На училище- целодневна или полудневна форма на обучение

  • 12 138
  • 121
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 175
Целодневен режим в училище имахме и ние, когато бях ученичка и предмети като рисуване и музика примерно бяха следобяд. Но ние, както писах по-назад си и поспивахме на обяд. Дори имахме и играчки в училище. Joy плюс пантофи и килим.  Joy
Положително мнение имам за подобно обучение. Но всеки сам преценява за себе си. Моето дете се справя по-добре в конкурентна среда, т.е., ако има поне още едно дете, с което да пишат заедно. Има, обаче деца, които трудно се съсредоточават и затова е по-добре за тях да работят вкъщи самостоятелно. То и затова не е задължително, а препоръчително(мисля).

# 76
  • Мнения: 443
Както винаги в МОН пак сложиха каруцата пред коня. Нито има достатъчно стаи,нито добри условия за целодневно обучение,,особено в големите градове. Моля,учителите,които пишат в темата да обяснят:целодневно обучение не значи ли,че и следобед трябва да имат някакви учебни часове,а не само самопосготовка? Много интересно как си представят мъдрите чиновници седмокласници на занималня. Всички точно тогава се скъсват от ходене по уроци и курсове и не виждам как ще ги задължат да стоят в училище.

# 77
  • Sofia
  • Мнения: 2 869
Целодневното обучение е задължително да се предлага в училищата и пожелателно за родителите. Peace
 
Очевидно не е задължително , т.к. в училището на детето ми въобще не се предлага такова. В 1 кл. се предлагат 3 групи за следобени занимания /занимални/ за 6 паралелки. Във 2 клас групата става 1, пак за всички паралелки. Останалите се спасяват поединично.
 some madness, и аз не случайно писах, че има такива училища и , че е важно да се знае какво точно предлага конкретното училище!

# 78
  • Мнения: 1 310
some madness, просто прочети подписа ми.  Tired
Ali_sun, ако училището е малко и няма достатъчно желаещи деца, да - възможно е да не предлагат целодневно обучение. Peace

# 79
  • Мнения: 175
Целодневното обучение е задължително да се предлага в училищата и пожелателно за родителите. Peace
 
Очевидно не е задължително , т.к. в училището на детето ми въобще не се предлага такова. В 1 кл. се предлагат 3 групи за следобени занимания /занимални/ за 6 паралелки. Във 2 клас групата става 1, пак за всички паралелки. Останалите се спасяват поединично.
 some madness, и аз не случайно писах, че има такива училища и , че е важно да се знае какво точно предлага конкретното училище!

Не бих пуснала детето си в подобни групи. Това не клас. Аз бях доволна, но при тях нямаше деца от други класове.

# 80
  • Мнения: 2 898
А и не видях да пише,че се искат само отрицателни мнения та се чудя защо някой все се опитва да ме обори JoyДъждовно време  не е лошо да можеш да приемаш   чуждо мнение Simple Smile

Аз приемам чуждото мнение. Между това да приемаш чуждото и да отстояваш своето, има разлика. Добре е всеки да го прави  smile3503

# 81
  • Мнения: 8 265
За мен най-ценното в ходенето на училище само до обяд е, че детето се учи само да разпределя времето си следобед. Не искам някой друг да му определя целодневно графика - сега ще пишем домашни, сега ще оцветяваме, сега ще излезете на двора. Искам той сам да се научи да си планира нещата. След като обядва, ако му се спи, ще легне да поспи. Синът ми много рядко спи следобед, но все пак 1-2 пъти в месеца случва да му се доспи. Сам трябва да реши дали първо ще поиграе или първо ще се заеме с домашните. Важното е работата да е свършена. Аз например учех все вечер, защото през деня бях за няколко часа на тренировки. Това си беше моят график и се справях добре с него. Колко време отнема писането на домашни на един първокласник - не повече от час. През останалото време като е на занималня какво ще прави? Ще блее нанякъде и ще си чопли носа. Дори и да им предложат някакви занимания, ако не му се прави точно това? Ако е вкъщи, сам ще реши какво му се прави: да рисува или апликира, игра с пластелин или с конструктор, може пък просто да си търкаля по земята и да си бута количките, или да си сглобява нещо, да чете книга. Възможностите са безкрайни и за мен най-важно е той да си измисли играта и да си намери занимание, което му доставя удоволствие в момента и му е приятно. Не искам нещата да стават по команда целодневно и после да се чудим, защо все им е скучно и като се видят с малко свободно време мрънкат, че не знаят какво да правят и нищо не могат да измислят.

За мен домашните и уроците не са най-важните неща в началното училище. Те са само част от важните неща. Децата могат много неща да научат от книгите и от игрите.

# 82
  • Мнения: 515
Ali_sun  то това е важното-да се предлага и целодневно обучение,и полудневно пък всеки да направи най-добрият избор за себе си.Просто се опитах да обясня,че целодневното обучение съществува от доста време,различно е от занималня  и за моето дете е било много добър вариант.
А на занималня никога не съм я пускала.
Дъждовно време чудесно е всеки да отстоява своето-това не означава обаче да оборваме срещупуложното на всяка цена.Хората са различни-изискванията им също.Затова сме тук .Всеки да каже своята гледна точка пък този който е пуснал темата ще си прецени. Peace
Пипи Дългото чорапче предполагам,че си наясно за много неща без да си ги виждала лично LaughingБраво на теб.Подписа ти съм го прочела но няма да го коментирам-не ми се слиза до там Wink

# 83
  • Мнения: 12 012
А когато детето е само втора смяна?
Има училища в които във втори клас се учи само ІІ смяна?Как и кога се осъществява контрол върху работата на детето?Притеснителен ми е вариантът -сутрин аз излизам на работа, оставям детето при баба, после в обедната почивка го водя на училище, след това го вземам?
В този случай как се предотвратява опасността детето да отиде на училище неподготвено?

# 84
  • Мнения: 515
Сутрешна занималня-и дано да е добра Simple Smile
Май в повечето училища второкласниците са втора смяна.

# 85
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Нещо на шега, но не съвсем - има вариант второ дете Wink. Моите са с разлика 7 години Simple Smile Имах достатъчно време за голямото и не съм се притеснявала дали няма да е неподготвен.

# 86
  • Мнения: 175
Когато децата са на целодневен режим, няма втора смяна.

# 87
  • Мнения: 515
така е-щом е втора смяна значи е на полудневно обучение.Затова е пак варианта занималня Sad

# 88
  • Мнения: 9 990
За мен най-ценното в ходенето на училище само до обяд е, че детето се учи само да разпределя времето си следобед. ....

Признавам, че не четох всичко, хващам се за това, с малко уточнение-не да се учат, а да имат възможността да имат интереси, хобила и любим спорт, който да уоражняват.
Имам две деца, едното мина вече през първите две години в училище, предстои ми второто да пусна от септември, не е като да нямам изградено мнение по въпроса, след като следя какво се случва.
Много е относително, много зависи-конретно от детето първо, после и от учителя.Моето дете е целодневно, но не целодневната форма на обучение, а училище+ занималня.Сутрин влиза първа в клас, от онези деца е, дето някой по-напред беше съжалил, защото майка и работи. SunglassesХаресва и да е първа, тя тренира отборно спорт и това да закъснееш за нея е непонятно, предпочита да е по-рано, за да се приготви без припряност.Нямаше нужда от сън още в 3 група детскоградинска, какво остава за 1 кас.Занималнята не предполагаше групово да си пишат домашните-всеки индивидуално си пише, никаква конкурентна среда не е.Просто е възможност да се научиш да се съсредоточаваш и докато някой пее примерно. Laughingучителките са добри, тези, които си напишат излизат да играят.
До тук-всичко добре.Шокът за НАС дойде, когато установих, че малките са на смени.Е това вече е кофти, определено.Това означава, че втора смяна лишава детето от свободни занимания, хоби и допълнителни неща, извънкласни.Когато свършваш училище в 18.00, рядко може да отидеш на език, или на спорт, особено, ако не е в самото училище.А сутрините -трябва пак да стане рано детето така или иначе, ако тренира нещо-да излиза на тренировка, после или преди това да напише домашните, после да тича на училище.При всички положения, при такива смени, детето се нуждае от придружител-или някой спира работа за предиод от около 4 години, или се наема човек.Наемането на човек специално за да води детето по занимания на мен не ми допада особено по ред причини, въпреки, че малката ми дъщеря една година е гледана от детегледачка и аз бях много доволна.Но са различни неща-бебето не мърдаше от квартала с жената, а в училищна възраст се говори вече за градски транспорт, прекачвания, пътуване, чакане пред залата или Алианса и т.н.Не е като да седне бавачката с бебето в градинката.
Относно организацията при нас-писала съм-има условия-помещения, добри учители, салон, стол, библиотека, двор, единични случаи има на оплакване, за ненаписано домашно, за уморено дете за две години не съм чула, напротив, като ги прибираме от двора вечер се пазарят за още. Grinning

# 89
  • Мнения: 2 898
Когато децата са на целодневен режим, няма втора смяна.

Така е. Всяко училище е задължено да предостави целодневно обучение /тази уч. година до 2 клас/, според възможностите си, т.е., задължително е да го има, но за колко деца и под каква форма, решава самото у-ще. При целодневно обучение втора смяна няма.

тези, които си напишат излизат да играят.

 Кой гледа децата, които играят навън?

Jizzlobber, поздравявам дъщеричката ти за самостоятелността!

Общи условия

Активация на акаунт