Олимпиади

  • 365 932
  • 2 020
  •   1
Отговори
# 1 740
  • Мнения: 50 943
Е, и? Защо се учудваш, първо децата в двете училища вероятно са на различно ниво, без да искам да засегна някого, второ и да се класират на 2 кръг, там вече материалите са еднакви за всички и няма разминавания. На трети кръг също. А и по езиците не е само тест, доста е сложна олимпиадата, поне в нашето училище Simple Smile

# 1 741
  • Мнения: 9 521
Е, и? Защо се учудваш, първо децата в двете училища вероятно са на различно ниво, без да искам да засегна някого, второ и да се класират на 2 кръг, там вече материалите са еднакви за всички и няма разминавания. На трети кръг също. А и по езиците не е само тест, доста е сложна олимпиадата, поне в нашето училище Simple Smile
Ми няма логика да са на различно ниво... все пак по единни критерии на МОН се обучават децата (в чуждоезиков профил)... Аз изобщо не подценявам олимпиадата по езици, просто ми е странна тази липса на единен критерий за класиране на областен кръг Rolling Eyes Дайте тогава НПМГ да са на различен конспект на олимпиада по физика, химия или биология за общински кръг, никой не може да твърди че са на еднакво ниво в преподаването с всяка друга не природо-математическа гимназия например... Пък за областния, който минал общинския, минал... Не касае децата ми по никакъв начин, затова и не съм се задълбочила да чета регламента подробно, просто се учудвам Hands V

# 1 742
  • Мнения: 50 943
Не знам, но олимпиадата по езици е доста различна от тази по природни науки и математика.Моето дете се явява по френски, първи кръг е доста труден, но не виждам защо не. Не се явяват всички ученици от училището, но се явяват доста, и повечето знаят езика доста добре, няма логика да пуснат всички на втори кръг. Трябва да ги отсеят и е съобразено с нивото на учениците.

# 1 743
  • София
  • Мнения: 1 154
Не знам, но олимпиадата по езици е доста различна от тази по природни науки и математика.Моето дете се явява по френски, първи кръг е доста труден, но не виждам защо не. Не се явяват всички ученици от училището, но се явяват доста, и повечето знаят езика доста добре, няма логика да пуснат всички на втори кръг. Трябва да ги отсеят и е съобразено с нивото на учениците.

Ще ги отсеят и няма да стигнат до областния кръг,  а от  друго училище  ще минат всички защото критериите са занижени.

# 1 744
  • София
  • Мнения: 20 099
Master  идеално е написала къде е проблемът. В една от годините в 91 НЕГ дъщеря ми сподели, че общинският кръг е бил много по-труден от областния после. И мнението не беше само нейно, а на много деца. В резултат на което не бяха минали наистина знаещи  ученици след 1 кръг, за сметка на други от другаде, където общинският кръг е бил твърде лесен.. От  някои училища (нарочно не упоменавам имена, за да няма засегнати) имаше преминали на областен (протоколите показвха тогава и точките  от 2 кръг на неминалите на 3-ти, сега нямам идея как е), на който впоследствие имаха по-малко от 10 точки, някои по едва 3-4, тоест трагично представяне. Един универсален 1 кръг за всички би решил този проблем и на втори кръг съставът на явяващите се би бил друг.

Пенева, има си логика нивото малко или много да е различно въпреки еднаквата програма на МОН в чуждоезиков профил. В едно училище с немски например  има десетина немски преподаватели и деца, учещи паралелно и по немската система редом с тази на МОН, в друго се разчита само на 1-2 немци за всички випуски, в трето въобще няма нейтив. В едни има обмени, в други няма, в едни децата участват в чуждстранни проекти с престой в Германия, в други не..... В едни часовете са ограничени до броя, зададен от МОН, в други са намерени вратички часовете да станат повече седмично със СИП, ЗИП и сие, в резултат на което разликата в 8 клас понякога възлиза на 3 до 4 часа седмично, което не е хич малко при натрупване.. В едни от 9 клас нагоре се учат примерно 4 предмета на езика, в други 2, в трети николко... А все са с чуждоезиков профил.  Всичко това  не може да не рефлектира на нивото на обучение по езика.

Последна редакция: пт, 29 дек 2017, 17:08 от пенсионирана русалка

# 1 745
  • Мнения: X
Изх. № РУО1 – 30451/ 22.12.2017 г..
ДО
ДИРЕКТОРИТЕ НА
ВСИЧКИ ОБРАЗОВАТЕЛНИ ИНСТИТУЦИИ
НА ТЕРИТОРИЯТА НА СОФИЯ - ГРА
 
УВАЖАЕМА ГОСПОЖО ДИРЕКТОР, УВАЖАЕМИ ГОСПОДИН ДИРЕКТОР,

Във връзка с писмо на МОН с № 9105/19.12.2017 г. и вх. № РУО1-28431/04.12.2017 г., Ви уведомяваме, че от 10 до 16 януари 2018 в гр. Алматъ, Република Казахстан ще се проведе 14-та международна жаутъковска олимпиада по физика, математика и информатика за ученици от средните училища.

В Олимпиадата могат да участват отбори от природо-математическите гимназии и паралелки на страната. Съставът на всеки отбор включва 7 участници:3-ма участници по математика, 2-ма – по физика и 2-ма – по информатика, 1-2 ръководители (учители по физика, математика, информатика), които владеят един от трите официални езика на олимпиадата: руски, английски или казахстански. Допуска се участие на отбори в непълен състав. Регламентът включва така правоучастие в размер  на 100$ за участник и за ръководител. Допълнителна информация за условията за участие може да се получи на сайта: www.fizmat.kz.

Министерството на образованието и науката не поема финансови и организационни ангажименти при участие на отбори от България 14-та международна жаутъковска олимпиада по физика, математика и информатика.

Адресът на Организационния комитет е:

Република Казахстан, пощенски код 050040, град Алматъ, ул. „Бухар жърау“ 36, нетърговски акционерно дружество „Републиканско физико–математическо училище“, тел/факс +77273950177, тел. +77273950183, +77273950185, fizmatschool1972@gmail.com


Д-Р ВАНЯ КАСТРЕВА,
НАЧАЛНИК НА РУО – СОФИЯ-ГРАД
 

# 1 746
  • Майничка
  • Мнения: 13 902
Критериите за вида и оценяването на олимпиадите по езици са еднакви, само материалите за общински кръг са различни (с изключение на английския, където, по преценка на РУО, могат да бъдат изготвени от тях единни материали).
В това има логика, защото за общински кръг няма дата, а само срок и той е до 31.01. Т.е., едно училище може да изтегли олимпиадата на 03.12., примерно, защото след това се натрупват класни, училищни мероприятия и т.н., а друго да я фиксира на 29.01., защото тези събития са се случили през декември. Или защото, по наблюдения от предни години, тогава има масово отсъствия - къде поради болест, къде заради семейни пътувания  (честичко се случва преди или след празниците) и комисията е предвидила марж, в който тези деца да наваксат.
 Месец и половина, особено в 8 клас, хеле пък за нов език с интензивно изучаване си е огромна разлика. Отделно, въпреки че програмата по МОН е една, тя касае цялата година, а динамиката на преподаване, малко или много, е съобразена с динамиката на съответния клас.
 
  Що се отнася до нивото на трудност, това е много субективно - на общински кръг учителите се съобразяват с вече преподадения материал, а нагоре вече е според зависи - ако има предварително учили езика, ако в упражненията се е наблягало на формата, заложен в олимпиадите, ако в съответния випуск има силна група ученици, ако се падне познат материал и т.н., впечатлението на децата ще е за ниско ниво на трудност.

П.П. Освен това, единственият смислен вариант да пуснеш ниско училищно ниво е да фиксираш ранна дата и после да имаш свободен ресурс да работиш допълнително и интензивно само с тези, които са го минали, белким някой се класира за национално. Само такова класиране е престижно и носи потенциални плюсове за участниците и реални за училището, класирането за областен кръг не се брои.

Последна редакция: нд, 31 дек 2017, 09:54 от gargamela

# 1 747
  • София
  • Мнения: 20 099
Garagemela, така е, датите са различни. Но ако се направи един общ 1 кръг за всички, просто и датата ще е една, както е при  други олимпиади. Simple Smile

 Субектино или не, няма друго обяснение за това да си стигнал на областен кръг и да имаш  после едва 2-3 точки освен  много ларж допускането след 1-ви в резултат на лесен общински кръг в сравнение с  този другаде.  Дори и нещата на втори вече да не си ги учил и това да се изтъкне като причина, пак издиша обяснението, защото тези точки са смехотворни. Най-малкото, ако можеш да сглобиш няколко изречения правилни на кръст, повече би събрал само от съчинението, без дори да си пипвал останалите задания. А другаде дреме недопуснат ученик, който в сравнение с горния е на светлинни години по-напред.

# 1 748
  • Мнения: 50 943
Е тука допираме до по-глобалния проблем с образованието ни...то това го има и за оценките в дипломата, и за матурите и какво ли не. Има субективен фактор и няма как да се избегне. Добре са олимпиадите, не е нужно да мислят някакви простотии и глупости, само ще ги окепазят.
А и ситуации като горната имат известен възпитателен ефект, за добро или зло... В живота това се случва

# 1 749
  • Майничка
  • Мнения: 13 902
По-скоро бих допуснала, че не му е било ден на хайванчето с 2-3 точки. Не виждам основание едно училище да се излага, стреляйки до такава степен в тъмното. Освен ако преподавателите са съвсем нови и нямат представа от общинското ниво (не всички учители имат достъп до тях).

# 1 750
  • София
  • Мнения: 20 099
Гаргамела, на едно хайванче не му е било ден, на две, на три... Но когато тази тенденция се вижда в няколко поредни години, в различни класове, някак отпада вариантът "не ми беше ден".

Хепи, с какво ще се развали олимпиадата по език, ако бъде подчинена на същата схема като тези по другите предмети - еднакъв 1 кръг и  една дата за всички?  Тя нека пак си е трудна и да си пресява знаещите, нека никой не й пипа формата -  никой не  драпа за лесен 1 кръг в край на краищата. Просто подборът ще е по-прецизен. И не мисля, че настощият модел има възпитателен ефект. Има отблъскващ.. Когато не бъдеш допуснат до  областен, а със сигурност  знаеш повече от допуснат от друго училище, който  на 2 кръг буквално се оклепва заради незнание, губиш мотивацията да се пробваш следващ път. Представи си  само един паралел с мат, ако 1 кръг беше различен по училищата.... В НЕГ, ФЕГ, АЕГ и сие дават относително лесни задачи и цяла сюрия  деца стига до 2 кръг и там  голяма част от тях тотално омацва нещата. СМГ обаче им пуска един  доста по-усложнен 1 кръг и  наистина добър математик за съвсем  малко се  разминава със стигането до 2 кръг. Е нима той не знае повече от отпадналите поголовно "математици" от езиковата и нима нямаше да има максимален или доста  близък до максималния резултат на 1 кръг в езиковата? Кое му е възпитателното.. Допускаш по- слабия, а режеш можещия, с оправданието, че такъв е животът, несправедлив...

Последна редакция: нд, 31 дек 2017, 14:01 от пенсионирана русалка

# 1 751
  • Мнения: 851
Не знаех, че по такъв начин се провеждат общинските кръгове на олимпиадите по езици ... И напълно подкрепям мнението на Русалка. Не е честно спрямо децата от ЕГ.

# 1 752
  • Мнения: 50 943
Моето мнение е, не че не е добре да се уеднакви, а че каквото пипнат МОН и РУО, само го влошават.
За олимпиадата- моята е минавала и не 50:50, кофти й е било като не мине, особено за 1,2 точки, но не е голяма драма. На 2 и 3 кръг не съм забелязала особено странни резултати, възможно е по другите езици да има, не знам.

# 1 753
  • Майничка
  • Мнения: 13 902
Пак повтарям, само класирането на национален кръг има потенциална стойност /евентуални еднократна училищна стипендия, национална стипендия за първите места, стипендия от фондации за 4-10 място и т.н/. Какъв е шансът някой да докара и мине резултат 90% на областен кръг, щом дори в собственото си училище не е минал 75%? Все пак, класирането е на база минимален праг, не ограничение за първите 5-10-100 ученика.

# 1 754
  • София
  • Мнения: 20 099
Какъв е шансът някой да докара и мине резултат 90% на областен кръг, щом дори в собственото си училище не е минал 75%?



 Съвсем реален на практика.
Скрит текст:
Просто някои училища, като няма единна мярка за трудност,  се изсилват  баш на общинския.  В момента се сещам за две такива.. И това че там не си минал с малко прага от 75% при такава трудност, хич не означава, че после не би се справил отлично. Примери много... Ако не се лъжа , назад във времето, преди 6-7 години примерно, момичето, спечелило МЕЖДУНАРОДНА  олимпиада по немски на следващата година в съревнование с  деца от 80-90 нации, не беше минало дори на 2 кръг предишната. Нали не мислиш, че за 1 учебна година само е станало толкова добро, та да остави десетки деца зад себе си в международна надпревара.. Но хайде за нея не съм сигурна, може и да греша. Но гарантирано от класа на дъщеря ми момче, което  спечели при надпревара с деца от езиковите в  цялата страна  (през посолството) след 3 сериозни  кръга (писмени и устни) участие в 3 месечен проект в Германия, не мина в 10 или 11 клас на 2 кръг. Собствената ми дъщеря в 11  или 12 клас (вече не помня в кой от двата)  буквално едва се закачи за 2 кръг, май с точка или две над минимума, равняващ се на 75%. После на 2 кръг  не й стигнаха две точки за национален, на който искат над 90%, значи да е имала примерно успеваемост към 88%.  Това показва, че вторият кръг е бил доста по-лесен... И ако всичките кръгове се определят от МОН, няма да го има това разминаване. В същата година не мина нейна прителка на 2 кръг (значи все пак е било 11 клас), която на идната година на сертификатен изпит, проверяван в Германия, изкара  и на 4-те елемента - слушане, четене, писане, говорене- максималните точки.  Може би да беше даже единствената за цялата страна с този резултат. Дали няма нужните знания според теб? Или денят на общинския не й е бил ден..Така че, да  - съвсем реален е шансът при непремерен като трудност 1 кръг да бъдат орязани наистина можещи деца, които нататък биха изкарали достатъчно.И вината е комплексна - както на МОН, така и на училищата - независимо дали става дума  за изсилващите се или   за тези с лежерното допускане...Ако правилно помня, преподаваш именно език, не може да вярваш, че в ПГ с 11-12 часа седмично се дава същият като трудност вариант  като в езикова при около 20 часа седмично
 в 8 клас ...

Спирам по темата - децата ми така или иначе са вече завършили/ са на прага на завършването и лично не ме касае как ще бъдат нещата. Но в интерес на правдата за всички участници  споделям как според мен би трябвало да бъде. Simple Smile

Иначе - пожелавам на всички весела, успешна, здрава и благодатна година! Heart

Последна редакция: нд, 31 дек 2017, 18:52 от пенсионирана русалка

Общи условия

Активация на акаунт