България- страна на полиглоти?

  • 19 253
  • 432
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 6 365
Английският не знам дали мога да го нарека чужд език...по-скоро глобален и крайно необходим. В момента чета книги на детето си на английски, защото обича да слуша мелодията. В частната детска градина от първа група искат да им преподават английски.

Според мен е малко прекалено. Един език, за да се изучи из основи и да се запомни, трябва да се "прикачи към света", да се разберат неговите много фундаментални принципи за изразяване на връзката на нещата. Това с учене на цветове и числа в детската градина не става. Това става първо с добра езикова култура на родния език, второ с много дълги години на учене на езика.

Език може да се научи много лесно, ако си достатъчно зрял, за да забележиш тези взаимовръзки. Иначе ще говориш сухо и граматично, никога няма да имаш стил на свободно изразяване. А стилът в английския, разбрах, доста често се разминава със сухата граматика.

# 76
  • Kопенхаген
  • Мнения: 663
не е само изразяването като говорене, а и грамотността. В обикновения живот не се изразяваме книжовно, ако ще да сме най-големите ерудити, а в училище се усвоява книжовната форма на езика.


Именно, това искам да кажа и аз. Че вкъщи често се случва несъзнателно да използваме паразитни думи и диалекти. Правилната артикулация не се отдава на всеки, особено да се спазва в един ежедневен разговор. Виж, ако си оратор това вече е задължително. Детето ще се научи да говори правилно едва тогава когато започне да чете и пише езика.

# 77
  • София
  • Мнения: 62 595
ирис, ако нивото по редовните предмети е ниско, представИ си колко по-ниско ще е нивото на чуждоезиковото обучение! Обаче родителите се хващат на въдицата. И после се започва с оплакванията, че учителите по езика много се сменяли, че трябвало да се занимават допълнително по езика вкъщи или на курсове... и в един момент част от тях се светват, че в седми клас ги чака кандидатстване с български и математика дори за немската гимназия и се започва ударното ходене на курсове по тези два основни предмети.

# 78
  • Мнения: 12 722
Английският не знам дали мога да го нарека чужд език...по-скоро глобален и крайно необходим.

На  времето всички българи си мислеха, че знаят руски.  Сега е същото с английския. 

# 79
  • София
  • Мнения: 15 166
Английският не знам дали мога да го нарека чужд език...по-скоро глобален и крайно необходим.

На  времето всички българи си мислеха, че знаят руски.  Сега е същото с английския. 
Но е все така смешно.  Laughing

# 80
  • Kопенхаген
  • Мнения: 663
Английският не знам дали мога да го нарека чужд език...по-скоро глобален и крайно необходим.

На  времето всички българи си мислеха, че знаят руски.  Сега е същото с английския. 
Иди в Испания и почни да им говориш на английски...  Grinning

# 81
  • Мнения: 2 032
Защо пък истерия? Аз виждам лека истерия само сред коментаторките в тази тема, а не в идеята за ученето на езици. Това, кой на какво и кога иска да научи детето си, е личен избор, все пак; особено когато става дума за полагане на някаква основа, усет или там както искаме да наречем осъзнаването от едно дете, че нещата могат да имат други имена, да кажем.

Погледнах линка към статията и намерих за доста елементарно твърдението, че другите езици пречели на владеенето на българския, белким всичките полу-неграмотници са полиглоти. Ами няма причинно-следствена връзка там. Също така, не виждам защо малките деца, по принципа на Монтесори, да не се излагат на различни неща, езици или умения - малките деца са като сюнгери и попиват; може да им стане интересно, може сами да искат да продължат.

# 82
  • София
  • Мнения: 221
Andariel, ако към мен е въпросът ти отправен, не, не виждам. Истерията я съзрях във внушенията, струящи от тази статия. Проблемът на българското образование не е изучаването на чужд език/чужди езици/, а неовладяването на българския и останалите предмети, как поднесени, как преподадени, как изучени, как оценени....  - от страна и на родители, и на просветители.
Другото, което си изкоментирала, е въпрос на средства и степен на префърцунване.
Бояна, разбирам, но мисля, че епицентърът е изнесен в периферията, ако мога така да се изразя.

 Да, и според мен това е основният проблем. Както и се сещам за отказа на някои малцинства да  ограмотяват въобще рожбите си на български.
 Това, че някои родители искат децата им да изучават чужди езици и то от ранна възраст не мисля, че е толкова съществено.

 Бояна, и аз имам леки резерви към авторката.
 Статията и на мен ми се струва твърде тендециозна.

Последна редакция: ср, 28 мар 2012, 17:27 от desy_net

# 83
  • София
  • Мнения: 15 166
Защо пък истерия? Аз виждам лека истерия само сред коментаторките в тази тема, а не в идеята за ученето на езици. Това, кой на какво и кога иска да научи детето си, е личен избор, все пак; особено когато става дума за полагане на някаква основа, усет или там както искаме да наречем осъзнаването от едно дете, че нещата могат да имат други имена, да кажем.
Няма личен избор, когато под натиска на родителските желания в повечето училища от първи клас се учи чужд език, а на някои места и по два. Иначе кой каквото иска да прави с дтето си, изобщо нямам претенции към чуждите избори, когато не ме касаят.


Бояна, и аз имам леки резерви към авторката.
 Статията и на мен ми се струва твърде тендециозна.
Статията не ми харесва, авторката също не ми е любимка, затова казах, че е само повод за темата.  Peace

# 84
  • n/a
  • Мнения: 3 341
Не мисля, че Бояна споделя докрай и изцяло мнението на авторката,
а ползва статията като повод за дискусия, която евентуално да дове-
де до размисъл.
Споделям наблюдението, че отношението към обучението на чужди
езици граничи с истерия. За детската градина, за първите училищни
класове по-важни са други критерии, а не наличието на чужд език.
Естествено, че всеки избира за детето си, прави го с най-добри наме-
рения. Не е в това въпросът и проблемът, а в правилното поставяне
на акцентите.

П.С. Бояна, извинявай, писали сме едновременно.

# 85
  • София
  • Мнения: 62 595
статията няма никакво значение вече, темата е между нас си, за нашите мнения и впечатления. Като се замисля, не се сещам за спрягано за желано и добро начално училище в София, което да не предлага разрширено изучаване на някакъв език. Чат-пат имат по някоя обикновена паралелка или със засилено изучаване на български, математика или нещо друго, но напливът е за чуждоезиковите. Директорите просто се водят по това, което искат рродителите. И все пак, истерията е до четвърти клас, а в пети и шести вече настъпва голямото отрезвяване, че не е важен английският, а другите предмети.

# 86
  • Мнения: 12 722
 Да, и според мен това е основният проблем. Както и се сещам за отказа на някои малцинства да  ограмотяват въобще рожбите си на български.
 

Тези малцивства са си двуезични. Говорят, когато искат.

# 87
  • Kопенхаген
  • Мнения: 663
 Да, и според мен това е основният проблем. Както и се сещам за отказа на някои малцинства да  ограмотяват въобще рожбите си на български.
 

Тези малцивства са си двуезични. Говорят, когато искат.
А пък колко от тях се научават да говорят на български в 1- ви клас

# 88
  • Мнения: 12 722
Доста по-малки са ми казвали - Како, дай пари.

# 89
  • Мнения: 5 710
Мн хора оценяват знаенето на чужди езици, като прозорец към възможности в живота и им е ясно, че колкото по-рано се започне - толкова по-добре. Използват  чудната склонност на децата да попиват лесно знания и се опитват да налеят основи, които да са полезни за децата им напред.
колко успяват - зависи.  Моето мнение е подкрепящо тази родителска стратегия.
Естествено език може да се научи и на по-късен етап, в-с на избор.

Общи условия

Активация на акаунт