Отговори
# 2 685
  • Мнения: 561
Този чл. 37 е абсолютно същия като предишния чл. 36 ал.2.
От друга страна при специализираните училища по изкуствата са добавили "V-XII клас".
Нещо ми намирисва, че не са написали точно това, което очаквахме?

Как една гимназия, след като се преобразува в основно училище, ще откаже прием от I-ви клас?
Или май пак нещо не съм разбрал...  newsm78

Абе много четене ще има сега за "открий разликите", но общо взето е това, което обещаха, но то не е достатъчно и е твърде несигурно.

С училищния план-прием директорът казва, че приемат само от 5 клас и приемат от 5-ти. Въпросът е, ако финасиращият орган каже - взимате от първи - какво става?

Иначе чл. 30 ми е нов, но трябва да сравнявам, че сега видях документа. Правят накакъв жест със запазване на думичката математическо, при условие, че обучава разширено по математика в основното и има профилирано, а то е след 10-ти.

Сигурно са оправили и 310 и 311 за пререгистрацията, но пак всичко остава за стандартите, които са подзаконови актове и се нуждаят само от подпис на министъра...и всеки следващ !!!

# 2 686
  • Мнения: 561
                       Директори на варненски училища се хванаха за гушите              
http://www.moreto.net/novini.php?n=168388
                              
                       Родители на деца от ОУ „Захари Стоянов”-Варна искат МГ да се изнесе в друга сграда
http://www.moreto.net/novini.php?n=168313

                       Обсъдиха Закона за училищното и предучилищното образование
 02.04.2012                        до края на м. юни!
                     http://www.stznews.bg/obsadiha-zakona-za-uchilishtnoto-i-preduch … zovanie-6634.html

какво толкова пречат тези възпитаници на МГ - имам чувството, че са трън в очите на всички - айде сега да ги изритат и от сградата им, която само и единствено те поддържат - направо нямам думи за безобразията на въпросната директорка на ОУ "Захари Стоянов" - то проблема е отдавна, но понеже са му малко проблемите на г-н Петков, та сега и това  ooooh!

Вижте статията за Стара Загора и ми кажете колко пъти се споменават езикови у-ща и специалисти по езици. То езиците са суперважно нещо, ама .... Дамянов, Костадинова и т.н....много стана....

# 2 687
  • Варна
  • Мнения: 346
                       Директори на варненски училища се хванаха за гушите              
http://www.moreto.net/novini.php?n=168388
                              
                       Родители на деца от ОУ „Захари Стоянов”-Варна искат МГ да се изнесе в друга сграда
http://www.moreto.net/novini.php?n=168313

                       Обсъдиха Закона за училищното и предучилищното образование
 02.04.2012                        до края на м. юни!
                     http://www.stznews.bg/obsadiha-zakona-za-uchilishtnoto-i-preduch … zovanie-6634.html

какво толкова пречат тези възпитаници на МГ - имам чувството, че са трън в очите на всички - айде сега да ги изритат и от сградата им, която само и единствено те поддържат - направо нямам думи за безобразията на въпросната директорка на ОУ "Захари Стоянов" - то проблема е отдавна, но понеже са му малко проблемите на г-н Петков, та сега и това  ooooh!

Вижте статията за Стара Загора и ми кажете колко пъти се споменават езикови у-ща и специалисти по езици. То езиците са суперважно нещо, ама .... Дамянов, Костадинова и т.н....много стана....

видях .......... вече само като видя някъде името "Дамянова" и СИ и ми прилошава и това нон-стоп повтаряне колко труд, видиш ли са положили и как едва ли не паметник трябва да им изградим на всички онези велики творци, мъдрили закона  #2gunfire

# 2 688
  • Мнения: X

Сигурно са оправили и 310 и 311 за пререгистрацията, но пак всичко остава за стандартите, които са подзаконови актове и се нуждаят само от подпис на министъра...и всеки следващ !!!

Не знам какво имаш предвид под "оправили", но единственото променено в чл. 310 е това, че само спортните училища могат да променят финансиращия орган, а в чл. 311 ал. 1 и ал. 6 (които са съществените) не са пипнати. Пак предложението се внася от кмета след решение на ОС и проверка и становище на регионалния инспекторат (управление).

# 2 689
# 2 690
  • Мнения: 561

Ей, тези зверски бързат. Вчера (т.е. - четв) нямаше нито проекта, нито заседанието на Комисията в НС. На 5-ти внесен, на 12-ти се разглежда. Нищо чудно и да мине на първо веднага селд Велик ден.

Check, please Simple Smile провери за някакви съкратени процедури, заварено положение и т.н. за пререгистрацията, че може това да се окаже голямото дърво.

# 2 691
  • Мнения: 1 479
Явно "другарите" горе работят по план. България е единствената държава в ЕС (нямам информация за Румъния) в която учебния материал изпреварва аналогичния за дадените класове в другите държави с около 1.5 години. Освен това и "дълбочината" му е много по голяма от тази на останалите държави в ЕС. Като вземем предвид и МГ, ПМГ и големият брой езикови гимназии (много по голям в сравнение с другите страни от ЕС) е ясно че за определен % деца се създават идеални, на практика безконкурентни условия за следване зад граница. Българчетата на практика нямат конкуренция от страна на учениците от ЕС и затова печелят изключително голям брой стипендии в страни където има конкурсен изпит. На практика по този начин (сложен учебен материал + МГ + ПМГ/ЕГ) се създава една поточна линия за изтичане на мозъци, но от друга страна този материал стресира почти 90% от учениците а за един голям % е направо невъзможно да се усвои, което показват и резултатите от PISA.  
Изтичането на интелектуалния потециал е повече от осезаемо - следването зад граница се превърна в национална традиция с нарастващ темп.на развитие
От 2007 г. се увеличава броят на българските студенти следващи зад граница за да достигне през 2011 80 хил. души. През 2009 г. броят на младите хора, които са кандидатствали в чужбина е над 50% от общия брой на кандидатите за висше образование.  От следващите в ЕС 86%  не се връщат а от следвващите в САЩ - 82%. Какъв % от върналите се после пак заминават не се съобщава. Mr. Green
Ако се запази тази тенденция умираме бавно, защото липсата на подобаващо заплащане у нас не стимулира завръщането в родината и ускорява изтичането на мозъци а оцвен това държавата е бедна и внос на кадри от чужбина е немислим.

40 млрд. лв. е загубила страната ни от висшистите, които работят зад граница през последните десет години
http://www.monitor.bg/article?id=313024



Трябва да се обвърже обучението на студентите държавна поръчка с реализацията им в България“, обяви министър-председателят. Не можело държавата да ги дотира, а те „да станат и да си заминат” и заради по-високото заплащане да работят за друга държава."  Премиерът не уточни как смята да спре неблагодарните млади хора – с отнемане на паспортите, със съд или със затваряне на границите.
Ширещата се безмозъчност води до изтичане на мозъци.
http://www.dw.de/dw/article/0,,15097384,00.html

Не очаквам нищо хубаво от страна на министерството в полза на МГ.  Sad

Последна редакция: сб, 07 апр 2012, 10:49 от plamenhk

# 2 692
  • Мнения: 561
Абе един завършил навън и работещ там специалист праща на родителите си сума, по-голяма от заплатата, която би изработил тук. Т.е. произвежда по-голям БВП.  Grinning Това, чисто икономически.
А че мозъците изтекоха и изтичат - няма как да се реши със забрани и административни мерки.
Вчера случайнои попаднах на конкурс за старши експерт в министерство с висше, писмен и говорим западен език, втори е препоръчителен, Уорд, Ексел, Интернет и 3 г. стаж + някаква степен за държавен чиновник, не ги разбирам и всичко това за мин, заплата 363.оо лв.  Shocked Shocked Shocked

Е Бойко ще трябва даги арестува, за да останат в Родината.

# 2 693
  • Мнения: X

Не очаквам нищо хубаво от страна на министерството в полза на МГ.  Sad

Добре, това за увеличената тенденция да се учи в чужбина е съвършено вярно, но според мен не може да става въпрос за изтичане на мозъци. Изтича всичко.  Видях какви мозъци се борят за ТОЕФЛ. Mr. Green Който може да си прати детето в чужбина го прави.
И не знам защо обвързваш горните факти само с МГ. Наскоро разбрах колко голяма част от завършващите музикално училище отиват да учат в Австрия. Процентът е много голям. Защото в държавата с най-добро музикално образование четирите консерватории са БЕЗПЛАТНИ за българи. Включително консерваторията в Залцбург - Моцартеум. Ако студентът отложи/повтори повече от два семестъра започва да плаща 323 евро на семестър. В момента таксите за консерваторията в София за държавна поръчка е 1800 лв на година. В Австрия има над 80 студентски обжещития, които са като 4 звездни хотели, а за София е ясно - или пращаш детето в Студентски град ( Sick) или на квартира за 500 лв. За последващата реализация да не сравняваме.

Била загубила държавата 40 млр. заради висшистите, които работят зад граница...  И как точно ги загубила? От къде й се пълни джоба на държавата? Да не говорим, че българските емигранти, висшисти или невисшисти са най-големият чуждестранен инвеститор в България. Това по официални данни на БНБ, т.е. на база само банкови преводи. Парите по куфарите и пратени чрез Moneygram и подобни, не се броят. Всеки праща пари в България и/или купува някакъв имот след време. Ако и тези пари не се въртяха в икономиката ни, щяхме да сме на нивото на северноафриканска държава.
Пак се изказа ББ, а? Crazy Ами да се хване и да оправи държавата, нали за това го избраха? Никой няма да си прати детето на няколко хиляди километра, ако тук е много хубаво.

Последна редакция: сб, 07 апр 2012, 11:03 от Анонимен

# 2 694
  • Русе
  • Мнения: 11 919
 Check Please  Peace , много си права. Скоро срещнах един мой познат - математик завършил СУ имаш собстевин разработки. та този човек е в програмата за безработни и кара курсове за строителен работник. Мога да дам още примери.

# 2 695
  • Мнения: 40 931
Абе един завършил навън и работещ там специалист праща на родителите си сума, по-голяма от заплатата, която би изработил тук. Т.е. произвежда по-голям БВП.  Grinning Това, чисто икономически.
А че мозъците изтекоха и изтичат - няма как да се реши със забрани и административни мерки.
Вчера случайнои попаднах на конкурс за старши експерт в министерство с висше, писмен и говорим западен език, втори е препоръчителен, Уорд, Ексел, Интернет и 3 г. стаж + някаква степен за държавен чиновник, не ги разбирам и всичко това за мин, заплата 363.оо лв.  Shocked Shocked Shocked

Е Бойко ще трябва даги арестува, за да останат в Родината.

А за това да кажеш нещо?  Joy

http://nao-rozhen.org/job/fr.htm

# 2 696
  • Мнения: 1 479
... според мен не може да става въпрос за изтичане на мозъци. Изтича всичко.  
Права си - право в 10!  Отдавна не се бях смял толкова. Mr. Green

Да живее с днешната пенсия средната класа не може и не иска. Но проблемът не може да бъде решен чрез бюджетни вливания. Значи са необходими качествени, структурни промени, но такива реформи означават политическа смърт.  
Съвет : Бягайте за здраве, защото в обществото на невежите интелектът е излишен !  Mr. Green

Връщам ти жеста с едно клипче  Mr. Green

Ще учиш ли, ще бачкаш ли ?
http://vbox7.com/play:1cd63f09&ef=1



Така ще вдигна жизненото равнище в България ! Mr. Green

"Няма нищо лошо, че в Европа търсят български лекари. Може да бълвате и да произвеждате, както в Германия произвеждат автомобили, ние да произвеждаме качествена медицина и да изнасяме.... Ако ни трябват 10 000 медици, може да произвеждаме 20 000".  Mr. Green
http://www.segabg.com/article.php?issueid=9651&sectionid=2&id=0000301

За математиците обаче Месията мълчи  Sad

Българчетата, избрали да продължат средното си образование в чужбина през настоящата учебна година, са с 30 на сто повече в сравнение с 2010
през настоящата кампания се забелязва тенденция, която показва, че „изтичането на мозъци” започва в още по-ранна възраст. Ако през академичната 2009/2010 година границата е била 14-16 години, то сега 30 процента от тийнейджърите предпочитат да се ориентират към обучение в друга страна едва на 12 години.
http://novinar.bg/news/vse-poveche-balgarcheta-prodalzhavat-sred … MzcxNzs0Mw==.html

"Поехали."  (c)   Mr. Green


Мярката, насочена срещу изтичането на мозъци, ще обсъдят образователните експерти за включване в новия закон за висшето образование по заръка на премиера Бойко Борисов. Той разпореди на просветния министър Сергей Игнатов да се захване с реформи за задържане на наши студенти в страната.
http://www.uchenik.com/6133-tapiyata-za-visshe-v-komplekt-s-rabotno-myasto.html

Явно от МГ са започнали с "реформите".

За сравнение : След Втората световна война Япония залага на единствено останалото й в резултат на войната - развитието на човешкия фактор. Децата и юношите й преминават през 2-3 степени на основно образование, в които с помощта на педагози и психолози развиват своите способности до индивидуалния максимум.

Последна редакция: сб, 07 апр 2012, 12:59 от plamenhk

# 2 697
  • Мнения: 1 479
Пак се изказа ББ, а? Crazy Ами да се хване и да оправи държавата, нали за това го избраха?
Да, българският Месия създава ФАЛШИВОТО ЩАСТИЕ ДА ЖИВЕЕШ В НЕВЕЖЕСТВО.  Mr. Green

Проучване направено от група учени и психолози в САЩ показва, че колкото са по-невежи хората, толкова повече вярват на правителствата и на своите лидери.   Колкото по-малко знания, повече доверие - “невежеството е блаженство".  Mr. Green
Казано накратко "Колкото по-малко знания, повече доверие в системата", това е мечтата на всяко правителство и изглежда, че ББ го постига с малко усилия.

# 2 698
# 2 699
  • Мнения: 561
Така, малко размисли. Като цяло МОМН си спазиха ангажимента, който поеха, но това беше ясно. Въпросът е, че не е достатъчно, защото изпитите и програмите остават в сивата зона. Но да видим какво става на първо четене. Ако откриете нещо интересно и вие, споделяйте:


Преди
Чл. 30. (1)  Имената на детските градини и училищата са свързани с имена на хора,
исторически събития,  открития от различни области на човешкото познание,  творения на
природата и обществото и др. и
трябва да са обществено приемливи.
(2) Наименованието на училището, освен име, включва и означение на вида му по чл.
36, ал. 2 и 3, чл. 37, ал. 3, чл. 43, ал. 1 и чл. 46, ал. 2.
(3)  Наименованието на частните детски градини и частните училища включва и
означението „частна”, „частно”.
 (4) Наименованието на училището може да включва и означение за основния профил,
професия или специализираната подготовка, по които то провежда обучение.
(5)  Наименованието на училища с чуждоезиков профил може да включва и
означението  „езиково”, „езикова”,  както и указание за основния чужд език,  по който се
провежда обучение.
Сега
-------------
Чл. 30. (1) Наименованието на училището включва име и
означение на вида му по чл. 37, ал. 1 и 2 и чл. 38, ал. 2, чл. 41, ал. 3 и чл. 43,  
ал. 1. Името на училището трябва да е обществено приемливо.
   (2) Наименованието на частните детски градини и частните училища
включва и означението „частна”, „частно”.
   (3) Наименованието на училището може да включва и означение за
основния профил, професия или специализираната подготовка, по които то
провежда обучение.
   (4) Наименованието на училища с профил „Чуждоезиков” може да
включва и означението „езиково”, „езикова”, както и указание за основния
чужд език, по който се провежда обучение.
   (5) Наименованието на средно училище, което осъществява
училищен план-прием след завършен IV клас, може да включва и означение
„математическо” или „хуманитарно”, ако предлага разширена подготовка в
областта на математиката или на хуманитарните науки и в средната степен
извършва обучение само в профил „Математически”, съответно „Хуманитарни
науки
”.

Очевидно ал. 5 е добър жест, но не знам какъв е случаят с някои МГ, които „се бъркат” в други профили – правят езикови, хуманитарни и т.н. паралелки. То тогава, няма да могат да се наричат математически.
Също така не съм сигурен какво става с думичката природо-
В списъка с профили, природните науки са отделен профил. Значи ли това, че ако обучаваш в математически профил и профил природни науки не можеш да си сложиш природо-математически в името на школото ?

Освен това, пада изчерпателното изброяване на възможностите за названия като имена на бележити личности, събития и т н.. Дали пък не е един жест, защото г-жа Тодорова на СМГ беше споменала за възможност за запазване на абривиетурата по примера на ДСК. Т.е. Средно математическо училище "СМГ Паисий Хилендарски" - нещо такова, може би. Знам ли.

Преди

Чл.  35. Детските градини са държавни, общински и частни.
Чл. 36. (1) Училищата, с изключение на духовните,  са държавни, общински и частни.
 (2) Според етапа или степента на образование училищата са:
1. начални (І-ІV клас включително);
2. основни (І-VІІ клас включително);
3. гимназии (VІІІ-ХІІ клас включително);
4. обединени (І-Х клас включително);  
5. средни (І-ХІІ включително).
 (3) Според съдържанието на подготовката гимназиите по ал. 1, т. 3 са:
 1. профилирани гимназии;
 2. професионални гимназии.
 (4) Според формата на обучение училищата са дневни и вечерни (сменни).  
 (5) Алинеи 2 и 3  не се прилагат за:
 1. специалните училища;
 3. училищата към местата за лишаване от свобода;
 4. вечерните училища;
 5. специализираните училища.
Чл. 37. (1)  Според вида на подготовката училищата са общи и специализирани.
 (2)  Специализирани са училища за подготовка на кадри в областта на спорта,
изкуствата, културата и за нуждите на религиозните институции.  
 (3) Специализираните училища са: 9
 1. спортни училища (V-ХІІ клас включително)
 2. училища по културата (І-ХІІ или VІІІ-ХІІ клас включително)
 3. училища по изкуствата (І-ХІІ или VІІІ-ХІІ клас включително)
 4. духовни училища (VІІІ-ХІІ клас включително).

Сега

Чл. 36. Според вида на подготовката училищата са
неспециализирани и специализирани.
Чл. 37. (1) Според етапа или степента на образование
неспециализираните училища са:
1. начални (І-ІV клас включително);
2. основни (І-VІІ клас включително);
3. гимназии (VІІІ-ХІІ клас включително);
4. обединени (І-Х клас включително);  
5. средни (І-ХІІ включително).
(2) Според съдържанието на подготовката гимназиите по ал. 1, т. 3
са:
1. профилирани гимназии;
2. професионални гимназии.
(3) Неспециализираните училища са общински.
Чл. 38. (1) Специализирани са училища за подготовка на кадри в
областта на спорта, изкуствата, културата и за нуждите на религиозните
институции.  
(2) Специализираните училища са:
1. спортни училища (V-ХІІ клас включително)
2. училища по културата (І-ХІІ или VІІІ-ХІІ клас включително)
3. училища по изкуствата (І-ХІІ, V-ХІІ клас или VІІІ-ХІІ клас
включително)
4. духовни училища (VІІІ-ХІІ клас включително)

Такаааа, тук е видно, че специално е пипната структурата на тези няколко члена и определението специализирани, където в новия вариант е изнесено изрично като отделен член и то преди изброяването на видовете у-ща. Освен това видовете са изброени само за неспециализираните у-ща.

Какво ли значи това ? На първо четене не се сменя много смисъла, а става по-ясно като че ли, ама едва ли са се заели да го редактират само за благозвучие - баш частта със специализираните. Може би съм мнителен, но дайте идеи и вие.


Освен това, нещо ново и много интересно. Един от мотивите на Дамянова и Костадинова против специализираните МГ е финансирането, а именно, че спортните и изкуствата се финансират от съответното министерство...но какво виждаме тук:

преди:
 (3)  Държавни са и спортните училища, определени по критерии, при условия и по
ред, установени в Закона за физическото възпитание и спорта.

сега

(3) Спортните училища са държавни или общински.

Оппааа, можело значи  newsm78 newsm78 newsm78!!!

Ще поразгледам малко и процедурите. Май дават право за бърза пререгистрация, но трябва да го решат до май 2013 г.

Последна редакция: сб, 07 апр 2012, 19:26 от Na_Vesi_Pateto

Общи условия

Активация на акаунт