Отговори
# 555
  • Мнения: 24 467
Часовете са малко в училище. Иначе се обръща внимание на огромната тежест и значение на допълнителната /платена основно/ подготовка, чрез която тези, които правят нещо, го правят. Останалите, с малки изключения, са навън.

"Така средната допълнителна подготовка на децата извън училище надхвърля тази в училище - 9.35 срещу 8.55 часа."

# 556
  • София
  • Мнения: 62 595
 Само да уточня, че основната допълнителна подготовка е обичайно по български, математика и чужди езици. Рядко се правят курсове по физика, химия и биология. Допълнителната подготовка по тези предмети се изнася от родителите, чрезз техните знания и работа с децата. За да бъда честна, обаче трябва да кажа, че сама не бих се справила да покривам материала и че основното го научават в училище. По някои предмети вече почти не поглеждам.

# 557
  • Мнения: 15 294
Часовете са малко в училище.

Уточни моля! За определени предмети или като цяло. На мен ми идват много 7 часа дневно. Blush Няма да коментирам ненужността на някой предмети, както и излишното усложняване на други .

# 558
  • Мнения: 8 567
Умни са ни децата, и аз това защитавам винаги!

Изоставени от системата, не винаги и не всички успяват да се справят, но те самички толкова могат, заслужават поне едно браво!
А на родителите по един златен медал, че успяват хем да ходят на работа, хем помагат на децата си у дома, хем да изкарват пари децата им да развиват талантите си извън училище, хем да се грижат и за прехраната.

В същото време се твори закон, със съдействието на безчет ромски организации, като че ли няма други деца в тази държава и те нямат различни нужди, различни от това да бъдат отделени рано от семействата си и да търкат чиновете под музикалния съпровод на Азис.

Министърът каза, че няма лошо хореографията на училищното тържество да е на Азис, това май била цената да ги задържат в училище (циганчетата).

http://btvnews.bg/video/news/ministrt-razporedi-proverka.html

Та доколкото разбирам думите на министъра, всичко, което не е забранено от СЕМ може да е част от образователния процес.
Само се чудя, защо ни образователно министерство, с всичките му там чиновници.

# 559
  • Мнения: 24 467
Часовете са малко в училище.

Уточни моля! За определени предмети или като цяло. На мен ми идват много 7 часа дневно. Blush Няма да коментирам ненужността на някой предмети, както и излишното усложняване на други .



В изследването е изписано конкретно- М и БЕЛ.
Това са и основни предмети, по които учебният материал е поднасян ужасно, а проверката за усвояването му е още по- ужасяваща.
М.: нов урок- нов урок - нов урок... на края на раздела "общи задачи" /примерно 10 броя/. За мен следва да е нов урок- упражнение- нов урок- упражнение.
За БЕЛ не ми се говори- напълно излишни граматически подробности, вместо да се наблегне на създаване и интерпретиране на свързани текстове от различни стилове /ако може- по- съвременни и близки до днешните деца, определено намирам, че и днес се "раждат" стойностни произведения, лишени от остарели и неизползваеми термини и излишна патетика/.
Накрая се провеждат изпити, на които тази година, да речем, ще се дават задачи, които не са застъпени в учебния материал по М.


Нова, в другата тема ти писах- Азис е прекрасна емблема на нашето училище.

# 560
  • Русе
  • Мнения: 11 926
  При нас за сега - 2 клас ми се струва добре наблегнато на БЕЛ и математика. Първи срок - 4 часа, втори -3 - математика. Домашни - по десетина задачи с различно ниво на трудност. През седмица контролно.
  БЕЛ имат всеки ден по час или два и всяка седмица има поне по един преразказ или съчинение. Всяка седмица поне едно контролно.

# 561
  • Варна
  • Мнения: 957
На мен ми идват много 7 часа дневно. Blush


Много са, точно затова има крещаща нужда от профилиране - повече определени часове, по-малко други, зависи от профила. Рисуване и спорт да се изнесат след часовете (които няма да са 7, даже и 6!) - хем да не се събличат-обличат за сметка на следващия час, хем да се ползват качествени бази, хем да има някакъв смисъл.
Друг проблем - абсолютната неефективност на часа от 40-ет минути - 5 минути за адаптация, проверка. За изпитване - поне 15, понякога и повече (и да е писмено, и да е устно, не всеки отговаря и мисли организирано), 5 минути разсейване винаги има - кой казал/направил смешка, обсъждане на нещо странично, възникнала асоциация. Какво остана за новия материал? Охооо - 15-20 минути! Невероятно! Опитвала съм се да въведа някого за 20-ет минути в непозната материя, да изясня основните акценти, да изведа връзките - трудно е, сещате се. А материалът в учебника, както е поднесен, може да затрудни и родителите - неорганизиран, с нахвърляни подробности, без връзки с предни уроци, с изучавания материал по други предмети. А има изисквания - колко пъти, как и кога да бъдат изпитани ученици, кога кой урок да се предаде и т.н.
Защо не се замислим за блоковото обучение? - 3 предмета дневно, в часове по 90 м. Така и подготовката за следващия ден би била по-лека, чантата - също.

А на мен ми се вижда малко 3 часа математика във втори клас, изненадах се неприятно, когато през втория срок намалиха часовете с един седмично. За какво ѝ е физическо 3 пъти седмично, в салон, в който са минимум с още един клас, а се събличат в класната стая? Не ѝ трябва такова нещо. Нито ѝ трябват 2 часа рисуване и ДБТ, тези разтоварващи дейносто е много по-смислено да ги прави индивидуално.

# 562
  • Мнения: 15 294
Judy,

Разбрах, но ако стане това, което искаш/ме, то или броя часове по БЕЛ и М ще се увеличи, респективно седмичното разписание. Или материала ще намалее, което не е добро, защото като същност той не е толкова много. Или да махнат други предмети за сметка на тези - тук ще скочат другите учители, защото засяга хорариума им.

За да се изработи цялостна концепция е необходимо известно интелектуално усилие, а не механично смесване на формулировки от европейски документи с добре познатите от близкото минало практики.

Интелектуалното усилие да дойде от учители с опит, а не от експерти, които последно са били в училище като ученици.  Същото е и за учебниците. Не оспорвам знанията на светила в дадена област, но при положение, че това знание не може да бъде възприето от учениците, полза няма.

Бих направила компромис с Азис, както и с други артефакти на нашето време, но да стои детето ми 7-8 часа в училище и после да търся външна помощ, за да усвои необходимия обем за да върви напред не мога да се съглася.


А материалът в учебника, както е поднесен, може да затрудни и родителите - неорганизиран, с нахвърляни подробности, без връзки с предни уроци, с изучавания материал по други предмети.

В тази връзка имам "любим" момент - спомнете си ученото в 5 клас за .....,  страхотен преход.

Последна редакция: чт, 15 мар 2012, 14:05 от Mama_Nana

# 563
  • Мнения: 8 567


Нова, в другата тема ти писах- Азис е прекрасна емблема на нашето училище.

Мда, че и на държавата.


Мама Нана, отдавна съм и аз"за"  обучение на блокове, но бях заклеймена като некомпетентна, и то от начален учител тук, в този форум, нищо, че дадох примери за работещи такива системи - и в МГ, и в ЕГ.

Сега нашите имат по един блок БЕЛ и по един математика седмично, останалото разпръснато. Труд, изобразително и английски също този срок са им ги разделили, ужасно е, има дни с 6 различни предмета. #Crazy

ПП. 6-ти клас - в момента - 5 часа МАТ, 5 часа общо БЕЛ седмично, както и задължителни чужди езици, според мен напълно безсмислени във вида, в който са сега, особено втория чужд език - от 5-ти до 7-ми клас.
Дали има поне един ученик, научил втори чужд език в училище за тези три години?




# 564
  • Русе
  • Мнения: 11 926
А на мен ми се вижда малко 3 часа математика във втори клас, изненадах се неприятно, когато през втория срок намалиха часовете с един седмично. За какво ѝ е физическо 3 пъти седмично, в салон, в който са минимум с още един клас, а се събличат в класната стая? Не ѝ трябва такова нещо. Нито ѝ трябват 2 часа рисуване и ДБТ, тези разтоварващи дейносто е много по-смислено да ги прави индивидуално.
   За мен са достъчно часовете по математика на този етап. Математик съм и наблюдавам сина си и децата около него. Задачите,които решават са много разнообразни и включват логическо мислене,освен изчисленията. За по голяма част от тях материала е сложен е неразбираем в пълния набор от задачи, с които работят. Част от тях си остават неразбираеми за тях.Подкрепих подписката за запазване на приема в МГ от 5 клас, защото децата с наклонности имат нужда от по целенасочено обучение и подходяща среда. Синът ми е много талантлив спортист, с наклонности към изкуство и езици, но в никакъв случай не подценявам математиката. Високите му оценки и по този предмет са резултат от огромните ми усилия.
  За физическото съм съгласна. Безмислено е да се увеличават часове при базата, налична в повечето училища. Но ако имаше достъп до басейни, оборудвни зали и игрища, нямаше да бъде така. При нас ДБТ е един час, ИИ - два. За мен е приемливо.

# 565
  • Мнения: 15 294
Нова,
 Дали ще е на блокове /за БЕЛ,М,ЧЕ съм за/ или по друг начин сякаш е по маловажно, докато галопират през материала. Блок на принципа нов урок - упражнение е супер, но блок с два нови урока?
 Сина ми има "стратегия" за подготовка за тестове. Четейки урока, той знае, кое би могло да попадне в теста. Това за мен не е знание.

Предметът, който ми е трън е ЧП. Ако някой би ми обяснил защо в 5-6 клас трябва да учат нещо от химия, физика, биология, което в по горна степен ще се учи /надявам се/ както си му е реда. А това при нас са 3-4 часа седмично.

Последна редакция: чт, 15 мар 2012, 14:29 от Mama_Nana

# 566
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Едно време при нас се казваше Природознание, сега е Човекът и природата.
А защо трябва да го учат - всяко нещо има начало, имат нужда да се запознаят с основните неща, които после се надграждат.

# 567
  • Варна
  • Мнения: 957

 Дали ще е на блокове /за БЕЛ,М,ЧУ съм за/ или по друг начин сякаш е по маловажно, докато галопират през материала. Блок на принципа нов урок - упражнение е супер, но блок с два нови урока?

"Галопирането" също е определено от регламента - програмите по съответните дисциплини и плановете. Не мога да дам мнение за основните дисциплини - математика, БЕЛ, ЧЕ, но за общообразователните предмети изучаването на материала в този му обем е излишно. Може да е организиран много по-добре - тенденции, основни насоки, връзки с другите дисциплини, а не наблъскан с факти, факти, факти, които се изгубват в нищото.

# 568
  • Мнения: 8 567
Нова,
 Дали ще е на блокове /за БЕЛ,М,ЧУ съм за/ или по друг начин сякаш е по маловажно, докато галопират през материала. Блок на принципа нов урок - упражнение е супер, но блок с два нови урока?
 Сина ми има "стратегия" за подготовка за тестове. Четейки урока, той знае, кое би могло да попадне в теста. Това за мен не е знание.

Предметът, който ми е трън е ЧП. Ако някой би ми обяснил защо в 5-6 клас трябва да учат нещо от химия, физика, биология, което в по горна степен ще се учи /надявам се/ както си му е реда. А това при нас са 3-4 часа седмично.

За този предмет и аз се чудех, но най-вече защо трябва биоложката да предава физика и химия?

На мен математиката най-ми е трън в очите, по-скоро съвременните методи на преподаване, методика или каквото е там.
В 6-ти клас все още не ги учат да съставят уравнение по текстова задача.
Аз друг начин не знам, с уравнение или системи уравнения можеш да решиш почти всичко.
Математиците да кажат.
А пък за геометрията не ми се подхваща дума,
на контролно по геометрия има нещо като 5.80, на 5 задачи, като на нито една няма построена фигура.
Не е умно детето, гениално е направо Wink, да решава задачи без да си построява фигурите и да си ги обозначава. На мен хич не ми е и минавало през ума, че можело и така, но това са ме учили, пусто.
Та го питам защо няма фигури, а той ме гледа странно и ми обяснява, че нито са ги учили така, нито го изискват, а както се вижда от оценката - не го и санкционират, поне не и в клас.
Вярно, прегледах тетрадката му по математика -ами няма, на урок по фигура и така.

Ще използвам онази сентенция на Марк Твен, която Judy любезно ни напомни скоро ( запознах и ученика с нея), та няма да допусна училището да пречи на образованието на детето ми.

А да упражняват материал, който не е поднесен правилно - още по-лошо.

Не знам...лоша работа.

Последна редакция: чт, 15 мар 2012, 15:03 от нова

# 569
  • София
  • Мнения: 62 595
моит знаят как се решава система уравнения, но не го иззползват в училище. Предполагам, че ако го използват, ще има санкция на изпит или на олимпиада. Колкото до чертежите, зависи дали учителят е от старата или новата генерация. Старите си искат всичко, освен  ако не е просто прилагане на една формула. Уравнение нашите съставят още от пети клас, но предполагам, че пак е от учителя.

Общи условия

Активация на акаунт