За Далчев, книгите, депресията и още нещо...

  • 19 599
  • 225
  •   1
Отговори
# 90
  • Мнения: 18 822
Даже сега е по-страшно може би положението - като знам в университета колегите от Българска филология как бяха "насила" в тази толкова хубава специалност, защото, примерно не са влезли Право или Психология. И после тези българисти ще предават на децата ни.  Confused

Ей това е много притеснително  Sad

# 91
  • Мнения: 697
А, не, извинявам се, ама масовото затъпяване не може да бъде извинено с недообяснени термини. Човек, който ще кандидатства, следва да се подготви и да си "преведе" неизвестните думи. Тука става въпрос за...идиотизъм, според мен, а не за липса на подготовка.

кажи-речи и за мисля така...Как да кажа,че у дома чакаме резултат от тази матура....В службата двете с колежката /децата ни са съученици/ каот чухме каква е темата ,се хванахме за главите и изгубихме надежда всякаква....Обаче хлапетата поне моето каза"Споко бе,мамо, чел съм го"...чакам с нетърпение..../какви ли ги е ръсил и той Crazy Crazy/уж не,ама в стрес човек е непредвидим... Hug

# 92
  • София
  • Мнения: 2 840
Не барай четвъртокласниците! Едва се отскубнаха само с преразказ Joy

П.П.  С "не барай" лирическата героиня засилва драматизма и изразява искрена възмута към скверните ти мисли.

Добре, добре!!!
После да не ми хленчите, че децата неграмотни!

Аз вече избрах първия цитат, който моят второкласник ще наизустява през ваканцията:
 "В края на книгата за конкуриращите се и контрастиращи светове, Кристофър Робин поема към фрагментарния свят на Порасналите хора и на вездесъщите Фактори. Но той обещава да се завърне, за да спаси "омагьосаното място в средата на Гората", да завърже с митически жест разбягващите се светове.
Митологичното място на Играта и Детството като пожелана за кой ли път средина на човешкото.

Има да чете през лятото "Мечо Пух". Заедно с това, ще чете и Валери Стефанов. Ще смае госпожата, казвам ви. А на матурата в 4 клас просто ще издуха всички неграмотни другарчета чалгарчетаааа....йес!!! Laughing

# 93
  • Мнения: 18 822
Стига бе, я оставете децата да играят през лятото, току виж "лятото минало покрай тях" докато те четат  Mr. Green

# 94
  • София
  • Мнения: 2 840
Или влязат в психиатрията... Joy

# 95
  • Мнения: 502

   Благодаря за линка ! Човек винаги има какво да научи, а най-вече над какво да се посмее.... Laughing
   То  "Мечо Пух" си бил направо за възрастни, трябва пак да го погледна. След тези съществени теоретични насоки си е друго...

Последна редакция: пн, 30 май 2011, 16:22 от С О Н Я

# 96
  • Мнения: 2 887
Специално цитираните бисери в първия постинг по темата за мен не са такива. Все пак става въпрос за есе доколкото знам - допустимо е да пишеш и с по-индивидуален стил, със собствен подход... Само моментът със "съвременника" Далчев е малко излагация, но като цяло текстовете са прилични. Предполагам, че в контекста на самото есе са съвсем адекватни и обосновани в съшия стил.
Нищо адекватно не виждам в бисерите от първия пост. Даже липсва усет за границата на допустимото. Не случайно ги заподозрях в неискреност.
(предполагам, че някои нарочно си творят такива бисери, ала случая от Мюзик Айдъл - "Шест кокошки съм заклала" и избуялите изпълнения в този стил през следващия сезон)

# 97
  • Бургас
  • Мнения: 364
Arizona, доколкото знам, става въпрс за есе, а не за литературно-интерпретативно съчинение. В такъв случай бисерите от първия постинг не са съвсем бисери според мен. Не бих ги оценила с 6, нито с 5, нито дори с 4 (и за 3 доста бих се замислила, но ще взема предвид грамотността или липсата и). Но бих ги прочела и бих помислила върху тях.  Peace
А специално това с с книгата и вратата не само, че не е бисер, а си е направо сентенция.

# 98
  • Мнения: 3 405
Аз пък още чакам КЛОНКА да ни направи страшно като ни говори за Далчев, 'ма тя ...  Crossing Arms

# 99
  • Мнения: 18 822
Любопитно ми е как се оценява есе  newsm78? Сигурно си има някакви правила, изисквания....кажете мами българистки.

# 100
  • София
  • Мнения: 7 670

На мене особено много ми допада
Логико-семантични аспекти на комуникативния акт.

"Логико-семантичен" - майн гот!

Звучи ми точно в стилистиката на нарицателното "виртуалната реалност на екзистенциалната същност".

Между впрочем такива много обичах да ги каканижа в десети клас.

Чудно ми е, че явно има хора, които с това си изкарват прехраната.

# 101
  • Мнения: 2 887
Arizona, доколкото знам, става въпрс за есе, а не за литературно-интерпретативно съчинение. В такъв случай бисерите от първия постинг не са съвсем бисери според мен. Не бих ги оценила с 6, нито с 5, нито дори с 4 (и за 3 доста бих се замислила, но ще взема предвид грамотността или липсата и). Но бих ги прочела и бих помислила върху тях.  Peace
А специално това с с книгата и вратата не само, че не е бисер, а си е направо сентенция.
Есе, есе но в него нямат място "дейстивия от реалния живот", които ще извърши младежът с любимата си, за да е сигурен че не му е минал живота напразно....

# 102
  • Мнения: 576
Защо да нямат, като есето е свободна форма, в която тъкмо собствените си мисли и чувства се излагат. И тъй като лирическият герой заключава, че щом като любов не е получил/имал, то животът му е минал напразно, пишещият есето му репликира, че той любов има и ще си я държи наблизо, за да е сигурен, че няма да му мине напразно живота, т.е. следва логиката на автора и потвърждава, че е взел поука.

Есе, есе но в него нямат място "дейстивия от реалния живот", които ще извърши младежът с любимата си, за да е сигурен че не му е минал живота напразно....

# 103
  • гр. Шумен
  • Мнения: 521
Чудно ми е, че явно има хора, които с това си изкарват прехраната.
Peace
И аз бая се чудя, особено като попрочетох линковете от автентични литературни анализи.
ДА си критик, да пишеш за новоизлезли литературни произведения/постановки и т. н. (като Кортенска примерно, която иначе аз лично не понасям) иди-дойди. Ама да си чешеш клавиатурата за отдавна превърнали се в класика произведения... И съответно да насочваш писанията си към училището с идеята, че "гениалните" ти прозрения трябва надлежно да бъдат запомняни от учениците... Не го разбирам, честно!

# 104
  • Мнения: 2 887
Чудно ми е, че явно има хора, които с това си изкарват прехраната.
Peace
И аз бая се чудя, особено като попрочетох линковете от автентични литературни анализи.
ДА си критик, да пишеш за новоизлезли литературни произведения/постановки и т. н. (като Кортенска примерно, която иначе аз лично не понасям) иди-дойди. Ама да си чешеш клавиатурата за отдавна превърнали се в класика произведения... И съответно да насочваш писанията си към училището с идеята, че "гениалните" ти прозрения трябва надлежно да бъдат запомняни от учениците... Не го разбирам, честно!
Ами обясни ми защо въобще трябва да се пишат анализи върху произведения, а не просто да се четат и всеки да си ги осмисля както си иска. Това го казвам като 'математичка', на която литературата и беше голяма мъка....

Защо да нямат, като есето е свободна форма, в която тъкмо собствените си мисли и чувства се излагат. И тъй като лирическият герой заключава, че щом като любов не е получил/имал, то животът му е минал напразно, пишещият есето му репликира, че той любов има и ще си я държи наблизо, за да е сигурен, че няма да му мине напразно живота, т.е. следва логиката на автора и потвърждава, че е взел поука.

Есе, есе но в него нямат място "дейстивия от реалния живот", които ще извърши младежът с любимата си, за да е сигурен че не му е минал живота напразно....
Ако знаеш в 'Семейни отношения' какви есета пишем.......Wink

Къде остава художествената стойност?

Общи условия

Активация на акаунт