Въпроси към младите шофьор(к)и? – 10

  • 74 788
  • 798
  •   1
Отговори
# 420
  • Мнения: 731
И аз знам, че мигач се подава само при излизане от кръговото. В крайна сметка, ако няма да излизаш от първия възможен изход вдясно, защо ще даваш ляв мигач? Ти не можеш да се движиш в друга посока освен по пътя на кръга. Няма никакъв смисъл. Ако дадеш ляв мигач и си останеш в същата лента, в която си влязла, най-много да объркаш някого, че сменяш лентите. Или пък, ако излизаш от първия изход, цъкаш ляв и после веднага десен мигач. Няма логика и смисъл.

# 421
  • Mediterraneo
  • Мнения: 38 601
Ляв мигач при влизане в кръгово  Shocked Никога не е късно човек да научи нещо ново. Като гледам, на 99% от шофьорите им трябва опресняване на знанията относно този ляв мигач. И добре, че е така!

# 422
  • София
  • Мнения: 3 297
Ляв мигач се дава, защото се навлиза в кръстовище, в което няма направо. Е, може понякога да е почти направо, но мигачът помага на околните да разберат дали ще се навлиза(ляв) или излиза(десен) от кръстовището.

Ако не се подаде никакъв, околните няма да знаят дали водачът не е забравил да включи мигач за излизане или просто иска да навлезе в кръстовището. Мигачите обикновено не са за тях, а за останалите.

А точно професионалните шофьори отдавна не са си чели правилника.  Броят на катастрофите най-малко е показател за познаването му, особено в най-актуалната версия.

# 423
  • Мнения: X
Вече се смея с глас.

# 424
  • София
  • Мнения: 3 297
На мен никак не ми е смешно.

Дори за миг ли не подозираш, че може да не си права?

Редовно виждам по пътищата водачи, които пускат мигачи в кръгово. Но и такива, които изобщо не ги ползват.

Също чувам за неспазване на ограниченията на скоростта, защото всички така правили. На това на глас ли се смееш?

# 425
  • Мнения: X
Не, защото досега не прочетох нищо, което да ме накара да се замисля, че може да не съм права. Освен това досега не съм виждала някой в София да пуска мигач при влизане в кръгово, само съм чувала, че има хора, които го правят.


Смея се и на това:
"...мигачът помага на околните да разберат дали ще се навлиза(ляв) или излиза(десен) от кръстовището."

Когато човек е извън кръстовището (кръговото), непосредствено пред някой от изходите му (в случая - входове), няма друг избор, освен да навлезе в него, просто няма къде да ходи (освен може би на тротоара).

# 426
  • София
  • Мнения: 3 297
Е, не го обясних като хората, така ми е останало от инструктора.

Права си, но нали може да останеш в кръговото или веднага да излезеш. В София има много големи кръгови с повече от 4 изхода и ако предните пред теб мигат, ще ти е по-лесно да се включиш и да сменяш ленти. Да не говорим, че при навлизане в кръгово с цел излизане веднага, се влиза с десен мигач.

Не казвам, че съм права. Съвсем наскоро карах курсовете и още ми е прясно това за кръговото. Може моят прехвален инструктор да си е измислил това правило, за да ни тормози.

# 427
  • Мнения: X
На едно друго място попаднах на единственото обяснение, което ми се видя смислено по някакъв начин: ако ще излизаш от първия изход, при навлизане пускаш десен мигач. Ако ще излизаш от втория (т.е. направо) - без сигнал, ако ще излизаш от третия (т.е. все едно завиваш наляво) или правиш обратен завой - ляв мигач. Както е на обикнковените кръстовища. Обаче това предполага, че още преди кръговото движение всички са се престроили в съответните си ленти (и освен това знаят в коя лента трябва да са, за да излязат от съответния изход). Което, както знаем, в София (сигурно и в другите по-големи градове) е мираж, и общо взето на кръгови кръстовища е хаос и лудница. Редовно някой, който е в най-вътрешната лента, иска да излезе от първия изход; за предимства и знаци да не говорим. Та на практика това с мигачите се обезмисля и е най-малкият проблем.

# 428
  • София
  • Мнения: 3 297
Наистина ако никой не спазва правилата, защо и ние да ги спазваме.

Аз мисля да си карам както са ме учили, а пък като навъртя километри, ще мисля дали да си спестявам мигачите.

# 429
  • Кърджали
  • Мнения: 10 377
Мисля че обяснението на Mozzie е достатъчно ясно. И на мен така ми е обяснявано и от инструктор и от шофьора до мен.

# 430
  • Мнения: X
Наистина ако никой не спазва правилата, защо и ние да ги спазваме.

Ами не точно. Има правила и правила. А освен правила, има и нещо, което се нарича common sense.
Проява на здрав разум в случая (особено за младите шофьори, щото темата е за тях), т.е. - в софийския трафик, е да внимаваш в знаците на кръговото, за да не отнемеш на някого предимството; да внимаваш дали някой на теб няма да ти отнеме предимството; да не забравяш да пуснеш мигач на излизане.
А дали ще пуснеш мигач на влизане, е сигурно последното по важност решение, защото така или иначе на никого не му дреме за твоя мигач.

# 431
  • Мнения: 731
Мили дами! Намерих в уикипедия обяснения за движението в кръгово, стандартизирано от Англия. Има две анимирани картинки, които обясняват кога се дава мигач. Особеното тук е, че всяко платно е с 3 ленти и това, което установих аз след продължително гледане, правилата там са следните:
1) когато си в най-вътрешна лента, правиш обратен завой(или завой на ляво в някакъв смисъл) и при навлизане в кръговото даваш ляв мигач, а при излизане от него - десен;
2) когато си в средната лента, се придвижваш направо и излизаш от срещуположния изход, т.е. все едно се движиш направо. В този случай не даваш мигач при навлизане в кръстовището, но даваш десен при излизане;
3) когато си в най-външната лента, излизаш от първия възможен изход и даваш десен мигач още преди навлизане в кръстовището и мигачът продължава да свети до излизането от него. Съсредоточете се върху втората картинка, която е за движение в дясно, както е при нас.

https://en.wikipedia.org/wiki/Roundabout

При нас обикновено има по 2 ленти при навлизане, а самото кръгово е с 3(поправете ме, ако греша тук, но карам по памет в момента). Въпреки статията подаването на ляв мигач при навлизане в кръговото на мен ми се струва адски объркващо при нас, защото първо, че имаме по 2 ленти и всеки си кара в която си иска, ако няма да излиза от първия изход и второ - почти не съм виждала някой да дава ляв мигач при влизане(наложило се е явно при нас, а и аз не помня някой някога да ми е казвал да го правя, не го и намирам за смислено в случая).
Та така.... май и двете страни са прави Wink

# 432
  • София
  • Мнения: 3 297

А дали ще пуснеш мигач на влизане, е сигурно последното по важност решение, защото така или иначе на никого не му дреме за твоя мигач.

Така е, Mozzie. Дреме му на някой, че съм изрядна.

Но аз честно казано се водя от правила, не от останалите.  Един прост мигач показва култура на шофиране. Проява на common sense е не само да внимаваш, а и да не предизвикаш ситуация, в която някой друг да не успее да предотврати.

В градски условия навсякъде в Европа се спазват абсолютно всички правила. Защо точно в София да е по-различно?

# 433
  • Мнения: 3 659
Във връзка с поста на icecube , когато кръговото е с няколко ленти, левият мигач вътре в самото кръгово се изключва. Ясно е, че тези зад теб ще се объркат. Никъде не видях при запитването да е уточнено колко ленти има кръговото.  Друг  е въпроса дали след като няма да излизаш на първи изход е необходимо да се престроиш. И пак зависи от кръговото...

# 434
  • Мнения: 3 659
В градски условия навсякъде в Европа се спазват абсолютно всички правила. Защо точно в София да е по-различно?

Защото е по-лесно, защото масово не могат да карат, защото са озлобени и няма никаква толерантност и защото никой не ги закача....

Моят мъж ми е споделял, отива в чужбина, обаче се обърква по пътя, а на ляво, а на дясно, не знае накъде и явно забавя движението. Никой не свири да го притесни още повече, камо ли пък да го псува или направо да се бие. Хората разбират и проявяват толерантност. А тук може и една бухалка да ти ударят в главата.

Общи условия

Активация на акаунт