За частното образование, за частните училища (2)

  • 77 912
  • 1 311
  •   1
Отговори
# 30
  • София
  • Мнения: 19 926
Тук в някои теми дори чета родители, които искат да са при точно определена госпожа в дадено училище, а не само в училището. Дори избират училището според госпожата (четох това за 107, 73 и 104 училище).

И кое е странното на подобна тактика? Съвсем логични  ми се струват такива действия.  ThinkingВ периода 1-4 клас именно учителят е най-важният елемент, не толкова училището(независимо "елитно" или квартално, независимо държавно или частно). Той ще е този, който ще им създаде успоредно с родителите навици  за учене, той ще ги овладее и сплоти като клас, той ще им даде основата, над която да градят в горните класове. Балансираният учител, хем можещ и изискващ,  хем  предразполагащ децата и поддържащ дисциплина и ред в клас, е най-хубавото нещо, което може да се падне на едно дете.
Голямата ми дъщеря завърши баш квартално ОУ.  Mr. Green Но  в 1-4 клас попадна на много добър учител. Свърши си работата жената, децата придобиха необходимите знания и умения и смело продължиха нагоре. И в края на 7 клас  близо  поне 11-12 деца от същия този клас имаха на изпитите по две оценки над 5,50.

# 31
  • Мнения: X
Тук в някои теми дори чета родители, които искат да са при точно определена госпожа в дадено училище, а не само в училището. Дори избират училището според госпожата (четох това за 107, 73 и 104 училище).

И кое е странното на подобна тактика? Съвсем логични  ми се струват такива действия.  ThinkingВ периода 1-4 клас именно учителят е най-важният елемент, не толкова училището(независимо "елитно" или квартално, независимо държавно или частно). Той ще е този, който ще им създаде успоредно с родителите навици  за учене, той ще ги овладее и сплоти като клас, той ще им даде основата, над която да градят в горните класове. Балансираният учител, хем можещ и изискващ,  хем  предразполагащ децата и поддържащ дисциплина и ред в клас, е най-хубавото нещо, което може да се падне на едно дете.


Да, абсолютно съм съгласна с това. По-скоро аз не се изразих точно, редактирах се. Не исках да кажа, че за мен е странно, че госпожата е по-важна от училището, а че на някои хора им звучи странно.
А моята дъщеря 100 пъти повтаряше миналата година - "Мамо, добре, че не се паднах при госпожата на другия клас!" (която свири с треньорска свирка в час, крещи силно, дъщеря ми казва, че чак в тяхната класна стая я чуват - става въпрос за начален курс в елитно училище). Смятайте колко са мотивирани децата от класа на тази госпожа и дали имат условия за спокоен учебен процес...

# 32
  • Мнения: 1 144
Ами сигурно по същата причина, поради която президентът е изместил сина си от Св. София в Питагор Grinning

Тук вече писа майка, която е изместила сина си от БШ в друго училище. Едва ли конкретните причините са еднакви, но мотива 100% е един да получат по-добро образование.
Поне на този етап силата на Питагор е точно там (това го казвам само на база информация и проучване, все още избирам училище за сина си).

Не съвсем, Света София в никой случай не дава по-лошо ниво от Питагор. Просто едното училище е целодневно, а другото е до 2-3 за петокласници и нагоре, което им дава възможност за други спортове и тн. За Балканско школо не знам, но за ПЧМГ и Света София знам, че това е причината.

# 33
  • Мнения: 1 144
Тук в някои теми дори чета родители, които искат да са при точно определена госпожа в дадено училище, а не само в училището. Дори избират училището според госпожата (четох това за 107, 73 и 104 училище).

И кое е странното на подобна тактика? Съвсем логични  ми се струват такива действия.  ThinkingВ периода 1-4 клас именно учителят е най-важният елемент, не толкова училището(независимо "елитно" или квартално, независимо държавно или частно). Той ще е този, който ще им създаде успоредно с родителите навици  за учене, той ще ги овладее и сплоти като клас, той ще им даде основата, над която да градят в горните класове. Балансираният учител, хем можещ и изискващ,  хем  предразполагащ децата и поддържащ дисциплина и ред в клас, е най-хубавото нещо, което може да се падне на едно дете.


Да, абсолютно съм съгласна с това. По-скоро аз не се изразих точно, редактирах се. Не исках да кажа, че за мен е странно, че госпожата е по-важна от училището, а че на някои хора им звучи странно.
А моята дъщеря 100 пъти повтаряше миналата година - "Мамо, добре, че не се паднах при госпожата на другия клас!" (която свири с треньорска свирка в час, крещи силно, дъщеря ми казва, че чак в тяхната класна стая я чуват - става въпрос за начален курс в елитно училище). Смятайте колко са мотивирани децата от класа на тази госпожа и дали имат условия за спокоен учебен процес...


Еееее, за началното училище госпожата е най-важният елемент - че тя направо си замества майката! Тотално от нея зависи дали детето ще обикне училището или не.
Относно въпроса за приоритетите ни при избор на частно училище: високо ниво на знанията, добра среда, разнообразни занимания и спортове, добър баланс на дисциплината и грижата към детето - тоест, да не е разпусната история, но да не е и казарма, детето да се учи на респект към учителя, но и да чувства близост с него, доверие, дори лично отношение, без това да преминава в лигавене.

Иза, прочетох в предната тема, че дечицата ти си лягат в 9. Чудесно, но моят син се връща с бус от Питагор в 19 ч. Ако го сложа да си легне в 9 контактът ми с него ще продължи точно 2 ч, от които поне единият е вечеря, къпане и тн... Ето затова има значение и да е наблизо училището. Нямам търпение да минем към програмата, при която ПЧМГ приключват преди 15 ч, за да се прибира по-навреме. Изключително съм недоволна от транспорта им, поне до нашия квартал, в пиков час. Това е единственият минус, който намирам в училището, във всяко друго отношение ми отговарят напълно на изискванията.

# 34
  • Мнения: 847
Имате ли наблюдения по колко са децата в клас в ЧОУ и дали се гледа да са горе-долу равен брой момченца и момиченца?

И още един въпрос "за по-напреднали"  Laughing има ли някое основно училище, което би могло да се сравни с организиране на учебния процес и допълнителните занимания по интереси с начина,по който това се случва в АК? (изключвам за съжаление Англо-американското училище по финансови причини Sunglasses )

# 35
  • Мнения: 1 144
Интересно ми е при избор на ЧДГ или ЧУ вземате ли предвид и мнението на детето?
Да, бих се съобразила. За детската градина нямах никаква друга опция и много се радвам, че на детето му хареса и се чувстваше прекрасно там, обикна всички учителки много. Ако реакцията беше друга, щях да потърся различен вариант.
За училище не знам дали изобщо има такава гъвкавост. Дали можеш да си тръгнеш, ако прецениш, че нещо не ти допада. Май таксите се плащат или наведнъж или на два пъти за годината. А и ми се струва, че за самото дете не е добре да сменя среда и да се настройва към нова обстановка, деца, учителки.
А за първоначалния избор няма как да се съобразя, защото детето, което до сега не е ходило на училище, изобщо няма база, на която да прецени и да вземе решение. Няма как да сравни и да реши дали нещо, което не му допада, не е свързано с училището по принцип, а не с конкретното училище. То би гледало основно базата. Специално моята дъщеря би се впечатлила от шарении  Laughing и обстановка, а това не е сред важните неща според мен.

Да, но децата много бързо усещат атмосферата, дори и без база за сравнение - пример: записвам втория ми син в Дойче Шуле на ДГ. Той от малък е, как да кажа, сериозно дете, винаги се старае да прави нещата перфектно, да се доказва, да е първи, такъв си е по характерче, дори не съм го учила на това, но както и да е - мисълта ми е, че не е от дечицата, които плачат, като ги водят на градина или не искат предизвикателства и тн и си търсят все мама. Та, записвам го аз в Дойче Шуле, току-що се бяха преместили в новата си сграда и тн, детето тръгва с желание. На втория ден (дотогава не беше ходил на градина) ми се стори леко кисел и недоволен като тръгваше. На третия ден ревна и каза, че повече няма да ходи. Тъй като с големия ми син имахме опит с плача за градина, (но той е точно обратният характер - не иска промени, не иска да се бори, иска да го кара со кротце, со благо, и адски мразеше градината до края и плачеше, че не се наспива сутрин и тн... ), решихме, че историята се повтаря и баща му почти насила го вкара в бусчето, а детето плачеше и ни гледаше от прозореца като Хлапето на Чарли Чаплин, адска картина. При него има проблем и, че не обича да споделя, така че реално ние не знаехме от него дали нещо го притеснява в ДГ конкретно. На четвъртия ден същата история. Седнахме с баща му и добре си поговорихме, след което, предвид особеностите на характера му и тн, решихме, че не е в него проблема, а в градината и си го отписахме, без да ни мигне окото (добре, че изгубихме само едномесечна такса). Директорката се опита да ми обясни, че детето имало нужда малко да се "пречупи" за да свикне, аз й отговорих не много любезно, че аз децата не си ги пречупвам и си тръгнахме по живо, по здраво. После с доста усилия и време успях да измъкна някои интересни подробности за практиките в тази градина от Косьо, които съжалявам, че не ми каза по-рано, за да си поговоря добре с тази особа, но както и да е, стара история. Мисълта ми е, че детето и да няма база за сравнение, много добре си показва дали се чувства добре или не в дадена градина. После Косьо тръгна в ЕСПА, където НИТО веднъж не е плакал, изкара си там до втори клас, след което се преместихме в Питагор, където му харесва още повече. Сори за дългия пост... Може пък да е полезен на някого.

Йойо, нямат възможност да подбират равен брой момичета и момчета, както дойде са. Англоамериканското... познавам доста дечица, които учат там и не съм впечатлена нито от възпитанието, нито от знанията им, може би по-скоро средата е добра там, че са все дечица на дипломати, служители в големи международни корпорации и тн. Цената му е висока, но таксите обикновено влизат в пакета на родителите, за да дойдат в България. Там е добре да учите, ако решите детето ви да расне в международна среда

# 36
  • Мнения: 289
В нашия клас  разпределението е 16 момчета и 6 момичета. разпределени са на 2 групи - по  3 момичета и осем момчета. Госпожите се справят добре с този "мъжки клас". дори понякога казват, че момичетата са по-буйни от момчетата.

# 37
  • Мнения: X
Да, но децата много бързо усещат атмосферата, дори и без база за сравнение - пример: записвам втория ми син в Дойче Шуле на ДГ....

Имаме познати, които също си отписаха детето от там, такива неща чух от тях за училището, че се потресох...  Sick

# 38
  • Мнения: 264
Не мога да не похваля ръководството на ПЧМГ, че първо са си оптимизирали приема в 5 клас / имаш право да се явиш 3 пъти на изпит, в класирането участва най-високия ти резултат/ и адмирации за обявените официално стипендии :
http://www.parvamatematicheska.com/finansovi-uslovia.html
Мисля, че това си е жест към талантите в областта на математиката, каквато всъщност е целева група на училището.

# 39
  • Мнения: 1 007
Не мога да не похваля ръководството на ПЧМГ, че първо са си оптимизирали приема в 5 клас / имаш право да се явиш 3 пъти на изпит, в класирането участва най-високия ти резултат/ и адмирации за обявените официално стипендии :
http://www.parvamatematicheska.com/finansovi-uslovia.html
Мисля, че това си е жест към талантите в областта на математиката, каквато всъщност е целева група на училището.

Браво! Това училище ще успее Simple Smile Най-добрата реклама за едно училище са постиженията на учениците в него => усилията трябва да са насочени към привличане на такива деца.

# 40
  • Мнения: 1 144
Не мога да не похваля ръководството на ПЧМГ, че първо са си оптимизирали приема в 5 клас / имаш право да се явиш 3 пъти на изпит, в класирането участва най-високия ти резултат/ и адмирации за обявените официално стипендии :
http://www.parvamatematicheska.com/finansovi-uslovia.html
Мисля, че това си е жест към талантите в областта на математиката, каквато всъщност е целева група на училището.

Браво! Това училище ще успее Simple Smile Най-добрата реклама за едно училище са постиженията на учениците в него => усилията трябва да са насочени към привличане на такива деца.

Оооо, наистина е чудесно това, новост беше за мен! Похвално!

# 41
  • Мнения: 5 259
Може ли малко информация за училищата с немски?
Веда, Ерих Кестнер и Увекинд отпаднаха по логистични причини, но знам, че има и други.
Чувала съм да се говори за Дойче шуле и училището към немското посолство, но не знам за едно и също ли става дума или са различни.
Ще се радвам на някакви отзиви за тях. Много ви благодаря.

# 42
  • Мнения: X
Увекинд е най-доброто.
Дойче шуле в Горна баня - в никакъв случай.  Sick

Последна редакция: нд, 10 фев 2013, 12:38 от Анонимен

# 43
  • София
  • Мнения: 5 451
Училището към немското посолство е със сайт http://www.ds-sofia.bg/?cid=86
За него съм чувала добри отзиви от мои познати, чиито деца учат там.
Не трябва да се бърка с другото училище с аналогично наименование: http://deutscheschulesofia.eu/Ceni.html , за което не съм срещала нито един положителен коментар.
Освен това, двете училища са разположени в съвсем различни квартали на София.

# 44
  • Мнения: 5 259
Много благодаря, ориентирах се. Точно двете училища с еднакви имена ме объркваха.

Общи условия

Активация на акаунт