В първи клас на 6 - тормоз ли ще е за детето?

  • 4 483
  • 60
  •   1
Отговори
# 45
  • София
  • Мнения: 5 656
Питам - а децата, които няма да бъдат записани в първи клас на 6, а на 7, ще повтарят материала още една година или ще бъдат принудени да напуснат ДГ и да се запишат в първи клас на 6? Не можаха да ми дадат убедителен отговор - уж нямало да има принуда, който не отиде в училище на 6, ще повтаря материала още 1 година... ама евентуално. И кому е нужна тази недомислица?

Тук не мога да те разбера. Нали казаха, че като стане детето на 5 тръгва в ПГ и изкарва 2-годишен курс на обучение (законът официално влиза в сила от 2012 година и след това е доста вероятно да има санкционирани). Дотогава - кой какви детски градини е карал, колко ги е карал и прочие - едва ли някой ще контролира това. Иначе моето остава твърдо в ДГ до навършване на 7 години - там ще си изкара и предучилищната Wink, че с условията в нашите училища направо ми е жал да я пусна в ПГ в училище. Блазе им на децата в развитите страни в това отношение.
Познатите ми, които имат деца на възраст колкото моето споделят същото мнение - умното на 6 е умно и на 7, да си кара детството и толкоз.

Ами аз самата не разбирам всъщност  Thinking От учителката в ДГ разбрах, че материалът за 3 и 4 група ще бъде събран в 1 година и ще служи като предучилищна подготовка, за да могат да подготвят децата, които ще започнат първи клас на 6 г. А другите, които остават в ДГ, какво ще учат в 4 група? Тя не можа да ми отговори.
А от тук разбирам, че
На 5 г децата в БГ ще си учат по материал за 3-та група, а на 6 г с такъв за 4-та група. Материалите зависят от избора на учителките - Моливко, Изкуства, Ръка за ръка....Не се повтаря материал 2 г.
и предпочитам немирница да е права.

# 46
  • Мнения: 2 885
Атти, толкоз е разбрала и учителката явно. На тях нищо още не им е спуснато. Поне не и на нашите учителки в ДГ в София. Лятото като се прибера в БГ ще ги разпитам подробно.
Но доколкото аз чета из новините, задължително става посещението на ДГ от 3-та група, за интеграция/социализация на всички деца и тяхната подготовка за започване на 1 клас.

# 47
  • Мнения: 1 404
Това с карането на детството пък никога не ми е било ясно. Училището не е край на детството все пак Wink

Гледам племенницата 2 клас в музикалното в БГ. Ми детето от домашни и солфеж няма време за игра. В 8 ч си ляга прекалено уморено за едно 8-9 г дете, без игра.........
Става дума за специализирано училище и се предполага, че музикалните упражнения носят удоволствие на детето.
Моята дъщеря пък си написва домашните за 30 мин и после цял следобяд е свободна и отегчена- както се казва- угодия няма Mr. Green

# 48
  • Мнения: 120

А от тук разбирам, че
На 5 г децата в БГ ще си учат по материал за 3-та група, а на 6 г с такъв за 4-та група. Материалите зависят от избора на учителките - Моливко, Изкуства, Ръка за ръка....Не се повтаря материал 2 г.
и предпочитам немирница да е права.
[/quote]

Така е и в нашата детска градина.

# 49
  • Мнения: 2 885
Тя няма проблем със солфежа. Проблема е многото домашни по останалите предмети. Най-много е материалът по английски език.
Това за англ. език го забелязах и в София по деца на други мои познати. Сякаш се набляга повече на него отколкото на българския. Не знам. Не твърдя със сигурност. Но материалът за 2 клас е спуснат от горен курс. Ние не учихме чак толкова сложни неща. С учителката в БГ училището тук коментирахме Буквара на Просвета. Възмутена съм от избора на текстове вътре. Сподели ми, че избора на издателство е нейн и че е по-малкото зло. Букварите на другите издателства били още по-зле.

Много зависи каква е учителката ви, Били, и колко домашни дава на ден. Това ще си проличи в 5-ти клас.

# 50
  • Мнения: 1 404

Много зависи каква е учителката ви, Били, и колко домашни дава на ден. Това ще си проличи в 5-ти клас.

Това не го разбрах- имаш предвид, че малкото домаши са равносилни на слаба подготовка ли? Това ми е притеснение и на мен, надявам се неоснователно Praynig

# 51
  • Мнения: 2 885
Ако дава малко домашни може би успява да преподава даденият материал по учебен план и децата да усвояват бързо и да имат възможност да се упражняват в клас. Ако спазват дисциплина и не отива времето за укротяване на шумните...Но знае ли човек? Да не гадаем. Принципно учебният план е така направен, че няма начин да се вземе за предвиденият брой часове. Те затова нямат време за упражнение в клас, ами препускат от урок на урок. И за домашно им дават нещата, които не са успели в клас.
Затова казвам, че всичко ще се проличи именно в 5-ти клас...по подготовката на децата.

# 52
  • Мнения: 19
Здравей и от мен.
Дъщеря ми тръгна една година по-рано на училище, но изкара и предучилищна.
Изцяло си зависи от детето. С ученето никога не е срещала проблем, но в пубертета възникват някои проблеми в общуването. Навлиза по- късно в пубертета от останалите деца, което не е много благоприятно и за детето и за родителите.
Моят съвет е да си оставиш детето да се развива по естествен път. А учителката, която ти е препоръчала да тръгне направо в първи клас, гледа да си запълни бройката!
Освен това, ако не се лъжа, нямат право да записват деца в 1 клас, ако няма свидетелство за успешно завършен подготвителен клас.

# 53
  • Мнения: 54 435
Освен това, ако не се лъжа, нямат право да записват деца в 1 клас, ако няма свидетелство за успешно завършен подготвителен клас.

И аз така знам  Peace

# 54
  • Мнения: 120
Освен това, ако не се лъжа, нямат право да записват деца в 1 клас, ако няма свидетелство за успешно завършен подготвителен клас.

И аз така знам  Peace

Където липсват бройки, пускат всички, особено в по-малките населени места. 

# 55
  • Мнения: 688
Аз все още не мога да си простя че отнех на детето ми 1 година от безгрижното детство. И до ден днешен, като и кажа трябва да станеш по отговорна и сериозно да погледнеш на учението и тя казва: "Ами аз искам да се наиграя и налудувам, докато съм дете още, после като порасна и няма да ми се иска вече". Страхува се да не и отнеме някой още от детството.
Ами то ако някои деца са по слабички и дребнички, направо няма да имат физически сили да носят 15-тина кг. раница на гърба си, само това като погледне човек...
То при нас тръгна от самото начало зле: първо с прословутите учителски стачки в 1-ви клас, после паралелката и се разпадна и се наложи смяна на училище и учителки се сменяха непрекъснато. Явно не е било писано да тръгне тогава на училище, ама аз Sad

# 56
  • нейде там, където ....
  • Мнения: 5 374
А аз никога няма да съжалявам, че детето ми на шест е било в първи клас. Както и няма да забравя как ме прегърна в един от последните учебни дни на първи клас и ми каза "Благодаря ти, че не ме остави в детската градина!". Отличник е на випуска, занимаваме се и с разни други неща в свободното време. Имаме много повече време заедно, от колкото, когато беше в ДГ. Разсеяността е малко в повече, но се отнася най-вече до моливите и химикалките - вечно изпогубени или в насипно състояние някъде из раницата, вместо в несесера. Това да ни е проблема.  Grinning

# 57
  • Мнения: 1 404
jd , на мен това ми е утехата в съмненията-Ния постоянно повтаря колко И харесва на училище. Градината си откровено мразеше, после в една частна се почувства по-добре, но групата деца завършиха и трябваше да избираме- с тях на училище или на предучилищна. Условията в предучилищната не ми харесаха никак- 34 деца в една стая, смесена възраст- 4, 5 и 6-годишни, седят пак на чинове, но оцветяват и пишат малко ченгелчета....решихме, че няма да И е интересно и я записахме в първи клас при избрана учителка, за която имах и все още имам отлично мнение.
Пак да повторя- универсална истина прио толкова различни деца няма как да има, остава да се молим да намерим най- вярната за нашето.

# 58
  • Мнения: 1 253
Аз все още не мога да си простя че отнех на детето ми 1 година от безгрижното детство. И до ден днешен, като и кажа трябва да станеш по отговорна и сериозно да погледнеш на учението и тя казва: "Ами аз искам да се наиграя и налудувам, докато съм дете още, после като порасна и няма да ми се иска вече". Страхува се да не и отнеме някой още от детството.
Ами то ако някои деца са по слабички и дребнички, направо няма да имат физически сили да носят 15-тина кг. раница на гърба си, само това като погледне човек...
То при нас тръгна от самото начало зле: първо с прословутите учителски стачки в 1-ви клас, после паралелката и се разпадна и се наложи смяна на училище и учителки се сменяха непрекъснато. Явно не е било писано да тръгне тогава на училище, ама аз Sad

Чувството за вина изобщо не помага на родителя. Децата прекрасно го усещат и се научават да го използват, за да ни манипулират. ОК, първи клас не е портъгнал много добре, но голяма работа. Хората и с по-големи трудности се справят. Гледай напред; дъщеря ти може да е щастлииво дете и да има отговорности едновременно. Никакво детство не си и отнела; напротив, възпитателно е.

# 59
  • Мнения: 688
Кривошапкова, дано да е възпитателно и аз на това се надявам. Все пак детето ми мина през толкова трудности и несполуки с училище, съученици, учители. Дано това и е бил първия урок по житейски неволи и нататък да черпи опит от това и само да помъдрява. То все пак си е въпрос и на късмет, както е казал Доналд Тръмп: "Всичко в живота е късмет."
Та така за хубаво или за лошо не можем да върнем нещата назад, но поне можем да си вземем поука.

Общи условия

Активация на акаунт