До майки на деца, учещи в Дорис Тенеди

  • 49 452
  • 51
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 1
Здравейте,

Тъй като доста "компетентни" по въпроса се обадиха тук, аз мога да ви представя гледната точка на един ученик от това училище. 12 клас съм и уча вече от 5 години там. Това е най-голямата пародия на училище в България. Като за начало таксите са високи и на всичкото отгоре всяка година се качват с около 200-300 евро. Родителите на децата залагат на това, че децата им ще учат в хубава сграда, в хубава среда и евентуално ще получат добра диплома. Това е една огромна лъжа.

Тъй като аз уча в немска паралелка мога да ви дам пример, че през тези 5 години се смениха 6 учителки, които не успяха на нищо да ни научат. Отделно обещанията на директорката Теодора Димитрова бяха, че всеки един предмет ще се учи на немски език и в 12 клас ще получим на края на обучението си "Sprach Diplom". Нищо такова не се случи.

От друга страна, оценки се изкарват ТРУДНО. Повечето учители се чувстват демотивирани от факта, че постоянно биват глобявани за глупости. Има един единствен добър преподавател по БЕЛ - Ивайло Йорданов. През тези 5 години съм се нагледала на много в това училище. Ръководството постоянно създава проблеми, които дори не се случват и в държавните училища.

Родители, не се лъжете по хубавата сграда и обещанията на семейство Димитрови! Смея да кажа е, че сградата е ужасна, с изключение на това, че е нова. През зимата парното не се пуска и по цял умираме от студ. През лятото прозорците не се отварят, защото ни е забранено (Според г-жа Димитрова някой може да мине по улицата и да стреля по нас ако стоим на прозорците). Няма кабинети създадени по нищо. Има плувен басейн и сауна, които не можем да ползваме. Тенис корта не се ползва, а да не говоря за футболното игрище, което е не повече от 30 метра и е създадено така, за да могат Димитрови да си паркират там скъпите коли.

Когато записвате там детето си, ще ви кажат, че държат на връзката между родител и учител. Нищо такова няма. Гледат по-скоро да не се допират до родители, за да не си навличат проблеми. От друга страна, ученици които имат по-ниски резултати им се поставя ултиматум. Ако искат да останат в това училище трябва да направят дарение. Така съвсем случайно преди една година се сдобихме с тротоар пред училището, салона се ремонтира ...

Мога още много неща да напиша по темата. Да обобщя, не правете тази грешка. Демотивирани и некомпетентни учители, лоша среда, излишни проблеми, високи такси и на края диплома с нисък резултат!

# 31
  • Мнения: 118
Здравейте,

Тъй като доста "компетентни" по въпроса се обадиха тук, аз мога да ви представя гледната точка на един ученик от това училище. 12 клас съм и уча вече от 5 години там. Това е най-голямата пародия на училище в България.

 Повечето учители се чувстват демотивирани от факта, че постоянно биват глобявани за глупости.  През тези 5 години съм се нагледала на много в това училище. Ръководството постоянно създава проблеми, които дори не се случват и в държавните училища.

Родители, не се лъжете по хубавата сграда и обещанията на семейство Димитрови!

Когато записвате там детето си, ще ви кажат, че държат на връзката между родител и учител. Нищо такова няма. Гледат по-скоро да не се допират до родители, за да не си навличат проблеми. От друга страна, ученици които имат по-ниски резултати им се поставя ултиматум. Ако искат да останат в това училище трябва да направят дарение. Така съвсем случайно преди една година се сдобихме с тротоар пред училището, салона се ремонтира ...

Мога още много неща да напиша по темата. Да обобщя, не правете тази грешка. Демотивирани и некомпетентни учители, лоша среда, излишни проблеми, високи такси и на края диплома с нисък резултат!


[ Именно "компетентните", които се изказват хвалебствено за "Дорис Тенеди", възмутени коментираха постовете, в които бях изразила както лични впечатления, така и информация от първа ръка, чиято достоверност отново се потвърждава. Имаше и още доста постове на други участници във форума, в които също се споменаваше за спонсорите, плащащи си за високите оценки на децата им, за липсата на обратна връзка с родителите, за текучеството на преподаватели, за некомпетентността им, понеже г-жа Димитрова нищо не разбира от преподаване, но се кланя на титли и т.н.
Наистина са щедри на обещания, убедихме се при нашето посещение, но....фалшът се усеща, колкото и да е любезен г-н Димитров. Не си заслужава човек да хвърли над 4000 евро за годишна такса за обучение до седми клас и над 2000 евро за гимназията, защото качеството на образованието в "Дорис Тенеди" не отговаря на тази цена, а нереалните оценки са факт, който веднага става явен, щом ученикът се подложи на проверка в друго училище, без значение частно или държавно.[/size][/size][/b][/b][/b][/i][/color]

Последна редакция: нд, 15 мар 2015, 19:07 от Grumotevitza

# 32
  • Мнения: 358
А как бихте обяснили резултатите от НВО? Училището излиза доста напред в класациите.

# 33
  • Мнения: 118
А как бихте обяснили резултатите от НВО? Училището излиза доста напред в класациите.

Ако 14-то място по български език и литература е напред.... и 11-то, ако не се лъжа в общото класиране от миналата учебна година, то какво да кажем за другите частни училища, които са сред първите пет. В предишни постове има копирана класацията и можете да видите съвсем точно. Като се направи сравнение, се вижда, че няма устойчиви добри резултати от НВО. Движи се "Дорис Тенеди" от 19-то място, веднъж е на 7-мо и след това отново след първите десет училища, т.е. 14-то, 11-то място. Става въпрос за седмокласниците, защото в четвърти клас тестовете се провеждат и проверяват от учителите в съответното училище и не могат да бъдат считани за достатъчно обективни.

# 34
  • Мнения: 1
Искам и аз да се включа във форума. Нямам поглед върху качеството на образованието в ЧУ "Дорис Тенеди", но бих искала да споделя опита ми с две други училища, които се коментират във форума.
Първото е ЧОУ "Света София". Много сме доволни от училището, въпреки че това е само втора година за детето. Беше прието в предучилищен клас и сега завършва първи клас. Моето дете не е от най-гениалните деца (а има такива, повярвайте ми!) и имахме два момента на трудности и по-ниски оценки. И двата момента бяха през март тази и миналата година. Това бяха моменти, в които детето сякаш блокира. Това ме накара да се уплаша да не би, ако не изкара най-малко 5 по трите основни предмета - БЕЛ, математика или английски, да не ни изключат. Имам доста познати с деца в същото училище  и ги разпитах. Те казаха, че не са имали проблем с тази клауза в договора и че тя съществува по-скоро да сплашват родителите, които не стимулират и не подтикват детето към учене. Тяхното мнение се позоваваше и на информация за деца в по-горни класове, които също са имали "учебни перипетии". Общо взето преодоляхме кризисните моменти с малко помощ от наша страна. Истината за учебния процес през моите очи мога да систематизирам както следва:
1. На децата се обръща внимание. Много са търпеливи. Когато детето има затруднение, както моето дете, ми беше обърнато внимание, че проблемът с ниските оценки на контролните се дължи на лошата четивна техника. Тогава разпитах родители и се оказа, че техните деца четат гладко и се упражняват и вкъщи. Моето дете пък набляга на гледане на телевизия. Взех мерки: никаква телевизия, освен сутрин по време на закуска и всеки ден по една приказка на глас. И преразказ.. Оценките й моментално се вдигнаха. При четенето забелязах колко много непознати думи не знае, въпреки че четеше приказки, които са й били четени преди години. Явно едно е да слушаш, друго е да го изчетеш. Е, когато не знае думи как да реши математическа задача с условие "довършете редицата от числа..."? Пита ме, какво е "редица"? Извинете ме, това беше "лирично отклонение".
2.  Много натоварват децата. Това е истина. На дали ние не искаме точно това? Давам пример със следната математическа задача, която й беше дадена още през октомври на 1-ви клас. "Петър имал 10 лв. Какво може да си купи?" (отдолу рисунка с една топка от 7 лв., една химикалка за 5 лв. и гумичка за 3 лв.). Втори въпрос: "Колко пари ще му останат?" Трети въпрос: "В какви банкноти?". Е, детето се обърна към мен и ме попита: "какво е банкнота?"  Simple Smile
Да, натоварват ги допълнително, а после нормалният учебен материал им се вижда лесен. Аз това искам. Децата са като попивателни. Поемат всичко, стига да им е представено спокойно и без натиск и напрежение. И без да им повишават тон, да им се карат и прочие. За момента нямам проблеми с натоварването, с изключение на двата кризисни момента, които искаха и мое участие.
Във всеки случай, който се е насочил към това училище следва да знае, че детето ще трябва и в къщи да се занимава по малко вечер. Освен ако не е гениално дете.
3. В нашия клас са все деца, на които им се обръща внимание и чиито родители са амбициозни. Вероятно и в други класове децата са такива, макар че не мога да бъда сигурна.
Това го казвам, защото ако това е така с повечето деца в това училище, това ще е средата за вашето дете. И вие ще трябва да се стремите и то да е на същото ниво.
Едното дете от класа й ходи на допълнителни математически занимания още от 3 годишно, учи втори език, ходи на плуване, свири на пиано. Второ дете е започнало да чете от 6 годишно и сега чете по 200 страници на седмица без никой да го кара, никаква телевизия освен 1 филм на седмица (ох как адмирирам това и как мразя телевизията Simple Smile), свири на пиано. Не съм разпитвала всички майки, но по математическите състезания редовно виждаме деца от нашия клас.
4. GSM са забранени. За момента забраната се спазва. И това е плюс. Като се комбинира с ограничение на телевизията, това е добре за децата, чиито майки не искат децата им да се взират за дълго в монитори.
5. Въздухът е чист. Все пак училището е в планината.
Негативи:
1. Системата по английски не я одобрявам. Започнаха да учат английски и незабавно да пишат на същия език. Аз съм с два езика и майка ми е филолог, макар и испанист. Великолепен преподавател, затова вярвам на нейната преценка. Тя счита, че поне първата година изучаването на чужд език следва да е само вербално - без четене и писане. Но считам, че щом съм избрала това училище и след като системата им е такава, не мога да не приема този подход. И го приемам, но помагам на детето ми. Купихме дъска за писане и преповтаряме думите, които са със сложен правипис. А в английския - дал господ подобни думи Simple Smile)
2. През зимата не се проветрява. Явно, за да се запази топлината. А и прозорците са само вертикално отварящи се от съобръжения за сигурност. Детето е по цял ден в училище и през студените зимни месеци си е от значение, че не влиза чист въздух.
3. Според мен, спортът им е малко. Да имат танци, един път или два пъти седмично тенис и два пъти "обща физическа подготовка" (физическо), но предвид на целодневния престой в училището, това е малко.
Голямата ми дъщеря завърши американския колеж (АК). Ако я питаш нея, било не добро училище, имало сноби и прочие. И тук ще отворя една скоба. При откриване на учебната година в ЧОУ "Света София" тя също дойде да види сестра си. Директорката, разбира се, държа реч, в която подчерта каква голяма успеваемост има училището с реализацията на децата след 7-ми клас. Подчерта колко голям процент деца са влезли в АК. Реакцията на дъщеря ми беше "И сега горко съжаляват".
Но, не считам, че АК беше грешка. Въпреки, че и това дете не беше от най-големите отличници на света (среден успех от колежа около 5.4), кандидатства в чужбина и я приеха. За да си спести усилието да държи един изпит се оказа, че е по-добре първо да се запише в НБУ, а после да се прехвърли в съответното висше учебно заведение в Испания. През лятото отиде да работи на морето и за да я приемат в НБУ трябваше да се яви на тест във Варна. Буквално се обади на работодателя да я пусне за един ден и отиде да се яви на теста. Изкара над 90% без нито ден подготовка. Е, вариантите са два: или тестът е бил прекалено лесен, или обучението в АК й е помогнало. Без да правя повече анализи приех, че е второто.
Много се разпрострях в писане и вероятно отегчавам тези, които са решили да прочетат мнението ми. Желая на всички успех! Може би е права една майка във форумите, която беше написала "най-доброто училище е училището, което е подходящо за моето дете". Ако малкото ми дете не се справя в ЧОУ "Света София" и е психически затормозено, вероятно ще направя извода, че това не е училището за моето дете. Дано това да не се случи, като не маловажно за мен е обстоятелството, че това училище ми е много близко до местоживеенето.

# 35
  • Мнения: 1
Учудва ме написаното от някои на тема у-ще "Дорис Тенеди".

Аз имам лични наблюдения за това училище още от 1998 г. Нещо повече - и трите ми деца завършиха там и след това успешно продължиха обучението си във ВУЗове в чужбина.

Впечатленията ми са повече от отлични по следните причини:
- Преподавателски екип - повечето учители са там от самото начало. Мога да ги изброя поименно.
- Професионализъм - изобщо не е вярно, че на децата им "захаросват" успеха, в името на това родителите да са доволни. Точно обратното - който не се справя го изпращат по живо по здраво в друго училище. Апропо, това важи и за учителите!!!
- Заплащане на персонала - опредено е много над средното за страната, клони към европейски нива!

Глуповатото твърдение, че "там властвал кланът Димитрови" е просто жалко. Какво по-нормално нещо има от това родителите да развият един бизнес и постепенно да го предадат в ръцете на децата??! Познавам лично целия "клан" и мога само и единствено да потвърдя колко сериозни хора са. С висока отговорност се отнасят към целия процес - не харчат за глупости, а влагат много разумно и дългосрочно.

Който не ми вярва, нека отиде сам и се поитересува от това:
- кой/колко преподаватели откога работят
- какъв процент от децата се е реализирал след завършване.

Не на последно място, като видите лицата на Димитрови сами ще си направите най-точната преценка.

Това е!

# 36
  • Мнения: 10
Както написах по-горе рядко влизам във форуми, но на г-жата, която така ревностно пише срещу училището искам да й кажа, че спрях частните уроци на дъщеря ми по български и математика още февруари месец и без никаква допълнителна подготовка изкара бал, с който да се влезе и в 1-ва и в 2-ра немска, но изобщо не участвахме в класирането. Няма да пусна детето си в училище като френската гимназия например, където учителката по физическо пише тройки и четворки в дипломите на почти всички ученици. Явно сиренето е солено за някои.......

# 37
  • Мнения: 118
Когато фактите говорят.....
Топ 10 на училищата в България от матурите в 7 клас за 2015 (според таблицата, изпратена от Таня Рашева – съотнася постигнатия резултат от дадено училище спрямо максималния от всички матури, който е 246 т.)
 1. Частно основно училище „Света София“ София 0,925122
2. Софийска математическа гимназия „Паисий Хилендарски“ 0,916626
3. Математическа гимназия „Д-р Петър Берон“ Варна 0,894431
4. Образцова математическа гимназия „Академик Кирил Попов“ Пловдив 0,890407
5. Природоматематическа гимназия „Гео Милев“ Стара Загора 0,880325
6. ПЪРВО ЧАСТНО ПРОГИМНАЗИАЛНО УЧИЛИЩЕБургас 0,872276
 7. Първа Частна Математическа Гимназия София 0,870894
8. ЧОУ с изучаване на немски език „ВЕДА“ София 0,870163
9. Частно средно общообразователно училище с ранно чуждоезиково обучение „ЕСПА“ София 0,865244
10. Математическа гимназия „Баба Тонка“ Русе 0,864756
Този текст е копиран от Danybon.com. Прочетете повече на http://www.danybon.com/obrazovanie/rezultati-ot-nvo-7-class-2015/

И още факти:
Топ 5 от частните училища в София на матурата по български език (максимален резултат 65)
 1. ЧОУ Света София – 57,55
2. ЕСПА – 55,62
 3. Българско школо – 53,91
4. ПЧМГ – 53,78
5. Евростар – 51,82
И още добри резултати:
 Меридиан 22 – 51,61
 Ерих Кестнер – 51,36
Дъга – 51,11

Топ 5 от частните училища в София на матурата по математика (максимален резултат 65)
1. ПЧМГ – 60,7
 2. ЧОУ Св. Сф. 60,12
3. Българско школо 55,18
 4. ЕСПА 53,77
5. Веда 53,42

И още добри резултати:
 Евростар 52,65
Този текст е копиран от Danybon.com. Прочетете повече на http://www.danybon.com/obrazovanie/rezultati-nvo-chastni-uchilista-2015/

Резултатите на седмокласниците от "Дорис Тенеди" са:
БЕЛ - 47,18
Математика - 48,88

Всеки сам може да си направи изводите въз основа на тези факти и да сравни успеха на училищата по двата изпитни предмета, които са показателни за качеството на обучението, защото само тези работи се преглеждат извън съответното училище и са анонимни.
Този текст е копиран от Danybon.com. Прочетете повече на http://www.danybon.com/obrazovanie/rezultati-nvo-chastni-uchilista-2015/

# 38
  • Мнения: 1
Здравейте аз съм ученичка в това училище.и ако не искате детето ви да се чувства нещастно не го записвайте там.нищо ме учим.има и привилигировано ученици.учителите ни обиждат.не е хич добре.слава Богу се местя от там.искам да ви помоля за мнения за добро  частно училище в София . Благодаря ви.

# 39
  • Мнения: 1
Здравейте,искам да споделя моите лични впечатления от това училище.
1. да, базата на училището е много добра,но какво от това,когато децата нямат достъп до басейна,тенис и футболното игрище;
2.да,набляга се на ученето и мога да потвърдя,че това което синът ми получи като обучение по английски език е на много високо ниво и то благодарение на г-жа Илиева;
3.обаче всяка година им се сменяха учителите по български език и математика и това неминуемо доведе до резултатите които показаха на външното оценяване( преобладаваха 5-и и 4-ки);
4.не липсват и комплексирани учители в ролята на класни ръководители,които вместо да обединяват децата ги настройват едно срещу друго- и тук няма да пропусна да спомена ролята на г-жата Радостина Драгиева.
5.децата трябва да бъдат тихи като "пчелички",ако искат да учат в елитното училище.(е,добре де, да им бяхте създали среда,където тези деца да изразходват енергията си,а не да предлагате само извънкласни курсове срещу допълнително заплащане от порядъка на 500 лв,за учебна година, понеже таксите ви са ниски).
Добре са само децата на които родителите правят допълнително спонсорство на училището.
Мога още много да разкажа,но мисля,че това са достатъчни доводи да прецените дали искате да поверите децата си в ръцете на алчната фамилия Димитрови.

# 40
  • София
  • Мнения: 1 358
Здравейте, опитвам се да раздвижа темата.
Може ли някой да ми каже дали таксата (гимназиален курс) включва всичко необходимо за годината или да очаквам разнородни допълнителни заплащания. Разбира се, не включвам в т.ч. транспорт или храна, а и те не са ми необходими.
Самата такса ще ме изправи на предела на финансовите ми възможности, та да знам дали да се оглеждам и допълнително да не "изскочи заек от храстите".

# 41
  • Sofia
  • Мнения: 239
В таксата е включено всичко. Вие ще трябва да плащате само транспорт и учебници в гимназиален курс (преди това са безплатни). В кой клас ще бъде детето?

# 42
  • София
  • Мнения: 1 358
В таксата е включено всичко. Вие ще трябва да плащате само транспорт и учебници в гимназиален курс (преди това са безплатни). В кой клас ще бъде детето?

Laty link, благодаря! Flowers Blossom

В 8 кл. Ако я приемат, де Wink

# 43
  • Мнения: 79
Няма вариант да не я приемат. Отчетете и повишаване на таксата всяка година с по 100 евро, минимум.

# 44
  • Мнения: 41
Здравейте, имате ли пресни мнения за училището? Как са децата, дисциплината, преподавателите и директорите?
Има обява за работа, като учител и събирам мнения.
Ще бъда благодарна на всеки отговорил.

Общи условия

Активация на акаунт