ВТОРИ клас - първи срок - 2

  • 57 859
  • 734
  •   1
Отговори
# 630
  • София
  • Мнения: 9 517
Нашата учителка например ми каза на последната среща, че децата в клас са готови да умноважат, затова тя е започнала с материала за умножение по-рано от планираното. В съседния клас може и да не са готови. В такива случаи, централизирането няма да помогне, ако едните трябва да се движат наравно с другите.
Това може да е вярно за вашия клас, но определено не е вярно за нашия - при нас материала се преподава еднакво за всички втори класове, понеже занималните обединяват по 2 класа и след постъпило оплакване от госпожите в занималните вече всички класове са на един урок  ooooh!

Бейбиза, Х и нашите учат от време на време по ЗИП, кога схваща, кога не...

# 631
  • у дома
  • Мнения: 7 959
Намерих това из файловете ми
КАКВО ТРЯБВА ДА ЗНАЕМ ПО БЪЛГАРСКИ ЕЗИК 2 клас
Скрит текст:
КАКВО ТРЯБВА ДА ЗНАЕМ ПО БЪЛГАРСКИ ЕЗИК 2 клас
ДУМАТА служи за назоваване на нещо: предмет, признак на предмета или негово действие. Разделя се на СРИЧКИ, в зависимост от гласните които съдържа /ма-ма,у-чи-ли-ще, дом/ ПРЕНАСЯНЕТО на част от думата става, като се раздели на срички и се спазва правилото, че едносрични думи не се пренасят и не може да се оставя или пренася една буква от дума /слон, ри-ба, ба-рабан, бара-бан, оби-ча/. Ако в думата имаме съмнение за някой гласен звук, проверката се прави с друга дума, в която същият този гласен е под ударение – ръка – ръчен, пътека – път, картина – карта. Ако в думата имаме съмнение за някой съгласен звук, проверката се прави с друга дума, в която този съгласен е озвучен от гласен след него – кораб – кораби, ориз – оризова, твърд – твърди.
ГЛАВНИ букви пишем В НАЧАЛОТО на изречението и на ИМЕНА на хора, реки,градове……/В града дойде цирк. Владимир, Искър, Червен бряг, България…./ Думите свързани по смисъл образуват ИЗРЕЧЕНИЕ. /Столицата на България е София./ Чрез СЪОБЩИТЕЛНОТО изречение съобщаваме нещо. В края му се пишеТОЧКА. /Аз обичам България./ Чрез ВЪПРОСИТЕЛНОТО изречение задаваме въпрос. В края му се пише ВЪПРОСИТЕЛЕН знак. /Ще ходиш ли в парка ? /УДИВИТЕЛНИЯТ знак се поставя, когато с изречението изразяваме чувство или издаваме заповед. /Ох, боли ме главата от учене! Не пресичай улицата!/ Изреченията, свързани по смисъл, образуват ТЕКСТ. Всеки текст има ЗАГЛАВИЕ.
СЪЩЕСТВИТЕЛНО ИМЕ - това е изменяема част на речта, с която назоваваме предмети, животни, хора или техните имена. То може да бъде: нарицателно, собствено и умалително /куче, Шаро, кученце/. Откриваме го с въпрос: Какво е това? Кой е този?. Определяме му род и число: м.р. – самолет, ученик /един/, ж.р. – роза, ученичка /една/, ср.р. – колело, дете /едно/, ед.ч. – град, мн.ч. – градове .
ПРИЛАГАТЕЛНО ИМЕ - това е изменяема част на речта, с която назоваваме качество или признак на предметите. То се СЪГЛАСУВА със същ. имена – приема рода и числото им и образуват СЛОВОСЪЧЕТАНИЯ – червена роза, умно дете, роден град, палави деца. Определяме му род и число. Открива се с въпросите: Какъв?, Каква?, Какво?, Какви? – голям, сладък, красив, добра, прекрасна, слаба, буйно, гладно, малко, трудолюбиви….
ГЛАГОЛ - това е изменяема част на речта, с която назоваваме действие или състояние на предметите. Открива се с въпросите: Какво прави?, Какво правят? Определяме му лице, число и време. За целта си помагаме с думите: Аз -за 1л., ед.ч., Ти – 2.л., ед.ч., Той, Тя, То – 3л., ед.ч., Ние – 1л., ед.ч., Вие – 2л., ед.ч., Те – 3л., ед.ч.
ед. ч. мн. ч.
1л.уча 1л.учим
2л.учиш 2л.учите
3л.учи 3л.учат
Когато в 1л., ед. ч. глаголът завършва на –а, -я, в 1л., мн. ч. се пише –м – играя – играем, върша – вършим. Когато в 1л., ед. ч. глаголът завършва на –м, в 1л., мн. ч. се пише – ме – спортувам – спортуваме, спирам – спираме.
В зависимост от това кога се извършва действието: в момента на говорене –СЕГАШНО ВРЕМЕ /уча, пея, играя/, преди момента на говорене – МИНАЛО ВРЕМЕ /учих, пях, играх / или ще се извърши след момента на говорене – БЪДЕЩЕ ВРЕМЕ / ще уча, ще пея, ще играя /.
-може на някой да е полезно...

# 632
  • Мнения: 3 927
Ей, заради този епитет прелистих целият учебник до края. Няма и намек за епитети, детето каза, че не е чувало такава думичка  Laughing. Ние сме на същ. умалителни и имахме ужасна домашна тази седмица. Умножението са започнали при нас само като принцип. Видях задачки от сорта: 4.5=5.4. Не са започнали самата таблица.

# 633
  • Мнения: 47 352
Някой знае ли дали срочната оценка е една (по БЕЛ) или ще са 3 различни - БЕЛ, Развитие на речта и Четене.
Все забравям да питам учителката  Blush

# 634
  • Варна
  • Мнения: 4 295
Някой знае ли дали срочната оценка е една (по БЕЛ) или ще са 3 различни - БЕЛ, Развитие на речта и Четене.
Все забравям да питам учителката  Blush

Няма да имат срочни оценки тази година,а само годишни!
И доколкото помня си е една оценката,по БЕЛ. Rolling Eyes

# 635
  • Мнения: 1 884
Някой знае ли дали срочната оценка е една (по БЕЛ) или ще са 3 различни - БЕЛ, Развитие на речта и Четене.
Все забравям да питам учителката  Blush


Нямат срочни, само годишни. Нещо такова ми се върти в главата. И оценката ще е една.
Писали сме заедно.

# 636
  • София
  • Мнения: 9 517
Ей, заради този епитет прелистих целият учебник до края. Няма и намек за епитети, детето каза, че не е чувало такава думичка  Laughing. Ние сме на същ. умалителни и имахме ужасна домашна тази седмица. Умножението са започнали при нас само като принцип. Видях задачки от сорта: 4.5=5.4. Не са започнали самата таблица.
В читанката на Просвета - под "Зимен сън" на Разцветников - стр. 61 Peace

относно БЕЛ - оценката трябва да е една, понеже и текущите оценки са заедно - сега гледам в електронния дневник на сина. Между другото за какво са тези електронни дневници, като в тях не са нанасяни оценки от средата на ноември?

Последна редакция: пн, 14 яну 2013, 14:48 от Дзвер

# 637
  • Пловдив
  • Мнения: 1 351
Ей, ще ги търся и аз тази вечер епитетите. Заинтригувахте ме.

Нямат срочна оценка, направо годишна по БЕЛ, обединена.  Peace

# 638
  • Мнения: 3 379
Направо се засрамих след коментарите, че без помощ вкъщи от родител децата няма как да се справят и дори се зачудих дали при нас не са много занижени критериите от класната... Истината е, че аз никак не се занимавам редовно и целенасочено с детето по предметите. Разчитам само и единствено на него, че е запомнил и научил нещата, които се преподават, в клас. Говорим си и разясняваме само ако ме пита, да не говорим, че дори и нямам идея докъде са в разните учебници. Като цяло, използвам любопитството му, за да му обяснявам неща, които са свързани с училище и учат - дали в момента или в последствие (напр. за животните, география, история и т.н.). Единственото, което правим в къщи, е да работим (не ежедневно) допълнително по извънкласни теми - както е със задачите от състезанията, или му правя някоя и друга диктовка през текст, който е чел в някоя книга, занимаваме се с творчески дейности (които мисля, че са прекалено малко в училище - примерно в събота той сам си прави от някакво предаване по Дисни "Арт Атака" рециклирана ракета и писта за изстрелване с техниката папие маше). Държа да чете, което не прави особено редовно, аз още му чета и на него, и на брат му вечер, той пък чете на брат си през деня Simple Smile Гледам да отделяме време за неща като посещения на библиотеката, или разни събития, ходене на театър, понякога на кино... Спортове, колкото мога да го водя и така. Пък детето е с най-много шестици в класа.

Миналата неделя, примерно, ни беше на гости негово приятелче. Бях сама с трите деца и докато приспивах малкия, им раздадох по 20 стр. за четене, после им правих 2 диктовка от откъси от прочетеното, после им ги размених да си ги проверят един на друг - голямо забавление беше. Използвах момента да им обясня как да пишат неоценъчно отдолу коментар, напр. "Не разчитам какво си написал" (вместо "Пиши по-четливо"). Използвах и да им обясня, че обратната връзка от друг не е оценка или с цел да те сложи в някаква рамка, а за да се подобриш като чуеш и чуждата гледна точка. После им извадих задачи и ги вдигах на дъската (имаме на статив бяла и черна дъска) да ги решават, беше голям купон. Но като сме сами не са му толкова интересни тези занимания, с другарче е по-забавно явно Simple Smile

# 639
  • Варна
  • Мнения: 4 295
И аз с малкия не се занимавам допълнително у нас,само по математика му давам състезания.Не знам дали е  с най-много 6ци в класа   CrazyMr. Green,ама само това му е в бележника.Не че това ме успокоява,но в занималнята го товарят достатъчно с допълнителни задачки,че да го правя и у нас.
И аз вчера го питах дали е чувал думата "епитет" Твърдо отрече. Laughing

# 640
  • Мнения: 3 379
Деска, моят не ходи на занималня, затова взех да се притеснявам  Embarassed

# 641
  • София
  • Мнения: 7 469
И аз не са занимавам, а друго освен 6 не е носила девойката. Обаче явно е до дете, усещам как малкото ще ми скъса нервите още догодина.  Mr. Green Там ми се струва, че искам или не, ще се наложи да настоявам вкъщи.
Довечера ще питам за епитет, но се съмнявам да е взето това. Дори съм сигурна, че писмен преразказ не са правили. Устни правят от началото на годината.
Интересно ми е на "Аз и числата" какво ще направи, записала заедно с още едно дете от класа.

# 642
  • Мнения: 47 352
Благодаря ви много за отговора  Simple Smile

Не знам какво разбирате под това да се занимавате с децата Simple Smile но аз ѝ проверявам домашното, правя диктовки, когато предстои контролно, и отбелязвам кои задачи от сборника да реши. Но това не е всеки ден.
А и наизуст учим заедно, писах си неволите напред  Mr. Green

# 643
  • София
  • Мнения: 1 861
Направо се засрамих след коментарите, че без помощ вкъщи от родител децата няма как да се справят и дори се зачудих дали при нас не са много занижени критериите от класната... Истината е, че аз никак не се занимавам редовно и целенасочено с детето по предметите. ..............
СЗА, при нас положението е абсолютно същото.  Включая и "зарибяването" по "Арт атака"-та.  Simple Smile "Училищните" неща съм ги оставила на госпожите в училище. Но пък детето по принцип си е старателно и явно внима в час. И все пак, "не се занимавам редовно и целенасочено с детето по предметите" и "не се занимавам изобщо" са две различни неща... Wink

# 644
  • София
  • Мнения: 7 469
Я разяснете какво означава "занимавам се, но не целенасочено"? И каква е разликата с "не се занимавам изобщо"?
 Laughing
Аз освен да давам по един лист от сборника и да я пращам при баща да ги провери друго не правя.  Mr. Green Е, проверявам всеки ден бележника, ама там казах какво има. И гледам да толерирам четенето на книжки. И гледам да си учи новите думи по английски, както и препитвам по старите. Честно казано ако не "измяца" ( Joy) по някой предмет или на някое състезание видя нещо много по-различно от максимален брой, тогава бих се юрнала да видя къде и какво издиша. Да, бих могла да правя и диктовки, но се надявам, че правят в занималнята.

Общи условия

Активация на акаунт