На море в Турция - тема 16

  • 104 277
  • 742
  •   1
Отговори
# 105
  • Мнения: 2 696
Мили дами,
в събота заминаваме за Дидим и ме интересува колко цигари могат да се внесат в Турция. Престоя ни е 11 дни и за това време ми трябват поне 10 кутии.
Предварително благодаря за отговорите!
Ако си с автобус - няма проблем.
Вземи си цигари от България,защото там са кофти и много скъпи.Къде ще бъдете?
В "Дидим елеганс" има вътрешен басейн.После да пишеш!Хубава почивка!
no name ,съжалявам за обичките ти.Как се случи?Не бях чувала да се краде.

Последна редакция: ср, 05 окт 2011, 22:21 от красива белла

# 106
  • Мнения: 431
красива белла, ще бъдем във Веноса Бийч Резорт - нов хотел 5 зевзди, открит през май тази година. Има вътрешен топъл басейн. Явно ще се почива активно - спане, ядене, басейн. Дано не вали много, поне да се разхождаме по плажа.
Ако някой знае какво може да се разглежда в околностите, моля да сподели.
А, още една молба - някой знае ли къде в центъра на София мога да купя турски лири?

Последна редакция: чт, 06 окт 2011, 01:15 от Детка-петка

# 107
  • Мнения: 734

no name ,съжалявам за обичките ти.Как се случи?Не бях чувала да се краде.

красива белла, първоначално се усъмних в себе си, все пак първата ми мисъл не беше, че някой ги е откраднал, защото съм пътувала на много места, не навсякъде съм ползвала сейф в стаята, хотелът е от верига с добра репутация....но когато погледнах в мъничкото калъфче с малкото бижута, които носех (по принцип не съм кой знае колко по бижутата) и не ги открих, нещо в интуицията ми се обади. За жалост установих липсата им едва в БГ, защото не ми е хрумвало да си ги сложа последните 4 дена в Турция, а последно ги видях на масичката в стаята (извън сейфа). После следите се губят. 2 пъти обърнах с главата надолу целия си багаж, рових на всевъзможни и много невероятни места, пребърках си дрехите с джобове (за всеки случай, макар да не вярвах, че ще ги открия там) - НИЩО! По принцип бижутата ги нося в ръчния багаж и бяха на такова забутано място, че е невъзможно някой да ги е взел от раницата на връщане към София.
Писах на хотела с молба да разговарят със служителите си, които са влизали в нашата стая последните 4 дни, но вече 4-ти ден нямам отговор от тях...по принцип 2 пъти дневно влизат 2-ма различни души - камериерката и този, който зарежда мини бара.  Sad Не, че очаквам чудеса...ама все пак... newsm12

Друго важно, за което забравих да спомена. Полетът ни беше чартър с турската авиокомпания Sky Airlines. Като чакахме за check-in на летището в Анталия за полета на връщане, извикаха поименно 2-ма от пътниците и им казаха, че багажите им са повредени, дадоха им да подпишат някакви неща, които не ми стана ясно какви са. Но при получаването на нашия куфар на летище София, видяхме, че и нашият е строшен...Явно не се стараят особено да пазят вещите на пътниците. Още повече, че четох някъде, че чартърите не изплащат обезщетения и не носят отговорност за повреден багаж, което ми се струва голяма простотия, ама никой не ме пита... Whistling
Но пък четирите бутилки с вино в куфара бяха оцелели!  Whistling

# 108
  • Мнения: 247
Детка-петка, на Графа срещу църквата има бюро за валута, в което продават турски лири. Пред него винаги има опашка, така че няма как да го сбъркаш. В Дидим в събота има пазарен ден. Приятна почивка!
no name, хотелът изглежда страхотно. Сложи малко истински снимки, моля! На мен ми изчезнаха слънчевите очила от шезлонга във Venosa Beach до като бях в басейна. Имаше едно място, където оставят загубени вещи, но там имаше всичко друго, но не и очилата ми.

# 109
  • Мнения: 7 605
Единият от нашите куфари също пристигна потрошен, за жалост още на отиване. Веднага, още на летището, преди да минавате митницата, отивате в Лост енд Фаунд и там ще ви напишат протокол. Чартерни компании също носят отговорност за щети, търсете си правата!  Peace

# 110
  • Мнения: 734
Единият от нашите куфари също пристигна потрошен, за жалост още на отиване. Веднага, още на летището, преди да минавате митницата, отивате в Лост енд Фаунд и там ще ви напишат протокол. Чартерни компании също носят отговорност за щети, търсете си правата!  Peace

Ние веднага отидохме на летището да подадем сигнал, написаха ни протокол. Свързахме се с туроператора, защото смятам, че е негово задължение. Щом може да ни вземе паричките за екскурзията, трябва да си спази ангажиментите до край и да бъде посредник между клиентите и всички останали (вкл. авиокомпанията при проблем). Е, от агенцията ни върнаха отговор, че искат разни документи + фактура за куфара. Колко хора си пазят фактурите от всичко, което купуват? Куфарът имаше гаранция 1 месец и вероятно хартийката чинно е заминала в кофата. Но като сме я хвърлили, не сме си правили сметка, че може да го почупят.  ooooh! Това му е второто пътуване, първият и толкова не издържа здрав.
И не мога да преценя дали се опитват да ни отсвирят любезно или какво.... newsm78 Това е поредното поражение върху поредният куфар и просто ни омръзна, затова смятаме, точно както теб, да си търсим правата.   bouquet

Всеки, който има някакъв опит в подобни ситуации, може да сподели и да даде съвет. Tatjana, знаеш ли някаква директива, според която е регламентирана отговорността на превозвачите? Отворена съм към всякакви предложения. Кофти е, че като го избирахме и вече знаехме уж кои са слабите места, търсехме със скрити колелца, с малки крачета, с не знам си какво....Следващия път отивам да купя най-евтиния боклучав куфар, че поне да не ме е яд и ще го считам консуматив за пътуването, като пастата за зъби.  hahaha

ndimitrova, в момента съм на работа, а тук нямам снимки (даже още не съм ги разгледала всички вкъщи... Embarassed). Следващите дни обещавам да кача. Но на сайта и на живо изглежда по идентичен начин. Съжалявам за слънчевите ти очила - много кокошкарско ми се струва да взимаш по този начин чужди вещи.  ooooh!
Малко извън темата, но на една приятелка миналата година от хотела в Тунис й откраднаха 2 блузи (с дълъг ръкав) от куфара в стаята....Скоро и бельото да си заключвам с катинари освен...Мъжът ми се шегува, че ще си купим метален куфар и на тръгване ще го заварим.  Joy

Последна редакция: чт, 06 окт 2011, 11:14 от no_name

# 111
  • Мнения: 7 605
О, и ние не си пазим касовата бележка  Laughing  Но при нас предимството е, че куфарът е на Самсонайт и по-лесно могат да проверят каква му е била цената  Peace   Казаха ми да йм пратя:
- протокола
- тагът от куфара (лепенката, на която пише номера на полета, дестинацията,...)
- свободен текст с информация за точните щети, възраст на куфара, цената му и банковата ни сметка.
Предупредиха ни, че сигурно ще трябва да йм пратим куфара защото бил от по-скъпите модели, да видели те дали не може да се поправи  Tired

Уточнявам, че летяхме с друга авиокомпания, но понеже ми се случва за 3ти път вече, все при различни авиокомпании, знам, че процедурата е подобна при всички.

Аз бих се обърнала директно към авиокомапнията  Peace 
Ето, виж какво намерих http://www.skyairlines.net/charter/en/sky-lost-and-found.skyair  - пиши йм на lostandfound@skyairlines.net и направо йм пиши, че ТО ти е отказал съдействие поради липса на касова бележка  Twisted Evil

# 112
  • Мнения: 734
О, и ние не си пазим касовата бележка  Laughing  Но при нас предимството е, че куфарът е на Самсонайт и по-лесно могат да проверят каква му е била цената  Peace   Казаха ми да йм пратя:
- протокола
- тагът от куфара (лепенката, на която пише номера на полета, дестинацията,...)
- свободен текст с информация за точните щети, възраст на куфара, цената му и банковата ни сметка.
Предупредиха ни, че сигурно ще трябва да йм пратим куфара защото бил от по-скъпите модели, да видели те дали не може да се поправи  Tired


Щом и Самсонайт са успели да потрошат, вече надежда не ми остана.... Laughing
На нас освен лепенката за куфара, искат билета на мъжа ми (пък той много обича да хвърля разни неща), пазим само моя отрязък, ама куфарът е на негово име, тъй че няма как самичък куфар да си се таралянка по самолетите. Абе всичко ми изглежда като едно голямо пращане на ма*ната си от страна на ТО.
Благодаря ти!   bouquet Може би пък наистина е по-добре сами да си свършим работата.

А куфарът за чия сметка го изпратихте?

# 113
  • Мнения: 7 605
Оф да, забравих че трябваше да пратим и бордната карта и билета  Embarassed  Пратих всичко с препоръчано писмо. Куфарът сигурно ще го пратим за тяхна сметка, веднъж даже бяха ми пратили куриер да взимат куфара от нас - липсваше му едното колело и го поправиха и ми го пратиха обратно  Peace  (да уточня, че не съм в БГ, там може да е различно).

# 114
  • Мнения: 62
Здравейте!

Ето, че нашата почивка наближава и аз взех да се ровя по-обстойно във форума Embarassed
Много ми е хубаво да Ви чета, но просто през останалото време не ми остава толкова време - мале ама и аз как се изразих ooooh!

Относно цигарите имайте в предвид, че:
- със самолет - 2 стека цигари
- със съхопътен транспорт - кола, влак, автобус или пеша - на влизане в БГ - имате право само на 2 кутий цигари.
Това лично ми го разясни един митничар на Капитан Анреево докато ми конфискуваше 2 стека цигари, които тъкмо си бях купила от "МОЛ"-а но безмитната.
На влезане в Турция пак по сушата - и пак от личен опит - може да си купите от безмитната цигари, само, ако последния път, който сте били в Турция, сте стояли поне 3 дни.

Относно куфарите - подкрепям Татяна - търсете си правата директно при авиокомпанията. Зазължително ще Ви изискат бележката от багажа и бордната карта, където обикновено лепят отрязъка от багажната бележка, когато чекирате багажа.
Повечето авиолиний поемат рекламацийте, всички куфари не издържат на напъна на летищните работници. Аз като ми потрушиха 3 Самсонайта вече купувам само евтини пластмасови куфари - по тях щетите са много ясни и после при рекламация не могат да ми се измъкнат.
Успех! Peace

Сега да питам и аз - някой има ли директни впечатления вече от Викинген Куолити Резорт до Аланя?
Ние като резервирахме още зимата, не се предлагаше от БГ-оператори. Сега видях в предишната тема, че Тез Тур го имат в програмата си. Цените естествено са в полза на немските сайтове, но това е друга тема.

Ще пътуваме с кола, така че се надявам Ейми да се включи с подробно описание на пътя или естествено и някой друг, който е ходил с кола до Анталия. Разбрах, че пътя е почти като магистрала без 30 км, но ще съм благодарна за подробности.

Благодаря предварително!  bouquet

# 115
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 5 471

Относно куфарите - подкрепям Татяна - търсете си правата директно при авиокомпанията. Зазължително ще Ви изискат бележката от багажа и бордната карта, където обикновено лепят отрязъка от багажната бележка, когато чекирате багажа.

Сега да питам и аз - някой има ли директни впечатления вече от Викинген Куолити Резорт до Аланя?


По въпроса с багаж авиокомпанията е единствената инстанция. Туроператорът само ще адресира жалбата ви до авиокомпанията и ще ви препрати техния отговор, отношение няма как да вземе. При такива случки, както е писала Татяна, се действа веднага на летище. При последващи жалби и обезщетения, оспорвания и т.н. също директно.

Викинген Куолити Резорт - мога да напиша плюсовете и минусите според мен:
плюс:
- хубави, широки, сравнително луксозни стаи /препоръчвам да са към морето силно/;
- преобладаващи туристи - западноевропейци;
- добра кухня и обслужване;
- 4+ - 5 звезди - допада ми като хотел и обстановка.
минус:
- малка територия;
- директно на шосето е, стаите на вътре не бих ги резервирала, няма и гледка от тях,според мен е шумно.
- плажната ивица е доста тясна и камениста;
Бих го препоръчала за двойки, почиващи без деца.

Не знам, защо не сте го виждали, но Тез си го предлагат от години. Peace
Снимки http://elku.snimka.bg/travel/hotel-vikingen-quality-resort-amp-spa-5.526429

Последна редакция: чт, 06 окт 2011, 15:55 от Galactic Voyager

# 116
  • Мнения: 62
Галактик Вояджър - много благодаря!  bouquet  bouquet  bouquet
Надявах се, точно ти да се включиш по въпроса за хотела Hug
Точно и ясно - супер!
 Hug

# 117
  • Мнения: 734
По въпроса с багаж авиокомпанията е единствената инстанция. Туроператорът само ще адресира жалбата ви до авиокомпанията и ще ви препрати техния отговор, отношение няма как да вземе. При такива случки, както е писала Татяна, се действа веднага на летище. При последващи жалби и обезщетения, оспорвания и т.н. също директно.

Тук смятам, че си пристрастна.  Wink Аз съм действала веднага на летище, що се отнася до описване и номериране на щетата. И както тороператорът ми е бил посредник при резервиране на хотел (срещу комисионна за него), така смятам, че има отношение и отговорност и към този вид проблеми. Аз и самолетни билети като получавам, дава ми ги туроператорът, нищо, че няма той да се качи да пилотира самолета. Плюс това чартърът е на нашата ТО агенция, вярвам, че ако този, който те е наел ти поиска сметка е по-тежко, отколкото, ако някой, дето е пътувал, ти поиска.  Peace

Това беше и мотивацията да потърсим първо тях. А е много лесно те да си измият ръцете с обяснение като горното.

# 118
  • Мнения: 7 605
Аз по-късно в хотела забелязах, че в протокола от летището пише по-ниска стойност, отколкото обявената от мен. Отидох при представителката на ТУИ, тя ми направи нов, техен протокол. Описах й щетите и че се надявам да пристигнем благополучно обратно с този куфар, и тя ми предложи да ми донесе една ролка фолио, кухненско, за да увиваме куфара с него, за да не платим за такава услуга на летището. 2 дена преди заминаването ми го носеха в стаята с поздравителна бележка от нея - всичко това без доплащане. Та наистина, има туроператори и туроператори  Peace

# 119
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 5 471
Аз по-късно в хотела забелязах, че в протокола от летището пише по-ниска стойност, отколкото обявената от мен. Отидох при представителката на ТУИ, тя ми направи нов, техен протокол. Описах й щетите и че се надявам да пристигнем благополучно обратно с този куфар, и тя ми предложи да ми донесе една ролка фолио, кухненско, за да увиваме куфара с него, за да не платим за такава услуга на летището. 2 дена преди заминаването ми го носеха в стаята с поздравителна бележка от нея - всичко това без доплащане. Та наистина, има туроператори и туроператори  Peace

Говорим за различни неща, това си е чисто човешко отношени, а не правило на Туи. Иначе при такива случки с немски туристи в БГ съм била свидетел, че съм и го правила - туроператора/обслужващият партньор - доставят изгубен багаж и т.н. до вратата на хотелската стая. Но при повреден куфар всичко се урежда на летище със съдействието им директно към авиокомпанията.

no_name, можа и така да звучи, но съм се сблъсквала с отношението на самите авиокомпании към агенциите в БГ при такива случаи и директно ме "отсвирват" с извинение. За това винаги бих посъветвала клиента си да действа на място на летище, след това почти нищо няма да мога да му помогна, а ще бъда само посредник в кореспонденцията. Да не говорим, че имайки предвид разпространеното в БГ мнение, как агентите само търсят, как да излъжат и измамят клиент или как да му вземат парите, нищо чудно накрая да излезне, че съм прибрала парите от обезщетението и нарочно мотая клиента.
П.П. мога и примери да дам за сбъркано отношение на авиокомпаниите към ТО... В България авиокомпаниите също са с български служители и съответния манталитет.
 

Общи условия

Активация на акаунт