Преобразуват помощните училища и други въпроси относно проекто закона образован

  • 92 680
  • 1 093
  •   1
Отговори
# 675
  • Мнения: 63
Правителството проведе изнесено заседание в Кюстендил
Цитат
В сряда на Министерски съвет влиза за обсъждане новия Закон за предучилищното и училищното образование.

Емил ЕНЧЕВ, ресурсен учител:Много моменти в новия проектозакон п … ите, и родителите

Последна редакция: пн, 26 мар 2012, 12:52 от Хамелеон

# 676
  • Мнения: 249
В групата във фейсбук, дето следя, писаха, че стандартът за ПО е готов едва до втора глава, при това за 1 година време.
В групата във фейсбук, дето следя, писаха, че стандартът за ПО е готов едва до втора глава, при това за 1 година време.
Не трябва ли да се прави на базата на закона?
Стандартът не обслужва ли закона?

Една година е имало разправии за термина СОП. Дали обижда или не.  newsm78

# 677
  • Мнения: 2 510
Както и да се каже СОП няма да промени нещата.
Лошото е, че са СОП, но не еднакви за всички нуждаещи се от тях. Ако беше така щеше да е много по- лесно.
За мен трябва да се изготви закона и след това стандарта които да обслужва закона.
Друг е въпроса, че за изготвянето на закона трябваше да се вземе предвид опита натрупан досега, а стандарта да направи закона приложим при сегашните условия.

Струва ми се, че правим закон отговарящ на ЕС и няма начин без средства и по възможност с по- малки такива. Съответно ще се вземат от децата със СОП по обясними причини.
Обучението но деца със СОП най- трудно се доказва и се очертава при размиване на отговорността една огромна яма откъдето да изтичат пари без възвръщаемост.

# 678
# 679
  • Мнения: 63
Дете с дислексия - в центъра на конфликт в Силистра

Поредният случай на дискриминация на дете със СОП.Не си представям как ще заработи ЗПУО, когато има такова отношение от страна на директори и учители. ooooh!
Въобще не се спомена дали с детето работи ресурсен учител.

# 680
  • Мнения: 2 510
Дете с дислексия - в центъра на конфликт в Силистра

Поредният случай на дискриминация на дете със СОП.Не си представям как ще заработи ЗПУО, когато има такова отношение от страна на директори и учители. ooooh!
Въобще не се спомена дали с детето работи ресурсен учител.
Как се е представяло заработването на системата?
Ще заработи просто с административно преместване?

# 681
  • Мнения: 18 981
Струва ми се, че правим закон отговарящ на ЕС и няма начин без средства и по възможност с по- малки такива.

Така е, законът е подчинен на европейски норми, не само в частта си за децата със СОП, но никак не е пригоден за нашите условия, дори възможности.

Поканиха ме на 2 април на събиране, по повод международния ден на аутизма в център за работа с такива деца. Дадоха ми едно писмо, което вероятно повечето от вас са чели /не можах да го намеря в нета/ - Как в Канада се грижат за децата с аутизъм. Ако обаче, човек се абстрахира, че става въпрос за конкретни деца, нещата могат да се отнасят за всички деца със затруднения. Та в това писмо има част от едно изречение - интеграция се разбира не като поставяне на детето със СОП в масовия клас и то на всяка цена. Защо се стремим към това за всички деца, аз все още не доумявам? При положение, че в момента в много училища няма нужните условия за деца в норма, то какво остава за деца с по специални изисквания. Не става дума детето да остане у дома, но да го поставим в среда, която не само няма да му помогне, а напротив, ми е престъпление. Защо не се работи в другата посока - създаване на база за тези деца, с цел да могат да развиват уменията си и да придобиват нови?
Знам, че много хора няма да са съгласни е мен, но другото, което ми направи впечатление, е че всяка групичка /разделяне по диагнози/, гледа собствения си интерес, дори забелязах амбиции на родители /не тук във форума, но навън/ да не са в интерес на детето, но ........

# 682
  • Мнения: 382
Мама Нана, не знам дали следиш темата от начало, но доста от майките се изказахме, че сме за интеграция, но не на всяка цена. Може би те е провокирал репортажа, но в мемента нямам възможност да го гледам. И мен ми се иска синът ми да е в масова градина, в масов клас, но като гледам няма да стане.
 

Последна редакция: вт, 27 мар 2012, 10:22 от Ohi

# 683
  • Мнения: 2 510
Знам, че много хора няма да са съгласни е мен, но другото, което ми направи впечатление, е че всяка групичка /разделяне по диагнози/, гледа собствения си интерес,
Нормално е всяка група да си гледа собствения интерес / най- малкото го познава добре/. Ненормалното е, че мисли, че интереса на другите съвпада или трябва да съвпада с техния т.е, , че всички деца с СОП имат еднакви интереси, а различията могат да се уеднаквят.
Няма начин да не се гледат диагнозите и то различията при едни и същи диагнози защото са от съществено значение.
Няма да лекуваме децата, но ще се обучават и не ми е ясно как как диагнози засягащи неврологията се приравняват с такива от психиатрията или други вътрешни болести.
Още по- малко как синдроми се приравняват със заболявания от общ характер.

# 684
  • Мнения: 18 981
Снежи, не става дума да се уеднаквяват нещата за всички. Но разделянето на родителети води до налагането на тези, които по добре се аргументират и преборят за личните си интереси. Невъзможно е в този закон да се обхванат всички случаи, да не говорим, че всяко дете е различно.
Но ако моя интерес по някакъв начин засяга твоя в негативно отношение, нужно ли е с нокти и зъби да браня своя, при положение, че резултата и при мен е спорен /често предполагаем/.
Върнах се назад и четох. Ами съжалявам, но едни деца остават с неясни възможности за обучение /бих казала и без такива/, докато други буквално се натикват в училище /без значение това как ще му се отрази/. Ако сега има родители, които търсят всички възможности детето да учи в масово училище, след закона ще започне обратното.

Надявам се да ме разбереш. Heart Eyes Поне лично за мен този закон нито ще подобри, нито ще ми влоши положението.

# 685
  • Мнения: 2 510
Тези които са решили, че детето им ще учи или може да учи в масово училище, поне са разсъдили плюсовете и минусите и въпросът към днешна дата касае достъпа, което е доста трудно.
Другите на които отнемат и ПУ са още в по- неблагоприятно положение защото масовото училище нито децата им ще приемат, нито другите ще ги приемат. Заварено положение.
Законът може да проработи само при деца които сега започват в детски градини и малко по - трудно в предучилищна и първи клас.
Нормално е тези които настояват и считат, че децата им имат възможност да учат в масово училище да са по напористи и да влекат и другите след себе си. На тях им е пределно ясно, че ако останат ПУ или БУ това ще бъде пътека за изхвърляне на децата им от масовото училище.
Проблемът е, че затварянето на предходните ще остави децата в тежко състояние, които не могат да се адаптират в къщи, а другите пробвайки масовото училище ще ги дезинтегрира в групи и от там отново в къщи.
Жертвите са известни и те ще бъдат много.
Не мисля, че това обаче е начина да покажеш, че просто децата със СОП в голямата си част не стават за масово училище.

# 686
  • Мнения: 18 981

Жертвите са известни и те ще бъдат много.
Не мисля, че това обаче е начина да покажеш, че просто децата със СОП в голямата си част не стават за масово училище.

Далеч съм от идеята да казвам кой е за и кой не за масово училище. Не приемам да има жертви,  не виждам смисъл.

# 687
  • Мнения: 2 510

Жертвите са известни и те ще бъдат много.
Не мисля, че това обаче е начина да покажеш, че просто децата със СОП в голямата си част не стават за масово училище.

Далеч съм от идеята да казвам кой е за и кой не за масово училище. Не приемам да има жертви,  не виждам смисъл.

Нана
поста ми не е отправен към теб.
Просто разсъждавам на глас.
Иска ми се да не съм права, но имам доста опасения за това.

# 688
  • Мнения: 18 981

Жертвите са известни и те ще бъдат много.
Не мисля, че това обаче е начина да покажеш, че просто децата със СОП в голямата си част не стават за масово училище.

Далеч съм от идеята да казвам кой е за и кой не за масово училище. Не приемам да има жертви,  не виждам смисъл.

Нана
поста ми не е отправен към теб.
Просто разсъждавам на глас.
Иска ми се да не съм права, но имам доста опасения за това.
Peace

http://dox.abv.bg/files/listtree;jsessionid=8BEE428460E91A163D84 … 33C745987CE.dox02

http://s49.radikal.ru/i124/1203/1a/b4edad92e9b2.jpg  малко е дребен шрифта, но се чете

Това би трябвало да е по новия закон.

Последна редакция: вт, 27 мар 2012, 13:19 от Mama_Nana

# 689
  • Мнения: 2 510
Не се отваря.

Линкът за Силистра даден от Хамелеон обаче ще се окаже масово явление и натиска срещу учителите и родителите на децата също.
Този случай не е и толкова тежък.

Общи условия

Активация на акаунт