България- страна на полиглоти?

  • 19 296
  • 432
  •   1
Отговори
# 105
  • София
  • Мнения: 62 595
Тоест, вие смятате, че ако няма чуждо езиково обучение примерно до 5-6 ти клас, децата ще научат по-добре български?

Детето се води по родителя и научава най-добре това, на което държи родителят. Ако аз всеки ден повтарям на детето си, че  най-важното е да знае английски, за да емигрира, то най-вероятно детето ще набляга на английския и няма да си дава много зор с българския и математиката.

# 106
  • Мнения: 4 841
и  сега това е дислексията, ама диагностицирането е пълна  каша. Едни родители категорично отказват да помислят, че детето действително може да е с дислексия, а за други е много удобно оправдание. Напоследък ми се струва, че много модерни станаха дислексията (и аутизмът дори), все едно това е билет към гениалността и защо изобщо детето да се мъчи да чете и пише. Не знам, на моменти се плаша, някаш ума си губят понякога хората.

И хиперактивността  Confused
Всякакви оправдания влизат в действие, за да се скрие липсата на желание на родителя да си свърши родителското, а учителя - учителското...

# 107
  • Мнения: 5 710
На мен пък ми се струва безумно някой да смята, че детето му ще научи каквото и да било в училище, без значение български или чужд език, ако самият той не полага усилия по въпроса или не упражнява контрол.


Това е много ключово, да, за съжаление около мен масово се отрича.
има училище - да учи там.
Коренът на проблемите с първите години ( до 6 ти клас) според мен е точно в това. Никой не им помага вкъщи.

# 108
  • София
  • Мнения: 15 166

Коренът на проблемите с първите години ( до 6 ти клас) според мен е точно в това. Никой не им помага вкъщи.
Повечето хора ходят на работа и децата стоят по цял ден в училище, след часовете на занималня и така. Като го вземат дете в 6 вечерта след 10 часа в училище е ясно, че няма как да го накарат тепърва да учи отново. Да не говорим, че дете стояло 10 часа в една стая няма как да не изглежда с хиперактивност. И аз ставам хиперактивна на такъв режим.

# 109
  • Мнения: 17 217
Болни амбиции на родителите.

И никой не може да ме убеди, че език може да се усвои на ниво, ако не живееш в среда където той е доминиращ. Дори и тогава, ако го учиш от хора за които не е роден пак се усещат разликите.

# 110
  • Мнения: 60
ако детето не е сред малцината избрани в езиковите гимназии , много трудно ще научи качествено чужд език ,
тук - там има малцина , които са научили език и извън езиковите гимназии , но това са редки случаи ,
обикновено покрай упорит член на семейството ,

не знам какви са методологиите в чужбина , защото съм виждала  деца , обикновени училища , малки градчета , говорещи хубав английски ,
как става тази работа , кажете ми ?

# 111
  • Мнения: 294
Полза от предаване и учене на грешен език и произношение, интонация на  чужд език от родители, учители и прочие- никаква, вреди- много. Върви оправяй произношението на "куче"  след години повтаряне и слушане на грешното произношение. А няма нужда да е така. С правилните учители, носители на езика, дори само след няколко месеца учене, резултатите ще са далеч по-добри и ползотворни от четенето на приказки с години от родителят, който "знае английски".

Последна редакция: ср, 28 мар 2012, 21:12 от lena1

# 112
  • София - Рим и обратно
  • Мнения: 11 229

Но пуснах темата не, защото намирам за толкова вредно да се учи чужд език в ранна възраст, а защото оставам с впечатлението, че изучаването на останалите предмети няма почти никакво значение за повечето родители и повечето учебни заведения.
Абсолютно си права. Записвайки го в ясла със "засилено изучаване" на н'ам си какъв език не му дава старт за живота в чужбина Rolling Eyes. Бедната обща култура и неусвоения материал по останалите предмети обаче го отрязват в значителна степен.
Език се учи в съответната среда за броени месеци и не това е предпоставката за така мечтания път към чужбинаТА.

Полза от предаване и учене на грешен език и произношение, интонация на  чужд език от родители, учители и прочие- никаква, вреди- много. Върви оправяй произношението на "куче"  след години повтаряне и слушане на грешното произношение. А, няма нужда да е така. С правилните учители, носители на езика, дори само след няколко месеца учене, резултатите ще са далеч по-добри и ползотворни от четенето на приказки с години от родителят, който "знае английски".
Именно.

# 113
  • Costa Rica
  • Мнения: 551

В същото време и останалите предмети затъват все повече, защото никой не се интересува от тях, всички гледат езиците.
Колко от останалите предмети реално ползваш в ежедневието си? Имаш ли някаква реална полза от смятането на интеграли? Как точно ти е жизненоважна тежката индустрия на Казахстан или класификацията на звездите?

Истината е, че от всички изучавани предмети единствените от които има някаква реална полза за абсолютно всички са езиците. На мен ми е супертъпо през ден да влизам в ролята на преводачка из магазините, защото девойчетата не са си направили труда да научат стотина-двеста чужди думи. В днешно време без английски си полуграмотен, дори и да не мислиш да се местиш в чужбина.

 Подкрепям с 4 ръце ранното чуждоезиково обучение, при условие, че се прави както трябва. Друг е въпросът, че за да се прави "както трябва" се искат обучени специалисти, а такива нямаааааа Mr. Green Старите кадри се изпопенсионираха, млади не идват... логично е учители да стават хора, които имат 1000 думи в речника си, а произношението им е малей ooooh!

Сложна ситуация без изход, но сами сме си я направили.

# 114
  • София
  • Мнения: 15 166

В същото време и останалите предмети затъват все повече, защото никой не се интересува от тях, всички гледат езиците.
Колко от останалите предмети реално ползваш в ежедневието си? Имаш ли някаква реална полза от смятането на интеграли? Как точно ти е жизненоважна тежката индустрия на Казахстан или класификацията на звездите?

От начален курс всички предмети. В темата говоря за обучение до 7-ми клас. След това обучението се профилира според заложбите и интересите на детето. Но за първите седем класа, ако кажеш, че не ползваш математика, биология, физика, химия на елементарно ниво- това са базови познания за живота. Защо според теб се учат? Или някой с перфектен английски няма да му трябва 2+2 или да знае малко българска и световна история, малко за флората и фауната по света и нас, малко география и тн. Радвам се, че писа в темата, защото често срещам хора точно с твоето мнение, а в темата мненията са по- умерени.

# 115
  • Мнения: 481
аз мисля, че ако съществува възможност детето да учи втори език от най-ранна възраст, тази възможност не бива да му се отнема.
Ето аз например имам две деца, с голямата говоря на немски. И аз смятах, че е рано да започва с втори чужд език, да изчакам докото проговори първо немски, за да не ги бърка, а сега и да искам не мога да си обърна езика на български с нея.
С малката започнах от самото начало да говоря само на бълграски.  Нищо че е малка, нищо че бърка езиците.
Решила съм да и дам възможността да научи още един език.

# 116
  • Пловдив / София
  • Мнения: 1 287
България е малка страна с малък народ. Освен нас си, кой говори бълг. по света. Така че, в този космополитен свят, това голямо село, дето се вика, е жизненоважно да говориш поне англ. От там нататък всичко е в плюс.

Заблуда е, че мн. хора в БГ говорят англ. Говорят, колкото да си изядат боя.
А лично според мен, човек първо трябва мн. добре да владее майчиния си език, за да тръгне изобщо да учи чужд. При тая ширеща се неграмотност, сами си правете изводите как се владеят и чуждите езици.

# 117
  • Пловдив / София
  • Мнения: 1 287


Коренът на проблемите с първите години ( до 6 ти клас) според мен е точно в това. Никой не им помага вкъщи.

Това са глупости. Като бяхме ученици с брат ми нашите не се ни помагали. Изобщо. Майка ми даже не знаеше кога имахме класни. Какво да четат с него до 12-ти клас ли. Или да го препитват след вечеря?
Нито са знаели англ., за да седнат да ни помагат. Просто са упр. някакъв контрол. А и не на всяко дете му е интересно и му се удава изучаването на езици.

# 118
  • Мнения: 10 547


Коренът на проблемите с първите години ( до 6 ти клас) според мен е точно в това. Никой не им помага вкъщи.

Това са глупости. Като бяхме ученици с брат ми нашите не се ни помагали. Изобщо. Майка ми даже не знаеше кога имахме класни. Какво да четат с него до 12-ти клас ли. Или да го препитват след вечеря?
Нито са знаели англ., за да седнат да ни помагат. Просто са упр. някакъв контрол. А и не на всяко дете му е интересно и му се удава изучаването на езици.


10-те цента говори не само за изучаването на чужди езици, а като цяло за помощта на родителите по всички предмети, изучавани в училище. В тематичния подфорум не веднъж сме спорили по този въпрос и мнозина намират за абсолютно нормално да не са изобщо ангажирани с учебния процес. И изобщо не е само форумска поза, практиката ми го показва и доказва.

# 119
  • София - Рим и обратно
  • Мнения: 11 229
Май ставаше въпрос за натискането за учене на чужди езици от люлката, а не след 7 клас и нататък.
Имам познати дечица, ходят от години на Британика, но едно изречение на английски не докарват в разговор. Аз завърших английска паралелка, изкарах целия курс Фарос, но отлепих да говоря едва, когато постъпих на работа в чуждестранна фирма, преди това не можех.
А за помагането вкъщи - няма абсолютно никакво значение. Братовчедка ми завърши немска филология и в момента преподава немски в Германия (!), без никой от родители и роднини да знае и една дума на този език.
Не смятам за успешна практика съвместното учене на родители и ученици.

Общи условия

Активация на акаунт