Сурогатното майчинство в България

  • 149 107
  • 3 749
  •   1
Отговори
# 1 110
  • София - Рим и обратно
  • Мнения: 11 229
Не бъди сигурна, че не съм наясно със СМ.

ок, щом си толкова наясно, престани да говориш за "генетично съвършенство" в темата за СМ.

сурогатното майчинство няма нищо общо с идеи за перфектен подбор на гени, генно инженерство, генетично съвършенство, генетично уродство и прочие термини, започващи с думата "ген" отпреде!

А къде да го слагаме, отзадЕ ли? Нали това беше основния мотив, генетично "свои" деца? Съвсем се обърках вече newsm78. За едно си права - манджата е с грозде.

# 1 111
  • сред маслини и портокалов цвят
  • Мнения: 1 316
Пак да попитам, има ли изследвания и публикации и къде можем да прочетем, че емоционално и психологически осиновените са идентични с родените от СМ?

Не са идентични, разбира се. Родените от СМ са много по-зле. На мен обаче ми се струва, че някои са се насочили към погрешен дял от медицината в опитите да разрешат житейските си проблеми. Кой знае защо са решили, че най-новите технологии в репродуктивната медицина ще ги направят щастливи. А всъщност имат нужда от един добър психотерапевт.

Защо да са по-зле? Като пишете нещо, поне се обосновете.

# 1 112
  • София
  • Мнения: 1 507
Пак да попитам, има ли изследвания и публикации и къде можем да прочетем, че емоционално и психологически осиновените са идентични с родените от СМ?

Не са идентични, разбира се. Родените от СМ са много по-зле. На мен обаче ми се струва, че някои са се насочили към погрешен дял от медицината в опитите да разрешат житейските си проблеми. Кой знае защо са решили, че най-новите технологии в репродуктивната медицина ще ги направят щастливи. А всъщност имат нужда от един добър психотерапевт.

Защо да са по-зле? Като пишете нещо, поне се обосновете.


Защото на Теа13 явно са й се изчерпали разумните доводи.
Не виждам по какъв начин едно желано дете може да е по-зле от такова, което е отхвърлено още преди да се е родило.

Моля сега осиновените да не се обиждат, разбирам, че сте изключително чувствителни и раними (и има за какво), но аз в никакъв случай не искам да кажа, че сте по някакъв начин по-зле от другите. Осиновителите също са чувствителни на тази тема, затова никога не бих предложила на един конкретен много близък член на семейството ми да стана сурогатна майка за нея- осиновеното й дете по абсолютно никакъв начин не е по-лошо от едно генетично нейно дете, и не бих искала да я обидя, като й предложа, защото това би я накарало да си мисли, че аз смятам осиновеното за по-лошо. В действителност обичам това дете не по-малко от дъщеря ми и не правя абсолютно никаква разлика. Това е наше дете.

Последна редакция: чт, 10 ное 2011, 12:47 от Jarrita

# 1 113
  • Мнения: 46
Пак да попитам, има ли изследвания и публикации и къде можем да прочетем, че емоционално и психологически осиновените са идентични с родените от СМ?

Не са идентични, разбира се. Родените от СМ са много по-зле.  


Линк към публикацията може ли? Или са лични умозаключения?

# 1 114
  • Мнения: 5 710
Тази тема, освен, че зави към комедия на невежеството, взе доста и да изпростява.
Няма ли кой да я заключи, че ми писна да ми излиза в "нови отговори"

# 1 115
  • Мнения: 2 123
Fussii, а дали травмата от изоставянето при осиновените е от отделянето от износилата го жена? Не допускаш ли, че е възможно да е от отделянето от заченалата го? Ако проблемът е конкретно в износването, тогава защо навсякъде в изследванията на осиновени се акцентира върху важността на това да знаят генетичния си произход?
Пак да попитам, има ли изследвания и публикации и къде можем да прочетем, че емоционално и психологически осиновените са идентични с родените от СМ?

не, не допускам, че травмата е причинена на яйцеклетката от пункцията на яйчника, не го казвам за да се заям. Акцентира се, защото в случаите на осиновяване генетичната и износващата майка са една и съща жена.

СМ е по-лош вариант от осиновяването, защото при СМ изоставянето се поръчва предварително. Осиновяването следва вече настъпилия акт на изоставяне

# 1 116
  • Мнения: 54
Пак да попитам, има ли изследвания и публикации и къде можем да прочетем, че емоционално и психологически осиновените са идентични с родените от СМ?

Не са идентични, разбира се. Родените от СМ са много по-зле. На мен обаче ми се струва, че някои са се насочили към погрешен дял от медицината в опитите да разрешат житейските си проблеми. Кой знае защо са решили, че най-новите технологии в репродуктивната медицина ще ги направят щастливи. А всъщност имат нужда от един добър психотерапевт.

Защо да са по-зле? Като пишете нещо, поне се обосновете.


Не ми се повтаря и подхваща отново цялата "дискусия". Мога накратко да кажа само, че осиновените са заченати и износени по естествествен начин, а сурогатните деца - по крайно противоествествен. Този неоспорим факт е достатъчна предпоставка да са много по-зле.

# 1 117
  • София - Рим и обратно
  • Мнения: 11 229


Не ми се повтаря и подхваща отново цялата "дискусия". Мога накратко да кажа само, че осиновените са заченати и износи по естествествен начин, а сурогатните деца - по крайно противоествествен. Този неоспорим факт е достатъчна предпоставка да са много по-зле.
Не само противоестествен, но и предварително аранжиран и предизвикан съвсем съзнателно. И последствията от този процес са регламентирани с договори, закони и точки. Човешкият елемент от евентуални травми впоследствие се разглеждат като "договорни взаимоотношения" - пито платено.

# 1 118
  • Мнения: 4 875
Ранният стрес, който е резултат от отделянето от майката, води до промени в мозъка на бебето, които правят бъдещия възрастен по-податлив на на стрес през целия му живот”,  казват Комънс и Милър - Harvard University Gazette, 09.04.1998

Ето ви и още едно изследване, този път върху изоставящите майки

http://www.cafemom.com/group/4974/forums/read/11431193/Adoption_ … damage_to_mothers



Пак ще те помоля да цитираш конкретно къде мога да прочета някое от "многогодишните" изследвания върху осиновени деца, непрекарали и ден в институция, които доказват, че тази травма е така голяма, че децата е по-добре да не се раждат. Моля.

# 1 119
  • Мнения: 2 123
айде върни се на предишната страница и виж първото цитиране. Ето още

Adopting Resources (1995) Common clinical issues [sic] among adoptees. [Online]. Available: World Wide Web, http://www.adopting.org/commmonis.html.
Brodzinsky, D. M., & Schechter, M. D. (1990). The psychology of adoption. NY:Oxford University Press, Inc.
Brodzinsky, D. M., Schechter, M. D., & Henig, R. M. (1992) Being adopted: The lifelong search for self. NY:Doubleday.
Church, J. (1973) Understanding your child from birth to three. NY: Random House.
Kaplan, L. J., (1978) Oneness and separateness: From infant to individual. NY: Simon & Schuster.
Lifton, B. J., (1988). Lost and Found: The adoption experience. (2nd ed.). NY: Harper and Row Publishers, Inc.
Lifton, B. J., (1994) Journey of the adopted self: A quest for wholeness. NY: Basic Books/HarpersCollins Publishers, Inc.
Reitz, M. & Watson, K., (1992) Adoption and the family system. NY: Guildford Publications.
Sorosky, A. D., Baran, A., & Pannor, R., (1978) The adoption triangle. NY: Anchor Press/Doubleday
Verrier, N. N. , (1993). The Primal Wound: Understanding the adopted child. Baltimore, MD: Gateway Press, Inc.

# 1 120
  • Мнения: 702
При осиновените деца знаеш - заченат си и си оставен.
При СМ въпросите са повече - аз чии гени нося - на СМ или на БР? Защо и как има такива жени като СМ? Продажност лие това или доброта? Какви са тези родители, които са ме поръчали? Дали отговарям на изискванията им/ Ако се разболея от нещо, кой е виновен - СМ или БР?

И в крайна сметка, защо майка ми не е искала да си разваля фигурата /колко егоистично, но има и такива случаи/, заради мен, а пък твърди че много ме обича, кое е вярно - че майка ми е егоист или естет?

А тая жена, която ме е износила СМ, дали износва и други деца? Те дали не ми се падат някакви? Все пак има кръвно сходство?

И в крайн а сметка на кого приличам аз?...

Няма какво да я молиш - аз не съм стояла нито един ден в институция, а пък травмата ми е голяма и ми влияе почти във всички насоки в живота. Не съм луда, нито пък съм психически нестабилна, даже много хора ме смятат за много силна личност, обаче фактите са си факти и моят живот е белязан от това изоставяне. В подробности няма да изпадам, защото ще стане много лично, но понеже искаш пример, давам ти със себе си. Аз не съм статистика!

Това са само някои от въпросите, които нахлуват в моята глава без да съм ПРОДУКТ на СМ.
Не вярвам, че при така заченатите деца ще има по - различни, но това ще стане ясно след най-малко 2 десетилетия, примерно.

Може да съм тесногръда, но предпочитам да ме клонират, отколкото да създам дете по този начин. Да не говорим пък за причините, които налагат въобще имането на такива методи за раждане на деца. Може някой да е решил че са хуманни, но с развитието на идеята, те далеч не са останали такива.

В моя живот може да е каша, може да ми хлопа дъската и прочее, ама поне знам - някой някъде ме е направил, изостаеил ме е и аз имам други родители. Винаги може да имам съмнения, че отношението им в различните ситуации се поражда от това че съм осиновена, но пъък ако съм ПРОДУКТ на нечия поръчка, то със сигурност, ще имам доста повече личностни войни, въпроси и проблеми в главата си. Никой не може да ме убеди в обратното, както никое изоставено дете, не може да ме убеди, че не го интересува и никога не е искало да разбере кои са БР.

И дори да го приемат този закон, то оттам насетне ще настане продажбата на деца и износът им насам натам, да не говорим , че в БГ всичко се омърсява и омерзява и винаги се намират хора, които и от най-добрата кауза да направят една помия, така че изобщо н еми се вярва да излезе нещо добро от цялата работа.

# 1 121
  • Мнения: 46
Fussii, не ми отговори - защо при осиновените винаги се акцентира върху важността да знаят генетичния си произход?
Това за яйцеклетката го приемам като неуспешен опит за хумор. Simple Smile И аз не се заяждам. Simple Smile

СМ е по-лош вариант от осиновяването според твоите виждания. Според вижданията на някой друг може да е по-добър. Хората, за щастие, сме различни.
Хипотетично - аз искам дете, мое и на мъжа ми. Осиновеното не бих считала за свое. Тоест, то си остава неосиновено, а аз оставам без дете. Е защо в подобна ситуация да не се роди едно дете, което ще е желано и обичано?
Всъщност попитах не за твоите лични виждания, а за официални публикации /в научни издания по психология/, където да прочета, че от псих. гледна точка осиновените и родените от СМ са идентични. Защото личните ми наблюдения на неспециалист показват друго, и да видя какво пропускам.

# 1 122
  • Мнения: 4 875
айде върни се на предишната страница и виж първото цитиране

Бих искала да не ми цитираш едно изречение извън контекста - а да се запозная с изследването в малко по-широк вид. Ако е възможно. Тъй като такива изследвания са твърде многобройни, няма да е проблем за теб да посочиш и други, вярвам. Пак ако е възможно.

Иначе можем да си цитираме и колко е вредно за детето да не се кърми със същия успех.

# 1 123
  • Мнения: 5 710
При осиновените деца знаеш - заченат си и си оставен.
При СМ въпросите са повече - аз чии гени нося - на СМ или на БР? Защо и как има такива жени като СМ? Продажност лие това или доброта? Какви са тези родители, които са ме поръчали? Дали отговарям на изискванията им/ Ако се разболея от нещо, кой е виновен - СМ или БР?

ДР БР  ... Mr. Green

# 1 124
  • Мнения: 2 123
Fussii, не ми отговори - защо при осиновените винаги се акцентира върху важността да знаят генетичния си произход?
Това за яйцеклетката го приемам като неуспешен опит за хумор. Simple Smile И аз не се заяждам. Simple Smile

СМ е по-лош вариант от осиновяването според твоите виждания. Според вижданията на някой друг може да е по-добър. Хората, за щастие, сме различни.
Хипотетично - аз искам дете, мое и на мъжа ми. Осиновеното не бих считала за свое. Тоест, то си остава неосиновено, а аз оставам без дете. Е защо в подобна ситуация да не се роди едно дете, което ще е желано и обичано?
Всъщност попитах не за твоите лични виждания, а за официални публикации /в научни издания по психология/, където да прочета, че от псих. гледна точка осиновените и родените от СМ са идентични. Защото личните ми наблюдения на неспециалист показват друго, и да видя какво пропускам.

Напротив отговорих ти

Акцентира се, защото в случаите на осиновяване генетичната и износващата майка са една и съща жена.

СМ е по-лош вариант от осиновяването, защото при СМ изоставянето се поръчва предварително. Осиновяването следва вече настъпилия акт на изоставяне

Специално за ДжейПи, за втори път:
айде върни се на предишната страница и виж първото цитиране. Ето още

Adopting Resources (1995) Common clinical issues [sic] among adoptees. [Online]. Available: World Wide Web, http://www.adopting.org/commmonis.html.
Brodzinsky, D. M., & Schechter, M. D. (1990). The psychology of adoption. NY:Oxford University Press, Inc.
Brodzinsky, D. M., Schechter, M. D., & Henig, R. M. (1992) Being adopted: The lifelong search for self. NY:Doubleday.
Church, J. (1973) Understanding your child from birth to three. NY: Random House.
Kaplan, L. J., (1978) Oneness and separateness: From infant to individual. NY: Simon & Schuster.
Lifton, B. J., (1988). Lost and Found: The adoption experience. (2nd ed.). NY: Harper and Row Publishers, Inc.
Lifton, B. J., (1994) Journey of the adopted self: A quest for wholeness. NY: Basic Books/HarpersCollins Publishers, Inc.
Reitz, M. & Watson, K., (1992) Adoption and the family system. NY: Guildford Publications.
Sorosky, A. D., Baran, A., & Pannor, R., (1978) The adoption triangle. NY: Anchor Press/Doubleday
Verrier, N. N. , (1993). The Primal Wound: Understanding the adopted child. Baltimore, MD: Gateway Press, Inc.

Общи условия

Активация на акаунт