Касиер на вход и некоректните обитатели - как да се справя ?

  • 12 826
  • 41
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 520
Достатъчен е и катинар на вратата, за да не се ползва асансьора  Laughing

Да попитам и тук, във вашите кооперации колко плащате на човек за общи разноски и 1-ви етаж плаща ли за ползване на асансьор? Т.е. месечната такса "Общи разноски"на живеещите на 1-ви етаж еднаква ли е с на останалите етажи?

От няколкото ЕтС за които имам поглед, първи и втори етаж не плащат консумативите / ток и абонамент / за асансьор, но когато има ремонт се включват в сумата.

На ЛС съм Ви написал кое как е разпределено при нас.

Последна редакция: ср, 15 фев 2012, 16:01 от dikobraz

# 16
  • Мнения: 796

Как точно ще се сложи катинар на първия етаж newsm78


Много лесно  Mr. Green

Просто асансьорът ще се ползва от 2-ри (3-ти) етаж нагоре и обратно.


да де, но ако от 2-рия етаж искат да го ползват

# 17
  • София
  • Мнения: 1 328
В нашия вход 1 и 2 ет. не плащат за асансьор. Ако останалите плащат за режийни по 5 лв. на човек месечно, те плащат по 2.50. А за ремонт всички плащат, съобразно ид.ч. До/от втория ет. асансьорът е спрян за ползване от ас.техник.

dikobraz, как да сложа парите за ремонт в разплащателна сметка - често спешно, на часа, ми трябват пари от този фонд - тогава какво правя, за да се разплатя с разните майстори?

Всъщност, сумите, които събираме за фонд ремонти са почти символични - 2-3 лв. на апартамент и се стопяват бързичко.
Ех, колко съм богата от това "кредитиране"   Mr. Green
Чудно тогава, защо всички бягат като дявол от тамян да бъдат касиери или Управители   ooooh!

Имаме си контрольор, документацията ми е изрядна и всички спим спокойно  Laughing


# 18
  • Мнения: 520

Как точно ще се сложи катинар на първия етаж newsm78


Много лесно  Mr. Green

Просто асансьорът ще се ползва от 2-ри (3-ти) етаж нагоре и обратно.


да де, но ако от 2-рия етаж искат да го ползват

Елементарно, просто се отблокирва вратата на втория етаж / както е в повечето случаи / ако всички на етажа са съгласни и почват да ползват и съответно плащат.
Сега повечето сме млади и втори етаж не ни се вижда високо, но с натрупването на календарите зад гърба ни стълбите стават все по стръмни и може да се стигне до това решение...

# 19
  • Мнения: 796
Ние сме 4 етажа и повечето от 2-ри изобщо не използват. Но сметките за тока са общи от осветление, асаньор и гаражи. Просто питам кави са възможностите, защото засега с разходите нямаме проблем. само с фонд ремонт нещо не можем да се разберем.

Това за разплащателната сметка е добра идея. Аз отдавна си мислих да им предложа. Но това автоматично ще означава и покачване на сумата за разходи на човек, защото няма вече да се взима от другото перо. И тази разплащателна сметка ще трябва непрекъснато да се прехвърля.

# 20
  • Мнения: 520
В нашия вход 1 и 2 ет. не плащат за асансьор. Ако останалите плащат за режийни по 5 лв. на човек месечно, те плащат по 2.50. А за ремонт всички плащат, съобразно ид.ч. До/от втория ет. асансьорът е спрян за ползване от ас.техник.

dikobraz, как да сложа парите за ремонт в разплащателна сметка - често спешно, на часа, ми трябват пари от този фонд - тогава какво правя, за да се разплатя с разните майстори?

Всъщност, сумите, които събираме за фонд ремонти са почти символични - 2-3 лв. на апартамент и се стопяват бързичко.
Ех, колко съм богата от това "кредитиране"   Mr. Green
Чудно тогава, защо всички бягат като дявол от тамян да бъдат касиери или Управители   ooooh!

Имаме си контрольор, документацията ми е изрядна и всички спим спокойно  Laughing




За спешната работа шопа си е дал мнението, ако трябва ще го напиша да стане популярно.
Относно това как да се сложат, е написано в ЗУЕС - избирате си баМка правите разплащателна сметка и стоят там.
Откровено казано сарказма и ехидността не е подходяща когато се говори за чужди пари. Радвам се че при Вас всичко е изрядно, но не е така на всякъде.

Бих искал да поразсъждаваме заедно какво може да е толкова спешно че да не може да изчакат т.н. майстори
При проблем с асансьора викате обслужващия техник - така и така сте на абонамент към него ще Ви изчака някой ден.
Ако случайно входна врата блокира викате ключар и в рамките на 20-30 лв отстранява проблема / отваря / не вярвам чак 20 лв да няма откъде да се вземат.
Ако някъде протече примерно / дано не става / спирате водата, викате т.н. майстор уточнявате сумата и докато той приключи, парите са взети от баМката.
Друго спешно не се сещам така че помагайте с примери от живота  - за какво сте платили спешно.

И отново ще се върна на фонд ремонт - ако става дума за натрупана сума до 200 - 300 лв не е проблем, но когато сумата е Х000 лв. тогава...
 Вие ще държите ли чужди Х000 лв в къщи в чекмеджето.
 Аз лично не го вярвам...


# 21
  • Мнения: 520
Ние сме 4 етажа и повечето от 2-ри изобщо не използват. Но сметките за тока са общи от осветление, асаньор и гаражи. Просто питам кави са възможностите, защото засега с разходите нямаме проблем. само с фонд ремонт нещо не можем да се разберем.

Това за разплащателната сметка е добра идея. Аз отдавна си мислих да им предложа. Но това автоматично ще означава и покачване на сумата за разходи на човек, защото няма вече да се взима от другото перо. И тази разплащателна сметка ще трябва непрекъснато да се прехвърля.

Не вярвам осветление, гаражи  и особено асансьор да са на един електромер - т.е. на една партида.
Проверете дали е така

# 22
  • Мнения: 796
Ние сме 4 етажа и повечето от 2-ри изобщо не използват. Но сметките за тока са общи от осветление, асаньор и гаражи. Просто питам кави са възможностите, защото засега с разходите нямаме проблем. само с фонд ремонт нещо не можем да се разберем.

Това за разплащателната сметка е добра идея. Аз отдавна си мислих да им предложа. Но това автоматично ще означава и покачване на сумата за разходи на човек, защото няма вече да се взима от другото перо. И тази разплащателна сметка ще трябва непрекъснато да се прехвърля.

Не вярвам осветление, гаражи  и особено асансьор да са на един електромер - т.е. на една партида.
Проверете дали е така

Не са една партида, разбира се. Казвам, че така сме се разбрали, токът не го делим. Питах за възможностите, ако някой реши, че не му се плаща.

Относно спешните ремонти трябва и да се извади карта към тази сметка, че ако уикендите нещо се случи ,става неприятно. Сумите, които се събират в касата при нас обаче са смешни  - около 200-300лв, при редовното плащане. Е, да ама някои закъсняват с 10-15 дни/ някои и с много повече/, взимат на различни числа заплати и аз трябва да се съобразявам с това Grinning. И именно тогава се взимат от тези пари, за да се платят консумативи.

# 23
  • Мнения: 520
ако някой реши, че не му се плаща.
Край на цитата
Ако някой реши че не му се плаща, се събирате и решавате как да се продължи. Щом сте 4 етажа не сте много собствениците и се надявам да не стигнете до махленски свади. Въпреки че при другото " у нас " сме 9 човека и е луда работа.
 Предполагам че сте в нова кооперация така че основните харчове за дограма на входа, линии и щрангове на ЕтС и покрив особено не са ви предстоящи, те са капиталоемки и за тях трудно се събират пари.
Хубаво е да има някаква набрана сума, но чак карта, не смятам че е необходима.
Относно плащанията съм съгласен че трябва да се правят компромиси, всеки в различно време може, но пък 6 месеца да ти казват че няма пари е просто неприемливо. В такъв случай свиквам събрание и то да решава как да се продължи.

# 24
  • Мнения: 796
Около 30 апартамента сме, но половината са под наем. Именно с някои от тях имаме проблеми, защото транзитират през няколко месеца. Някои даже избягаха без да платят, лумпените Laughing Пък после разговори със собственици, простотии. Иначе с другите се разбираме добре.

За картата имах предвид, че банките все пак не работят уикенда. Преди месец ни се запуши водопровода и добре, че беше неделя, че щяхме да плуваме по гаражите. Но пък тогава ако нямаше пари в касата, щяхме да събираме на ръка.

Като ми писне, когато някой не си плаща с месеци го слагаме на стената на срама. Дава невероятен резултат, щом сами после идват да си плащат Grinning. Иначе, аз не се оплаквам, готини са ни съседите, разбираме се и си помагаме. Но все пак трябва да сме подготвени за изненади Simple Smile

# 25
  • Мнения: 520
Преди месец ни се запуши водопровода

Край на цитата
По скоро канала се е запушил...

точно преди два часа се сетих, че не го споменах в предишното мнение като евентуално екстремна ситуация, която би изисквала плащане на момента

# 26
  • Мнения: 796
е да де, канала... Laughing.

# 27
  • София, център
  • Мнения: 3 455
Да се включа и аз.

По отношение спешни разходи за неотложен ремонт, законът го е постулирал много ясно.

На Общото събрание се гласува сума, до която, при спешна нужда, някой от съкооператорите, обикновено този който е най-засегнат, може да разходва за отстраняването на аварията за своя сметка. След това, сумата която е разходвал, незабавно му се възстановява от касата. Така, ако стане авария събота и неделя, или в официален празник, когато банките не работят, се вика аварийна група (ако дойде), плаща й се, а в първия работен ден сумата, която е платена по разходен документ се възстановява на направилия я от Фонда.

# 28
  • Мнения: 2 653
Първи и втори етаж естествено не плащат асансьор и тока за него, но въпросното семейство живее на 6- ти егаж, живеят 5 човека и има две кучета. Не може 5 човека да се возят постоянно нагоре-надолу с асансьора  и да отказват да си заплатят.
Наскоро правиха ремонт и от чувалите с мазилката имаше ужасни бели следи по цялото стълбище, но те и за чистачка пари не дават.Напаво побеснявам от наглостта и безочието им.

# 29
  • София, център
  • Мнения: 3 455
Veracruz , спрете им достъпа до асансьора.

Лошото е, че от тази рестрикция биха пострадали останалите обитатели на съответния етаж.
Друг е въпроса, че тези от 5-ти етаж, като им спрете достъпа на етажа, могат спокойно да се возят до 6-ти и от там да слезнат един етаж надолу.

Общи условия

Активация на акаунт