ВТОРИ клас - първи срок - 2

  • 57 886
  • 734
  •   1
Отговори
# 615
  • София
  • Мнения: 9 517
Мориган, страхотно обяснение, дори и аз го разбрах  Simple Smile

Трансформиращ преразказ правиха още преди нова година  Peace

# 616
  • София
  • Мнения: 10 219
Яна, прегледах сега пак и тетрадката на детето- никъде не са писали или обяснявали за епитети.

# 617
  • Мнения: 1 884
Добро утро момичета!
 Нашите са още на съществително. Епитети- Косьо каза, че е чувал, но не знае какво е. А за трансформиращия преразказ ме гледаше с ей такива очи: Shocked
Уж преглеждам учебниците , ама май ще трябва по обстойно да го направя. Whistling

# 618
  • София
  • Мнения: 9 517
Добро утро момичета!
 Нашите са още на съществително. Епитети- Косьо каза, че е чувал, но не знае какво е. А за трансформиращия преразказ ме гледаше с ей такива очи: Shocked
Уж преглеждам учебниците , ама май ще трябва по обстойно да го направя. Whistling
трансформиращ преразказ правиха по ЗИП - беше с една лисица, дето се правеше на умряла  Simple Smile

# 619
  • Варна
  • Мнения: 2 483
Боже, това с епитетите ме притесни, че е минало покрай детето, а пък то не ме е питало. Питах го дали са го учили още, според него - не са. Почвам да се притеснявам, че и малко назад карат - по БЕЛ са още на същ. собствени, следващата седмица трябва да вземат умалителни и чак тогава ще минават на прилагателни. По МАТ още не са почнали с умножението. Но пък трансформиращи преразкази, както бях писала и преди тук, правят сигурно още от средата на ноември. Но не ги наричат трансформиращи, а им се обяснява, че трябва да разкажат историята от името на някой второстепенен герой. За моя изненада и задоволство - преразказите си вървят безпроблемно. И писмено, и устно - защото освен писмените по развитие на речта, госпожата иска всички текстове от читанката да се разказват и познайте - от ноември, всички се разказват от името на някой второстепенен герой, който тя каже предварително. Смятам, че това е добра школовка за децата и го намирам, че наистина работи. Даже последните два преразказа по развитие на речта са на непознат текст, т.е. няма го в учебника в раздела с преразказите - доколкото разбрах, последния път са писали за едно момче, което много искало да стане пчела или нещо такова. Но децата не се притесняват и си пишат. В началото на декември писаха и съчинение по преживяване. На Ники му се стори много забавно и след като в училище бе писал за летния си лагер, вкъщи реши, че е време да си започне автобиографията (по подобие на татко Мумин), но добре че покрай коледните празници му мина вдъхновението.

А след като ние вървим очевидно по-бавно от вас с материала, дали ще можем да наваксаме до края на годината?

# 620
  • София
  • Мнения: 10 219
Manzhelka, защо да не наваксате, явно класната ви има нещо предвид!
Хич не мога да сравнявам и да се тревожа дали в класа ни вървят назад, напред или добре. Направо съм в потрес как децата от втори клас в този случай учат коренно различни неща. Що за образователна система е тази, при която учителите следват коренно различни учебни планове. Дори учителите в едно и също училище....не зная, странно ми е много.
Двете ми племеннички също са втори клас, в провинцията, в различни училища. Често дъщеря ми по скайпа говори с тях, показват си уроците, слушам как говорят кой какво учил- ами да ви кажа три второкласнички- трите различни неща учат. Crazy
Ето, Яна е писала, че в тетрадката на детето и е обяснено ще е епитет, децата ни са в едно училище- при нас въобще не е и споменавано...за радост. Съвсем ще се объркат децата.
Доверявам се безусловно на класната , вкъщи помагам с каквото мога, интересувам се...За радост имам изключително съвестно дете, на което не се налага да вися над главата...пък ще видим докъде ще я докараме.

Последна редакция: нд, 13 яну 2013, 09:32 от Валенцето

# 621
  • София
  • Мнения: 9 517
Manzhelka, лично моето мнение е, че вие не изоставате, а ние избързваме и наистина не мога да разбера, за къде е това бързане - нещата се взимат, не се отработват после и се разчита на родителите в къщи да държат нивото... миналата година пак така бързахме и целия май месец си говориха за живота... на мен не ми харесва, но така се бърза във всички втори класове в училището...

# 622
  • София
  • Мнения: 1 310
Morrighan, благодаря!   bouquet
Точно от такова обяснение имах нужда: точно, ясно и с примери. Ще си го копирам, да не го търся после пак. Hug

Да кажа пак, че при нас епитетите са по Четене. По български език са на род и число на съществително име. Сега давах упражнения по темата.

Това, което ми направи впечатление е, че по всеки предмет трябва да се обърне внимание и у дома, за да може да върви гладко. И моята дъщеря е съвестно дете, разбира всичко с лекота (засега), но трябва да се повтори у дома, не стига само в училище. Аз бях позагърбила БЕЛ и сега виждам, че не мога да си го позволя. Тъкмо за малката ще съм опреснила всички необходими знания и само ще ги затвърждавам. ooooh!

# 623
  • София
  • Мнения: 10 219
Така мисля и аз- ако поизоставя нещата и не поглеждам , колкото и да е съвестно детето ще има затруднения в един момент.

# 624
  • София
  • Мнения: 9 517
за съжаление е точно така - не се ли учи и в къщи, няма начин нещата да се подредят, изключвам случаите естествено на гениални деца, каквото моето не е.

И за да разсея обстановката - дала съм му да прави преразказ днес - текстът е кратък - две козлета се срещнали на тясна планинска пътека - от едната страна на пътеката била скала, а от другата - урва, не можели да ходят назад и нямало как да се разминат, затова едното козле легнало, другото го прескочило и така продължили по пътя си.

Преразказът е - две козлета се разхождали по една пътека. Изведнъж пред тях видяли скала, а зад тях - пропаст, за да се покатерят едното легнало, другото се изкачило по него и така преминали  ooooh!

никаква връзка с първоначалния текст  Joy

Последна редакция: нд, 13 яну 2013, 12:43 от Дзвер

# 625
  • Мнения: 1 884
Manzhelka не изоставате и ние сме като вас.Още сме на съществителни. По математика сме на умножение и деление с 3.
Разгледах учебника освен съществителни, прилагателни и глагол друго не се учи.Преразказите и съчиненията не ги броя те се учат паралелно. Остават им още 4 месеца и половина/ календарни/ училище. Ще си вземат целия материал и преговор ще направят. Има още много време.

Дзвер това и аз съм го скарала да преразказва. Карам го да  чете няколко пъти текста, после устно да ми го преразказва и чак тогава писмено. Аз помагам. Днес направи за първи път сам преразказ, сега отивам да прегледам написаното.

 Прегледах преразказа. Като цяло е разбрал за какво се разказва ,но му е трудно да обръща пряката в не пряка реч. Объркал  е и времената.  Три пъти дойде да ми каже ,че му е трудно. Горките деца.
Като се прибере от разходка ще седнем двамата да го оправим.

Последна редакция: нд, 13 яну 2013, 12:47 от vela

# 626
  • София
  • Мнения: 9 517
и аз помагам - първо пишем план на преразказа, после преразказва устно, накрая писмено, ако е за домашно официално - парво пише на чернова, после поправяме и накрая преписва на чисто в тетрадката, обаче този преразказ направо ме уби - наложи се да изиграя драмата на козлетата  Joy

иначе времената не ги бърка - още от началото се научи, че е на ла, ло, ли и не бърка, вече успява да обърне пряка в непряка реч, но разбирането на смисъла му бяга...

# 627
  • Мнения: 7 837
Що за образователна система е тази, при която учителите следват коренно различни учебни планове. Дори учителите в едно и също училище....не зная, странно ми е много.


При нас също е така, клас с клас и училище с училище не си приличат, да не говорим щат и щат. Макар че, тук е и малко по-различно и всяка година се формират нови класове и децата се групират частично по някакви, макар и негласно споделени принципи.

Различните планове за мен са добро решение, защото учителите имат различни виждания, знаят си децата и беше време да им се даде малко повече свобода в избора на материали и подход към учебния материал. В крайна сметка, нали всички ползват, одобрени от министерството материали.

Нашата учителка например ми каза на последната среща, че децата в клас са готови да умноважат, затова тя е започнала с материала за умножение по-рано от планираното. В съседния клас може и да не са готови. В такива случаи, централизирането няма да помогне, ако едните трябва да се движат наравно с другите.

Последна редакция: нд, 13 яну 2013, 16:18 от Кейси

# 628
  • Мнения: 928
Бейби, по какви учебници сте по БЕЛ, та не сте започнали още с преразказите, че ми стана интересно? Всичките ни познати второкласници, макар и по различни учебници, правят преразкази от началото на учебната година.
Валенце, по Просвета сме. Сега разгледах тетрадките - един преразказ и едно съчинение. Стигнали са до род и число на същ. име. По математика учат таблицата до 3, но по мат. школа имаха такава задача за домашно m:8=17 m=?   #Crazy
Странното е, че я беше решил. Сетил се как Crazy

Дзвер, ама пак има смисъл новата история Simple Smile

# 629
  • Мнения: 2 755
Това, което ми направи впечатление е, че по всеки предмет трябва да се обърне внимание и у дома, за да може да върви гладко..
Безспорно. Още миналата година на първата родителска среща, г-жата ни каза, че ще направи каквото трябва, но ако ние, родителите, не се занимаваме с децата си в къщи за да затвърдят наученото в у-ще, няма да се получат отлични резултати. Още в края на първи клас си личеше, кои разчитаха само на работата в клас и занималнята. Confused
Morrighan, благодаря!  Hug Copy, paste, print ... и да чете детето, когато стигнат до епитетите.  Laughing
По БЕЛ, последното, което са учили, са въпросителни изречения. Като гледам учебника, май втория срок ще се скъсат от писане на преразкази и съчинения. Предвид "обичта", която изпитва сина ми към тази учебна част, ще бъде голям зор.  Mr. Green

Общи условия

Активация на акаунт