Преобразуват помощните училища и други въпроси относно проекто закона образован

  • 87 078
  • 1 093
  •   1
Отговори
# 90
  • Мнения: 23
Жалко, че така настървено пишете. Все пак някой трябваше да Ви приземи, че и другите деца имат права, не сте само Вие. Всички са важни! И децата в т.н. норма и децата със СОП, но не е редно да се нахвърляте върху учителите и директорите по този начин. Пак повтарям 18-20 деца в клас, не могат да бъдат заложници на едно, две деца със СОП, само защото непременно така показваме толерантност! Пледира се за закриване на помощните училища, да попитам какво ще спечелят децата  от това, освен да се погали родителското его? Да, заедно са и какво? Считам, че за немалка част от децата със СОП, специалното образование е подходящата форма за по-добро развитие. Допускам колко това няма да Ви хареса! Целта не е някой да се засяга и обижда, от това може да боли, но да не си затваряме очите за очевадните неща, а да се помисли как по-добре трябва да се реформират тези институции, за да са наистина полезни за децата. Всичко останало е прах в очите и заблуда, че сме равни! Не, не сме! Всички сме много, много различни!

# 91
  • Мнения: 382
Ливия, ти ли ни приземи? Аз пък искам да ти кажа, че както твоето, така и моето дете също има права. Ти хубаво считаш каква е подходящата форма на образование на децата със СОП, но от позицията на каква? Познаваш ли нуждите на дете със СОП в детайли, за да знаеш кое е по - добро? И защо и пред кого да не сме равни? Пред тебе ли? Коя си ти?

# 92
  • София
  • Мнения: 4 412
Ливия, наистина е интересно от позицията на каква пишеш? Видно е, че не познавате децата със СОП, много от тях не са пречка за никого в масов клас, могат да си стоят забравени цял ден. По начина ви на писане личи, че сте от образователните институции. Когато има конфликт в клас с дете, родителите пишат с по-друг стил.

И всички деца имат права, това е гарантирано по конституция. Коя сте вие да казвате, че децата със СОП имат право да са само там и там.

А по новият проектозакон сте им приготливи по едни "стаички" по чл. 193 и такива като вас се канят да ги натикат в стаичките.

Темата никога не е била за закриване на ПУ, дори има по скоро положителен уклон. Много майки писаха, че са доволни. Искаме да съберем повече мнения на предсатвители на различни организации, на родители.

И ни интересува защо зам. министър Дамянова е заплашила с уволнение директорите на ресурсните центрове, ако направят коментар. Фейсбук е пълен със споделяния на ресурсни учители. Какво се готви за децата?

Последна редакция: ср, 22 фев 2012, 17:38 от TanyaMG

# 93
  • Мнения: 1 738
livia-tera,
Май не сте се запознали много добре със закона. Много от нас го прочетоха по няколко пъти, докато осъзнаят, къде са подводните камъни и какво се крие зад някои добре звучащи думи- прикриване на грозни намерения.

Този проект за закон изисква всички деца без изключение да “учат” в масовите училища. Не ние го искаме. Такъв е проектът.

Повечето от нас са против закриването на помощните училища или по-скоро за създаването на подобна институция под друго име, но с повече педагогически кадри, психолози и погопеди, с по-добра база и възможности за спортуване и извънкласни занимания. Ние сме достатъчно критични към децата си, обичаме ги и ги жалим и не бихме искали те да учат във враждебна среда. В състояние сме да преценим, дали стават или не за масово училище. Напълно ни е ясно, че децата със сериозни увреждания и сериозни поведенчески проблеми не могат да бъдат в масовото училище. Законът го изисква, но това ще е само на книга. Иначе, те ще са в друга сграда или друг коридор или където и да е другаде, но не с “нормалните/здравите “ деца. Ние не се обиждаме, а искаме за децата ни, които не могат да се впишат в масовото училище специални училища, като за децата с увреден слух и зрение.

Това, срещу което протестираме също е даването на законова възможност за изхвърляне от масовото училище и на децата с леки увреждания, които не създават проблеми с поведението си, а също и на аутистичните деца изобщо. Почти няма аутистично дете, дори най-високо функциониращото, дори такова, което е надарено с гениалности, да не е с малко или повече различно от “невротипичното” поведение. Такива деца съгласно закона могат по преценка на училищния екип за лицностно развитие  да бъдат сложени в изнесена паралелка (чл.194), за да не пречат на учебния процес. И така могат да се затрият не един съвременен Едисон, Нютон, Бил Гейтс и дори Айнщайн. За да не пречат на децата, част от които ще стигнат до добри постове, но няма да бъдат изобретатели като изброените.  В чл.194 е записано “умерена умствена изостаналост”. Как се преценява това при аутистичните деца? Едно аутистично дете със стандартен IQ тест може да има показател 60-70, а със специален тест – над 100.

Затова ние искаме всички деца със СОП да имат подходящи за състоянието им условия за обучение и възможност на родителите да преценяват.  Не на хартия, а в действителност. Някои от децата, обучавани в специални училища, биха могли да преминат по-късно в масовите училища, ако за тях се приложет специални стратегии и форми на обучение.

# 94
  • Мнения: 3 479
livia_tera, защо така злобно? С нещо те обидихме ли, че така нахлу в темата и взе да правиш квалификации и да раздаваш правосъдие? Всички деца имат права - и здравите, и тези със СОП и бъди сигурна, че ние го знаем най-добре, защото имаме и здрави деца и за тях също искаме най-доброто, както и за специалните ни деца Peace

# 95
  • Мнения: 2 531
livia_tera  случайно имаме и деца в норма и напълно сме наясно и с техните проблеми и права! И както искам детето ми което му е трудно да напредва така искам и детето ми което е много талантливо и умно  да се изяви ! Само че на първото се налага да му се помогне за да се впише в средата на останалите а на другото му се налага да е търпеливо за да изчака да напреднат останалети колкото него! Апропо за децата - гении които не са малко и на които също може да им е трудно да общуват с връстниците си  също трябва да се предвидат начини за развитие на възможностите им! Защо например детето - математик трябва да  чака да стане 8 клас че да попадне в среда в която да се изяви по - пълноценно?!!

Аз лично останах с впечатление че майките на деца които в момента учат в помощи училища са ПРОТИВ закриването им и интегриране на децата им в масовото на всяка цена!

Как си представям аз една добра образователна система? - Както в Германия / с тази съм запозната , може да има и други/ - Детето ти може да е в 4-ти клас но математика да кара с 5-и клас или с 3-ти!  И всичко това е нормално и се случва в масовото у-ще! Има си паралелки в които учат деца с СОП и се интегрират успешно!

# 96
  • Мнения: 23
Убедена съм, че всички дискутиращи по темата във форума сте грижовни родители и естествено искате и търсите най-доброто за децата си. Безусловно учениците с т.нар. лека степен умствена изостаналост могат(имат възможности и очевиден потенциал) да се обучават при облекчен режим в общообразователните училища с помощ от втори учител (измислено ресурсен). Но практиката за децата с тежко ум. изоставане и множество увреждания показва, че привнесената интеграция е пълно фиаско, за успеха на която дори новия закон няма да помогне. В тези случаи проблемите са ужасяващи! Да искат да ходят в училище не е достатъчно.  Да се развива техния потенциал в общия клас е кауза пердута! Престой да, но не и смисъл. Толерантност не означава да се правим, че не виждаме проблемите. Опитайте да си представите какво трябва да се чака, какво търпение трябва да има родител, на ученик в клас с три деца със СОП (на амбициозни родители) и една безпомощна ресурсна учителка (високопреквалифицирана с тримесечен ограмотителен курс). Едното дете лежи на пода, пищи и рита, дразни се от всякакъв шум и си запушва ушите (аутизъм), второто къса листата на саксийните цветя подредени до прозореца и се опитва да похапва от тях като салата, а третото прави листата от тетрадката пред него на лентички и изпитва учудващо удоволствие от това с издаване на съответните звуци. Час по математика, ІV клас, 18 удивени ученици (все още нормални), 2 напуснали учителки само за 5 месеца! Майките на тези деца със СОП вероятно обсъждат новия закон в близкото кафене!

# 97
  • Мнения: 382
Ливия, не ми отговори на въпросите. Нито на тези, които ти зададоха потребителките, писали след мен.
Коя си ти и в позицията на каква се изказваш, че развитието на нечии потенциал е кауза пердута? Господ ли си, какво си?
Явно си от сферата на образованието. Дано детето ми не попадне на учител като теб.
И само нещо ще ти напомня - никой от нищо не е застрахован.

# 98
  • Мнения: 23
Да, никой от нищо не е застрахован, особено ако всичко това предстои да се случва ежедневно, със закон! Не, не се занимавам с образование, но разбирам, че Вие макар и лаишки, "добре" разбирате от него. Важното е да обвините някой друг за личната си несполука! Пък и защо да не се изравнят нещата за да сте доволни? Вероятно ще изпитвате удовлетворение, ако всички деца в клас започнат да мучат!!!

# 99
  • Мнения: 382
Да, никой от нищо не е застрахован, особено ако всичко това предстои да се случва ежедневно, със закон! Не, не се занимавам с образование, но разбирам, че Вие макар и лаишки, "добре" разбирате от него. Важното е да обвините някой друг за личната си несполука! Пък и защо да не се изравнят нещата за да сте доволни? Вероятно ще изпитвате удовлетворение, ако всички деца в клас започнат да мучат!!!

Информирам модератор. Прекали.
И исках да кажа, че никой не е застрахован от това да има дете със СОП или здравото му такова - да стане дете със СОП. Не го пожелавам никому.

# 100
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
livia_tera, аз обикновено прескачам такива постове, но все пак да ти обясня, че в един клас не може да има повече от две деца със СОП и едно дете със СОП пречи ли в клас и създава ли проблем, не влиза в час. Може да влезе например в рисуване, трудово.

Много ми е интересно - срещала ли си такава ситуация някъде или просто четейки си представи нещо такова  newsm78 .

Например в момента в класът на синът ми има такава ситуация - дете в норма, ама всички деца са вдигнали ръце от него, дойде от друго училище. До такава степен имат проблем, че се чудят какво да го правят. Детето кара тежък пубертет - е в случая детето в норма какво да го правим.  newsm78 . Дори на родителските срещи всички родители ми го хвалят и как децата им го обичали, ама какво да направят с това новото. В класа са две деца със СОП.   Не съм гледала документите на другото дете, но моето е дори с висока интелигентност.

# 101
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
 Ohi , моля те не информирай модератор, ако не си забелязала в темата имаме такъв. Нека утре и тя види.

ПП Мисля, че ще е добре още някой новорегистриран да научим, а не да го гоним Все пак не всеки е научен, да не обижда.

# 102
  • густо майна Филибето
  • Мнения: 8 546
Писах, трих, писах, трих. livia_tera , нещо не си разбрала - тук пишем родители на деца с различни потребности и търсим най-добрия вариант, който да не сложи децата под един знаменател. Точно от това се страхувам - че моето дете според новия закон ще трябва да е в масов клас, евентуално.
А учителите никак не ги жаля, като родител и на здрави деца съм била свидетел на мрънкане за няма нищо и опити да се настроят родителите.

# 103
  • Мнения: 838
Да, никой от нищо не е застрахован, особено ако всичко това предстои да се случва ежедневно, със закон! Не, не се занимавам с образование, но разбирам, че Вие макар и лаишки, "добре" разбирате от него. Важното е да обвините някой друг за личната си несполука! Пък и защо да не се изравнят нещата за да сте доволни? Вероятно ще изпитвате удовлетворение, ако всички деца в клас започнат да мучат!!!

Ливия, учила ли сте четене с разбиране, ако не сте- направете го, защото аз лично  предпочитам да мисля, че сте човек пропуснала уроците по четене с разбиране, а не човек и то педагог който обвинява за всички злини нас родителите на деца с проблеми за сегашната глупотевина наречена интеграция.
Да, точно това е за мен- глупотевина, защото към момента децата с най-леки проблеми криво ляво се справят и сами, тези със средна хубост тук- таме получават някаква, но далеч от професионална и достатъчна помощ от специалисти- повечето им успехи се дължат на амбицозните им родители и специалисти, които вярват в тях и ги приемат за равни на децата в норма, а най-тежките си стоят затворени у дома до живот.

Именно за подобна глупотевина сте дала пример в поста си- сама сте си отговорила колко е квалифицирана учителката в описвания от Вас клас, но защо питате нас родителите какво да се направи за да спре това безумие, защо не изисквате от съответния орган отговори?

Преди да започнете да ми хвалите и препоръчвате къде и как да запиша детето си искам да знам в качеството си на каква го правите- висококвалифициран педагог, психолог или медицинско лице запознато с проблемите на децата със СОП и техните възможности за развитие ли?
Давате примери как 3 деца със СОП пречат на останалите, искате ли примери от другата страна- за дете с хиперактивност и епилепсия сменило 6 училища, защото учители и директори нехаят когато здравите го тормозят, а то горкото дори не смее на обида да отвърне с такава и този тормоз е довел няколко пъти до приемането му в болница, в единия от които е било ударено със стол по главата и то в присъствието на учител?! Искате ли да чуете грозните думи относно походката на дете със средна тежест на ДЦП, искате ли да знаете мнението на бившата директорка за моя син- щяло да му бъде трудно да върви с класа си, затова я да си го прибера у дома, нищо, че след 2 месеца отсъствие дори не бяха забелязали, че го няма в клас, защото е по-кротък от агънце? Искате ли да чуете и за оценката на „квалифицираната” психоложка от прехваления ресурсен център , която за има няма 40мин тест който дори не се прави при неговата диагноза(ама жената него научила и само него си знае) му сложи оценка- недобра комуникация с децата- защото той бил в инвалидна количка и не можел в голямото междучасие да тича на двора съз здравите си връстници!!!!!
Искате ли да знаете как оценяват едно дете със СОП в столичния инспекторат по образование- за 5мин по документи, а тази  която отговаряше за интеграцията им до преди 2г – Латинка Ковачева първо пита с какво айкю и на колко години е и ти казва- щом е под 70 вървете в помощното училище,  после от ресурсния център ти казват- аааа, за едно дете няма да разкарваме учител, ни психолог, ни логопед оправяйте се сами.
Пълна глупотевина- специалисти малко на брой, а половината от тях след седмичен или месечен курс без да са виждали и на снимка дете с увреждане започват да раздават оценки и да решават съдби.
Ако някой родител от нас си позволи лукса да си скъса нервите с всичко това и все пак се докопа до шанс детето му да учи в масов клас, започва да се бори и с такива като Вас- хора неискащи да видят в децата ни нищо повече от увреждането им.
Мислете, Ливия, мислете- не закона е крив, а това, че малцина искате да си свършите работата както трябва, а не както дойде.

И да, Вие сте типичен пример, че никой от нищо не е застрахован- простотията не расте по дърветата, а ходи по хората.
Слава богу, че не сте педагог- макар и малко, олекна ми. Whistling
Добре, че децата ни с увреждания пречат на останалите да разгърнат потенциала си, че иначе кой ли друг щеше да е виновен  ooooh!

# 104
  • Мнения: 10
И какви са ритуалите на ливия за предпазване от това да има дете със СОП?! Плюене в пазвата, Бай бабо да не те стигне...?! Ние си имаме нашите специални деца и безкрайно ги обичаме. За седене по кафетата не вярвам много от нас да имат време, защото нашият живот е посветен на това как да им помогнем.  Радвам се, че детето ми има разбираща директорка, а и учителката му го разбира и успява с него, когато не я настройват и притесняват някои майки. Освен това учителите са си избрали тази професия и най-добрите от тях я упражняват с голяма любов и към различните деца, без да се оплакват.
Затова ми се иска в някоя тема да си споделяме инициативи за обучения, както за учители, така и за родители и как да работим всички заедно, а не да се противопоставяме. Също така какви методи сме използвали обучението на децата ни, както например си обсъждаме хранителните добавки.

Общи условия

Активация на акаунт