Преди 2 години пътувахме до Италия с тази фирма и екскурзовод Роси и бяхме много доволни от организацията и екскурзоводското обслужване. Бяхме възхитени от знанията и интелекта на Роси. Научихме, че е напуснала по-късно и... може би е имало защо.
Въпреки това, през тази година решихме да пътуваме до Гърция отново с тази туристическа агенция, като заложихме на добрите спомени, но... сгрешихме.
Попаднахме на ескурзоводка на име Ани - посредствена, без умения да общува с пътниците, с ограничен лексикален запас от думи при презентирането на обектите. Заучени фрази , които повтаряше по няколко пъти на ден. Предизвикваше често недоумение и усмивки!
Фирмата не беше организирала добре настаняването в хотела и макар, че ние нямахме никакъв проблем при настаняването, имаше хора , които още с пристигането изхабиха много нерви. Хотелът беше добър, нов, а собствениците - отзивчиви , но когато решиш да се изкъпеш - оказва се , че няма топла вода.
Доста грубо и недискретно всички пътници бяхме насочвани да се храним и пазаруваме в точно определени магазини за сувенири и заведения. Явно беше, че това е предварително оттренирано и се получават бонуси за всяка доведена група. Нямам нищо против това, но когато престоят в такъв един магазин за икони до Метеора / Гърция/ продължи час, а посещението на обекта - час и половина - това вече дразни и отблъсква. Времето за разглеждане на обектите винаги беше ограничено и като, че ли набегом. Това говори за не добре балансирано време по екскурзоводската програма. Е, и това го преглътнахме, но когато отидохме във Вергина да посетим гробницата на Филип Македонски / предвидено мероприятие в програмата за деня / и се оказа, че музеят не работи в този ден, вече цялата група се възмутихме и реагирахме , като предявихме претенции към екскурзоводката. Тя вместо да реагира отговорно и да се извини от името на фирмата, която представлява, започна да ни реплекира с изрази като:" Е, ето нали сте пред входа на гробницата - видяхте я!". Дори и децата биха се досетили, че някой ги манипулира, а камо ли възрастни хора. Къде беше фирмата и кой не си беше свършил работата да прозвъни до музея, за да провери работното време?! Влизайки в автобуса въпросната екскурзоводка прекали съвсем, като на микрофон пред всички пътници обяви, че не се е случило нищо сериозно и, че не е хубаво цитирам " да се фръцкаш" и да разваляш настроението на всички. Така въпросната дама реагира на упреците ни, че липсва организация на екскурзията и че е недопустимо в днешно време, когато конкуренцията в туристическия бизнес е толкова голяма, да се довериш на една утвърдена програма без да провериш в детайли всичко за конкретните дати и дестинация. Всичко говори за липса на професионализъм и умения за общуване. Къде отиде разбирането, че клиентът винаги е в правото си?
Не пътувайте с ОДАНС! НЕКОРЕКТНОСТ И ПОСРЕДСТВЕНОСТ!
Не мога обаче да не кажа няколко хубави думи за шофьора от фирма "Цветина" - отговорен и отличен професионалист.