За частното образование, за частните училища (2)

  • 78 116
  • 1 311
  •   1
Отговори
# 315
  • Мнения: 1 144
Впрочем, моят третокласник напуска Питагор тази година и се мести в Света София от догодина. Причините са комплексни, училището е хубаво и продължава да ми харесва, но има няколко фактора, които натежаха за Света София и така... Приеха го веднага, той е математик, с много добри резултати от състезания, държа и три изпита в Света София и на същия ден беше одобрен. Но в интерес на истината, мнението ми за Питагор продължава да е много положително. Просто за моето дете Света София е по-подходящото място. Той е твърде амбициозен за Питагор, където винаги се гледат интересите на средното ниво деца - тоест, учителите работят най-вече с изоставащите и средните деца, а изявените не се стимулират достатъчно. На нас не ни допада този метод, макар че действително е "човешко" отношение. Моят син се оплакваше неведнъж, че му доскучава и не му дават достатъчно задачи, че не го изпитват и така нататък. Освен това на родителската среща прехвалената г-жа Надя Кръстева заяви, че на тази възраст състезанията не били от значение на тази възраст, а той концентрира цялото си внимание на тези състезания и ги чака с нетърпение. Съответно не е получил нито една похвала от нея, напротив, тя продължава да набляга на средното ниво и на изоставащите, а все пак тя е титулярът по математика за тази възрастова група. В ПЧМГ смятам, че се оправят тези проблеми, там като цяло децата са на по-високо ниво. Но в Питагор ни идва твърде "човешко" отношението. На моя син целите му са доста високи и като обсъдихме положението с баща му, решихме, че не е за него Питагор. За класната на трети клас настоящия обаче мога да кажа само суперлативи (за разлика от математичката, на която й куца педагогиката, за жалост). Така че г0жа Гергинова от мен получава пълно шест като учител, а г-жа Кръстева за жалост крета с четворка.

# 316
  • Мнения: 108
Да уточня няколко неща:

1. За мен лично униформите са по-скоро плюс, отколкото минус /но в никой случай не могат да са определящи при избора/;

2. Относно вероучението - едва ли ще се намери по-яростен противник от мен на тази инициатива. Не опира просто до дълбоко вродения ми атеизъм, а до чиста психология. Религията е масова ценностна система и акцентира върху масовизирането. А според мен целта на образованието е преди всичко да формира личности, т.е индивидуални качества. Екипната работа идва след това. В живота човек най-често трябва да се справя сам и не мисля, че има полза от това от детска възраст да се приучава да търси помощ от имагинерни свръхесествени сили.

3. Относно нивата на двете училища - изключително съм благодарен за мненията. Аз също не съм привърженик на уравновиловката и смятам, че децата от малки трябва да се приучават на максимални изисквания. В този смисъл ме притеснява единствено подхода към максимализма. В тази ранна възраст максимализмът трябва да дойде по начин дотъпен и интигуващ за децата. Това е основното ми притеснение, но може и да е преувеличено. Голямата ми дъщеря е по-скоро артистична натура с предимно абстрактно мислене. И именно поради това бих искал с нея да се поработи по-усилено в посока логика и прагматизъм. А за това математиката ще помогне. Малката е съвесм друга работа - при нея всичко е логика и прагматизъм. Същият е и най-малкият, но за него още е рано.

4. За пианото трябва да уточня, че нямаме големи амбиции. Мама е свирила 10 години, но всъщност е финансист по професия. Просто смятаме, че музиката помага за развитието на слух /много важен за езиковото обучение/, естетика и най-вече дисциплина. Затова и водим каките усилено на пиано и спорт. Иначе от всички малчо определено е най-музикален, но ще започне от есента /все пак след месец едва ще навърши 3 г./. По-скоро ще е удобство да има пиано в училище, за да не измисляме пак сложни логистики /и без това е достатъчно трудно в момента/.

5. Относно кой ще надделеее в спора ...... Simple Smile Не мисля, че има предопределен изход - все пак никой от двама ни не стои твърдо зад определен избор. А пък и все пак в спора между адвокат и финансист, аз лично бих заложил на адвоката Simple Smile

 

# 317
  • Мнения: X
Stella Maria, много ти благодаря за това мнение!  Hug
Успех на детето, явно е много амбициозно и умно!

A ние май сме уцелили перфектният вариант - ПУК в Света София + курс по забавна математика при едни млади момичета, които преподават и в Питагор. И ние много се чудихме кое училище да изберем, моят син също много се увлича по математиката. Но и учителките по забавна математика ги учат на неща, които не подозирах, че толкова малко дете може да разбере - пространствени фигури (пирамиди, призми, паралелепипеди), разгъвки на кубове, множества, логически задачи, работа с координатната ос, чертаха с пергел, научиха какво е хорда, диаметър, радиус; мериха с везни и научиха сравненията по-голямо и по-малко... и още, и още. (синът ми е на 5 г.)
Скрит текст:
Но всичко е под фомата на игра - ето примерно как учат точки в координатната система - определят ги и рисуват пате по тях: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/8351_5028 … 23_28525353_n.jpg
Ето и други неща от тях:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=502881239759191&set= … ype=3&theater
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=499884543392194&set= … ype=3&theater
Ето разгъвките: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=497289810318334&set= … ype=3&theater
Тук учиха за господин плюс и господин минус: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=486014418112540&set= … ype=3&theater

Колкото до пианото - не мисля, че което и да е нормално частно училище може да предложи добра музикална подготовка. Единствено музикалното училище може да даде такава и ако целта е овладяване на инструмент, то трябва да се влезе там от 1 клас. (говоря от опит, дъщеря ми вече 7 години свири на този инструмент - ходеше и в детската на пиано, и в началните класове, нищо не става само с тези уроци ; трябва си сериозна школа + ежедневно свирене по 1 час минимум, за да се получи нещо)

Последна редакция: чт, 18 апр 2013, 20:17 от Анонимен

# 318
  • Мнения: 5 259
Нямам против да учат етика или нещо от рода, което да им даде общ поглед към различни религии и философии. Но не и да им промиват мозъчетата с която и да е конкретна религия.
Моето впечатление по въпроса с религията е, че учителите изобщо не са подготвени да възпитават децата и да обединяват учебния процес около някакви морални и етични ценности. Дори не се замислят, че тези неща вървят заедно. В Климент Охридски например ми заявиха много твърдо, че те не са възпитателна институция и възпитанието трябва да се случва вкъщи. И ето, че в един момент усещат нуждата от моралните ценности, защото само решаването на задачи не може да научи децата на основните неща в живота. Само че се опитват да компенсират непълноценната си педагогика по погрешен начин - с часове по религия. В Климент Охридски има такива. И не учат обща информация за религиите, а точно притчите и моралните ценности от християнството.

# 319
  • Мнения: 4 877
Относно математиката в Св. Сф. - не знам защо сте останали с грешното впечатление, че не е на високо ниво (рейтинга на kodbg от математическите състезания показва друго). Това им е един от трите основни предмета, по които още от ПУК имат по 10 часа. Другите са английски и български език.

А, да, относно максимализма - изглежда всичко си е до подбор на децата. За 7 години не съм видяла моят син грам да се понапъне за нещичко (все се надявам някой ден да се случи), а се справя доста добре и не само на училищно ниво. Представям си - ако не беше в такова училище, сигурно съвсем щеше да му е скучно.

И пак допълнение - и за мен двете училища + още няколко частни са ми от фаворитите в частното образование. Така че, atsekov, както и да завърши спорът, все ще е добър изборът ви. Успех!

Последна редакция: чт, 18 апр 2013, 20:01 от Danybon

# 320
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Аз дадох двата примера с униформите и вероучението само като илюстрация, отговор на по-заден пост:
Цитат
Имах чувството че присъствам на една наизустена маркетингова презентация (в стил "ей сега ще ви продадем най-качествената печка"). Убягна ми някак си усещането за човещина и реализъм.
Ако беше маркетингова презентация, никога нямаше да отговорят на щекотливи въпроси толкова директно и категорично.

Stella Maria, много точно сравнение между двете у-ща. Моето голямото е далеч над средното като способности. Като това е съчетано с липса на амбиция (и наличие на мързел Simple Smile) и едно у-ще, което не иска максимума, би провокирало само посредствени резултати. Докато Св. София определено провокира резултати, с които се гордея и по мат. и по англ.
Средното не го знам какво е. Математиката му се отдава, но като повечето момчета ако може да избира, би играл по цял ден и повечето неща все още му минават през едното ухо и излизат от другото. Ако се окаже посредствено, ще сменя у-щето и няма да го възприемам като негов, или мой провал. И ПЧМГ ми е сред евентуалните варианти (въпреки униформите и другите минуси, които виждам)

ПП Хм, защо в съпоставката на нивото на математика се прави такова рязко разграничаване между Св София и Питагор. Гледайки рейтингите от състезания, ако изобщо можем да направим някакви изводи, те не са в полза на Питагор (Академия ХХI век - 3-и клас, ако махнем сина на Стела-Мария Питагор са зле, 4-и клас тотално превъзходство на Св. София, даже в 5-и клас най-добрия математик на Св. Сф е по-добре от ПЧМГ)
Danybon, писали сме едновременно Simple Smile

# 321
  • Мнения: 233
Питагор е от 2г и няма как да обучи 1.2.3.4 класове мисля.
Къде са статистиките 5, 6, 7 и т.н. класове м/у Св. София и ПЧМГ за които говорите?

# 322
# 323
  • Мнения: X
Със сигурност математиката в Света София е много силна, 10 часа са наистина сериозна подготовка! А и виждаме резултатите на децата - те са най-добрия атестат. Там и езиковата, и математическата подготовка са много силни, което е рядкост. Мога само да съжалявам, че и голямото ми дете не е там, но какво да се прави - пропуснат шанс.

# 324
  • Мнения: 50 988
До кой клас се учи в ПЧМГ и Света София? Питам, понеже като гледам рейтингите на големите (те ме интересуват) там тези училища просто ги няма. Не са назад, а ги няма изобщо. И ако до 7 клас са били върхът на сладоледа как така изведнъж изчезват после? Единственото обяснение е, че там се учи до 7 клас.

# 325
  • София
  • Мнения: 10 825
Света София е основно училище - до 7-ми клас. А ПЧМГ, съдейки по името, е гимназия.

# 326
  • Мнения: 4 877
Черна станция, Света София е ЧОУ. След 7 клас над 50 % се преливат в любимия ти АК. Wink Hug

ПЧМГ е до 12 клас.

# 327
  • Мнения: X
ПП Хм, защо в съпоставката на нивото на математика се прави такова рязко разграничаване между Св София и Питагор.

Ако това е извод от моя постинг - само да кажа, че е недоразумение. Изобщо не подценявам математиката, която се преподава в Света София и не ми е хрумвало подобно нещо. На забавната математика, на която ходим, повечето неща изобщо не се учат в часовете по математика в училище, по-скоро са игри. Кубчета, танграми, тетрис, огледално писане, кодове, мерене с везни: http://www.youtube.com/watch?v=wfctQAXCV6U
игри със зарчета: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/408065_50 … _1340191010_n.jpg
и подобни.
Технологията е донесена от чужбина, а самите момичета са бивши възпитанички на СМГ:
Скрит текст:
"Създателите на центъра получават образованието и натрупват ценен опит в Германия, Италия и Холандия.  Инициаторката на идеята, Светлана Горанова заминава като стипендиант по програма "Еразъм за млади предприемачи" в Триесте, Италия. Именно там натрупва знания за
създаване на ателиета и събития по забавна наука в Интерактивния музей "Immaginario Scientifico". http://zabavnamatematika.com/#!istorria
Доколкото знам, учителките преподават това и в предучилищната група на Питагор, но догодина, като няма да има такава група, не знам на кого ще го преподават - може би в 1 клас. Затова и написах, че ние сме избрали идеалния вариант - силната математика в Света София + най-доброто допълнително от Питагор.
Съжалявам, ако предишният ми постинг е прозвучал критично към Света София, защото не е така. А и аз нямам точна идея какво ще учим там, само сме приети в ПУК, не сме започнали училището. Тепърва ще натрупваме впечатления и опит. Може би и там има часове по забавна математика.

Последна редакция: чт, 18 апр 2013, 21:08 от Анонимен

# 328
  • Мнения: 4 877
Жасмин, аз по-скоро отговарях на atsekov и последния му пост с т. 3 + предишното му мнение

Питагор - по-добра математическа подготовка (12 часа математика седмично от 1 клас)

# 329
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Жасмин, аз по-скоро отговарях на atsekov и последния му пост с т. 3 + предишното му мнение

Питагор - по-добра математическа подготовка (12 часа математика седмично от 1 клас)


Аз също.

Всъщност мисля, че почти няма ЧУ с под 8-10 часа мат. на седмица и причината е много проста. Децата в ЧУ са по цял ден на у-ще и часовете вповече служат за упражнения, т.е. това е времето, което детето от ДУ ще прекара в решаване на домашното си. А не е доказателство за по-задълбочена подготовка.

Аз друго се чудех. Как Българско Школо успяват да набутат в програмата си толкова допълнителни занимания? Ако някой може да препише една програма на БШ, ще ми е много любопитно.

Общи условия

Активация на акаунт