За частното образование, за частните училища (2)

  • 78 013
  • 1 311
  •   1
Отговори
# 1 020
  • Мнения: 50 909
A какъв беше смисълът на този спам? newsm78
Питам, понеже съм от ДУ и съм проста.

# 1 021
  • Мнения: 7 683
A какъв беше смисълът на този спам? newsm78


Тва се чудех и аз, ама не смеех да питам Laughing

Може ли да питам нещо за НВО, къде децата решават задачите и кой ги "пази"? Защото ако всяко си решава в училището, особено пък в частните училища, където класовете са по 10-15 души, не може ли много лесно учителят да им помогне, да им подсказва, за да изкарат високи оценки и после училището да бъде напред в класациите? А всяка точка е важна и ако на някои деца им подсказват и им дадат дори и само 1-2 верни отговора, то всякакви класирания после за "елитните" гимназии няма да се коректни.

# 1 022
  • София
  • Мнения: 5 451
Всъщност единствената причина да няма тотална хегемония на ЧО до началото на гимназията (нагоре е по-различно) е наличието на СМГ.

ТЦ, единствената причина за да няма ЧУ хегемония са не трите букви СМГ, а възможността само и единствено МГ от всички градове в България да обират умни деца, на които им се учи след 5-ти клас. Което от моя гледна точка е прекрасна практика и възможност за концентрация на умници. Не трябва да се разширява, не трябва да се намалява. Държавата ни е бедна откъм мозъчен елит и сегашните бройки като че ли покриват нуждите.
Дали училището е СМГ, Баба Тонка, МГ Берон, ОМГ Пловдив, МГ Бургас - няма никакво значение. Децата от всички безплатни общински училища, които имат възможност да осъществяват прием след 4-ти клас ще бъдат в топ резултатите на матурите след 7-ми клас.
Оттам разбира се се вдигат изискванията и за цялото обучение, затова тези училища с годините са организирали и прекрасно обучение след 7-ми клас.
Цари масово подценяване на децата и всеки си говори само за училища. 80% от резултата е заслуга на дете и семейна среда, после идва училището... Колкото по-ниска е степента на образование, толкова по-малък е процента, с който влияе училището. И разбира се, в университет, при докторантира вече се приближава до максимума, както в градината е близък до минимума.


Точно затова ми е криво, че СМГ не използва пълноценно времето на учениците, поне според една друга тема, където прочетох за недоволни родители в 5-ти и 6-ти клас от обучението по БЕЛ и по английски. Ако това са пропилени часове, после те трябва да се наваксват в и без това ограниченото време на децата извън училище.

# 1 023
  • Мнения: 1 782
Ясно и категорично - колкото може да се подсказва в общинските, толкова и в частните!
Нека не се опитваме да обезсмисляме прекрасните резултати на децата от ЧУ тази година с подобни безпочвени съмнения.

Prizma, на мен ми е още по-криво. Избягването на немалкото проблеми в СМГ, които съществуват въпреки невероятния материал, с който училището има привилегията да работи, не е от полза на никой...

Последна редакция: пт, 14 юни 2013, 16:13 от kodbg

# 1 024
  • Мнения: 4 877
Татко Мецан, това е доста обидно! Доста ми напомня на страховете на любимата ми министърка. Процедурата при всички училища е една.
Междудругото затова и предпочитам синът ми да се явява в чужди училища на мат. състезания, защото, ей-богу, все някой се намира да му се чуди и мае. Ако може и да му се вписва до резултата, че се явил в СМГ, НПМГ..., за да не се стряскат хората.

# 1 025
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Всъщност в редица ЧУ възможността за преписване/подсказване е доста по-малка от тази в ДУ. Въпрос на политика на у-щето е подсказването/преписването да се санкционира в зачатък, а после на децата и през ум не им минава да пробват.

# 1 026
  • Мнения: 7 683
Ама аз изобщо не съм искал да кажа, че в ЧУ преписват/подсказват/ или че правят това повече от ДУ.
Само питам няма ли възможност за такова изкривяване на резултатите както в ЧУ, така и в ДУ. Ми съвсем нормално е да питам, като доста съм се откъснал от училищната действителност, а от доста студенти в БГ, които познавам, знам, че на изпитите масово се преписва. Всеки преподавател ще е изкушен да подскаже на децата от неговото училище, за да изкарат по-високи оценки, каквото и да кажете. Единственият начин това да не става е ако квесторите са от други училища. Ако са от същото училище, много ми е трудно да повярвам, че няма да подскажат.

# 1 027
  • Мнения: 7 263
A какъв беше смисълът на този спам? newsm78


Тва се чудех и аз, ама не смеех да питам Laughing

Може ли да питам нещо за НВО, къде децата решават задачите и кой ги "пази"? Защото ако всяко си решава в училището, особено пък в частните училища, където класовете са по 10-15 души, не може ли много лесно учителят да им помогне, да им подсказва, за да изкарат високи оценки и после училището да бъде напред в класациите? А всяка точка е важна и ако на някои деца им подсказват и им дадат дори и само 1-2 верни отговора, то всякакви класирания после за "елитните" гимназии няма да се коректни.


А дали тогава нямаше да имаме пълно 6 отгоре до долу по твоята логика, както и нямаше да има оценки под 5.
Наистина спрете с тези нелепи обвивения!
Първо защото се безпочвени и после защото става смешен стремежа да се изтъква едната или другата система, при положение че и на двете места има плюсове и минуси.
Учителите в Държавните училища също имат таргети апропо и също се налага да ги достигат - за там какво имате да кажете?!
Отделно матурите за 12 - ти клас се провеждат в други училища и квесторите са непознати - там какъв е сценария!

Малко минахме границите на добрия тон или поне на моя и затова ще ви оставя за известно време да изтъкнете всичко доводи против ЧУ  Peace
Останете си здрави и дръжте изкъсо бъдещето на децата си!

# 1 028
  • Мнения: 50 909
Според мен и се преписва, и се подсказва. Но не в ЧУ, а в малките провинциални училища.

# 1 029
  • София
  • Мнения: 62 595
По тази причина много деца, нямащи 5800 евро, дори и привлечени от АК, изобщо не кандидатстват, респ. също не образуват конкуренция.

На 90% от 50 кандидатствали за намаляване на учебната такса от новоприетия випуск през 2012 г. е предоставено такова. Намаляването на годишната учебна такса варира от 10% до 90%.
http://www.acs.bg/Home/Admissions/Tuition_Rates_and_Scholarships.aspx

Малко поизоставам с четенето на темата, затова коментирам този пост.
Така се изразяват в рекламите за шампоани против косопад и  прахове за пране - "намалява косопада с между 10 и 90 процента". Хубаво, ще извадиш късмет и ще ти намалят със заветните 90 процента, обаче за текущата година. А догодина? А следващите години? Ще треперите дали ще получите отбивка всеки път, ако едва-едва връзвате сметките за издръжка на семейството? И дотук говорим само за таксата, без другите "изненадващи" харчове. Споменавала съм го - с очите си видях как след първото класиране за държавните гимназии, доста родители обикаляха около гнездата и смятаха балове, защото се е оказало, че не са получили достатъчна отбивка в АК, обаче детето не е класирано в нито една от елитните държавни, и следваше чуденето дали има шанс да се освободят места в хубавите държавни и колко ли ще паднат баловете, защото нито могат да плащат в АК,, обаче продължават да се надяват там да ги огрее след новото преброяване на дивите зайци с отстъпката от цената, нито на трето класиране ще остане за елитните, ако изпуснат и второто. В теорията на икономиката много ясно и точно е написано - в определен пазар участват само тези, които са готови и са в състояние да платят цената на стоката/услугата. Хем ми беше жал за тях, хем се сетих за приказката за жабата, дето видяла, че подковават коня, че и тя вдигнала крак.

# 1 030
  • София
  • Мнения: 10 825
Lennyh, не му се впрягай на господина. Той още от първото си включване в темата го играе агент-провокатор Wink

# 1 031
  • София
  • Мнения: 5 782
Тук много гърми и трещи нещо...  newsm78

Черна станция, защо пък сега хвана на мушката малките провинциални училища? На мен ми направи впечатление, че традиционно Смолян се представя много добре, почти на едно ниво със София (за 7-ми клас става дума). Първата ми мисъл беше - ето едно място, където очевидно се преподава добре... Не ми е хрумнало, че преписват... Уверена съм, че има умни деца и в провинцията.  Mr. Green

# 1 032
  • Мнения: 7 683
Лени, наистина не разбирам защо така скочихте всички и особено ти. Никъде не говоря против частните училища и не твърдя, че се преписва и подсказва, а ПИТАМ, и то и за ДУ, и за ЧУ.
Че го играя агент - провокатор е смешно да се твърди. Нямам такива намерения. Щом така скачате на някои въпроси, добре де, няма и да питам. Няма и да пиша, ако това ви дразни. Само мир да има.
Леле, такава реакция въобще не съм очаквал. Който се е обидил, макар и изобщо да не разбирам защо, моля да ме извини. Ама страшно сте чувствителни и виждате това, което го няма.

Аре приятен уикенд на всички и да не си разваляме петъчната вечер с глупости.

# 1 033
  • Мнения: 7 263
Lennyh, не му се впрягай на господина. Той още от първото си включване в темата го играе агент-провокатор Wink


Ние тези домати ги ядем барабар с колците  вече 3-4 години поне, но все пак е прекалено .... да казваш на черното бяло и да се опитваш да изкараш нечия сестра магистралка без дори да си наясно аджеба има ли той такава ......
Поради тази и други причини мисля да си почина малко от напъните да го играя Майка Тереза  Wink

п.с. това, че се опитвам да бъда добронамерена и че споделям информация - абсолютно добронамерено и съвсем откровено, не значи че съм толкова наивна да не усетя как някой се опитва да ме гъбарка.  
Поне съм опитала.
Пак да кажа - който има нужда от инфо на ЛС  Peace

# 1 034
  • София
  • Мнения: 62 595
защо купчина тухли като втори имот - ваканционен, или ламарина пред къщи да си струват повече от инвестиция за образованието)? 

Смислен аргумент ако образованието беше изцяло платено. При сегашното положение на относително изравнено качество м/у АК и елитни гимназии... звучи като оправдание Simple Smile

Положението е изравнено, ако се взема предвид само контекста на коментарите в темата.
Защото тук се говори основно за статистики и цифри.
Нашето дете учи в частно училище, което избрахме без да се интересуваме от тези цифри. Никога не са ни интересували... Но на тържеството за края на учебната година (първи клас) 8 момичета от класа се бяха организирали сами и бяха направили танц с доста сложна хореография.
Оказа се, че са тренирали в междучасията, без грам учителско участие. Освен, че се бяха договорили с учителите, този танц да бъде включен в програмата. Освен тях в класа има още 2 момичета, които не се интересуват от танци - те не участваха. Това също много ме впечатли.
За тържеството също им беше предоставена възможност да избират какво да представят на родителите.
Сигурно коментарът ми може да звучи като спам на фона на цифрите и статистиките.
По отношение на детето ни имаме няколко желания - да се запази нейната любознателност и интерес към света, нейната индивидуалност, да се доразвива въображението й и да има свобода да прави избори.
Много труден избор на училище направихме. Няма да си кривя душата, че от настоящото училище има още какво да се желае, но нещата, които ние искаме за нея, припознахме, макар и от части само в това ЧАСТНО училище.

И какво от това, че са се организирали? нито са първите, нито последните. Във всяко училище има деца, които сами се организират и правят разни неща, има и такива, които търсят съдействие от учители, трети биват организирани от учителите. Още си прясна, затова толкова се впечатляваш, също както си се впечатлявала при първата дума на детето си, а сега ти се вижда нормално. Това, че децата са се организирали не е заслуга на това, че училището е частно. Разбирам да беше казала, че учителката ги е организирала, че да има училището заслуга. Peace

Общи условия

Активация на акаунт