Честито на шофьорите - фарове цяла година

  • 21 824
  • 475
  •   1
Отговори
# 120
  • Мнения: X
не разбирам до кога разни "родолюбци" ще реват, когато се прокарва нормален, европейски закон
и не разбирам до кога ще се пишат смешки
какво значи "в сев. страни е къс денят"
къс е само зимата
а лятото няма нощ
и именно лятно време запалените фарове са особено важни
защото когато ти трябва видимост на дълго разстояние именно фаровете виждаш на блеснали асфалт
чак по-късно се вижда и колата
именно фаровете виждаш и в страничното огледало с периферното зрение

ама не
ще леем "мастило" за печалбите на петролните гиганти
глупости


радвам се, че това лято едно половината от колите в БГ бяха със запалени фарове въпреки слънцето и нечии пристотии, изписани по темата
дано догодина видя и другата половина

# 121
  • Мнения: 1 334
Всякакъв спор по темата е аболютно излишен.Същото е като да спорим трябва ли да сме с колани.

# 122
  • Мнения: 1 310
Всякакъв спор по темата е аболютно излишен...
...смешен и абсурден, но...какво да се прави - акумулатора и париците за бензинец са по-ценни от живота за някои дребни душици. Tired

# 123
  • n/a
  • Мнения: 3 341
Добра идея.
За шофьорите. За пешеходците.
В града, особено през летните жеги, много хора се движат като мухи без глави.
Вероятността пешеходец да забележи с периферното си зрение кола с включени
фарове е по-голяма. Вероятността шофьор да забележи в огледалата движението
на друг автомобил с включени фарове също е по-голяма. За извънградско важи с
още по-голяма сила, като се имат предвид отблясъците и маранята, както и
смесената сянка, която се получава от растителността покрай пътя.
Карам целогодишно с включени фарове. Не съм сменяла акумулатор.

# 124
  • Мнения: 164
Винаги карам с включени фарове през деня.
Новият закон изобщо не ме притеснява,смятам,че е чудесна идея.

# 125
  • На земята, която е всъщност звезда.
  • Мнения: 2 542
Като сте бедни, ползвайте градския транспорт, та белким се разтоварят малко улиците от двайсетгодишните таралясници на "бедните", дето не слизат от тях  Peace
Ползването на градският транспорт излиза далеч по-скъпо от горивото и поддръжката на автомобил, пък бил той и не последен писък на техниката

Една карта за един месец за цялата градска мрежа (вкл. метрото) струва 60 лв, ако не е персонализирана, 50 лв ако е с име и снимка. Много моля да ми кажеш кой е този автомобил, чието гориво и поддръжка за един месец излиза по-евтино, сигурна съм, че ще е от полза на много хора в темата  Peace


Прецени сама дали е така: пътя ми до работата е 4,5 км., т.е. изминавам 9 км. дневно. Разход на газ 12/100 км. = 1,08 л = приблизително на 1,20 лв. 22 работни дни по 1,2 лв = 26,40 лв. Дори допълнителните разходи по поддръжка на колата да добавят 12-15 лв. още на месец, пак ми излиза по-евтино от градския транспорт. Да не споменаваме, че с кола пътя ми до работата е 15-30 мин., в зависимост от задръстванията, докато с градски транспорт е 40-60 мин., като сменям по две превозни средства. Допълнителни екстри - не чакам по спирки, не ме ръгат с лакти, не ми кашлят в лицето, не вися от вратите на препълнени автобуси и т.н.

Обаче, тези, които паркират в синя зона ще трябва да добавят още поне 160 лв. към сметката.

Шофираме целогодишно на фарове, не сме имали проблем с акумулатор. Виждам полза заради заплесите, които все забравят да включат фаровете когато трябва.

# 126
  • n/a
  • Мнения: 3 341
Не мисля, че ще се развихри "лов на неосветени", с което да се пълни бюджетът и джобовете на полицаите. Нито вярвам в корпоративен сговор с бизнеса на акумулатори. От едното лятно
светене едва ли ще се увеличи пазарът. Има смисъл в повишаване на видимостта на движещите се автомобили. Като си знам детето, примерно, колко е разсеяно, почти съм сигурна, че и малкото жокери от средата, които да го изтръгнат от блажения унес покрай пътя, ще са добре дошли. И за възрастните ми роднини важи същото.

# 127
  • Мнения: 0
Добре бе... едно време (по време на комунизма например) когато никой не караше с пуснати фарове, хората как виждаха колите. По вашата логика преди 1989 г. народа би трябвало да е масово изтребван от колите защото колите тогава караха и зиме и лете без фарове...

# 128
  • Мнения: 23 097
baehuei, ееее, крайно време беше да се спомене бай Тошовото време. ))) И как тогава всичко било еди как си...)
Нито скоростта тогава е била такава, нито интензивността на движение същата.
Да се сравнява онова време със сегашното е най-малкото несериозно.

# 129
  • Мнения: 6 907
И нито предпазни колани е имало, нито детски столчета...
Ама по-младите поколения сме по-тъпички и имаме нужда със закон да се грижат за нас, затова. Grinning

# 130
  • На земята, която е всъщност звезда.
  • Мнения: 2 542
Добре бе... едно време (по време на комунизма например) когато никой не караше с пуснати фарове, хората как виждаха колите. По вашата логика преди 1989 г. народа би трябвало да е масово изтребван от колите защото колите тогава караха и зиме и лете без фарове...

А в началото на миналия век дори не са имали нужда от фарове и шофьорска книжка...  Laughing

Абе човек, колко коли имаше 80-те год., колко има сега?  ooooh!

# 131
  • n/a
  • Мнения: 3 341
 baehuei, ако написаното е с умишлено вложена ирония (или провокация),
бихме могли да се усмихнем. Ако ли не - да килнем ъгълчетата на устата в
недоумение. А едно време на някои каляски са им турвали по ъглите по
някой и друг фенер. Едва ли са го правили и денем, а и конете са били по-
малко, пък и колко ли народ се е возил с каляски.

# 132
  • София
  • Мнения: 3 612
Добре бе... едно време (по време на комунизма например) когато никой не караше с пуснати фарове, хората как виждаха колите. По вашата логика преди 1989 г. народа би трябвало да е масово изтребван от колите защото колите тогава караха и зиме и лете без фарове...

те тогава колите са ги използвали като лукс, а не необходимост! колко хора са живели тогава в София и колко са сега? Забелязвам едно огромно увеличение на колите с чуждеградски регистрации...

# 133
  • Мнения: 0
baehuei, ееее, крайно време беше да се спомене бай Тошовото време. ))) И как тогава всичко било еди как си...)
Нито скоростта тогава е била такава, нито интензивността на движение същата.
Да се сравнява онова време със сегашното е най-малкото несериозно.
Ще ме извиняваш ама скоростта не се е променяла поне от 50 г. назад - в града винаги си е била 50 км. в час. Дали ще караш Москвич или БМВ в града няма никакво значение - и двете трябва да карат с 50 км. в час.
За извън града положението е същото - разрешената скорост е еднаква с тази преди 50 г.

# 134
  • Мнения: 23 097
baehuei, а колко хора сега спазват ограниченията?
Колко хора се движат извън града с разрешените 90км.ч.?
Всеки се прави на пич и тарикат, защото се качил на нова и мощна кола....и, давай да даваме...
Ще се докарат от 9кладенеца вода, как това е безсмислено, неекологично и не знам си какво още.
Но когато си на пътя, ще се съобразяваш с околните, както и със законите.
Като не ти изнасят, не се качвай в кола. Има и обществен транспорт.

Общи условия

Активация на акаунт