Отговори
# 2 925
  • Мнения: 939
За съжаление развитието на цялата ситуация около този проектозакон не донесе никаква изненада.

Преди 5 месеца написахме, че убиват математическите гимназии. Но понеже нямаше депутат в PR-a ни, "Капитал" и останалите не обърнаха внимание. Сега ми се правят на анализатори...

Същото е и за прословутия чл. 141, в който след нашия протест добавиха възможността за прием "в първия от класовете на началния и/или на прогимназиалния етап". Още през март писахме, че тази поправка ще е валидна за всички училища, но какво от това... Важното е да бъде тяхното, важното е математическите гимназии да бъдат поставени на място и да престанат да се мислят за нещо повече.  През тази година се убедих, че завистта и антипатия към тези училища е много силна. Хората (учители, родители, синдикати, МОНМ) НЕ ги обичат. Завистта и антипатията се усилват с всяко добро представяне на възпитаниците на тези училища (било то на НВО, било то на състезание). Тези типично нашенски настроения, съчетани с липсата на визия и стратегическо мислене в МОНМ, раждат абсурди.

Както се казва, Бог да пази децата ни.

# 2 926
  • София
  • Мнения: 62 595
Твърде силни обвинения към родители и учители, че не обичали и завиждали за тези гимназии! Просто популярносттаа и натягането да се възхваляват тези училища, им изигра лоша услуга,  защото на много хоора им омръзна да се говори само за тях, и да се пренебрегват други, също добри училища. В един момент фокусът върху СМГ стана толкова сладникав, та нагорчаваше,  все едно то е училищеТО, а другите кучета ги яли! Много стана натягането и това отблъсна много хора, иначе положително настроени. И тук все се спряга припевът, че който не възхвалява СМГ, значи гроздето му е кисело, защото детето му не учи там или не е успяло да влезе, а това много отблъсква. Сякаш не може да се разбере от родители на деца в СМГ, че не всикчи искат да си набутат детето там, и че има и други училища, които дават възможности за добра подготовка. Някакво високомерие прозира.

# 2 927
  • Мнения: 1 007
Да, бе да, направо от първи клас да заявяват родителите дали децата ще кандидатстват, какво да си играем чак в пети да ги отсяваме! Децата и да не знаят, нали родителите знаят! Направо за Нобелови лауреати ги подготвят!

Разслояването още в основен курс Е лоша идея! Това е дискриминация спрямо децата, които не са с големи възможности. До седми клас повечето деца са с много неравномерно развитие - днес са отличници, утре могат да изпаднат до четворки, после пак да стигнат до шестиците. Ако започне разпределяне още от тази възраст, това означава повечето деца никога да нямат шанс да завършат добро средно образование, а за висше да не говорим! За да предлагаш това, което предлагаш, по някакъв начин си убедена, че точно твоите деца няма начин да не са от надарените, ама природата си играе понякога доста жестоки игри с родителските амбиции.

ОК, нека да не е след 5-ти, нека да е след 6-ти клас. Но за мен е безумие едно дете Х, което иска да учи, да прекарва 5-6 загубени часа в училище, където учителите се занимават основно с овладяване на дисциплината, а после вкъщи да учи до малките часове. Само за да неориентираното още дете У да може да се ориентира. Това не е ли дискриминация? И защото нивото на преподаване е ниско, понеже детето У не желае да учи, детето Х да се размотава по курсове, школи и уроци. Защо??? Не може ли всеки да си посещава подходящите за него часове, с подходящото за него ниво? А ако на детето У в даден момент му хрумне да учи, да направи необходимото - уроци, школи, жертване на свободното време ... Просто се боря за правото на детето Х също да има свободно време и детство. А то като не може да си чуе урока в час, ще трябва да отдели двойно време вкъщи; като се решават елементарни задачи в час, ще трябва да бори трудните извън училище. В същото време неориентираният още У ще кръстосва квартала, а на другия ден ще препише домашната от Х, а в 7-ми клас ще се примоли на учителката да му пише 6, защото "ще кандидатства".

# 2 928
  • София
  • Мнения: 62 595
МолИ се точно твое или много близко за теб дете да не изтегли късата клечка да не е математически или друг гений, а посредствено дете с проблеми с овладяването на материала и дисциплината!
Колкото до дисциплината в клас, това е работа на училищното ръководство.

# 2 929
  • Мнения: 1 203
Химикал, има особена (извратена за мен) логика в това и тя е .. всички да са еднакви. Няма смисъл за министверстовот да се изтеглят по-умните деца защото на държавата не й трябват генийчета. Те така и така няма да останат в БГ. По-добре е да останат в масовото училище и малко да повдигнат нивото. За родителите на тези деца разбира се важното е да се откъснат от средата и да се развиват, но...
Колкото и да искам МГтата да останат както са, разбирам и логиката на закона. Еднакви средни деца. Който иска повече.. да изкара пари.. ще има един ден добри частни училища..

# 2 930
  • Мнения: 434
Твърде силни обвинения към родители и учители, че не обичали и завиждали за тези гимназии! Просто популярносттаа и натягането да се възхваляват тези училища, им изигра лоша услуга,  защото на много хоора им омръзна да се говори само за тях, и да се пренебрегват други, също добри училища. В един момент фокусът върху СМГ стана толкова сладникав, та нагорчаваше,  все едно то е училищеТО, а другите кучета ги яли! Много стана натягането и това отблъсна много хора, иначе положително настроени. И тук все се спряга припевът, че който не възхвалява СМГ, значи гроздето му е кисело, защото детето му не учи там или не е успяло да влезе, а това много отблъсква. Сякаш не може да се разбере от родители на деца в СМГ, че не всикчи искат да си набутат детето там, и че има и други училища, които дават възможности за добра подготовка. Някакво високомерие прозира.
Не смятам,че обвиненията са силни.Заставам изцяло зад мнението на Obsolеte(дори мисля,че е много мека в изказа си).Не става въпрос и само за СМГ.ОК,не искате да ходите там-не ходете!!!Кому е необходимо да се забранява,да се спират тези,които искат?Какъв е проблема?Цялото това нещо е малко инфантилно поведение от страна на МОНМ-е тогава пък няма да ви има и тропване с краче.

# 2 931
  • Мнения: 939
Твърде силни обвинения към родители и учители, че не обичали и завиждали за тези гимназии! Просто популярносттаа и натягането да се възхваляват тези училища, им изигра лоша услуга,  защото на много хоора им омръзна да се говори само за тях, и да се пренебрегват други, също добри училища. В един момент фокусът върху СМГ стана толкова сладникав, та нагорчаваше,  все едно то е училищеТО, а другите кучета ги яли! Много стана натягането и това отблъсна много хора, иначе положително настроени. И тук все се спряга припевът, че който не възхвалява СМГ, значи гроздето му е кисело, защото детето му не учи там или не е успяло да влезе, а това много отблъсква. Сякаш не може да се разбере от родители на деца в СМГ, че не всикчи искат да си набутат детето там, и че има и други училища, които дават възможности за добра подготовка. Някакво високомерие прозира.

Точно за това отношение говоря.

А в моите думи и във всичките ми писания за постиженията на децата от МГ-тата няма високомерие, има много гордост и радост, защото много добре знам какво стои зад успехите им. Това, че другите не го разбират и не го оценяват, си е за тяхна сметка.

И в крайна сметка МГ-тата ще продължат да бъдат пак едни от най-добрите училища за 5-7-ми клас, независимо как ще се казват. Недалновидността на министерството и синдикатите (и пасивните родители) ще се върне като бумеранг към тях с формирането на нови СОУ-та с прием след 4-ти клас.

# 2 932
  • София
  • Мнения: 62 595
За закона вече си казах мнението. не съм съгласна с обвиненията към обикновените хора в завист и не знам какво още. И ми омръзна все някой да си мисли, че точно неговото гардже е най-най и заслужава поради това специално отношение, а другите са посредствени и за тях върши работа и кварталното училище с кварталните бабаити. Че си и вярва на всичко отгоре!

# 2 933
  • Мнения: 434

И в крайна сметка МГ-тата ще продължат да бъдат пак едни от най-добрите училища за 5-7-ми клас, независимо как ще се казват. Недалновидността на министерството и синдикатите (и пасивните родители) ще се върне като бумеранг към тях с формирането на нови СОУ-та с прием след 4-ти клас.

Не всички ще се пререгистрират.Някакъв брой деца ще се загубят.За това ми е тъжно. Sad

# 2 934
  • Мнения: 175
И в крайна сметка МГ-тата ще продължат да бъдат пак едни от най-добрите училища за 5-7-ми клас, независимо как ще се казват.
Hug
И в тях отново ще учат умни и амбициозни ученици, а пък нека който иска да завижда, който иска да се радва. Не е необходимо всички да се напрягат - в тези училища тъй или иначе учат много малко деца - набутани или според заслуги, но поне едно е сигурно: там учат Peace и дано навсякъде стане тъй. Тогава и споровете ще станат безсмислени.

# 2 935
  • Мнения: 690
И ми омръзна все някой да си мисли, че точно неговото гардже е най-най и заслужава поради това специално отношение, а другите са посредствени и за тях върши работа и кварталното училище с кварталните бабаити. Че си и вярва на всичко отгоре!

Тук не става въпрос за вяра, а за достоверни резултати. Резултати които показват и доказват, че тези деца заслужават едно по - добро място от обикновените училища.

# 2 936
  • Мнения: X
За закона вече си казах мнението. не съм съгласна с обвиненията към обикновените хора в завист и не знам какво още. И ми омръзна все някой да си мисли, че точно неговото гардже е най-най и заслужава поради това специално отношение, а другите са посредствени и за тях върши работа и кварталното училище с кварталните бабаити. Че си и вярва на всичко отгоре!
Кои са обикновените хора? Нашето семейство не е изключително. Ние сме обикновени хора, но синът ни е ученик в МГ, сега ще бъде в шести клас и никой не твърди, че е най-най. Ако някой възприема здравото учене, многочасовата подготовка за състезания, ЗИП, СИП, школите и времето отделено от децата за тях като специално отношение, това си е негова работа. Възможността за прием на деца в пети клас на МГ не прави останалите, които са решили да не кандидатстват посредствени, както и не принизява кварталните училища. Всеки може да се подготви и да кандидатства, ако наистина го иска и смята, че МГ ще му даде нещо повече от СОУ. Никой никого не принуждава да го прави насила.
На мен също ми прави впечатление възхваляването на няколко езикови гимназии в столицата, но не упреквам родителите и децата, които са ги избрали. Това е тяхното желание и се радвам, че имат възможност да избират.

Да, бе да, направо от първи клас да заявяват родителите дали децата ще кандидатстват, какво да си играем чак в пети да ги отсяваме! Децата и да не знаят, нали родителите знаят! Направо за Нобелови лауреати ги подготвят!

Разслояването още в основен курс Е лоша идея!
Децата, кандидатстващи след седми клас още не са завършили основно образование. Поправи ме, ако греша. Защо, след като смяташ разслояването в основен курс за лоша идея не остави детето си в общообразователно училище? Или приемът в езикова гимназия преди да си завършил основно образование не е разслояване?

Последна редакция: чт, 12 юли 2012, 23:28 от Анонимен

# 2 937
  • Мнения: 175
И ми омръзна все някой да си мисли, че точно неговото гардже е най-най и заслужава поради това специално отношение, а другите са посредствени и за тях върши работа и кварталното училище с кварталните бабаити. Че си и вярва на всичко отгоре!

Тук не става въпрос за вяра, а за достоверни резултати. Резултати които показват и доказват, че тези деца заслужават едно по - добро място от обикновените училища.

Да, и не е честно аз да се чувствам неудобно, че моето дете е по-умно, или че се е трудило една идея повече и е постигнало по-добри резултати от останалите 20 в класа й, или пък още по-малко да тръгна да я оневинявам, че иска да учи в "омразните на всички" МГ-та.
И примерно тя не иска специално отношение, а иска специално училище - това я устройва, плюс много задачи  Mr. Green Laughing(толкова, че да няма време, даже за цигари Joy)

# 2 938
  • Мнения: 434
За закона вече си казах мнението. не съм съгласна с обвиненията към обикновените хора в завист и не знам какво още. И ми омръзна все някой да си мисли, че точно неговото гардже е най-най и заслужава поради това специално отношение, а другите са посредствени и за тях върши работа и кварталното училище с кварталните бабаити. Че си и вярва на всичко отгоре!
И с какво детето,което рита топка или пък това,което рисува е по-специално от това,което решава задачи?Защо за тях има специално отношение,а тези, които се потят над n-брой задачи-не заслужават същото?Техният труд и талант по-незначим ли е?

# 2 939
  • Мнения: 1 479
И ми омръзна все някой да си мисли, че точно неговото гардже е най-най и заслужава поради това специално отношение, а другите са посредствени и за тях върши работа и кварталното училище с кварталните бабаити.
Едно е човек да си мисли, друго е да ЗНАЕ.

"По-добре да си обект на завист, отколкото на състрадание." (c) Херодот
 
 Grinning

Общи условия

Активация на акаунт