СЕДМИ клас - първи срок - 7 тема

  • 32 294
  • 737
  •   1
Отговори
# 675
  • Мнения: 515
Ще съм ти много благодарна Praynig
Качих пробният на Софроний по математика.Моля за мнение.Девойката каза,че и бил доста труден вторият модул.

# 676
  • София
  • Мнения: 602
mst, ето една забавна задачка. Изглежда трудна, а де факто е елементарна.
Даден е остроъгълен   триъгълник АВС с основа АВ , с BC=15 см и с равни външни ъгли при върховете А и В .  Точката М е върху правата АВ така , че А е между точките М и В .Разликата между разстоянията от точка М до правите ВС и АС е равна на 8 см . Да се намери лицето на триъгълник АВС . Отговор - довечера. Сега отлитам, но преди това ви пожелавам хубав ден!


Супер си,Русалчице...разлика от лица....60.

# 677
  • София
  • Мнения: 5 551
mst, ето една забавна задачка. Изглежда трудна, а де факто е елементарна.
Даден е остроъгълен   триъгълник АВС с основа АВ , с BC=15 см и с равни външни ъгли при върховете А и В .  Точката М е върху правата АВ така , че А е между точките М и В .Разликата между разстоянията от точка М до правите ВС и АС е равна на 8 см . Да се намери лицето на триъгълник АВС . Отговор - довечера. Сега отлитам, но преди това ви пожелавам хубав ден!


Laughing. Симпатична задачка:)))

# 678
  • Мнения: 15 204
Първият срок свърши.Пожелавам успехите да Ви следват и във втория Hug

# 679
  • Мнения: 147
Малко по-несериозно към БЕЛ:
/ Копнато от друг форум /
 Ханко Брат
 Рамбо Силек
 Сър Пичук
 Дърт Aнян и тримата му с китари
 Смело с ръце
 Дон Дуков 2
 Мони кабел учи
 Арнолд Шварц е негър
 Фанта с магории
 Пияни виж ни!
 Питат ли Медей Зората?
 Николайко Перник
 Доко, гащи чакам
 Института по метеорология КАМБАН
 Донки Ход
 Добрич Интолов
 Ей, сиди си
 Паренка ша духа
 Хана Спарух,
 Хантер Вел
 Гой Комитич
 режисьорна дублажа
 ай рън мей дън
 Цветан Каризова..

# 680
  • София
  • Мнения: 5 551
Ще съм ти много благодарна Praynig
Качих пробният на Софроний по математика.Моля за мнение.Девойката каза,че и бил доста труден вторият модул.

Този изпит ми хареса. Сега реших 1 модул, но и в него задачите са добри. След малко ще напиша отг от 1 модул. Русалке, погледни ги и ти, че да не стана пак за резил:)))

# 681
  • Мнения: 1 970
ПИ на Софроний според мен е добър, във втория модул параметърът и Писата не би трябвало да ги затруднят, задачата от път не е проста, трябва да я решават на две стъпки, първо да определят скоростите (60 и 80) и после времето - 4 часа и целия път - 240 км, което може да е проблем за някои деца (малко време се отделя на тези задачи, поне в училището на щерка ми, а и в Междучасие, където ходи, за сплавите да не говорим - трагедия е...), а геометричната задача нещо и аз не се сещам как да я подхвана. Стигам до половината от мярката на търсената отсечка, през еднакви триъгълници после може би изисква построение, което засега ми бяга...
Ето и самата задача, да не ровите в пощата:
върху медианата CQ на триъгълника ABC са избрани точките М И N така, че BM=QB и QN=CM.       Правата AN пресича страната BC в точка F. Ако CF = 6 sм. и BF = 4 см, да се определи дължината на отсечката AF.
 
Ще й го дам довечера да видим... Може пък детето вече да ме е задминало...

# 682
  • София
  • Мнения: 676
Стигам до половината от мярката на търсената отсечка, през еднакви триъгълници после може би изисква построение, което засега ми бяга...
Ако имаш предвид AN това не е половината... Триъгълник CNF се получава равнобедрен, защото ∟ANQ=∟CNF (връхни ъгли), но ∟ANQ=∟BCM (съответни ъгли в еднакви триъгълници) и следователно ∟CNF=∟BCM(FCN). Следователно CF=NF=6 см, т.е. AF=16 см.

# 683
  • София
  • Мнения: 5 551
ПИ на Софроний според мен е добър, във втория модул параметърът и Писата не би трябвало да ги затруднят, задачата от път не е проста, трябва да я решават на две стъпки, първо да определят скоростите (60 и 80) и после времето - 4 часа и целия път - 240 км, което може да е проблем за някои деца (малко време се отделя на тези задачи, поне в училището на щерка ми, а и в Междучасие, където ходи, за сплавите да не говорим - трагедия е...), а геометричната задача нещо и аз не се сещам как да я подхвана. Стигам до половината от мярката на търсената отсечка, през еднакви триъгълници после може би изисква построение, което засега ми бяга...
Ето и самата задача, да не ровите в пощата:
върху медианата CQ на триъгълника ABC са избрани точките М И N така, че BM=QB и QN=CM.       Правата AN пресича страната BC в точка F. Ако CF = 6 sм. и BF = 4 см, да се определи дължината на отсечката AF.
 
Ще й го дам довечера да видим... Може пък детето вече да ме е задминало...

Еднакви триъгълници: AQN; BMC=>AN=BC=10; <ANQ=<QCB; -съответни елементи, но
<ANQ=<CNF- връхни=><CNF=<NCF=> триъгълник CNF- равнобедрен=>CF=NF=6=>AF=16

Е, на това му казвам аз хубава задача! Браво за избора на задачите:)))) Харесаха ми.

# 684
  • Мнения: 1 705
Мацки, дайте решение на задачата за движение, моля.  Hug

Иначе и аз одобрявам теста, особено геометричната задача във втори модул.

Не запомних кой го качи в пощата, но благодаря за труда!  bouquet

# 685
  • Мнения: 1 970
Да, така е, чудесна е задачата, а че връхния  на ANQ заедно със съответния от еднаквите триъгълници всъщност определят равнобедрен CFN и оттук CF = FN е елементарно, но не го видях, само доказах лесно еднаквостта и оттам отсечката AN = 10...
Да, много са добри задачите, такива задачи биха отсяли можещите деца...
Ганис, очаквам да качите  отговорите на 1-ви модул.

# 686
  • София
  • Мнения: 5 551
1 модул от школа "Софроний"
1а; 2б; 3г; 4а; 5в; 6б; 7г; 8в; 9в; 10а; 11г; 12в; 13б; 14а; 15г; 16в; 17: А-5; Б-3; В-2; Г-1;

18: СМ- височина; 4х=72 градуса; BDM-равнобедрен; <LCB=72; AB||CL; <ACB=36

19: <ALM=70; <BLC=80; <ACB=60

20- 1) да; 2)да; 3) не

# 687
  • Варна
  • Мнения: 4 295
Тази вечер десерта след спагетките на моя хиииич няма да му хареса. hahaha
  bouquetза отговорите

# 688
  • Мнения: 1 970
Без да претендирам за безпогрешност, но така ми звучи логично:

От условието, че са се настигнали след 1 час,и ако означим скоростта на автобуса с х то тази на колата е х+20, следва че пътя до мястото на настигането е еднакъв, а времето на атобуса е с 15 минути повече от това на колата, следователно изравнявайки двата пътя се получава, че пътя на автобуса който е времето 1 ч. по скоростта му х трябва да е равен на пътя на колата, който на свой ред е времето - 45 мин или 3/4 по скоростта х+20 оттук х = 60 км/ч (скоростта на автобуса ) а скоростта на колата е с 20 повече - 80 км/ч
след това пак изравняваме пътищата им, но вече от А до Б през времето и ако времето на автобуса е х, то времето на колата е същото, намалено със закъснението 15 мин отначало, плюс почивката 10 мин плюс 5-те мин по-ранно пристигане или уравнвнието става
60х = 80 (х - 3/4-1/6-1/12)  оттук х=4 часа, това е времето на автобуса, значи той е пристигнал в Б 4 часа след тръгването си, тоест в 13 часа, а пътят излиза, че е 4х60 = 240 км.

# 689
  • Мнения: 4 992
Свърши се и този срок.. 4 по физика, Mr. Green 5 по БЕЛ...

Общи условия

Активация на акаунт