сделка от разстояние-новата измама на Вивател

  • 7 702
  • 63
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 662
Може и да е законно ,но за мен си е измама...Мисля че ,много по добре би било да ни информират по ел.поща в 21 век сме все пак. Да изпратят своята оферта и ние спокойно да обмислим да ли сме съгласни или не.Да ни информират и затова ,че дори да е сключена тази сделка можем да се откажем в 7 дневен срок .

Колко коректно се информират клиентите относно опциите, наистина е друг въпрос.

# 16
  • Варна
  • Мнения: 2 268
Това са някакви абсолютни идиотщини!Нека юристите да се изкажат по -компетентно за постановката. Аз обаче, в една такава ситуация бих ги съдила до дупка. Доста неща ще имат да доказват.  Twisted Evil

# 17
  • Мнения: 3 826
Това са някакви абсолютни идиотщини!Нека юристите да се изкажат по -компетентно за постановката. Аз обаче, в една такава ситуация бих ги съдила до дупка. Доста неща ще имат да доказват.  Twisted Evil
фантазии , ще ги съдиш и ще ги оковеш във вериги ...
 
нищо сложно няма - като кажеш -'' не'' , няма договор ,
като се съгласиш и кажеш'' Да'' - има договор ,
ако искаш да се откажеш - в 7 дневен срок ,
обаче жената е казала Да и после - на шурея шуренайката ,
аз съм отказвала много пъти като не ме устройва , никога не съм имала проблеми

куриерската фирма няма нищо общо ,
не винаги изпрашат рутер , понякога нищо не изпращат - това няма нищо общо с договора ...

# 18
  • Мнения: 84
Аз не знам да има такава опциа "отказ от запис". Още в началото на разговора се съобщава,че разговора се записва и това се прави не само, за да се използват вашите думи с/у вас, а и за да се следи въпросният консултатнт извършил сделката. Всички те работят по точно определен текст и нямат голяма свобода на речта. Тези записи се ползват за "мониторинг" , с който после им режат бонусите , ако не са спазвали стъпките на разговора   Peace

# 19
  • Варна
  • Мнения: 2 268
rush_rush Цитирай ми законовото основание за това, моля!
Къде е формулирано и узаконено сключване на финансов договор с потвърждение по телефона? Това е пълен абсурд!

# 20
  • София
  • Мнения: 19
rush_rush Цитирай ми законовото основание за това, моля!
Къде е формулирано и узаконено сключване на финансов договор с потвърждение по телефона? Това е пълен абсурд!

# 21
  • Мнения: 3 826
Северина , нима си мислиш , че  нямат юридически отдел и не са запознати със законите ,
просто ме учудваш страшно много
с 5 мин. из гугъл ето го закона :

ЗАКОН ЗА ЗАЩИТА НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ

Извадка от ЗЗП касаеща електронната търговия.

 ЗАКОН ЗА ЗАЩИТА НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ
 Обн. ДВ. бр.99 от 9 Декември 2005г., изм. ДВ. бр.30 от 11 Април 2006г., изм. ДВ. бр.51 от 23 Юни 2006г., изм. ДВ. бр.53 от 30 Юни 2006г., изм. ДВ. бр.59 от 21 Юли 2006г., изм. ДВ. бр.105 от 22 Декември 2006г., изм. ДВ. бр.108 от 29 Декември 2006г., изм. ДВ. бр.31 от 13 Април 2007г., изм. ДВ. бр.41 от 22 Май 2007г., изм. ДВ. бр.59 от 20 Юли 2007г., изм. ДВ. бр.64 от 7 Август 2007г., изм. ДВ. бр.36 от 4 Април 2008г., изм. ДВ. бр.102 от 28 Ноември 2008г.

 Раздел II.

 Договор за продажба от разстояние

 Чл. 48. (1) Договор за продажба от разстояние е всеки договор, сключен въз основа на предложение от страна на доставчика до потребителя като част от система за продажба на стоки или предоставяне на услуги, при която от датата на отправяне на предложението до сключването на договора страните не са във физически контакт помежду си.

 (2) Доставчик по ал. 1 е всяко физическо или юридическо лице, което в рамките на своята търговска или професионална дейност сключва договор за продажба от разстояние с потребител.

 (3) При отправяне на предложение от страна на доставчика и на поръчка от страна на потребителя за продажба от разстояние се използват средства за комуникация от разстояние, като:

 1. адресирани и неадресирани печатни материали;

 2. стандартно писмо;

 3. реклама в пресата с купон за поръчка;

 4. каталог;

 5. телефон (със или без участието на човек);

 6. радио;

 7. телевизия;

 8. видеотелефон;

 9. видеотекст;

 10. компютър;

 11. електронна поща;

 12. интернет;

 13. факс.

 (4) Средство за комуникация от разстояние е и всяко друго средство извън посочените в ал. 3, което може да се използва за сключване на договор за продажба от разстояние.

 Чл. 49. (1) Предварителното съгласие на потребителя се изисква при използване на следните технически средства от страна на доставчика:

 1. автоматизирана система за позвъняване без човешка намеса;

 2. факс;

 3. електронна поща.

 (2) Средствата за комуникация от разстояние, различни от посочените в ал. 1, които дават възможност за осъществяване на индивидуална комуникация, се използват от доставчика, когато потребителят не е заявил изрично своето несъгласие за ползването им.

 Чл. 50. (1) Разпоредбите на този раздел не се прилагат по отношение на договорите:

 1. сключени чрез използването на автомати за продажба или на автоматизирани търговски помещения;

 2. (изм. - ДВ, бр. 41 от 2007 г.) сключени с предприятия, предоставящи обществени електронни съобщителни услуги чрез обществени телефонни апарати;

 3. за строителство и продажба на недвижими имоти или договорите с предмет други права върху недвижим имот с изключение на договорите за наем.

 (2) (Нова - ДВ, бр. 105 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) Разпоредбите на чл. 48 - 55 и чл. 58, 59 и 61 не се прилагат за договорите за предоставяне на финансови услуги от разстояние по Закона за предоставяне на финансови услуги от разстояние.

 (3) (Предишна ал. 2 - ДВ, бр. 105 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) Разпоредбите на чл. 52, 54, 55 и 58 не се прилагат по отношение на договорите:

 1. за доставка на хранителни стоки, напитки или други стоки за ежедневна употреба в дома на потребителя на посочен от него адрес или на работното му място при извършване на редовни доставки;

 2. за предоставяне на следните услуги: настаняване, транспорт, хранене и услугите, свързани със свободното време, при които доставчикът се задължава при сключването на договора да предостави тези услуги на определена дата или в рамките на определен срок.

 Чл. 51. (Изм. - ДВ, бр. 64 от 2007 г., в сила от 08.09.2007 г.) Забранява се предлагането и продажбата чрез сключване на договори за продажба от разстояние на:

 1. лекарства, хранителни добавки и хомеопатични продукти;

 2. други продукти, представяни с лечебно въздействие.

 Чл. 52. (1) Доставчикът е длъжен преди сключването на договора да предостави своевременно на потребителя следната информация:

 1. името и адреса на доставчика;

 2. основните характеристики на стоките или услугите;

 3. цената на стоките или услугите с включени всички данъци и такси;

 4. стойността на пощенските или транспортните разходи, невключени в цената на стоките или услугите, свързани с тяхната доставка;

 5. стойността на използване на средството за комуникация от разстояние, когато тя се изчислява по начин, различен от посочения в основната тарифа;

 6. начина на плащане, доставка и изпълнение на договора;

 7. правото на потребителя да се откаже от договора и условията, при които стоката може да бъде върната или услугата да бъде отказана, с изключение на случаите по чл. 55, ал. 2;

 8. периода, за който направеното предложение или цена остават в сила;

 9. минималната продължителност на договора - при договори за постоянна или периодична доставка на стоки или услуги.

 (2) Информацията по ал. 1 трябва да бъде предоставена по ясен и разбираем начин в зависимост от вида на използваното средство за комуникация, да подчертава търговския характер на предложението и да бъде в съответствие с принципа на добросъвестност при търговските сделки и добрата търговска практика.

 (3) При телефонни съобщения доставчикът е длъжен да уведоми потребителя в началото на разговора за своята самоличност и търговската цел на обаждането.

 Чл. 53. (Изм. - ДВ, бр. 64 от 2007 г., в сила от 08.09.2007 г.) (1) Доставчикът няма право да приема авансово плащане, освен при изрично съгласие на потребителя за това.

 (2) Алинея 1 не се прилага при предоставяне на услуги на информационното общество по смисъла на Закона за електронната търговия и при предоставяне на електронни съобщителни услуги по смисъла на Закона за електронните съобщения.

 Чл. 54. (1) Доставчикът потвърждава в писмена форма или на друг траен носител информацията по чл. 52, ал. 1 не по-късно от доставянето на стоката или изпълнението на договора.

 (2) Информацията, предоставена на потребителя в писмена форма, трябва да съдържа:

 1. името на доставчика и служебния адрес, на който потребителят може да изпраща жалби;

 2. правото на потребителя да се откаже от сключения договор, условията и начина за упражняването на това право;

 3. условията за прекратяване на договора, когато той е сключен за неопределен срок или за срок, по-дълъг от една година;

 4. данни за предоставяните услуги след продажбата и за предоставените гаранции.

 (3) Разпоредбите на ал. 1 и ал. 2, т. 2, 3 и 4 не се прилагат за услуги, чието изпълнение се осъществява чрез използването на средство за комуникация от разстояние, когато тези услуги се предоставят еднократно и се фактурират от оператора на средството за комуникация от разстояние.

 (4) Оператор на средство за комуникация е всяко физическо или юридическо лице, чиято търговска или професионална дейност включва предоставянето на разположение на доставчика на едно или няколко средства за комуникация от разстояние.

 Чл. 55. (1) Потребителят има право, без да дължи обезщетение или неустойка и без да посочва причина, да се откаже от сключения договор от разстояние в срок 7 работни дни, считано от датата на:

 1. получаване на стоката от потребителя, когато са изпълнени изискванията на чл. 54 - за стоки;

 2. сключване на договора, а когато задълженията по чл. 54 са изпълнени след сключването на договора - от деня на тяхното изпълнение, но не по-късно от срока по ал. 3 - за услуги.

 (2) Алинея 1 не се прилага по отношение на следните видове договори:

 1. (изм. - ДВ, бр. 64 от 2007 г., в сила от 08.09.2007 г.) за предоставяне на услуги, чието изпълнение е започнало с изричното съгласие на потребителя преди изтичането на срока по ал. 1;

 2. за доставка на стоки и предоставяне на услуги, чиято цена зависи от колебанията на финансовите пазари, които доставчикът не е в състояние да контролира;

 3. за доставка на стоки, изработени съобразно изискванията на потребителя или по негова индивидуална поръчка;

 4. за доставка на стоки, които поради своето естество не могат да бъдат върнати или подлежат на бързо разваляне, или има опасност от влошаване на качествените им характеристики;

 5. за доставка на аудио- и видеозаписи или програмни продукти, разпечатани от потребителя;

 6. за доставка на вестници, списания и други периодични издания;

 7. за хазартни игри и лотарии.

 (3) Потребителят може да упражни правото си на отказ от сключен договор от разстояние за финансови услуги в срок 14 дни.

 (4) Когато доставчикът не изпълни задълженията си по чл. 54, потребителят има право да се откаже от сключения договор в срок три месеца, считано от датата на получаване на стоката или от сключването на договора за предоставяне на услугата.

 (5) Когато информацията по чл. 54 е предоставена на потребителя в рамките на срока по ал. 4, срокът по ал. 1 започва да тече от датата на предоставянето й.

 (6) Доставчикът е длъжен да възстанови на потребителя в пълен размер заплатените от него суми не по-късно от 30 дни, считано от датата, на която потребителят е упражнил правото си на отказ от сключения договор.

 (7) Потребителят е длъжен да съхранява получените от доставчика стоки, тяхното качество и безопасност по време на срока по ал. 1.

 Чл. 56. (1) При закупуване на стоки или предоставяне на услуги чрез използване на кредит, предоставен на потребителя от доставчика или от трето лице, което има договор с доставчика, договорът за кредит се прекратява, когато потребителят упражни правото си на отказ от договора, сключен от разстояние.

 (2) При прекратяване на договора за кредит по ал. 1 потребителят не дължи неустойка или обезщетение на доставчика или на лицето, предоставило кредита.

 (3) Всяка уговорка между страните, която противоречи на разпоредбата на ал. 2, е недействителна.

 Чл. 57. (Отм. - ДВ, бр. 105 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.)

 Чл. 58. Доставчикът е длъжен да изпълни договора, сключен от разстояние, не по-късно от 30 дни, считано от датата, следваща изпращането на поръчката на потребителя до доставчика чрез използване на средство за комуникация от разстояние, освен ако страните са уговорили различен срок на доставка.

 Чл. 59. (1) Когато доставчикът не може да изпълни задълженията си по договора поради това, че не разполага с поръчаните стоки и услуги, той е длъжен да уведоми потребителя и да възстанови платените от него суми в срок до 30 дни от датата, на която доставчикът е следвало да изпълни задължението си по договора.

 (2) Доставчикът може да достави на потребителя стоки или услуги със същото качество и цена, когато тази възможност е била изрично предвидена преди сключването на договора или в самия договор. В този случай той уведомява потребителя по ясен и разбираем начин за промяната в изпълнението на договора.

 (3) Когато при условията на ал. 2 доставчикът изпълни друго вместо дължимото и потребителят упражни правото си на отказ от сключения договор, разходите по връщането на стоките са за сметка на доставчика, за което потребителят трябва да бъде уведомен.

 Чл. 60. При неправомерно използване на банкова карта на потребител във връзка със сключване на договор от разстояние потребителят има право да поиска плащането да бъде обявено за недействително и банковата му сметка да бъде заверена с размера на неправомерно платените суми и сумите да бъдат възстановени до 30 дни, считано от момента на уведомяване на банката, издала картата.

 Чл. 61. Доставчикът е длъжен да докаже, че е:

 1. (изм. - ДВ, бр. 105 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) изпълнил задължението си за предоставяне на информация на потребителя по чл. 52, 54 и чл. 59, ал. 1 и 2;

 2. получил съгласието на потребителя за сключване на договора от разстояние, и

 3. получил съгласието на потребителя за изпълнението на договора, ако е необходимо.

 Раздел III.

 Способи за продажба

 Чл. 61а. (Нов - ДВ, бр. 64 от 2007 г., в сила от 08.09.2007 г.) Разпоредбите на този раздел имат за цел да защитят търговците и потребителите от използването на търговските способи за продажба по чл. 62 - 68.

 Чл. 62. (1) Доставката на стоки или предоставянето на услуги на потребителя срещу заплащане без изрично и предварително искане от негова страна е забранено.

 (2) Когато потребителят получи стока или услуга, за които не е отправил изрично и предварително искане, той не е длъжен да възстанови стоката и не дължи заплащане на стоката или услугата на този, който я е изпратил или предоставил.

 (3) Липсата на отговор от страна на потребителя не означава съгласие от негова страна.

 Чл. 63. Всяко съобщение за намаление на цените трябва да посочва:

 1. стоките и услугите или групата стоки и услуги, за които е валидно намалението на цените;

 2. условията, при които се извършва намалението на цените;

 3. срока, през който стоките и услугите се продават с намалени цени.

 Чл. 64. Съобщението за намаление на цените се прави по един от следните начини:

 1. чрез поставяне на новата цена до старата, която е зачертана, или

 2. чрез думите "нова цена" и "стара цена", последвани от съответните суми, или

 3. чрез посочване на процент на намалението, като новата цена се поставя до старата цена, която е зачертана.

 Чл. 65. (1) Всяко съобщение за намаление на цените трябва да съдържа старата цена, която търговецът е прилагал през определен период преди датата, от която влиза в сила намалението на цената.

 (2) Стара цена е цената, която търговецът е прилагал през период, не по-кратък от един месец преди датата на намалението на цените.

 (3) Алинея 2 не се прилага за храни и други бързо развалящи се стоки.

 Чл. 66. (1) Съобщението за намаление на цените не може да бъде прилагано за период, по-дълъг от един месец и по-кратък от един работен ден.

 (2) Съобщението за намаление на цените може да обхваща и период, по-дълъг от един месец, но не повече от 6 месеца, в следните случаи:

 1. пълна или частична разпродажба на стоковите наличности при продажба на търговския обект;

 2. пълна или частична разпродажба на стоковите наличности в търговския обект при частично преустановяване на търговската дейност на търговеца, при условие че това основание не е било използвано през последните три години;

 3. извършване на преустройство и строителни работи в търговския обект със срок над 30 работни дни;

 4. прехвърляне на предприятието или ликвидация.

 Чл. 67. Забранява се предлагането на две или повече стоки или услуги с една обща цена, без наличието на съществена връзка между предлаганите стоки или услуги, освен в случаите, когато:

 1. всяка от стоките или услугите, предлагани заедно, може да бъде закупена в търговския обект поотделно на своята обичайна цена, и

 2. потребителят е информиран за възможността по т. 1, както и за индивидуалната цена на всяка от стоките или услугите.

 Чл. 68. Забранява се използването на търговски практики, които накърняват икономическите интереси или колективните интереси на потребителите.

 Чл. 68а. (Нов - ДВ, бр. 53 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) (1) (Изм. - ДВ, бр. 64 от 2007 г., в сила от 08.09.2007 г.) Забранява се всяко действие или бездействие, което противоречи на законодателството за защита на интересите на потребителите, посочено в Регламент 2006/2004/ЕО на Европейския парламент и на Съвета за административното сътрудничество между органите, отговарящи за прилагане на законодателството за защита на потребителите на държавите - членки на Европейския съюз.

 (2) (Изм. - ДВ, бр. 64 от 2007 г., в сила от 08.09.2007 г.) Министерският съвет приема решение за определяне на органите, които отговарят за защита на икономическите интереси на потребителите, по смисъла на Регламент 2006/2004/ЕО на Европейския парламент и на Съвета за административното сътрудничество между органите, отговарящи за прилагане на законодателството за защита на потребителите на държавите - членки на Европейския съюз.

 (3) Министерският съвет приема наредба за реда и условията за участието на органите по ал. 2 в административното сътрудничество с държавите - членки на Европейския съюз, и с Европейската комисия.

# 22
  • Бургас
  • Мнения: 6 589
Тикве,тя тази измама не е нова.Имаше цяла тема тук,поразрови се ще я намериш.Аз се усетих и заплаших момата да престане да ми звъни или притеснява,иначе ще се оплача.

# 23
  • Мнения: 2 241
Аз не знам да има такава опциа "отказ от запис". Още в началото на разговора се съобщава,че разговора се записва и това се прави не само, за да се използват вашите думи с/у вас, а и за да се следи въпросният консултатнт извършил сделката. Всички те работят по точно определен текст и нямат голяма свобода на речта. Тези записи се ползват за "мониторинг" , с който после им режат бонусите , ако не са спазвали стъпките на разговора   Peace

Според Конституцията на България,
Чл. 32. ал. 2:
Никой не може да бъде следен, фотографиран, филмиран, записван или подлаган на други подобни действия без негово знание или въпреки неговото изрично несъгласие освен в предвидените от закона случаи.

# 24
  • Мнения: 84



въпреки неговото изрично несъгласие освен в предвидените от закона случаи.

те са ги предвидили тези случаи.

Нищо лично,не ми се ядосвай...и аз не съм съгласна, че така се правят сделки,но на ВиваКОм такава им е практиката.   bouquet

# 25
  • Мнения: 2 241
Аз не знам да има такава опциа "отказ от запис". Още в началото на разговора се съобщава,че разговора се записва и това се прави не само, за да се използват вашите думи с/у вас, а и за да се следи въпросният консултатнт извършил сделката. Всички те работят по точно определен текст и нямат голяма свобода на речта. Тези записи се ползват за "мониторинг" , с който после им режат бонусите , ако не са спазвали стъпките на разговора   Peace


въпреки неговото изрично несъгласие освен в предвидените от закона случаи.

Сега искаш да изреждам предвидените от закона случаи ли? Става въпрос за НПК. Там са изредени въпросните случаи и определено не става въпрос за сделки от разстояние!
А на Виваком и другите оператори, практиката им е изцяло нелоялна и разчитат на незнанието на клиентите си. Човек трябва да знае правата си и да ги отстоява. Иначе го правят на маймуна.

# 26
  • Мнения: 361
същото направиха и с баща ми преди седмица: тормозиха го всеки ден по н-пъти по телефона, докато го накарат да се съгласи да подпише договор за нов план. и това при положение, че постоянно предупреждавам вкъщи, когато им се обаждат за реклама, да не казват думата "да". е, да му е честит новия план, за който ще плаща с 6 лв повече месечно. на всичкото отгоре, родителите ми ползват домашен телефон по 2-3 пъти на месец- всичките познати и роднини имат мобилни телефони. поради някакъв сантимент обаче не искат да се откажат от стационарния телефон. много ме е яд на всички оператори- така успяват да набутат много хора, голяма част от тях по-възрастни, които по невнимание се съгласяват с офертата...

# 27
  • Мнения: 662
Сега какво обсъждаме-дали е законово уредена сделката от разстояние или колко е морална?
Този вид договор не е български патент, просто в последните години се практикува и у нас.
Мобилните оператори имат цели щабове от адвокати, нали не си мислите, че може да рискуват по този начин, ако предварително не са проучили всички опции и "вратички" в закона, ако щете?
Много хора се оплакват от различни практики на Виваком, Глобул или Мтел, много са прибягвали и до услугите на адвокати, но има ли и един, който да е осъдил някоя от изброените компании?




# 28
  • Варна
  • Мнения: 2 268
То така се говореше и за монополистите доставчици на ел. енергия, ама на, аз осъдих Е-он. И не съм само аз, много са случаите.
И още един пример. И ПИБ имат предполагам, не малко юристи под ръка, но вече пета година не могат да променят сключения с мен и изключително неизгоден за тях, договор за солиден потребителски кредит. Пропуск, един път да е в полза на потребителя.  Mr. Green
Та, мисълта ми беше, че някак трябва да докажат, че потребителя се е съгласил на предлагания договор. А ако такова съгласие не е давано как ще го направят? Даже в цитата на закона по- горе го пише. Използват примиренческата нагласа у хората и недоверието им в съдебната система и си правят каквото си искат.

# 29
  • Burgas, Bulgaria
  • Мнения: 3 541
 Mr. Green аз все още нямам документи и прословутото Уведомително писмо, ноооо ми дойде телефон подарък ,който ми дадоха без дори да ми поискат лична карта.....
Не ми е уважена жалбата  Mr. Green
Но аз сега ще си избия парите.....по принцип картите ми са ДВЕ ,едната съответно е преподписана вече ,нооо другата не е и както съм на 30лв. такса сега ще мина на 10лв., даже ако има на 5лв. ще мина на тях......пак ще стане на моята ....,но....остава огромното разочарование и чувството ,че са ме подвели ....
аз не казах ДА подписваме, а казах Добре ще разгледам документите ....... Tired

Общи условия

Активация на акаунт