учат на толерантност.Иначе градината е с две групи и около 6-7 човека персонал плюс готвачката и чистачите.Децата са около 15-20 в група,ще им преброя закачалките довечера.
Ето нещо много интересно.Имат в коридора едно табло на стойка,на което отпред са опънати връвчици.На таблото са залепени рисунки с различните дейности.Напр.зона експерименти,зона физкултурен салон,зона двора на градината,зона лего,зона театър,зона рисуване и т.н. На връвчиците са сложени щипки с имената на децата.През деня детето отива до таблото и си мести щипката в зоната,която иска да се занимава.Така детето се учи да си организира времето.Такова табло има за всяка група.
Групово играят мемори,много образователни игри,които мога да ви дам линк към тях но те са купени,т.е трябва инвестиция.Групово сядат в кръг на земята в 8.30 или на своите столчета,но винаги в кръг и госпожата чете книга и след това задава въпроси по нея.Всяко дете има право по 15 мин.на ден да играе с компютъра.Имат нормален модерен компютър.Телевизор няма и това тук мисля,че е забранено.
Сега тази сутрин като оставих моят син две деца закусваха на масичка,други си правеха дървено влакче,едно подреждаше пъзел,а едната госпожа заедно с две деца бяха на масичка с купа плодове-манго,ябълки,банани,портокали и госпожата белеше един от плодовете.На масата имаше освен плодовете прясно мляко,мюсли и вода.Беше тихо и всеки си се заниманаше с нещо.
Когато децата стават малко по шумни Марти каза ,че имат нещо като медена камбанка и удрят по нея с дървена палка,тя издава звук и това е знак за децата,че трябва да са по тихи.Явно това действа.За почти две години не съм чула госпожа да вика,а не да крещи.
Ето една игра,която играем ние със сина ми и може да е групова.Излиза дете отпред пред всички и с движенията на тялото си показва действие.Другите трябва да познаят действието.Всяко дете си сумира точките.Това е добра гимнастика за мозъка.
Тук в Германия е важно детето да се научи да е самостоятелно,да е контактно,да е отговорно и да е равнопоставено с възрастните,да се научи само да взема решения.Всеки ден има занимания като рисуване,моделиране като госпожата избира напр.пет деца и с тях го прави в едната част на стаята.На следващият ден с други пет деца и т.н Важно,ако детето каже"Аз не искам",тя няма право да го извика и застави.Миналата година,аз виждах много рисунки на други деца,но не на моят син и когато попитах,защо няма негови рисунки,тя ми отговори ,че той е отказвал и тя не може да го застави насила,тя няма това право да го направи.Тогава ми беше малко криво,но сега го намирам за правилно.
Стана много дълго но накратко два пъти през деня и в дъжд и в сняг,и в -15С децата са навън на площадката и играят.Те знаят че се тича на вън,а не вътре.Вътре имат много игри,които са хем игри ,хем са образователни и децата са ангажирани.Така деня минава бързо.Игрите се сменят често и са доста различни и на децата не им доскучава,но това е финансирано от общината.Сега се замислих дали имат колички и май можеш да си сглобиш всичко,но такива готови пластмасови май няма.Всичко се сглобява и май почти всичко е дървено.Всичко е насочено към това детето да учи играейки.Учебници и тетрадки и учене на стихчета наизуст също няма.
Това е за сега.Дано да съм била полезна.

# 708
  • Мнения: 1 046
Зорото  Hug. Грам идея нямам, лекари, прегледи, само това като съвети....

Калинка и на мен не ми се вика, ама няма как. Трябва някак си да ги накараш да млъкнат всички едновременно и да си кажеш урока, а и по време на твоето приказване и те трябва да мълчат....При нас ситуацията е отървана от съвсем малки - винаги се вика на децата...като се почне от вкъщи, ясла, градина, училище....А и винаги се заплашва..., ако не ....няма да излезеш навън, няма да ядеш, няма да какво ли не........
Иска ми се да си хвана една група от съвсем малки и да си ги управлявам тихо и кротко..Наистина бих се радвала да споделиш твоите наблюдения какви са....?

6-7 човека персонал за двете групи от около 15-20 деца...правилно ли разбирам, че на една група се падат около 3 учителки, а отделно са лелички и т.н......При мен са 26 деца...само аз и една леля, която обслужва две групи чисто хигиенно.....

# 709
  • Мнения: 2 433
калинка, с интрес прочетох поста ти 2 пъти.
И знаеш ли.....прочети го и ти. За да си на 100% сигурна , че Марти трябва да остане в нормална Германия.  Hug
Благодаря ти че го сподели с нас. За мен беше удоволствие да го прочета , особенно частта в която едни дечица закусват, други играят... Тук децата се водят от 6:30 до 8:30. Закуската е в 9:00 а тези дечица доведени първи си стаят глядни 2 часа и половина за да спазят "режима"
Та те така!

Спорен ден дами!

# 710
  • Мнения: 1 046
Абсолютно подкрепям Джулката - при нас всичко е такъв режим, че свят ще ти се завие...

# 711
  • Мнения: 2 282
И моята първа реакция беше - Калинке, стойте си там, пък ако може дръпнете и нас! Мечтая си за такава детска градина... Стандартна детска градина ли е, или нещо по-специално?

А за викането - наистина, в 3-4 група като хванеш деца, които са свикнали да им викаш, е трудно. Обаче... Сигурно има начин. Наде, аз бих заложила на тихото и много интригуващо държание. Да правиш нещо много, много интересно, докато мълчиш, и когато спечелиш вниманието им, да продължиш, вече просто тихичко. Може би трябваше това да е вчера, но не мисля, че е късно. Наблюдавам учениците 1-4 клас - с една учителка са тихи и слушат, с друга - крещят, качват и се на главата. Работи с цялото усещане за собствената си (огромна) стойност, не позволявай да си мислиш, че не си добра и че няма да се справиш. Ти имаш да ги научиш на важни неща, затова ще трябва да ги заинтригуваш Simple Smile Пък и... виж колко добре се получава - имаш един месец да експериментираш различни подходи, и после да започнеш своята група с вече избран "най-добрия, твоя начин". Стискам палци, Наде!!! Вчера много мислих за теб, явно е имало защо Simple Smile И днеска ще е така Simple Smile

# 712
  • Варна, България
  • Мнения: 730
Нади, честити първи работни дни!
Подкрепям казаното от Аля - в теб е силата и знанието.. и търпението.
Моето мнение е, че трябва да ги интригуваш с игри (ще помисля после нещо конкретно), да ги приласкаеш - прегръдка сутрин, нещо мило. Ще ги спечелиш; Най-палавия/лавата го/я правиш помощник и съмишленик - дежурен ли, някаква отговорна задача като да ти помага с еди кое си... Някакво табло на доброто, някакви стикери - има ги в книжарниците за награда.

Калинка, всичко това, което описваш е мечта!
За съжаление неприложима в БГ.
Аз не мисля, че има някоя (или почти няма) учителка, която иска да вика.
Едно е да работиш с 15 деца, друго с 30-40.
Сами в първа група бяха 40, сега са 35.
Аз си мисля, че да си учителка в БГ си е равносилно на геройство.

Има също така нещо сбъркано и в народопсихологията ни относно възпитанието ли, общата среда, която ги стимулира към агресия и невъздържаност.

Аз бях изумена как напр. в Япония дете може да влезе във фризьорски салон с мама, да  омаца целите стъкла с всевъзможни мазила и как всички му се радват колко е изобретателно. И същото това дете след 6-7 години става нормално дете, което не се изживява като навъздържан бабаит,

Мисля, че там бях чела нещо от сорта:
до 6 години детето е цар
от 6 до 16 - роб/слуга
от 17 нататък - равен

Толкова засега.
Чао

 

Последна редакция: вт, 07 юни 2011, 15:33 от voltage13

# 713
  • Където ми покаже сърцето
  • Мнения: 589
Облаче,детската градина на Марти е общинска.
Джулка тук също има правила,като например децата се водят от 7.30 до 8.30 на градина.Аз съм била свидетел как в 8.33 след като не се отвори автоматично вратата при натискане на бутона,се показа директорката,защото беше видяла майката с детето да звънят и я върна.В периода 8.30-9.00 са първите занятия по група и вратата е настроена така,че след 8.30 бутона за отваряне не я отваря и не можеш да влезеш.Директорката се извини и я върна с детето.Отвън бяхме две майки.След 9.00 до 12.00 също приемат деца,но след 12.00 не.Смятам ,че е правилно,защото какво ще стане със занятието,което е само половин час,ако през цялото време влизат деца в групата.
Друго-първият път когато исках да вкарам на Марти колелото в двора на градината сега пролетта не ми позволиха,защото той не си беше взел каската.Е оставихме колелото на стойките пред градината и от тогава ако искаме колелота да е в двора,а не пред градината,задължително си носи малкият каска.
Иначе наистина децата са много свободни тук.Извън часовете на занятия могат да ходят из цялата градина.Двете групи са свързани помежду си чрез нещо като преходна стая,така че децата реално от двете групи са заедно и госпожите също.Направо са си като в къщи.Госпожите се хранят заедно с децата и сутрин като водя малкият обикновенно и те пият чай в групите или закусват.Между другото децата имат голям респект от госпожите.
В неделя,малкият ме накара да си затворя очите и после като ги отворих ми подава една маргаритка и ми казва"Извинявай мамо,че откъснах цветето,аз знам че не трябва да се къса,но много исках да ти го подаря".После обясни че са им разказвали,че цветята не се късат,че животните не се убиват.Един ден пропуснах да му сложа нож,е веднага"Мамо,а аз как да ям." newsm78А аз как така как да ядеш."Ами мамо виж нож не си ми дала".А майка ми като ни беше за Коледа на гости каза,че ще и изпадат зъбите ако толкова дълго и то така като Марти ги чисти. На мен много ми харесват тези чести посещения на стоматолог при тях,ежедневното миене на зъби след като са обядвали и начина по който ги учат.
Волтажче много е интересно това за Япония.В този смисъл тук има една верига от книжарници,които вътре са с меки дивани и кресла и можеш да си четеш и играеш цял ден вътре.Има дори място със заделени книжки и играчки за децата.Децата си играят,а родителите си избират книги.Ние с Марти там и куклен театър сме играли.Минимум по 3 часа изкарвам в тази книжарница.А имам познати ,които ходят там като се отвори,учат си и после си тръгват.
Нади пиши как е минал вторият ден.Ето ти линк към едни мемори.Много са интересни за децата и е по-добра гимнастика за мозъка отколкото ученето на стихчета на изуст.Виж от този тип дали има в БГ
http://www.loewe-verlag.de/titel/titel-8596_silben_memo.html
http://www.loewe-verlag.de/titel/titel-7012_formen_ndash_memo.html
http://www.loewe-verlag.de/titel/titel-6817_zahlen_und_mengen_memo.html
http://www.loewe-verlag.de/titel/titel-5639_anlaut_memo.html
http://www.loewe-verlag.de/suche/schnellsuche.html
Това не е съвсем класическо мемо,защото не събираш две по две абсолютно еднакви,а в първото например двете половинки на хвърчилото,така всички предмети са на части и трябва да съобразиш кои две карти са заедно и съответно да ги помниш къде си ги отворил,защото те остават с лицето на долу.При формите има не само квадрат,триъгълник и кръг,а куб,ромб,осмоъгълник,цилиндър,елипса.В този вид напр.за цилиндър трябва да събереш шапка тип цилиндър с кофа с боя.Квадрата е един квадратен прозорец с една квадратна картина.Така откриваш формите в предметите около нас.Децата си играят и научават и други геометрични форми.При буквите са съответно плътно изписана буква и на другата карта е сянката на буквата,като до всяка буква има и предмет започващ с тази буква.При цифрите е цифра на едната карта,а на другата е същото количество предмети или животни.И последното е за концентрация като на едната карта е раничката,а на другата е зайчето ,което е в джоба на раницата от първата карта.
Игрите с които играят и ги има в изобилие в градината са от този род
http://www.mytoys.de/Spiele/Haba/KID/de-mt.gp.br01.04.01/
http://www.mytoys.de/Ravensburger-Lotti-Karotti/Ravensburger-Spi … p.br01.14/1207972
http://www.mytoys.de/Drei-Magier-Spiele-KINDERSPIEL-DES-JAHRES-2 … p.br01.15/1831307
Така че Наде трябва да си направиш програма да ти е пълен деня с разни занимания и не забравяй да са във вид на игра.Така си мисля, че ще ангажираш децата,ще им е интересно и няма да се гонят и крещят.Тогава ще ги респектираш  и ще те слушат.И още нещо когато казваш на едно дете да не крещи ,не крещи и ти ,а го кажи спокойно.
Идва ми като идея,че може да се моделира с пластелин,но пак се опира до пари,а трябва нещо което не изисква средства.
От ролката на тоалетната хартия могат да се направят вазички,пеперудки.От кутията за яйца,тази долната част в която влиза яйцето,се изрязват или по-точно разделят всички места за яйца.Ако кутията е за 10 яйца ,то стават 10 лаленца.Кутията е хубаво да е бяла,за да може хубаво после да се оцвети с боички чашката на лаленцето.В средата се пробива дупка.Купуваш един пакет сламки от тези където се чупят на различни страни.Вкарваш сламката в дупката и става лаленце.Това може да се прави групово.От картон се изрязва например звезда.В средата се залепва една чаена свещичка и звездата се боядисва с боички,лепи се блестящ прах,залепват се камъчета и мъниста и става свещник.От вътрешната част на ролка домакинска хартия -нарязваш я на кръгчета с дебелина 1.5-2.00 см ,след това всяко дете я боядисва от всякъде с боя,украсява се с блестящ прах и стават страхотни халки за салфетки.От картон се изрязват маски-тип домино и всяко дете си ги рисува и оцветява,залепват се цветни пера,мъниста и тем подобни.С перфоратор от страни правиш по една дупка и слагаш ластичен конец.
Това е за сега,че стана много дълго и да не ви отегча.
 Hugна всички.

# 714
  • Мнения: 1 046
Благодаря на всички за проявеното внимание  Embarassed

Днес мога да се похваля, че гласа ми си е на мястото, децата ме слушаха....гледаха в устата и очите какво ще кажа и .....Имат си някакви си навици изградени за всяко нещо да им се вика и да се обижда дори..А аз подхождам майчински с тях, може и да сгреша, но засега има ефект....На всеки поотделно обръщам внимание, еее не може колкото ми се иска, но все пак са доста деца, а време няма за всички...Игри почнах да ги уча на някои неща, а отделно и те сами вече ми носят някакви техни неща и ме молят да им разяснявам как точно се играе...С две думи има надежда  Laughing
Имам си едно две хлапета, които са просто по бавнички и малко преди другите ги карам да почват занятието, за да не се изнервят децата и накрая да приключват всички заедно.(а преди само са били навиквани и хич не ми харесваше отношението на колежката към тях)....Ще ги хвана аз всички деца, слабите им места де, ама ще мине още малко време  Rolling Eyes

# 715
  • Варна, България
  • Мнения: 730
Благодаря на всички за проявеното внимание  Embarassed

Днес мога да се похваля, че гласа ми си е на мястото, децата ме слушаха....гледаха в устата и очите какво ще кажа и .....Имат си някакви си навици изградени за всяко нещо да им се вика и да се обижда дори..А аз подхождам майчински с тях, може и да сгреша, но засега има ефект....На всеки поотделно обръщам внимание, еее не може колкото ми се иска, но все пак са доста деца, а време няма за всички...Игри почнах да ги уча на някои неща, а отделно и те сами вече ми носят някакви техни неща и ме молят да им разяснявам как точно се играе...С две думи има надежда  Laughing
Имам си едно две хлапета, които са просто по бавнички и малко преди другите ги карам да почват занятието, за да не се изнервят децата и накрая да приключват всички заедно.(а преди само са били навиквани и хич не ми харесваше отношението на колежката към тях)....Ще ги хвана аз всички деца, слабите им места де, ама ще мине още малко време  Rolling Eyes
Браво, Нади!  Hug 

# 716
  • Мнения: 378
И аз адмирирам много. Все така с постоянство и търпение.
Може би има надежда занапред ако учителките полагат толкова усилия като теб Нади. Само не губи надежда. Както обичам да казвам - за всяко нещо има решение ,въпросът е да го намериш....

# 717
  • Мнения: 38
Здравейте момичета  Hug
Калинка много ми харесва какъв е подхода към децата при вас, мисля че така е много по- правилно, а тук всички и от всякъде викат- и в градината, и на работа, и по улиците и вкъщи, и как няма да растат децата изнервени и гаменчета  Sad
Нади, сигурна съм че ще се справиш, всяко начало е трудно, дано успееш да си спокойна с децата, да им всяваш респект, но и да си им приятел, който да се радват да виждат  Hug

При нас нищо интересно, освен че в неделя Светославко участва в едно импровизирано "Кой е по-по-най" , ето имаме и снимка ( най- отпред със сивата блузка):
http://svetlisgv.snimka.bg/children/2011.598445

Тържеството беше по случай 1-ви юни, имаше награди и изненади за всички участници и децата бяха много щастливи. На тържеството имаше и едно момиченце от групата на Светославко, което на другия ден се разболя от Варицела и сега в групата му има карантина. Сега сме в очакване и ние, че той още не я е карал. Хем искам да я изкара хем ме е страх, освен това няма да мога да отсъствам и ще трябва някоя от бабите да го гледа ... та така с нас.

Хубав ден  Hug

# 718
  • Мнения: 2 282
Не се притеснявай, и да изкара варицела, не е страшно Simple Smile
Наде, много ми харесва какво си написала... продължавай все така! И искрено се надявам с всеки ден да ти става все по-лесно и по-лесно да владееш вниманието и сърцата на децата!

# 719
  • Мнения: 1 046
Такам, продължавам с моите впечатления...Трудната част се оказа да накараш детето по време на занятие да си задържи вниманието и да не приказва, а да слуша не госпожата, т.е. мен, а другарчето, което в момента се изказва...Непрекъснато се бутат, закачат, разделям ги, размествам ги, изкарвам някои деца със столчетата извън кръгчето...Абе изобщо трудна е тя...Дет се вика шапка им свалям на учителките....Когато аз ги занимавам нещо с приказка или подобно ме слушат, но трябва ли да слушат някой друг - става мата хари...Идеи...?
Покрай мен и вие ще изкарате една предучилищна педагогика  hahaha

Аля, ти си моето слънце, ама истинско...Докторката ни помогна като че ли, не смея още да се радвам, но проблема ни го оправи до момента. Три месеца мазане с всякакви л.на и пиене на още по-големи и 7 дена гранулки и днес прегледа показа 90% успеваемост на лечението, ще пием още една седмица топченца и контрола в петък и надявам се всичко да е успешно....

Общи условия

Активация на акаунт