Какво мислите за новата математическа програма за първокласници?

  • 10 138
  • 175
  •   1
Отговори
# 30
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
А защо ще дублирате математиката?
Детето ще си я учи в училище.
Лошото на новите е ужасния дизайн - нечетливи, грозни, уморяващи, малко бяло и т.н, но с дублиране няма да разтоварите детето от лошия учебник, за съжаление.

ПП във втори клас учат единствено таблицата за умножение както ние навремето. И събират до 100. Но то си е същото като до 20.

# 31
  • София
  • Мнения: 3 824
Бих задала въпроса защо изобщо ще пращате децата на училище, вместо да изкопирате старите си учебници и да преподавате по тях Wink

Предполагам, че нямате деца ученици и затова така си пишете.  Не ги натоварвайте излишно с материал, който не знаете как да предадете, така че да е приятно и полезно за децата.
Някой по-назад писа, че има достатъчно задачи, които могат да се решат с много малко знания и доза мислене. Лошото на нашата система за обучиение по математика е, че успешно обучава децата да смятат и решават задачи по готов алгоритъм, вместо да ги научи да мислят. Всъщност това не е само проблем на математиката, по всички предмети е така. Дали ще смятат до 100 в първи клас  и дали ще учат питагоровата теорема в пети няма никакво значение.

# 32
  • София
  • Мнения: 5 177
Бих задала въпроса защо изобщо ще пращате децата на училище, вместо да изкопирате старите си учебници и да преподавате по тях Wink

Предполагам, че нямате деца ученици и затова така си пишете.  Не ги натоварвайте излишно с материал, който не знаете как да предадете, така че да е приятно и полезно за децата.
Някой по-назад писа, че има достатъчно задачи, които могат да се решат с много малко знания и доза мислене. Лошото на нашата система за обучиение по математика е, че успешно обучава децата да смятат и решават задачи по готов алгоритъм, вместо да ги научи да мислят. Всъщност това не е само проблем на математиката, по всички предмети е така. Дали ще смятат до 100 в първи клас  и дали ще учат питагоровата теорема в пети няма никакво значение.
  Peace

# 33
  • Sofia
  • Мнения: 21 729
А защо ще дублирате математиката?
....
Лошото на новите е ужасния дизайн - нечетливи, грозни, уморяващи, малко бяло и т.н, но с дублиране няма да разтоварите детето от лошия учебник, за съжаление.
...
Ами тук, в темата говорим за преддстояща промяна, която е един вид връщане към старата програма, поне що се отнася за Математиката. Та, ако това стане и както го предвиждат точно за набора на моята малка дъщеря може би няма да опирам  до старата математика.

Пък, ако останат учебниците, който описваш ти самата, въпросната ми Математика ще ми е вид сборник, в помощ да обясня неразбираемото.

...вместо да изкопирате старите си учебници  Wink

Предполагам, че нямате деца ученици и затова така си пишете.  Не ги натоварвайте излишно с материал, който не знаете как да предадете, така че да е приятно и полезно за децата.

... Лошото на нашата система за обучиение по математика е, че успешно обучава децата да смятат и решават задачи по готов алгоритъм, вместо да ги научи да мислят. Всъщност това не е само проблем на математиката, по всички предмети е така. ..
Елл, сама отговаряш на закачката за копирането на старите учебници  с последната част от цитата ми.  Wink

Иначе виждам, че имаш подпис, та предполагам четеш и на останалите потребители и, ако трябва да поясня моя - имам три деца  - на 18г. (по по-старите учебници, от понеделник - студент ), на 16г. (първия набор с новите учебници - опитните зайци) и на 5г. (гласени пак за опитни зайци, само ми остава надеждата да е за по-добро)  А и не знаеш колко и как мога да предам на детето си един материал.  Точно пък аз избщо не съм за идеята да я товаря малката ми щерка (особенно с наши амбиции) и да намрази ученето. Водя се изцяло от нейните интереси и темпо.
Simple Smile 

# 34
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
ОК съм с това, което се говори за нова програма по математика за първи клас.
Децата по мое наблюдение боравят с числа и цифрите им много добре и ще усвоят без затруднения новите правила, които ще са им много важни.

Леко се притеснявам до какво води това изтегляне, например в четвърти клас ще трябва да учат дроби. Пак по мои наблюдения - сега на петокласниците им е трудно да го смелят, а какво остава за четвъртокласниците. Резултатите са - съществени пропуски и се налага в осми клас да обяснявам отново какво е 3/5 и 7/8 и кое от двете е по-голямо или кое е преди единицата кое не е.
Иначе за Питагор в шести клас ми се струва също добре, ама ще трябва да го учат наизуст, че няма да го доказват.

# 35
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Морена, учебниците са грозни и уморяващи погледа, графично са претоварени, не са достатчъно изчистени от излишности. Но не оставят неразбираем материал. Само неуясни условия докато започнат да включват текст. Не са интуитивни, а странни. Но няма да оставят невъзприет нов материал. Пиша ти го като човек запознал се скоро с въпросните тетрадки и учебници. Като цяло математиката върви до 4ти клас много полечка и ритмично.

Има прекрасни сборници за първолаци.  Старата математика никак няма да им издържи конкуренцията.

# 36
  • София
  • Мнения: 62 595
Ако не смъкнат и останалия материал в долния клас, съм ОК. За съжаление досега подобни промени са водели до утежняване на програмата с всеки клас и от цялото препускане по материала няма време да им отлежи в главите. За най0лесно давам пример с моето дете - на курсовете в седми клас не  научи кой знае какви нови неща, а времето беше посветено на допълнително упражняване и затвърждаване на материала и надграждане за втория модул. И ужким тази година задачите по математика бяха по0лесни от миналогодишните, и пак се оказа, че има още повече двойки в сравнение с миналата година. Правете сметка за какво става въпрос, и си представете какво ще се случи, ако решат да "оптимизират"! Добре, че вече децата ми са в края на основен и началото на гимназиален курс, че ще си спестя поредното нововъведение за малките набори!

# 37
  • София
  • Мнения: 3 824
Морена, не гледам подписи и се извинявам за това. Иначе говорех общо, вярвам ти, че можеш да можеш да предадеш супер материала, но мисля, че ще си изключение. Майките на малки деца, които още не са били свидетели на детското развитие и възприемане на нещата, мислят, че след като знаят да пишат и смятат, могат да заместят учителя поне до четвърти клас. Обаче още в 3-ти почват да се оплакват, че по математика дават на децата толкова трудни задачи, че самите те не могат да ги решат. Защо се получава така - защото те самите са били принудени да научат едни алгоритми за решаване на задачи, които след това бързо са забравили, защото нито са ги разбирали изоснови, нито са ги използвали после в живота си.

Лиляна, верно ли мислиш, че не могат да смелят дробите? Моят бивш четвъртокласник и неговите съученици решаваха наум задачи с дробни части без да се затруднят. А те определено са най-обикновени деца. Може би пробелама е в начина по който се поднася материала за дробите.

# 38
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
...
Лиляна, верно ли мислиш, че не могат да смелят дробите? Моят бивш четвъртокласник и неговите съученици решаваха наум задачи с дробни части без да се затруднят. А те определено са най-обикновени деца. Може би пробелама е в начина по който се поднася материала за дробите.
Благодаря, че прехвърли топката в моето поле.
Не само мисля, а и наблюдавам. Трудно им е, не да смятат дроби, а да разберат смисъла на дробта - част от цяло. А като не го разберат, по-бързо го забравят и в осми клас обяснявам отново. Говоря за средностатистически деца, които не ходят на уроци за ПМГ и подобни гимназии.

# 39
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Торта! Ако не стане с една, с третата ще са факири Simple Smile
Извинявам се за отклонението. И аз обаче наблюдавам бързо схрускване на идеята и смятане наум.

# 40
  • София
  • Мнения: 3 824
Трудно им е, не да смятат дроби, а да разберат смисъла на дробта - част от цяло. А като не го разберат, по-бързо го забравят и в осми клас обяснявам отново. Говоря за средностатистически деца, които не ходят на уроци за ПМГ и подобни гимназии.
Това е същото, което и аз си мисля за сгъчкването на материала в по кратко време. Така ще стане още по-трудно за децата. Още повече информация за зубрене и никакво време, за осмислянето й. А полезността на цялото занятие не ми е ясно каква е. Нали ужким се стремим да покрием някакъв минимум на изпитите тип PISA. Там се иска творческо мислене, а на това изобщо няма да има време да се наблегне.

# 41
  • sofia
  • Мнения: 8 955
Само ще ви кажа, че в учебния план на спец. Икономика и Стопанско управление в СУ от тази година сложиха подготвителен модул от 30 часа математика (провежда се преди началото на уч. година), за да могат да наваксат новоприетите студенти с материала.
Уточнявам, че от 10 години в първи курс се преподава "една и съща математика" с един и същ хорариум и с всяка година нивото на новоприетите пада (държали са конкурсен изпит по математика). По мнението на преподавателите, децата не са станали "по-тъпи", просто толкова ги учат.

# 42
  • у дома
  • Мнения: 7 171
...
Лиляна, верно ли мислиш, че не могат да смелят дробите? Моят бивш четвъртокласник и неговите съученици решаваха наум задачи с дробни части без да се затруднят. А те определено са най-обикновени деца. Може би пробелама е в начина по който се поднася материала за дробите.
Благодаря, че прехвърли топката в моето поле.
Не само мисля, а и наблюдавам. Трудно им е, не да смятат дроби, а да разберат смисъла на дробта - част от цяло. А като не го разберат, по-бързо го забравят и в осми клас обяснявам отново. Говоря за средностатистически деца, които не ходят на уроци за ПМГ и подобни гимназии.
За обикновените дроби не знам,но масово децата в  6 и 7 клас не умеят да делят десетични дроби  Peace

Последна редакция: пт, 28 сеп 2012, 23:44 от svetlaem

# 43
  • Мнения: 1 007
Добре, че вече децата ми са в края на основен и началото на гимназиален курс, че ще си спестя поредното нововъведение за малките набори!

Все това си повтарям и аз  Laughing Не че и нашите деца не се насладиха на някои екстри, като например предмета "европейски уроци" във втори клас  ooooh!

Относно математиката, и за мен беше необяснимо защо в първи клас се учи само смятане до 20. Но това наистина са подробности. Повече се чудя на текстовите задачи, напр. още се пълнят басейни, орат се ниви, произвеждат се детайли - какво общо има това с ежедневието на ученика, съответно как очакваме решенията да не се шаблонизират.

# 44
  • Мнения: 2 885
Аз, честно казано, се обърках. По старата с-ма се е изучавал материал с числата до 100, а сега до 20???
Странно ми се вижда. Обяснението на Лоана още по налудничиво звучи...Точно защото сега са "облъчени", децата смилат по-лесно дори информация, която не е за техните години по родителските критерии. Mr. Green
Преди седмица се тръшкахме с една арменка, че тук децата 1 клас учат САМО до 100 и математиката им е назад. А тя каква била работата?! Все си мислех, даже и досега твърдях, че и в БГ до толкова се учи.
Иначе тук схемата е събиране и изваждане - преди Коледа до 20, след Коледа до 100.
Имам една упражнителна тетрадка, key stage 1, 5-7 y, English+Maths+Science. Освен, че се упражняват числата до 100, на последните страници има и свързване на ел. вериги.Whistling

Общи условия

Активация на акаунт