За частното образование, за частните училища (2)

  • 77 981
  • 1 311
  •   1
Отговори
# 1 125
  • Мнения: X

Жасмин,
Знаем го закона (и този и други - ЗЛС, за защита на детето и т.н.,), Обаче "РанЪта прави БорбЪта". Ако предпочиташ по-научно - пирамидата на Маслоу.


Никаква пирамида и ранъ не ми оправдават риска да ми отвлекат, изнасилят, или убият детето.
Комшийско дете пострада преди години, момиче в 7 клас - изнасили го циганин и то в квартал, който е почти централен (до Централна гара), посред бял ден - точно така детето ходеше само на училище, прибирало се само, хванал го тоя изрод, опрял му ножа в гърлото и го изнасилил в асансьора на блока.
Много ме е страх за сигурността на децата ми, признавам си - не бих се осмелила да ги пусна в 5 клас сами да кръстосват София.

Последна редакция: нд, 16 юни 2013, 16:53 от Анонимен

# 1 126
  • Мнения: 7 683
Никой не е застрахован, това е така, да пази Господ! София е пълна с изроди, напълно си права.
Спор изобщо няма.

Но някои хора просто не могат да дадат 1000 евро за транспорт, те никога не са виждали на куп толкова пари, просто им е невъзможно, не знам как да ти го обясня.

А такива ужасни случки могат, недай си Боже! - да се случат на всеки, дори и тези, които пътуват с бусовете и имат бодигардове. Не да не са се случвали. Бай бабо да не те среща мечката и да пази Господ от изроди, педофили и наркодилъри! Такъв и да го утрепеш му е малко.

# 1 127
  • Мнения: 2 969
Никой не е застрахован, това е така, да пази Господ! София е пълна с изроди, напълно си права.
Спор изобщо няма.

Но някои хора просто не могат да дадат 1000 евро за транспорт, те никога не са виждали на куп толкова пари, просто им е невъзможно, не знам как да ти го обясня.

А такива ужасни случки могат, недай си Боже! - да се случат на всеки, дори и тези, които пътуват с бусовете и имат бодигардове. Не да не са се случвали. Бай бабо да не те среща мечката и да пази Господ от изроди, педофили и наркодилъри! Такъв и да го утрепеш му е малко.

+1

Мецане,
предният ти пост ме разсмя - имаше един лозунг "многостранно и всестранно развита личност (ако си по-млад, не го помниш). Аз му казвам да си изградиш легенда. Тя е щерката играеше шах на 4 години. ( но между нас да си остане - тя го бъркаше с "не се сърди сърди човече. Знаеше как се местят фигурите, но целта й беше да вземе повече от чуждите, матът го игнорираше. Обаче гордо може да заяви - играя шах от 4-годишна  Laughing)

# 1 128
  • Мнения: 50 889
Никаква пирамида и ранъ не ми оправдават риска да ми отвлекат, изнасилят, или убият детето. София е пълна с педофили, добре, че не ти се е налагало, а и дано никога не ти се налага да го осъзнаеш.
Комшийско дете пострада преди години, момиче в 7 клас - изнасили го циганин и то в квартал, който е почти централен (до Централна гара), посред бял ден - точно така детето ходеше само на училище, прибирало се само, хванал го тоя изрод, опрял му ножа в гърлото и го изнасилил в асансьора на блока.

А мислиш ли, че ако детето не беше 7 клас, а 12 клас циганинът нямаше да го изнасили? Може би една седмокласничка е беззащитна, но една дванадесетокласничка е като Брус Лий? Всеки се моли да не му се случва, но това е въпрос на лош късмет, защото не можем да държим децата до полата си цял живот. Пък и това не помага кой знае колко. Дори аз да водя щерката лично, ако ме срещне циганинът с ножа какво мога да помогна? Освен да се жертвам да изнасили мен вместо детето...

# 1 129
  • Мнения: 7 683
Е, все пак, детето се спускало по черни писти де, не е като шаха на твойта 4-годишна Joy

Така де, многостранно и всестранно развити личности при соца и накрая - нищо.
Аз бях наистина добър и по шах, и по пиано, имам сума си грамоти и медали, ама кво от това- сега само си играя шах в нета понякога и много рядко понякога си свиря някое парче - щот нямам време.

Жасмин, именно това имах предвид - в 12 клас не може ли да се случи? Точно, че може, а ти до 12 клас ли ще й стоиш на главата? Затова казвам да пази Господ и стига си писала за тези изнасилвания, че ме втриса само като го чета. Макар че моето е момче, да е жив и здрав. Но изроди има всякакви. Това исках да ти кажа, че осигуреният транспорт също не е гаранция. Да пази Господ!

# 1 130
  • София
  • Мнения: 5 451
За мен също е интересно дали ще има деца, на които влизането в СМГ им е по силите, и все пак ще предпочетат ПЧМГ и колко ще са те (за периода 5-7 клас).
Догодина и на нас ни предстои този избор.

Това, което ме привлича в ПЧМГ:
- добро обучение по всички предмети /срещу нуждата от късмет в СМГ да попаднеш на добър преподавател по БЕЛ, че дори и по математика/;
- стабилно обучение по английски език /срещу липса на такова в СМГ/;
- интересни допълнителни занимания + участие в различни проекти;
- по-малки паралеки;
- отлична обратна връзка с родителите;
- изцяло сутрешно обучение /срещу наличието на сменен режим на учене в СМГ/;
- осигурен транспорт + все пакпо-добра материална база.

В СМГ ме привлича средата от силни, подбрани деца + подготовката по МАТ.

# 1 131
  • София
  • Мнения: 752
Татко Мецан,   bouquet
Жасмин, надявам се сега с комбинацията ЧУ Света София + школа Милениум, в която както разбрахме също сте се записали, да постигнете жаланите от теб резултати.
Задачите нямам време нито ми е приоритет да ги гледам, направих аналог с моята щерка, но явно при вас случаят е друг. Имам предвид, че и моята дъщеря беше (и е ) отличничка, но на входните тестове в Междучасие в края на 6-ти клас положението беше почти трагично. Самият учител ме предупреди, че задачите са много трудни и ако реши половината е добре. Е, доста по-малко от половината реши, какво да се прави. Детето каза, че такива задачи никога не е виждала. Брат й ги видя и също каза, че това са "адски гадни задачи", (а той тия неща ги разбира Wink). По същото време й бях дала да направи теста от ВО в 6-ти клас (преди 3 години имаше и в 6-ти клас) и го реши само с една грешка и то на задача от току що предаден урок. Т.е. по критериите на министерството тя си беше наистина за 6, но критериите на учителите от Междучасие (които преподават и в СМГ и ПЧМГ)  са други. Peace Така че поне аз не мога да кажа, че учителите в училище не са си свършили работата. Друго нещо е постигането на максимална оценка на изпитите след 7-ми клас. За задачи като тези от втория модул в редовните часове почти не остава време.
Колкото до ходенето сами из София...Спомням си една случка, когато настоящият семегеец беше в 5-ти клас. Сестричката му много искаше да я заведем в зоопарка, но тогава бяхме в една трудна ситуация и все не намирахме време. Един ден децата ни се обадиха по телефона "Мамо, ние сме в зоопарка, елате да ни приберете". Shocked "Баткото" беше проучил с какъв транспорт и как може да се стигне до зоопарка и беше завел сестричката. Laughing Него не се налагало да го водя, за да му покажа как да стига до СМГ. Аз пътувам с кола и не знам линиите на градския транспорт. Той си ги проучваше сам.
Скрит текст:
Боже, Боже, какви безотговорни родители има!

# 1 132
  • Мнения: 4 877
Жасмин, ако наистина сте се спряли на Св. Сф., според мен, не бързай да записваш детето си в  школа (мисля, че за БЕЛ беше писала). В у-ще ще имате два пъти повече часове в сравнение с у-щето, от което идвате. На курса ще се движат вероятно много по-бавно в сравнение със Св. Сф. Не виждам смисъл детето да работи по един и същ материал на две скорости.
По-добре акцентът да ви е в началото "вписване в колектива". Класовете са доста задружни, заедно са години наред, виждам, че приемат радушно нови деца, но все пак си е нова среда, нов режим и ще има месец-два-три за адаптация.
Просто ако си оставате в НУКК, тогава мисли за курсове.
Ако сменяте училището, първостепенно е детето да се чувства добре, да си намери приятели и това ще доведе до бързо справяне с темпото и обучението.
Лично мнение все пак.

Иначе идеята ти за курс при Иван Симеонов - о, за там си заслужава. Има такива учители, при които си е истинско щастие да попадне човек. Прекрасно е детето ти да се "докосне" до тях.

Последна редакция: сб, 15 юни 2013, 18:49 от Danybon

# 1 133
  • Мнения: 4 877
biborana, страхотен анализ! Много ми хареса!
И наистина застъпваш много добра теза - ако има възможност още част от средната класа да си позволи ЧДГ или ЧУ, това може наистина да се отрази добре и за най-желаните общ. у-ща.
Точно подобни мисли ми, когато чух за идеята да се дават по 120 лева на семейства, чиито деца на са влезли в общ. градини.Помислих си, че са за всички. Но, не. Оказа се, че идеята е да са само за тези с доход под 350 лева на месец. Това ми е супер странно решение. Ако си със 700 лева, дори 1000 лева семеен доход, няма как да си позволиш ЧДГ с такси 450-800 лева. Sad Тези 120 лева са чудесни, но въпросът си остава - кой да ти гледа детето, за да ходиш на работа? Ако се дадат на всички, хора с малко по-големи възможности - например, 1500+ лева, ще могат да заделят около 300-350 лева на месец и с тази помощ от 120 лева могат да намерят съвсем прилична ЧДГ, а така ще се освободят места в държ. градини за тези, които не могат да си позволят.
Струва ми се супер логично и математически обосновано, но сигурно пак всички ще скочат, че се дават пари на "богатите", които имат малко повече от 1000 лева.

Andariel,

така е, тези 10% ни карат да истерясваме за всяка стотна. Защото има голяма разлика между "първа" и "втора дивизия". И защото всички ходят. И защото по БЕЛ не знаеш къде е спрямо конкуренцията. Хайде по МАТ има състезания, горе-долу дават представа до 6 клас. Но в 7 всички са на уроци и школи, като добавим лесни задачи, сигурност никаква. И много добри учители да има, застраховката не пречи.

Темата ПЧМГ vs СМГ е интересна.  
СМГ
+ е безплатно (по-точно по-евтино, защото си взема субсидията от държавата) - супер ниво за МАТ, за останалите предмети - липсват данни в обществото.
+ с по-добър имидж (що ли е в устата на всички  newsm78).
+ И както някой каза е с 42 години традиции (малките класове са от средата на 80-те, значи са по-млади). Опит, но е възможно да се появи закостенялост.
- ДУ - трябва да се съобразява с много бюрократи.
- малък спортен салон.
- чуждите езици - ниско или неясно ниво.
Резултат: обира по-силните деца, включително и родители с възможности.  

ПЧМГ: (научено главно от темата)
- Държавата го ощетява, губи се субсидия. Имат добра стратегия за таксите.
+ по-малки класове.
+ Можеш да платиш само за обучението, което е по-постижимо за повече хора.
+ "all-in" се плаща отделно. Това може да привлече умни деца на по-заможни и заети родители.
+/- сграда като на ДУ - за по-бедните е ОК, не плащат допълнително, но би отблъснало елита.
+/- само на 9 години. Но това може да значи новаторство и ентусиазъм. Аз мисля, че за училище 9 години са достатъчно, СМГ 80-та вече беше в Топ 5 елитни училища за София. За училищата - след завършване на 2-3 випуска, може да се види нивото. После е усъвършенстване
+ ЧУ - повече гъвкавост.
Резултат (към момента): може да привлече:
 деца, чиито родители имат пари и са важни "екстрите"
 неуспялите за СМГ деца и средни възможности.


А сега накъде за ПЧМГ?
(Разбира се, най-доброто за всички родители (ЧУ и ДУ) е държавата да дава субсидии и за ЧУ, така ще останат повече места и за елитните ДУ. Но това са мечти. )
Разглеждам случая без субсидии.
Защо СМГ стана еталон, с който всички се сравняват - според мене, защото предлага повече (5-7 клас) и по-различно от ЕГ (МАТ + ЧЕ). И двете предимства са въведени 85-86 година.

Задача за ПЧМГ: да ги бием по качество и цена.
Възможни решения (ако аз съм съветник):
+ качество и имидж: привличане на няколко "супер герои деца" (учители вече са привлекли) - ще вземат първите места, което се разчува и ще дърпат останалите. Ако имат пари, става със стипендии - пълни (поне транспорт), за да дадат нещо повече от СМГ.
+ цена: Към математиката да добавят супер обучение по БЕЛ и чужд език (3 в 1), до степен, която отпадат курсове и школи. Ако успеят да доближат такса ПЧМГ до СМГ + курсове, ще започне истинската конкуренция. (Не знам дали е възможно. Много е лесно да се каже какво да се прави, но не и как да стане. Връщаме се в точка 1 - субсидия и нелоялна конкуренция на държавата).
Да не забравяме, че има ДУ, които са "мини СМГ", а се появяват и нови.
ПП. Опитах постът, да е в стил математическа задача, ама МАТ е трудна работа  Simple Smile
ПП 2: писала съ заедно с Андариел и Жасми и се повтаряме

# 1 134
  • София
  • Мнения: 2 952
Ако си със 700 лева, дори 1000 лева семеен доход, няма как да си позволиш ЧДГ с такси 450-800 лева. Sad Тези 120 лева са чудесни, но въпросът си остава - кой да ти гледа детето, за да ходиш на работа? Ако се дадат на всички, хора с малко по-големи възможности - например, 1500+ лева, ще могат да заделят около 300-350 лева на месец и с тази помощ от 120 лева могат да намерят съвсем прилична ЧДГ, а така ще се освободят места в държ. градини за тези, които не могат да си позволят.
Дани, точно кризата с ДГ удари най-много работещите с прилични доходи, които се наложи да плащат повече за алтернативни варианти.
За мен дразнещото е, че за тази категория хора, които работят, плащат данъци, грижат се за децата си, живеят по правилата и не пречат никому на т.нар. държава не й пука.
Виж, ако не работиш, ако никога не си работил, ако нямаш шанс да работиш - плащат ти помощите, детските, нищо че децата не ходят на у-ще и си живееш според разбиранията си.
А държаватна съществува, за да ограмоти вторите и да не пречи на първите. Всяко отклонение не ни прави равнопоставени, не дава повече шансове на децата ни, а ощетява и двете групи.

# 1 135
  • Мнения: 2 969
Danibon,

всичко е математика и маркетинг.

За почивка си правя едни анализи (ама данните са ми малко за момента). Първо се опитвам да разбера колко дават за общински/държавни училища. Но май и там има е като във вица за апартейда - има зелени и по-тъмно зелени. Определено НУКК получава повече пари за 1 дете от СМГ.  Ще трябва да питам МОН, като ми остане време (ЗДОИ,  Mr. Green).

Ако се дадат примерно 6,5 млн. лв. за ЧУ (по мои сметки тъмно зелено ДУ (СМГ и квартално)  взема по-малко от 1,000 лв/дете) - ще спечелят всички (у Хамериканско му викат win-win). Около 5700 деца от ДУ отиват в ЧУ, толкова свободни места за по-добро ДУ (моделът е с 3 нива на качество, както пише Андариел). Малко затворени ДУ с ниско качество, чиито сгради се дават на ЧУ или добри ДУ (падат разходи за поддържане). Защото ако много деца отидат в ЧУ - значи още сгради, Много е футуристично. Но става.

Е разбира се това е между нас казано (като барби и шаха). Иначе работя и в друга посока - оптимизиране бюджета на МОН - откъде да намерят пари за умните деца в ЧУ. ( У наше село викат - че им помогнем  Mr. Green)

ПП Биб, Детските градини са отделен проблем - те са общинска грижа и държавата е пас. И тази кауза си заслужава да бъде подхваната.

# 1 136
  • Мнения: 1 007
Ако съм разбрала правилно, идеята за тръгване на детска градина на 4 г. беше именно да задължи общините да осигурят места. Тогава обаче някакви майки се разбунтуваха, че им "отнемали децата" ooooh! И пак ако добре съм разбрала, съществуваше колебанието дали да се вложат пари за нови детски градини, или да се увеличи майчинството. Е, май се случи второто (пак ако съм разбрала добре, защото не съм заинтересована и не следя нещата в детайли). И се чудя кой протестираше. "Богатите", които нямат нужда да ходят на работа, докато детето не стане на 5, или "бедните", които "така и така са безработни" newsm78 И кой иска сега субсидии - "богатите", за които таксите в градините не са пробелем, или "бедните", които и със субсидия не могат да си позволят частна градина?  newsm78 В резултат на този проявен егоизъм сега страдат всички  Confused

# 1 137
  • Мнения: 7 683
Биборана, страхотен анализ!

Ако се дадат примерно 6,5 млн. лв. за ЧУ (по мои сметки тъмно зелено ДУ (СМГ и квартално)  взема по-малко от 1,000 лв/дете) - ще спечелят всички (у Хамериканско му викат win-win).

Да, има и win-win-win технологии, но ми стана много смешно, защото си спомних една книга на Марко Марчевски - "Остров Тамбукту". Харесваше ми като дете. Там белият човек Андо /той е българин, Антон се казва, но туземците не могат да му изговорят името/, научи местния език, нали е българин и е много умен, хе хе. И на техния език - на племето занго, а и на племето бома, "уин-уин" значи "много лошо". Като се опитва да им обясни, че не бива да се ядат хора, вижда, че не може да им го обясни и накрая казва - уин уин /много лошо/ Joy

# 1 138
  • Мнения: 4 877
Една информация, която тази вечер ми каза моят син. Утре заминават на лагер от у-ще.
Страшно се радваше, че е измислено всичко много яко и от някой учител, който харесва Пърси Джаксън (любим техен автор). Всичко било въз основа на древногръцката митология. Имало богове, които стояли начело на различни "къщи". Около всеки бог пък се разпределяли ученици. Всяка "къща" си имала и ръководител, който бил ученик. Синът ми отсега се вълнува в коя "къща" ще се падне.
Готино!

# 1 139
  • Мнения: X
mamamilk, намерих, че и дъщеря ти се е занимавала с много извънкласни дейности:
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=378002.msg10423433#msg10423433
Явно и други хора водят децата си на най-различни занимания и не намират това за странно.

Последна редакция: нд, 16 юни 2013, 16:49 от Анонимен

Общи условия

Активация на акаунт