Преобразуват помощните училища и други въпроси относно проекто закона образован

  • 92 649
  • 1 093
  •   1
Отговори
# 570
  • София
  • Мнения: 4 412
Момичета,

С Констанца обобщихме нашата дискусия. Констанца беше основният човек, който написа текста, аз го прегледах и почти не съм имала допълнения. Считам, че новото становище е още по-ясно и категорично от първото. Поставили сме и допълнителни уточнения, в резултат на дискусията тук.

Линк към новото становище

http://mamtomam.files.wordpress.com/2012/03/secondrevofmomwithspecchildren1.pdf

Като кратко представяне на точките, които сме засегнали в становището.

1. Дефиницията на приобщаващото образование
2. Закриването на ПУ, нашите въпроси какво налага това, какво по-добро ще се случи и решително ни настояване новите структури да предлагат още по-добра грижа за най-увредените деца.
3. Статута на Центровете за личностно развитие - тук сме добавили:
- Предложение за създаване на текст, гарантиращ работа на центровете в големите общини с деца от по-малките общини.
- Предложение за текст, гарантиращ, че общинските администрации ще разкрият поне един ЦЛР с дейност ресурсно подпомагане
4.  Особеностите около отделните паралелки и децата със СОП
- Член 191 касаещ неограниченият брой деца със СОП и нашият въпрос, колко могат да са децата със СОП в един клас
- Член 193  - в резултат на нашата дискусия от последните дни и обмислянето на възможните проблеми, ние предлагаме чл. 193  да отпадне. Според нас създава неограничени възможности за препращане на децата в паралелки за престой, а не за обучение. Описали сме и защо смятаме, че престоят на деца с различни заболявания на едно място продължително време е вреден за тяхното развите. Липсата на такава паралелка може да е претекст на директорите да отказват прием на деца.

Член 193 относително се дублира с чл. 194 , където се създават същите паралелки в център за личностно развитие. В закона е казано , че ЦЛР може да се създаде и в училищата. Ако има нужда от такава паралелка, тя да се създаде по чл. 194. Паралелките по този член 194  ще имат условия и ред за организиране на обучението на децата в тях, определен в държавния образователен стандарт за приобщаващото образование.
 
-  Предлагаме да има втори учител в паралелките с 2 до 5 деца със СОП

5. Паралелките по чл. 194 независимо дали в ЦЛР в училището или изнесени паралелки извън училищата да се отнасят само за децата с тежка умствена недостатъчност

6. Проблемите с оценяването при индивидуалната форма на обучение

7. Самостоятелната форма на обучение да може да се организира за всички ученици, изключение да има само за децата с тежка умствена недостатъчност.
Лично аз считам, че е голяма обида към родителите на децата с някакви проблеми, че тези родители не могат да организират самостоятелната форма на обучение за децата си.

Момичета, ако подкрепяте становището и не сте гласували в анкетата в тази тема, моля направете го. Виждате, че в първата част на становището се базираме на резултатите от анкетата за представителност.

Има някои въпроси, които се опитахме да дискутираме тук, но не сме ги отразили. Считаме, че сме само родители и нямаме компетенции да се месим на този етап. Един такъв въпрос е чл. 188 и екипите за оценка.

pepi_r, много се радвам, че се включи. Сина ти е пример за успешно интегриран невербален 7 годишен аутист в масов клас. И развита в последствие реч. С добро разбиране от всички в общността.

Мами, ако имате и допълнителни въпроси, може да ги обобщите в самостоятелни писма и да ги изпратите на народният ви представител.

Ще редактирам и първият пост в темата с това съдържание.

Последна редакция: вт, 20 мар 2012, 08:15 от TanyaMG

# 571
  • Мнения: 5 970

pepi_r, много се радвам, че се включи. Сина ти е пример за успешно интегриран невербален 7 годишен аутист в масов клас. И развита в последствие реч. С добро разбиране от всички в общността.
Да, но това не е благодарение на специализирано у-ще, в което да е сред себеподобни. Ако беше в такова у-ще, нищо от това, което е в момента нямаше да е такова. Аз не съм против специализираните у-ща, напротив ЗА съм, но съм за свободен избор на родителите, къде да запишат детето си. Това, че аз искам и съм записала детето си в масово у-ще и детска градина преди това е било защото съм вярвала, че точно това ще му помогне. Истината е, че най-добрата терапия сега за него е именно контакта с други деца. И то не е по начин той да им пречи или децата да се чувстват пренебрегнати.
Диагнозата му е "Умерено умствено изоставане на дете с аутистични черти", т.е. ако текста в закона остане в сегашния си вид детето ми, попадайки /хипотетично/ в друго у-ще с друг директор и преподаватели, нямащи желание да работят с него директно отива в "стаичката" предназначена за такива като него и то напълно законово.

# 572
  • Мнения: 2 510
pepi_r , не зная дали децата ни си приличат, дали хората около нас са обобщаващо еднакви или нашите възгледи, но моето мнение е същото за този тип деца.

Таня, не ми е известно мнението на другите, но от това което е написано аз нищо не разбрах.
Още по малко мисля, че някой ще си направи труда да го прочете.

За мен този закон ще се превърне в само регулираща се система с много жертви от страна на всички деца, не само със СОП.
За родителите им - въобще не коментирам.

# 573
  • София
  • Мнения: 4 412
Снеже, интересен коментар. Становището е 8 страници и е най-добре хората да го прочетат цялото.

Иначе съм съгласна, че много хора няма да разберат закона и становищата на различните групи и живота ще бъде най-добрият регулатор със съответните жертви.

Последна редакция: пн, 19 мар 2012, 11:21 от TanyaMG

# 574
  • Мнения: 2 510
Таня, може ли предложенията да се изготвят така:
чл. 193 - Официално предложение - предлагаме ...
Съображенията да са изнесени отдолу. Съображение към чл. 193.

От начина на написване разбрах, че всички са заедно / което на практика не може да стане от 8 + годишна възраст /, а който отпада отива къде?
От това децата със СОП ще са прибират заради по - високите пари, ще се търпят, ако е възможно / което ще доведе до отдръпване на децата в "норма"/ или на изолирането на децата със СОП и използването им като банка.
Тези центрове за ЛР ще се превърнат в сбирщина и начин за източване и пране на пари.

# 575
  • София
  • Мнения: 4 412
Снеже,

Ако аз отида да говоря лично с хората, до които е становището, ще им обясня точно по начина описан в него. Показва, че сме прочели закона, вълнуваме се от различни неща, имаме въпроси и правим някои предложения. По много от въпросите може би не сме достатъчно компетентни, най-вероятно не сме достатъчно информирани, за да кажем по категорично.
Мисля, че става ясно какви са основните ни мотиви и притеснения. А според мен работа на законотворците е да ги обмислят, да дадат становище, да изискват още мотиви и да ги направят по подходящ начин. Според мен закон не се прави от майки в свободното им време.

Становището като стил е продължение на предходното становище, което изпратихме до Министерството.

Лично аз нямам повече време, отделих достатъчно от личното си време като гражданин да се запозная със закона и да споделя какво ме вълнува.  Някои хора  си искат парите от данъците под формата на пари за частното им училище. Аз искам поради моите данъци да прочетат закона, нашето становище и да отговорят на въпроси в него.

Последна редакция: пн, 19 мар 2012, 14:45 от TanyaMG

# 576
  • Мнения: 1 738
Момичета,
много големи песимисти сме ние българите. Сигурно се дължи на това, че сме свикнали да ни лъжат и  да не зачитат мнението ни. Но ако поради това не правим нищо, нещата ще си останат такива, каквито са. Аз съм сигурно на годините на майките ви и мога да сравнявам миналото и сегашното. Едно от малкото хубави неща на днешното време е, че все пак се пробуждаме като общество. Каква по-голяма мотивация от тази да се борим за правата на децата ни?! И да не се случат някои от нещата сега, ще продължим.
pepi-r Ти си пример за подражание. Ако успея да напиша нещо специално за аутитичните деца, ще включа и твоя пример.  bouquet

# 577
  • Мнения: 382
Благодаря TanyaMG и Констанца за труда!
Абсолютно подкрепям писмото в сегашния му вид. Може би само трябва да добавим имената си.
Писах преди дни на Таня, че което мога да свърша относно изготвянето и разпращането на писмото, ще го направя. И да Снежа63, правим си труда да четем. В темата пишеха повече хора, но последните дни се е превърнала в .... и аз не знам. По този повод ще помоля tania_ludoto да спре със спама и личните нападки, и каквото има да дели с тео777 да го прави на ЛС.  Права е тео7777, че който иска да е намерил начин да е там в работните групи. Аз уважавам чуждия труд и че тя и pogar отделиха време да ни отговарят на въпросите. Дали са ми харесали отговорите или не, дали съм съгласна с позицията им или не, не ми дава правото да ги нападам. Темата не е  за това.

# 578
  • Мнения: 2 510
Права си Таня, но нали разбираш, че на този който му е работата в този вид нищо няма да прочете, още повече разбере или ако го направи ще направи нещо по случаен избор, както е и сътворил този закон - от тук взето, от там и накрая сглобено.

Ако мислиш, че някой се е заинтересувал от нашите деца, а не изпълнява поръчка да се присъединим към изискванията на ЕС, то това е друг въпрос. Въпросът е, че родителите с СОП са най- засегнати относно образованието на децата си.

Относно данъците - всичко което е държавно се финансира от данъците и трябва да бъде достъпно за всички, съответно по някакви критерии не нарушаващи правата на другите.
Частното образование винаги се е заплащало от ползващия го, независимо от това дали заплаща държавното.

Не съм съгласна преминаването към общинските центрове, защото аз данък на общината плащам само такса сгради и такса смет, а данъците ми отиват в държавния бюджет.

Не съм съгласна да нямам и право на избор по закон /не нарушавайки правата на другия/ същевременно да плащам за права които ми се дават с ясното съзнание, че не мога да ползвам и аз трябва самостоятелно да се откажа като непригоден и същевременно да не ми се осигуряват други условия.
Накрая мисля, че трябва и наказателни да плащаме.

# 579
  • Мнения: 3

Може би само фисоко функционалните аутисти МОГАТ да учат в масово у-ще!
Аз считам, че дъщеря ми НЯМА нужда от контакт с определени деца, които не са увредени!!! Защото са злобни, гадни, невъзпитани ......... На дъщеря ми не и пука, но на мен ми пука!
[/quote]
След изказвания като тези не е чудно, че не искат децата ни в масовите у-ща  #2gunfire

# 580
  • Мнения: 1 738
Не знам кого цитира "шум", но моля майките да не започваме отново престрелка. И така, както казах преди няколко дни: "Да си поемем дълбоко дъх и замълчим". Имаме много по-важни неща да вършим. Нека не се отклоняваме с виртуални кървави битки!  bouquet  bouquet  bouquet

# 581
  • Мнения: 249

Може би само фисоко функционалните аутисти МОГАТ да учат в масово у-ще!
Аз считам, че дъщеря ми НЯМА нужда от контакт с определени деца, които не са увредени!!! Защото са злобни, гадни, невъзпитани ......... На дъщеря ми не и пука, но на мен ми пука!
След изказвания като тези не е чудно, че не искат децата ни в масовите у-ща  #2gunfire
[/quote]

Това е моето мнение.

# 582
  • Мнения: 10
Бих искала специално да поздравя директора и учителите на детенцето на pepi_r за отношението и грижите към него! Чудя се как може да се даде гласност на  хората, които работят толкова успешно. По този начин ние ще се учим как да работим най-добре с децата си, както и учителите на нашите специални деца ще могат да погледнат с други очи на тях.

# 583
  • Мнения: 5 970
rodi_rodi благодарност и признателност от моя страна е слабо казано като думи. И това не е специално у-ще, а най-обикновено масово у-ще в сравнително малък град. Не си мислете, че всичките ни училища са такива. Просто ние сме попаднали в подходящото място, на подходящите хора. И тук за да е така не се гледат закони и наредби /не че те нямат значение/, а е така защото са преди всичко хора.
И още нещо - нашето у-ще е спечелило проект, който се изразява именно в това да се приобщават дечицата със СОП към другите. Това се изразява чрез създаването на клубове - спортен, музикален, арт, театрален....., където основни лица са нашите, а другите дечица са подпомагащи. И този проект не е предвиден само за деца от нашето у-ще, а за всички от Общината.

И пак натъртвам - моето дете е НЕВЕРБАЛЕН аутист и мястото му в никакъв случай не е в специализирано у-ще или специализирана стаичка. Там той не само, че ще е на кота нула, ами и под нея.

# 584
  • Мнения: 2 510

Може би само фисоко функционалните аутисти МОГАТ да учат в масово у-ще!
Аз считам, че дъщеря ми НЯМА нужда от контакт с определени деца, които не са увредени!!! Защото са злобни, гадни, невъзпитани ......... На дъщеря ми не и пука, но на мен ми пука!
След изказвания като тези не е чудно, че не искат децата ни в масовите у-ща  #2gunfire
[/quote]
Това какво общо има с искането и не искането?

Общи условия

Активация на акаунт