Днес оценките видяхме, много скоро ще извикаме УСПЯХМЕ!!! СЕДМОКЛАСНИЦИ, напред!

  • 57 819
  • 812
  •   1
Отговори
# 570
  • София-Младост
  • Мнения: 24 074
Цитирам от сайта на 1 АЕГ:
"Новоприетите ученици се разпределят в седем паралелки според бала и изявеното им желание за изучаване на втори чужд език – немски (2 паралелки), испански (2 паралелки), френски (2 паралелки) или руски (1 паралелка). Във всеки клас квотите за момчета и момичета са разделени поравно (50:50). "

Ето и линк към сайта:  http://www.fels-sofia.org/news/

Как ще си посочим желанието, като при кандидатстването паралелките не са профилирани?
А от къде тръгна това, че не са профилирани?

# 571
  • Мнения: 279
Тези кодове на паралелките публикувани ли са някъде официално. Тук http://www.rio-sofia-grad.com/web_folders/appl_files/appl_main.htm не ги видях???

# 572
  • Варна
  • Мнения: 3 307
Цитирам от сайта на 1 АЕГ:
"Новоприетите ученици се разпределят в седем паралелки според бала и изявеното им желание за изучаване на втори чужд език – немски (2 паралелки), испански (2 паралелки), френски (2 паралелки) или руски (1 паралелка). Във всеки клас квотите за момчета и момичета са разделени поравно (50:50). "

Ето и линк към сайта:  http://www.fels-sofia.org/news/

Това означава, че кандидатстващите в 1АЕГ трябва да преценят дали ще им стигне бала за желания втори език. Ако приемем, че АЕ+НЕ е желана комбинация, но детето не иска в никакъв случай АЕ+РЕ (примерно), на кое място трябва да пише 1АЕГ при положение, че прогнозния му бал е малко над минималния за гимназията? Явно трябва да се направи компромис с втория език.  Имам предвид дете, на което желанията му са 1ЕГ АЕ+НЕ, 2ЕГ АЕ+НЕ, 1ЕГ АЕ+ФЕ и т.н. Ако балът му не е достатъчно висок (а това трудно се предвижда при подаване на заявленията) и детето си държи на немски като втори език, трябва да посочи 2ЕГ на първо място.

sixth sense ако желаещите са повече, ще се класират по бал, така го разбирам аз. При кандидатсване не се посочва втория език, а 1ЕГ само като едно желание. След това при записването се избира втори език, като ако има повече желаещи за даден език, те се класират по бал.


Последна редакция: ср, 06 юни 2012, 10:38 от Ясмина

# 573
  • София
  • Мнения: 19 938
Фрида, именно това ме притеснява, моят пък освен английски с немски или обратното не иска и да чуе. И това малко ни ограничава. А, едва ли после ще може да се местим от паралелка в паралелка. Освен ако не си намерим такива, като вас, с които да се врътнем. Недомислено е малко.

За разлика от училищата, в които още с приема са определени вторият език (а в някои и   профилиращите предмети), в другите, като 1 АЕГ от  тази година, биха могли да процедират по следния начин, щом са казали, че ще е по бал Thinking:
Отивате да се запишете  и тогава  в бланка попълвате желания  втори език.Един от тези с най-високите балове може да поиска немски, друг испански, трети - френски. Правят си нещо като вътрешно класиране на база заявен втори език и низходящ  бал от приема и след него сформират паралелките.Това е възможен вариант .

Гледам сте обсъждали училищата. За мен няма сигурна формула за успех, дори и детето да учи в частно такова. На моя позната детето миналата година кандидатства, учеше точно в ''Света София". Не само, че ходеше  на школа, ами на 2 - една за подготовката за езикови и една за АК.  И за държавните не бива да обобщаваме. В клас от 25 деца дъщеря ми получи много солидна подготовка по математика от 5 до 7 клас. Жената си вършеше идеално работата, преподаваше, обясняваше, отделяше  време за упражнение, направи допълнителни часове за  желаещите да се подготвят с изпитни задачи. И изискваше съответно.  Нека признаем, че при твърде обемния материал и недостатъчния брой часове и най-добрият учител не може да направи чудеса от храброст с подготовката на ниво изпит. Но пък определено може да даде солидна база за допълнителната подготовка, каквато и да е тя - било в  школа, при частен учител или у дома.  И нашата го направи.Де да можех да кажа същото и за БЕЛ..
Затова нещата са комплексни - зависят не само от това дали училището е частно или държавно. Зависят от преподавателите и най-вече от мотивацията на самото дете. Thinking

# 574
  • София-Младост
  • Мнения: 24 074
Току що се обадих в 1АЕГ и там ми казаха, че  желанията се подреждат спрямо втори език.
Така че определено се посочва вторият език.

Frida25 на кое издателство е този справочник?

# 575
  • Мнения: 125
Ами аз не смятам че е правилно по бал да се определя кой какъв език ще учи. Кой има право да каже дали НЕ, ФЕ, ИЕ или РЕ заслужават най-висок бал? По-скоро има някакви други правила, които обаче не са казани..

# 576
  • Мнения: 125
Какво означаво това точно
Току що се обадих в 1АЕГ и там ми казаха, че  желанията се подреждат спрямо втори език.
Така че определено се посочва вторият език.


Какво означава това точно? В заявлението ли се посочват?

# 577
  • София-Младост
  • Мнения: 24 074
Какво означаво това точно
Току що се обадих в 1АЕГ и там ми казаха, че  желанията се подреждат спрямо втори език.
Така че определено се посочва вторият език.


Какво означава това точно? В заявлението ли се посочват?
Да.

# 578
  • Мнения: 205
Браво на частните училища! Трябва да се има в предвид , че много от учениците в тези училища не ходят на допълнителни уроци. За Света София специално ми е информацията. Детето на моя приятелка учи там и знам , че е разчитало на подготовка само от редовните часове в училището. Значи...можело и така....Това какво говори за останалите държавни....

На мен този пост ми звучи като реклама. Според мен не може да се сравняват 7-8 деца с класове по 25 деца, а също и изобщо не мисля, че доброто представяне е показател за нивото на училището. Нещата са комплексни-съчетание между възможности на детето (и на родителите), желание и постоянство, добра училищна подготовка, но допълнителните уроци или школи имат доста съществено значение. Нямам нищо против частното образование, даже напротив, но чух за познато дете ,"записано" в частно училище за следващата учебна година, което няма нужда да ходи на матурите, защото те нямали значение, то така или иначе вече е прието. Така, че не съм сигурна, че всички деца от конкретно частно училище са участвали в матурите. 

# 579
  • Мнения: 125
Какво означаво това точно
Току що се обадих в 1АЕГ и там ми казаха, че  желанията се подреждат спрямо втори език.
Така че определено се посочва вторият език.


Какво означава това точно? В заявлението ли се посочват?
Да.

Благодаря!  Това вече е друго.. Малко странно, че са дадени тогава общо.

# 580
  • Мнения: 39
Гледам сте обсъждали училищата. За мен няма сигурна формула за успех, дори и детето да учи в частно такова. На моя позната детето миналата година кандидатства, учеше точно в ''Света София". Не само, че ходеше  на школа, ами на 2 - една за подготовката за езикови и една за АК.  И за държавните не бива да обобщаваме. В клас от 25 деца дъщеря ми получи много солидна подготовка по математика от 5 до 7 клас. Жената си вършеше идеално работата, преподаваше, обясняваше, отделяше  време за упражнение, направи допълнителни часове за  желаещите да се подготвят с изпитни задачи. И изискваше съответно.  Нека признаем, че при твърде обемния материал и недостатъчния брой часове и най-добрият учител не може да направи чудеса от храброст с подготовката на ниво изпит. Но пък определено може да даде солидна база за допълнителната подготовка, каквато и да е тя - било в  школа, при частен учител или у дома.  И нашата го направи.Де да можех да кажа същото и за БЕЛ..
Затова нещата са комплексни - зависят не само от това дали училището е частно или държавно. Зависят от преподавателите и най-вече от мотивацията на самото дете. Thinking
[/quote]

Напълно съм съгласна, точно така е!!!

# 581
  • Варна
  • Мнения: 3 307
Check Please Понеже тук се обсъжда кандидатстването, при което се взима под внимание БЕЛ и Мат, виж какви са резултатите от тези изпити. Руското е на второ място  (50,07 БЕЛ и 57,60Мат), изненадвам се, че по Мат изпреварва дори Славейков, които са известни със засиленото изучаване на математика. Предвиждам, че и тази година, средният бал на децата от Руското ще е втори за града.

sixth sense не че ще се разпределят по бал, а тези с по-висок бал ще избират първи, за другите - каквото остане.

# 582
  • София
  • Мнения: 19 938
Нямам предвид по бал само да стане нареждането. Peace А по заявено при записването желание за втори език и бал едновременно.Двете неща са различни.

А 1 АЕГ да си уточнят тогава нещата.В сайта на РИО 1АЕГ е САМО с една позиция.

# 583
  • Мнения: 204
Нямам предвид по бал само да стане нареждането. Peace А по заявено при записването желание за втори език и бал едновременно.Двете неща са различни.

А 1 АЕГ да си уточнят тогава нещата.В сайта на РИО 1АЕГ е САМО с една позиция.


Защо да е лесно, като може и да е трудно!

# 584
  • гр. София
  • Мнения: 4 991
Ами аз не смятам че е правилно по бал да се определя кой какъв език ще учи. Кой има право да каже дали НЕ, ФЕ, ИЕ или РЕ заслужават най-висок бал? По-скоро има някакви други правила, които обаче не са казани..



Аз също. И изобщо кой е казал, че ще се разпределя по бал кой какъв втори език ще учи? Това не съм го видяла никъде. Профилиращите предмети също не са дадени и не се посочват според мен от сега - дадено е м/у кои предмети можеш да избираш вероятно по-късно.  

Общи условия

Активация на акаунт