Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 19

  • 68 892
  • 747
  •   1
Отговори
# 315
  • София
  • Мнения: 3 249
Минахме комисията. Отпуснаха ресурсно подпомагане, но ми препоръчаха някаква градина в Младост с група за такива деца? Сега ще търся инфо из нета. Споменах им, че въпреки ежедневната работа със специалист обкръжението със себеподобни го дърпа надолу, а не нагоре. Поне поведенчески - визирам опита от месеца работа в терапевтична група. И виждам плюсовете от 2 седмици в масова детска градина...Другата седмица ще взема протокола, за да видя кое как ще е...
Аз бях очудена, когато от АДЕА са казали на една майка, че някакъв фонд поемал част от таксата за биофийдбек, но понеже изчаквам да стане на поне 4 не съм се интересувала подробно newsm78

# 316
  • Мнения: 7 433
  Констанца,имаш право....
  Нещата са доста невидими и за мен....
  Преди не беше чак така,като че ли.....

  хареса ми цитатът на Рузвелт!  thumbsup Благодаря!
 

# 317
  • Мнения: 2 165
Момичета днес ми е едно криво...
Другите майки обсъждаха, че ще има в ДГ уроци по английски и танци, а надеждите ми за плуване се оказаха напразни. Cry

# 318
  • София
  • Мнения: 3 249
А защо пък да не я запишеш на танци?

# 319
  • Мнения: 7 433
А защо пък да не я запишеш на танци?
    thumbsup
    Моят син ходи от втората година.Много е доволен.Имат и концерти в края на учебната година.Обожава ги! Такъв празник са!

   

# 320
  • Мнения: 2 165
От ДЦДУ искат да я вземат всеки ден от 10:30 часа и май няма да има време за танци.Ще попитам от колко часа започват. newsm78

# 321
  • София
  • Мнения: 3 249
А защо пък да не я запишеш на танци?
    thumbsup
    Моят син ходи от втората година.Много е доволен.Имат и концерти в края на учебната година.Обожава ги! Такъв празник са!

   
И Големият ходи, дай Боже от втора група и Гого да го запиша.

# 322
  • Мнения: 1 738
Доника,
на твое място бих настоявала детето да си остане там, където е, още повече ако и другото ти дете е там. Не знам, дали "Младост" е далеч от дома ти, но имам опит с логопедична ДГ, където ходеше нашето момче. Мъка - сутрин и вечер пътуване с градския транспорт поне по един и половина часа. А резултат - почти никакъв. Още повече, че виждаш благоприятен резултат. Законът е на твоя страна - и действащата наредба и още повече готвещият се нов закон. Simple Smile

# 323
  • София
  • Мнения: 3 249
О да, не смятам да се отказвам. Големия е в същата градина. Младост ми е меко казано далеч, а аз не мисля да прекратявам другите терапии. Пък и учителките посвикнаха вече с него Simple Smile

# 324
  • Мнения: 59
Констанца благодаря ти за бързия отговор-ще си набавя тези уреди и ще видим как ще му се отрази:))Много са ни полезни твоите статии-винаги ги чета!Той не го прави обаче само в училище а навсякъде -като се сети и почва-на компютъра също се втренчва много отблизо и спира на все едни и същи движения!Дай боже да отшуми това нещо защото заради него не иска да се занимава с други неща и да забелязва други неща-като че ли само това е в мислите му!!!Ние още не сме правили ЕЕГ и сега ще направим за да видим дали ще даде някакви отклонения-търсим д-р Божинова от Свети Наум но не можем да я открием вече 2ра седмица!!!Когато беше на 1.6месеца си удари главата много лошо на един ръб-стана му цицина голяма колкото яйце на челото от дясно-в болницата тогава не открихме никой да го прегледа защото беше неделя и на другия ден доста спадна и отшумя-но все си мисля че може от тогава да има и някакви последствия-затова ще направим изследване!Още не може да смуче от сламка -този рефлекс липсва!Дори сега има вдлъбната резка на челото останала от удара!

# 325
  • Пловдив
  • Мнения: 1 406
      N_alex пробвайте танците, стига детето да има желание.В детската градина бях записала Васко на карате, но той все си ходеше в групата по танци и подскачаше около децата.Английският в детската градина го учат съвсем малко, някои основни думички и главно пеят песнички.Аз като една амбициозна майка Mr. Green водих дъщеря ми между първи и трети клас в училища "Европа" и накрая баща й каза, че за три години е научила колкото той за три седмици в английската гимназия. Сега вече е в 8 клас и всичко си дойде на мястото, сигурна съм че и при вас постепенно нещата ще потръгнат, ти полагаш толкова усилия, а аз знам че всеки труд се възнаграждава.
      Доника, не мога да си обясня каква е ползата от създаването на подобни групи.Там децата не напредват, имитират се взаимно, ако изобщо се забелязват и по мои наблюдения нещата се влошават.Да не говорим, каква ще е тази учителка-чудо,която може да работи адекватно с няколко деца от спектъра.

# 326
  • Мнения: 1 738
Мила,
то за тези странни за околните неща, които правят децата от спектъра затова се казва, че са обсебващи и самостимулиращи, защото ги правят винаги, когато почувстват нужда от самоуспокоение, а понякога и ей така, за кеф!

Синът ми ми е казвал, че е виждал и други деца от спектъра, които държат ръцете пред очите си и гледат край тях някъде в далечината. Накара ме да го направя и да кажа, колко пръста виждам (показал им го е проф. М.Пауърс). Направи го и ще видиш. В един момент стават повече от 4, респ.5. Тогава се гледа с двете очи поотделно, което е интересно за децата - как стават двойно повече и после при връщане на стереовиждането (гледане в пръстите)  - отново по-малко.  
Като малко нашето момче опитваше и друг номер - да си сложи нещо на челото и да си криви очите, за да го види.

А за компютъра го правим и досега - щрак-щрак - една и съща сцена, най-добре със силни звуци се повтаря да безкрайност. Човек може да откачи, ако не излезе от стаята.

Но както ще видиш в един от линковете за съветите, как да се справяме с обсебващите самостимулации, това не става със забрана. Трябва да бъдем търпеливи, защото децата ни ги правят предимно, когато имат нужда от тях. По-късно, ще ги правят и за кеф и така все по-рядко, докато изчезнат.

За спектроскопа - съветът е да се използват интересни за детето диапозитиви. Той може с времето, когато детето го  хареса и започне само да го търси, да се използват и с учебна цел.

Ще ти пусна на лични координати на доц.Божилова. Вероятно си прочела, че и ние направихме ЕЕГ едва това лято. Тръгнахме от доцентката, но съвсем нормално, тя ни предостави на свои колеги. Но сме доволни от отношението и пълнотата на изследванията. Сигурно се страхуваш, дали втренчването на е признак на епи (т.нар. "пти мал"). Струва ми се твърде често и продължително взирането, за да е така. Но все пак, трябва да направите ЕЕГ, за да сте спокойни и да знаете колко да товарите детето. Simple Smile

Майки,
За нашите деца повече,, отколкото за всички останали върви съветът "Бързай бавно!" Нищо няма да постигнвем, ако те не не го поискат и не вярват, че го правят по свое желание. Така е и с езиците - в случая с модерния днес английски език. И аз като мъжа на The Game започнах да уча езика едва в подготвителния клас на англ.гимназия (в прогимназията бях учила френски). Никога не съм насилвала синовете си да учат интензивно езика, нито да кандидатстват в езикови гимназии, но и двамата научиха добре англ.език, "когато им дойде времето".

Времето за нашето момче, което е в трети клас изглежда идва сега. Две години в часовете по англ.език си рисуваше неговите неща (сцени от компютърни игри). Но от няколко месеца започна да се учи от другата си половина - компютърната (за мен децата от спектъра са хибриди между човек и компютър). Започна се с активна употреба на думи като "enter", "delete", "closed", "locked" и т.н. Опитвам се да добавям всеки ден по някоя думичка под формата на игра и мисля, че успявам.
Та съветът ми е да не бързате да се отчайвате. Всичко ще се случи, когато детето ви го пожелае.
Пожелавам на всички ви успехи в областите, които считате за важни и повече оптимизъм! Hug

Последна редакция: пт, 21 сеп 2012, 08:47 от констанца

# 327
  • Мнения: 36
как може да има такива хора които да използват мъката на хората това питам  #Crazy.една жена се свърза на ли4ни с мен за тази музикална терапия за която питах и аз естествено не живея в България но пора4ах на брат ми да разпита и кое се оказва нито са легални нито ве4е отговарят на имеили или телефона си затова още не сам се прибрала да живея в България .още ли вси4ки мислят 4е като си извън България и си финансово много добре и може да те лъжат еи така. newsm78
кога питам ще се оправим коя  година при кое правителство newsm78

# 328
  • Мнения: 2 165
Момичета, много сте мили!  bouquet
Оказа се, че танците са следобед и мога да я запиша. newsm44

# 329
  • Мнения: 7 433
   Има ли някакъв закон,който защитава правото на образование на децата СОП?

   Много ме ядосва ситуацията ни в детската.
   На госпожите просто не им се занимава с детето и настояват да си го взимаме преди обяд (разбирам,ако не го водим изобщо,ще е най-добре),като се оправдават с това,че за "такива деца" не е препоръчителен дълъг престой в градината.
    След обедния сън децата си имат занимания,които са задължителни (нали са предучилищна).

    А той им бил пречил,не искал да стои на столчето,да учи......(и това е дете,което е възможно един от най-леките случаи в сравнение с многото от аутистичния спектър:вербален,интелектуален,верно,че хиперсензитивен,но все пак.....)

   Интересно ми е какво е становището на държавата в такива случаи?
   Какво може да се направи най-официално при такъв проблем?
   Той има много голям потенциал!Не искам да го държа вкъщи,това е престъпно направо!
   Но и в градината,щом така не го приемат,не смея да го натрапвам.....
   Какво да правя?
   Някакви съвети , идеи?
  

Последна редакция: пт, 21 сеп 2012, 13:34 от Селма

Общи условия

Активация на акаунт