За правата ни на потребители.Рекламация.

  • 3 024
  • 14
  •   1
Отговори
  • Мнения: 6 792
Започвам тази тема заради повреда на един обикновен ел.уред - термокана ,преди да отида в магазина реших да се запозная с правата си ,защото колкото и обикновен да е за мене в момента е важен,а за няма и месец използване започна да мирише странно като на восък,много внимавам как я ползвам,т.т не я включвам без вода.
Та въпроса ми е следния.
В закона за защита на потребителите в Раздел III. Рекламации

Чл. 127. (1) Търговецът или упълномощено от него лице са длъжни да приемат рекламацията, ако тя е предявена своевременно.

(2) Лицата по ал. 1 са длъжни да поддържат регистър на предявените рекламации.


какво представлява този  регистър?Моля ако има сблъсквали се с това да споделят .

# 1
  • София
  • Мнения: 1 835
А пробвахте ли да върнете каната в магазина.Аз в Баумакс досега съм върнал няколко електроуреда и винаги са ми давали нови.Също така и в Практис съм сменял дефектен перфоратор.

# 2
  • Мнения: 21
Това е дневник за рекламации. Търговецът е длъжен не само да приеме стоката , но и да я опише в дневника , дори и да не е съгласен с рекламацията .
Ако откаже да впише рекламацията в дневника - регистъра , го грози глоба по чл. 222 в размер от 500 до 3000 лв. Тук вече идва ред на КЗП - тел. им е 0700 111 22.
Успех !

# 3
  • Мнения: 6 792
ами още не магазина е малък за домашни потреби и не знам защо съм с нагласата че няма да ми я вземат.Но аз съм решила да си търся правата.

# 4
  • София
  • Мнения: 1 835
Пробвайте с добро.Може да ви е сменят.

# 5
  • Мнения: 6 792
да кажа какво стана отидох с  Grinning и обяснявам на дамите(които винаги са любезни) какъв е проблема и те ми казаха да я оставя за ремонт ,тъй като сервиза бил в друг град и стигнахме до въпроса с регистър на предявените рекламации. какво било това аз им обясних че според ЗЗП трябва да имат регистър а тя ми каза че аз оставям каната а те ще ми дадат бележка с печат на фирмата в която е упоменато кога я оставям,и защо малко не се съгласих и започнах вече са се изнервям(по принцип бързо паля   #Cussing out ,но преброих на ум до 10 и пак обясних че каната работи,не е за ремонт просто има някакъв дефект мирише .Жената вече се притесни и реши да се обади на шефа си той от своя страна се свърза с сервиза и след половинчасово висене в магазина ми казаха да я оставя в понеделник когато получават стока -от същите производители щели да я видят хората и на момента ще преценят дали да ми я заменят или да ми върнат парите,което мен ме устройва,а ако в понеделник нещата не са както сме  се разбрали вече ще търся КЗП.Оправдаха се че досега не са имали такъв проблем.
Ами да повечето хора прежалват 30 лева и не си търсят правата,дали не е това причината?

Последна редакция: ср, 23 мар 2011, 12:48 от J_M_M

# 6
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 143
В гаранционаната ти карта казва ли се нещо за лоша миризма?

# 7
  • Мнения: 6 792
В гаранционаната ти карта казва ли се нещо за лоша миризма?
не но това според мен си е дефект някакъв да мирише на изгоряло.

# 8
  • София
  • Мнения: 1 835
По принцип по закон могат да ви задържат стоката на сервиз до 30 работни дни.След това ако не е оправят или ще ви е сменят или ще ви възстановят парите.Бях си купил един перфоратор от Практис за 200лв.Нещо се развали.Закарох го на сервиз.Държаха го 7дена и ми написаха протокол,че за нищо не става.С този протокол отидох в практис и там ми дадоха чисто нов.Микровълнова съм сменял в Метро.Бойлер на Елдом инвест ми подмениха 3 бойлера докато е в гаранция.Няколко флекса съм подменил в Баумакс пак в гаранция.И сега като ми изтече гаранцията на някой електроуред и ми се развали,дирекно си купувам друг с гаранция.Иначе плащаш за сервиз половината от парите ,ако си купиш нов уред.Но избирам по-големите марки магаэини в които сервиза е в магазина и не правят проблем при рекламация.Дори и 30 лв да е стоката са длъжни да дават 2години гаранция.Но повечето хора не си търсят правата.Да не говорим,че има магаэини,които дават 1 година гаранция .Примерно някои марки микровълнови от магазини Зора,но тях КЗП не ги санкционира и не ги проверява.Ако клиента е видял,ако не си е за негова сметка.Дано ви сменят уреда или да ви върнат парите.

# 9
  • Мнения: 1 273
По принцип по закон могат да ви задържат стоката на сервиз до 30 работни дни.След това ако не е оправят или ще ви е сменят или ще ви възстановят парите.Бях си купил един перфоратор от Практис за 200лв.Нещо се развали.Закарох го на сервиз.Държаха го 7дена и ми написаха протокол,че за нищо не става.С този протокол отидох в практис и там ми дадоха чисто нов.Микровълнова съм сменял в Метро.Бойлер на Елдом инвест ми подмениха 3 бойлера докато е в гаранция.Няколко флекса съм подменил в Баумакс пак в гаранция.И сега като ми изтече гаранцията на някой електроуред и ми се развали,дирекно си купувам друг с гаранция.Иначе плащаш за сервиз половината от парите ,ако си купиш нов уред.Но избирам по-големите марки магаэини в които сервиза е в магазина и не правят проблем при рекламация.Дори и 30 лв да е стоката са длъжни да дават 2години гаранция.Но повечето хора не си търсят правата.Да не говорим,че има магаэини,които дават 1 година гаранция .Примерно някои марки микровълнови от магазини Зора,но тях КЗП не ги санкционира и не ги проверява.Ако клиента е видял,ако не си е за негова сметка.Дано ви сменят уреда или да ви върнат парите.
Бихте ли споменали кои са тези магазини,на които сервиза е в самия магазин  newsm78

# 10
  • Мнения: 4
Здравейте:)
Миналият месец си купихме надуваем дюшек,но чак снощи се наложи да го използваме и ....спада.Огледахме го и открихме дупка,не дупчица.В магазина не е изпробван....Има гаранция...
Смятам в най-скоро време да отида в Баумакс и да поискам смяна....

# 11
  • София
  • Мнения: 1 835
В Баумакс като си купите стока после за ремонт е носите там.Или ви е ремонтират или ви е сменят.

# 12
  • Мнения: 0
Здравейте...на някоя случвало и се е да я ограбят пред строителен хипермаркет? Просто не знам какво да правя и към кой да се обърна...Отиваме да видим Баумакс в София днес, да вземем едни перденца и други неща, помотахме се 15на минути в магазина и когато се върнахме на паркинга, колата беше отваряна! Джип, с аларма, застраховка, спрян точно пред кафето на Баумакс, някой си го отворил, тършувал си, събрал си каквото му харесва....аз си викам, спокойно, това е Баумакс, ще има камери, охрана, поне ще му видим физионимята на тоя, а то какво се оказва...
Охрана на паркинга няма, влизаме в магазина да търсим - охранителят свива рамене и казва, това се случва всеки ден, ето и днес не сме първите! Аз питам, добре, кой колега отговаря за паркинга - ами никой. Е как така никой? Нямало охрана на паркинга...Добре, ами камери има ли? Има, разбира се, но само в магазина. Оказва се, че паркингът е напълно неохраняем!!!! 
Питам, кой е управителят, може ли да говора с него? Не може, той знае. Е как така знае, аи знае, нали и друга кола са ограбили днес. Е добре, това е върхът на безотговорността!ъ ПРосто съм бясна, бясна! Оказа се, че и на други приятелки са им отваряли колите пред Баумакс, даже не само в София, в Стара Загора, Пловдив..абе ужас!
А полиция не ще да дойде,  защото не били лични документи и вещите били за под 240лв...то да се чудиш да се радваш ли, че са не са ти взели много, да плачеш ли....просто не знам какво да правя....

# 13
  • Мнения: 21 562
Не е само Баумакс. На нас ни разпориха гума на паркинг на Фантастико и като я оправяхме, разбиха колата и ограбиха важни документи и ключове! Въпреки, че има камери на паркинга и това не е изолиран случай от Фантастико не направиха нищо, казаха, че записите само на полицията могат да ги предоставят. Познайта нашта полиция колко ги е искала тези записи, щом при закарана кола в Шесто районно не си направиха труда да видят при разбиването дали има следи и отпечатъци. Застрахователят ни пък каза, че на откриването на всеки голям мол имат по десетки такива случаи на паркинга. Та приятно пазаруване! Сега влизам в магазина и мъжът ми седи на пост в колата. Та така.

# 14
  • Мнения: 6 792
За колите и паркингите на магазините нямам думи, миналата година на паркинга на метро при 10 автомобила ( просто си направих труда да преброя ) един джип беше ударен от "шофьор " който явно не го видя докато правеше маневра,ние с мъжа ми тъкмо излизахме от магазина и единствено си помислих какво би станало ако имаше повече коли ,и хора.

Общи условия

Активация на акаунт