На море в Турция - тема 16

  • 104 272
  • 742
  •   1
Отговори
# 120
  • Мнения: 734
no_name, можа и така да звучи, но съм се сблъсквала с отношението на самите авиокомпании към агенциите в БГ при такива случаи и директно ме "отсвирват" с извинение. За това винаги бих посъветвала клиента си да действа на място на летище, след това почти нищо няма да мога да му помогна, а ще бъда само посредник в кореспонденцията. Да не говорим, че имайки предвид разпространеното в БГ мнение, как агентите само търсят, как да излъжат и измамят клиент или как да му вземат парите, нищо чудно накрая да излезне, че съм прибрала парите от обезщетението и нарочно мотая клиента.
П.П. мога и примери да дам за сбъркано отношение на авиокомпаниите към ТО... В България авиокомпаниите също са с български служители и съответния манталитет.

Нещо пак се омотаха нещата. Не говорим за българска авиокомпания, а за турска, с турски служители. Както и да е. На място на летището клиентът може да направи единствено и само описване на щетата - нито повече, нито по-малко. От там нататък кой ще се свързва с превозвача като усилия и дейност е едно и също. На самото летище нищо повече не може да се случи - освен да се опитаме да сгащим пилота на самолета и да го държим за заложник, докато не ми набъбне банковата сметка.  Whistling
Аз защитавам тезата, че ТО трябва да пази клиента си до край и обслужването не свършва с качването за обратния полет. Или поне такива са моите разбирания (примери за обратното - много). Аз и съпругът ми сме склонни, ако тази ТО агенция ни разочарова, да не я ползваме за в бъдеще, дори да има най-ниската цена на пазара за желана от нас дестинация.

Плюс това отсвирване не може да има, ако има директиви, на които човек да се опре. Все пак аз не разчитам аз или агент да се примоли (ей тъй, ако върже-върже) на Sky Airlines да ми дадат парички, за да си купя нов куфар. Аз искам да се възползвам от права, които смятам, че имам. На добра воля не разчитам.
Казваш, че ще си само посредник в кореспонденцията и нямало да помогнеш на клиент. Ще помогнеш, ще кажа аз и то немалко.
1. На първо място ще му спестиш време.
2. Ще му спестиш нерви.
3. Предполага се, че в ТО агенция служителите са по-запознати и информирани с нормативи, директиви и тем подобни документи, така че да могат да поискат аргументирано обезщетение за техния клиент.

Това, което ти описваш като реакция от ТО, аз го наричам мързел, незаинтересованост и да - отсвирване на клиента. (не е лично, надявам се не го приемаш така, говоря абстрактно и обощено)

# 121
  • Мнения: 7 605
Аз по-късно в хотела забелязах, че в протокола от летището пише по-ниска стойност, отколкото обявената от мен. Отидох при представителката на ТУИ, тя ми направи нов, техен протокол. Описах й щетите и че се надявам да пристигнем благополучно обратно с този куфар, и тя ми предложи да ми донесе една ролка фолио, кухненско, за да увиваме куфара с него, за да не платим за такава услуга на летището. 2 дена преди заминаването ми го носеха в стаята с поздравителна бележка от нея - всичко това без доплащане. Та наистина, има туроператори и туроператори  Peace

Говорим за различни неща, това си е чисто човешко отношени, а не правило на Туи. Иначе при такива случки с немски туристи в БГ съм била свидетел, че съм и го правила - туроператора/обслужващият партньор - доставят изгубен багаж и т.н. до вратата на хотелската стая. Но при повреден куфар всичко се урежда на летище със съдействието им директно към авиокомпанията.



Не съм твърдяла че е правило на ТУИ, просто дадох за пример, каква разлика може да има в отношението/обслужването. Ето, на но нейм й отказали съдействие заради липсваща касова бележка (претекст за мен!), а на мен се опитаха да ми помогнат, макар че не влиза в техни задължения - ей за това става въпрос и напълно я разбирам безимената, че след такъв опит няма да желае да пътува повече с този ТО.
И ето това е и причината да летим винаги с ТУИ, макар че в повечето случаи техните цени са по-високи, но знам, че при проблем ще направят каквото е по силите йм, че и повече.
Давам друг пример. Една съфорумка преди 2 години беше резервирала хотел в Турция при ТУИ-Германия. Ден след пристигането в хотела трябваше да пътуват обратно поради лични причини. Агенцията в Германия се свърза с ТУИ, които йм издадоха ваучер на немалка стойност, валиден 1 година - въпреки, че изобщо не бяха длъжни!  Naughty  Това лято, 1 година след изтичането на срока на ваучера, съфорумката искаше да пътува пак за Турция и се обади на агенцията, която от своя страна се свърза с ТУИ, които склониха да приемат ваучера, уж изтичал 1 година преди това. Ей това е отношение, което ще върне клиенти!

- отклонихме се от темата, извинявам се

# 122
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 5 471
Разбирам позицията ви и бих се съгласила с нея, ако не знаех как стоят от вътре нещата. Ще дам елементарен пример - авиокомпания Алиталия - мой клиент с няколко билета, едните купени директно от авиокомпанията, другите от мен. Анулират полетите около месец преди датите - след директна комуникация на него в рамките на 1 седмица му възстановяват пълните суми без проблем. На мен ми коства 2 седмици обяснения и още толкова да чакам парите от тях. Един и същ служител казваше на него едно, а на мен точно обратното. А сега се сетете, при кой остава контрата и недоволството на клиента. Говорим за едни и същи билети, за една и съща дестинация - Триполи.

Следващ пример - клиент лети до Рио за Нова година, багажа изчезва още в Париж и започвам една безумна комуникация с Еър Франс, при която те ме уверяват, как багажа ще пристигне в Рио до ден, два...багаж не пристига естествено. Мен ме мотат и буквално отсвирват и лъжат всеки ден. След завръщането си клиентът със съдействие пусна жалба директно към тях, заедно с приложените касови бележки за направени разходи /бях му казала да си ги събира/ и чака 3 месеца обезщетението си.

no_name, защо смяташ, че това с "касовата бележка" е измислица на агента newsm78

Интересно ми е, защо смятате, че туристическите агенти имат "силата" да повлияят на авиокомпаниите.

# 123
  • Мнения: 7 605
Не да повлияят, но поне да съдействат, за това става въпрос! Колко му е да яха потърсили инфото, което намерих аз в сайта на Скай, или да йм се бяха обадили да ги питат какво да прави клиента?

# 124
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 5 471
Не да повлияят, но поне да съдействат, за това става въпрос! Колко му е да яха потърсили инфото, което намерих аз в сайта на Скай, или да йм се бяха обадили да ги питат какво да прави клиента?

Това да.  Peace Но тук опираме до човек и професионалист, който е насреща ти, а както знаем няма бранш само с перфектни професионалисти. Да не говорим за всеобщото "положително", обобщено мнение за хората в бранша, а и да не говорим, че и ако се направи това елементарно действие, клиента няма да е доволен отново, защото не е станало на неговата и ще обвини агента. Така или иначе контрата остава в агенцията.

# 125
  • Мнения: 2 696
Не да повлияят, но поне да съдействат, за това става въпрос! Колко му е да яха потърсили инфото, което намерих аз в сайта на Скай, или да йм се бяха обадили да ги питат какво да прави клиента?
+1  Peace
Още веднъж,съжалявам за неприятната случка с обичките ти,а бях
толкова спокойна,че не се краде.
С очилата - нямам думи...........
Оставям винаги всичко в стаята - пари не са изчезвали,
дори бяха събрали и сложили върху масата дребни монети,с които детето си играеше,
а парите си бяха на видно място.Чувстах се спокойна така,както у нас не помня
да се е случвало.
Първото ми впечатление от турски курорт беше - сигурността,че няма да прескочат
през балкона и да те окрадат и детските играчки,които си стояха на басейна.
Жалко,ако това се е променило във времето.
За Дидим - може да си направите няколко разходки,ако времето е лошо.
Съвсем наблизо около 7 км./с маршрутка/ - античният град.
Ние сме от активно почиващите и не посещаваме предлаганите мероприятия,
а и времето беше горещо + дете ......
Имам си правило и не смесвам почивката с екскурзия.

# 126
  • Мнения: 734
no_name, защо смяташ, че това с "касовата бележка" е измислица на агента newsm78


Не съм казала, че е измислица. Със сигурност за всички щеше да е най-добре, ако пазехме документа за покупката. Но честно казано, дори един куфар да е на 5 години, ако го счупят, според мен отново носят отговорност. Така че наличието на бележка е улеснение, но не би трябвало да е пречка по мое мнение, разсъждавайки логично. Виж, ако предявя искане по самата гаранция в магазина, от където съм го купила - да, тогава ще разбера, ако ми откажат. Но при строшаване.... Crossing Arms

Що се отнася до намесата на ТО в ситуации като тази, смятам че описах доста ясно и недвусмислено своята позиция. От известно време насам и ние обмисляме да сменим българските туроператори с чуждестранни.
И това, че някой служител е некадърен не е извинение от типа "Ми такава е ситуацията в БГ", "такива са нравите", "такова е положението". Една фирма или държи на обслужването си и иска да има доволни клиенти или гледа да събере, колкото може повече комисионни и да разчита на слаба конкуренция и глупави клиенти. Ако се отнася само до резервиране на хотел и самолет - работа за 15 мин, просто не си заслужава. Малко извън темата, но сами с мъжа ми успяхме да си организираме цялата екскурзия до Тайван и Китай, което е много голям обем работа и проучвания, при положение, че ни е за първи път и тепърва се запознавахме с всичко. Отне ни около 2 месеца и свършихме много по-добра работа от всички агенции (български и китайски, защото се свързахме и с двата вида), тъй като имаше и няколко осбености на самото пътуване. Има и други случаи, но този е най-колоритния.

Дори да предположим, че ТО смята, че е в наш интерес сами да си свършим черната работа, може да ни върне отговор на и-мейла, а не след обаждане на найстия ден, да излиза с глупавото обяснение, че не бил получил и-мейла (изпратен до няколко човека в агенцията). И това, ако е отношение...

Аз ще преживея липсата на обеците, повреденият куфар... Но има и повече от това.  Peace

# 127
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 5 471
Струва ми се, че не бях разбрана правилно. Не оправдавам безхаберито и неангажираността на някои т.нар. "колеги" Самата аз скоро се оплаках от такива, да не говорим, че всеки път се потрисам от някои изпълнения, но това си е до човека. Но има неща, които със сигурност не са по силите на агентите, а клиентите рядко го знаят - това исках да обясня.

no_name, в случая явно ви лъжат, което е глупаво....

П.П. какво да ви кажа, аз като мантра 2 месеца повтарям, пускам имейли и звъня на един от големите туроператори, за да го предупредя, че има клиент с инвалидна количка, което изисква малко повече внимание и организация най-вече на летище, а не са си мръднали пръста. Авиокомпанията не знае, летище не знаят, партньорите м в Турция не знаят - едно елементарно усилие се искаше, да се пусне имейл до партньорите им. Добре, че на летището в София са отреагирали на място и то изключително бързо и адекватно. Ама излагацията е пълна иначе.

# 128
  • Мнения: 734
П.П. какво да ви кажа, аз като мантра 2 месеца повтарям, пускам имейли и звъня на един от големите туроператори, за да го предупредя, че има клиент с инвалидна количка, което изисква малко повече внимание и организация най-вече на летище, а не са си мръднали пръста. Авиокомпанията не знае, летище не знаят, партньорите м в Турция не знаят - едно елементарно усилие се искаше, да се пусне имейл до партньорите им. Добре, че на летището в София са отреагирали на място и то изключително бързо и адекватно. Ама излагацията е пълна иначе.

Жалко е, наистина... Sad
На връщане от Анталия се получи такова скупчване на народ пред паспортните гишета на нашето летище, които бяха само 2, че беше.... ooooh! И едва, когато една жена им се развика как е възможно това, отвориха 3-то гише.
Направи ми приятно впечатление в самолета до Анталия имаше много възрастни хора (имам предвид на видима възраст над 60 години). Даже не съм се и надявала на подобна гледка.  Peace

# 129
  • ВАРНА
  • Мнения: 210
Момичета тъй като с мъжът ми обмисля ме да отскочим пак до Анталия в Алания от 21.10-28.10 да ми кажете как е времето през деня и вечерта,става ли още за плажуване,басейните топли ли са,пързалките все още работят ли,анимацията,баровете.Върнах ме се от там преди 20 дена и пак мислим да хойкаме ме  Heart Eyes Всяка година ходим през септември и времето е супер,за това питам как ще е за края на октомври,ще бъдем и  с дете на 3 годинки.Много ще съм ви благодарна  Hug

# 130
  • Мнения: 262
Момичета тъй като с мъжът ми обмисля ме да отскочим пак до Анталия в Алания от 21.10-28.10 да ми кажете как е времето през деня и вечерта,става ли още за плажуване,басейните топли ли са,пързалките все още работят ли,анимацията,баровете.Върнах ме се от там преди 20 дена и пак мислим да хойкаме ме  Heart Eyes Всяка година ходим през септември и времето е супер,за това питам как ще е за края на октомври,ще бъдем и  с дете на 3 годинки.Много ще съм ви благодарна  Hug
Lora,времето през деня е все още много добро,но вечерта вече захладнява сериозно.Задължително връхни дрехи.Голяма част от баровете и дискотеките вече мислят за новия сезон.Разбира се зависи и къде сте в района на Алания.Хм за темп. на водата,с уговорки става за къпане стига да не сте много зиморничави. Grinning

# 131
  • ВАРНА
  • Мнения: 210
liv1892 благодаря ти  Hug

# 132
  • Мнения: 247
Здравейте момичета! Загледах се в хотелите в Кушадасъ и по-точно в Йоздере и ми направи впечатление един хотел MAXIMA PARADISE RESORT , за който не съм чела никакви мнения, а информацията за него е много оскъдна и доста противоречива. Някой почивал ли е в този хотел и може ли да дадe достоверна информация? Благодаря предварително.

# 133
  • Мнения: 3 830
Вчера се върнахме от почивка в Мармарис.

От агенцията тука в София ни казаха, че като пристигнем ще ни посрещне много загрижена и внимателна, грижовна и мила туркиня, нещо като гид. Посрещна ни Хабибе, но още в първия момент не ми хареса. Вместо да ни попита как сме пътували и дали нещо ни интересува, въпроси и т.н. веднага започна да ни вкарва оферти за вътрешни екскурзийки до Острова на Клеопатра, Далян, Турска вечер и т.н. Ок, това както и да е. Повече се разочаровах от последвалите събития.

На следващия ден от пристигането ни отидохме до улична агенция за пътувания из разните острови, където ни предложиха много по-ниски цени от цените, които ни показа Хабибе. Решихме да се възползваме от такава агенция и прекарахме уникален ден на Острова на Клеопатра. Хабибе преди и след това не спря да ни притеснява по цял ден по телефона в стаята да сме ходели на нейните екскурзии - двойно и тройно по-скъпи. В един момент й казахме, че ни е по-изгодно да пътуваме с с агенция от улицата и от този момент не се обади нито веднъж  повече дори да попита как сме, имаме ли някакви проблеми и т.н.  ooooh! Naughty

Отделно на следващия ден от пристигането ни ни заведе на обиколка, по времето на която посетихме фабрика за кожени изделия, където цените не бяха никак изгодни и на посещение във фабрика за локум. Това второто направо ни втрещи, понеже съм ходила и преди години в тая "фабрика", където всъщност никакъв локум не се произвежда.  Shocked Просто в обикновен магазин сложили 2-3 вероятно бракувани машини някакви и твърдят, че локум се произвежда там, крем за ръце, зехтин и т.н. Цените бяха двойно, тройно и четворно по-скъпи на продуктите, а тези продукти се продаваха и във всеки един магазин в Мармарис и на мн мн по-ниски цени. Направихме си сметка, че използват момента, докато туристите не са се разходили из магазините и още новодошли искат да ги одерат.  #2gunfire Хабибе съм сигурна, че е знаела, че всичко е мн скъпо, но не ни предупреди..  #2gunfire #Cussing out Вероятно получава някакъв % от цялата работа.  #2gunfire




Иначе бяхме в добър хотел. Доволни сме като цяло от храната в хотела и обслужването. Прекарахме много добре и по екскурзиите до Острова на Клеопатра и до Далян. През цялото време се радвахме на хубаво време.

# 134
  • Мнения: 3 050
хаха познато и нас ни водеха там; но беше мъж нашият гид и като държание не бе лош, не е нахалствал толкова;
добре че не си купихме нещо в тая уж фабрика за локуми, защото не знаех как са цените;
в кой хотел бяхте?

Общи условия

Активация на акаунт