Децата 2005+ - днешните начални ученици

  • 6 266
  • 133
  •   1
Отговори
# 45
  • София
  • Мнения: 9 519
Ще се върна на първоначалния замисъл на темата и ще споделя моето виждане по въпроса, което ме тормози от доста време - имам второкласник и наблюденията ми са, че поне в неговия клас, се разчита почти изцяло на родителите за затвърждаване и обясняване на взетия материал. Ще кажа и защо мисля така - класната им почти никога не проверява домашните им, когато ходеше на държавна занималня учителката проверяваше домашните и драскаше с един червен химикал отгоре верните отговори, но не обясняваше, къде е сбъркал, т.е. изцяло моя работа беше да проверя всичко, изписано от него и да давам допълнителни задачи или друго, което да обясни материала на детето. Да, ама аз не съм педагог и сме стигали и до караници с него, защото не успявам да му обясня по подходящия, разбираем за него начин. Затова го преместих в частна занималня - определено постигнахме напредък, а аз продължавам да се занимавам с него в събота и неделя. Обаче от това стигнахме до момента, в който детето спря да слуша и да пише в час - на училище отиваше като на почивка - понеже в занималнята бяха строги и го караха да учи, в къщи същата ситуация, той просто си почиваше на училище и разчиташе само на занималнята и на мен. И защо тогава ходи на училище?

Та моето мнение е, че системата е много сбърката - препуска се по материал, няма затвърждаване, класната няма идея, на кое дете, кое му е трудно... и да си представим за момент, че съм математически инвалид и и аз не мога да разбера един магически квадрат например, какво става с детето?

И никога не съм си позволила да говоря срещу класна, училище, телевизия не гледаме, т.е. не е и чувал нищо лошо за образованието, но определено вниманието му в час липсва...

# 46
  • Мнения: 5 940
Дзвер, програмата е направена така, че в училище  няма часове за затвърждаване. Не са виновни учителите.
Затова се старая предварително да подготвя детето.

# 47
  • Мнения: 2 898
Дзвер, програмата е направена така, че в училище  няма часове за затвърждаване. Не са виновни учителите.

Една от "екстрите" на образователната ни система.

# 48
  • София
  • Мнения: 9 519
Дзвер, програмата е направена така, че в училище  няма часове за затвърждаване. Не са виновни учителите.

Една от "екстрите" на образователната ни система.
това казвам и аз - не обвинявам учителите, просто споделям, къде според мен е проблема. Проблем има и с организацията в отделните училища - защо в едно училище изходящите тестове са средата на май, а в нашето - в началото на май? Поради тази причина синът ми приключи с учебника по български преди пролетната ваканция, както и с тетрадка № 2 към него. Т.е. два месеца по-рано от края на учебната година, няма да споделям за останалите предмети, където също са на края на материала. Лично аз вярвам, че този 1 месец май, в който няма да има какво да учат, би следвало да не се губи - не случайно е определен за учебен... но това вече е друг проблем  Peace

# 49
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 360
той просто си почиваше на училище и разчиташе само на занималнята и на мен. И защо тогава ходи на училище?
А сте едва втори клас. Сега поне може да се намесиш при нужда и да обясниш. Нека свикне, че часът е за почивка и блейкане наляво-надясно, пък после защо имало частни ученици.

А началните учителки да не се оплакват. Имат подкрепата на родителите и възможността някой да помага на децата. Освен това базовите знания по предмет се броят на пръстите на едната ми ръка /образно казано/ и се отработват за цяла година. Същественото натрупване на материал е в среден курс и всеки пропуск от начален е пагубен за джоба на родителите.  

# 50
  • Мнения: 341
Сега поне може да се намесиш при нужда и да обясниш. Нека свикне, че часът е за почивка и блейкане наляво-надясно, пък после защо имало частни ученици.
Така, както представяш връзката, според мен няма такава.

Не помня дали го споменах в друга тема, но ми се наложи да обяснявам какво е епитет на 4токласник. Майка му намерила академичното определение в Уикипедия. В час защо не го е разбрал - имам догадки, че не е обяснено на по-разбираем език от академичния.

# 51
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 360
По принцип съм съгласна, че ученикът трябва да учи най-вече в час, а у дома само да затвърждава и да упражнява наученото. Но не бива да се пренебрегва и фактът, че в клас все пак е имало някой, който е разбрал какво е епитет  Wink

Как е поднесена информацията, можем само да гадаем. А ако сън не ни лови и непременно искаме да разберем подробности във връзка с начина на поднасяне на информацията, питаме учителката. Отивам и чистосърдечно си признавам, че детето ми има проблем при усвояването на това понятие и я моля за помощ  Flutter Иначе си оставаме в сферата на догадките. Опс, ти вече си го казала Peace

В час защо не го е разбрал - имам догадки, че не е обяснено на по-разбираем език от академичния.

# 52
  • София
  • Мнения: 9 519
извинете, но епитет учиха тази година, във втори клас, непосредствено след взимане на прилагателно, не знам системата как очаква от едно дете на 8 години да разбере, какво е епитет и да направи разлика кога е прилагателно и кога епитет...

# 53
  • Мнения: 341
По принцип съм съгласна, че ученикът трябва да учи най-вече в час, а у дома само да затвърждава и да упражнява наученото. Но не бива да се пренебрегва и фактът, че в клас все пак е имало някой, който е разбрал какво е епитет  Wink
С кого да го затвърждава, ако смея да попитам? С мама филоложката да затвърждаваме физика, а с тати сисадмина - химия? А когато мама е касиерка, а тати шофьор, става мноооого интересно Simple Smile
Не разбирам какво значи "да учи в час". Учи се вкъщи от учебника. Часът е за преподаване, не за учене, това са две различни дейности, извършвани от различни хора. Когато преподаването в училище - основна дейност - закуцука, какво затвърждаме вкъщи - нищо. Преподаването се измества вкъщи, наред с всичко друго, а на училище, както писа колежката горе, се ходи на почивка. Не виждам нищо нелогично - ако детето не разбира какво му се говори в час, за какво му е да слуша? Но тогава, вместо да сочим с пръст частните уроци, следва да се запитаме - защо, аджеба, детето не разбира какво му се говори в час в държавното училище, а в частната занималня разбира.

Дзвер, аз на онова детенце го обясних така - епитет е, когато влагаш личната си оценка. А оценката може да се изрази не само с определени думи, ами и с интонация или пък словоред, но това е вече висш пилотаж. Притеснително е, че създателите на учебниците за началното не отличават висшия пилотаж от това, което е подходящо за дете.

# 54
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 360
извинете, но епитет учиха тази година, във втори клас, непосредствено след взимане на прилагателно, не знам системата как очаква от едно дете на 8 години да разбере какво е епитет и да направи разлика кога е прилагателно и кога епитет...
Ама то дете на 8 години е достатъчно малко за майка си и няма как да осъзнава доста неща. Какво пък да кажем за понятието епитет, което и в живота не виждам къде ще използва  Mr. Green

Не ги мислете за толкова недорасли. Резултатите им на НВО 4 клас са забележителни. Нивото рязко спада в 5 клас именно поради натрупването на нови знания по предметите. НВО 7 клас си е доста голямо предизвикателство. Дотогава дали ще са пораснали достатъчно? Едва ли  Flutter



Не разбирам какво значи "да учи в час". Учи се вкъщи от учебника. Часът е за преподаване, не за учене, това са две различни дейности, извършвани от различни хора.
ОК, ок, така мислиш ти  Peace Не разбираш, ама оспорваш мнение.

# 55
  • София
  • Мнения: 2 300
Не разбирам какво значи "да учи в час". Учи се вкъщи от учебника. Часът е за преподаване, не за учене, това са две различни дейности, извършвани от различни хора.

Учителят преподава, ученикът учи. Ако знае, че училището не е просто за помайване, почивка и блеене в час. Тогава и времето, необходимо вкъщи за затвърждаване на наученото ще бъде много по-малко.

# 56
  • Мнения: X
Не разбирам какво значи "да учи в час". Учи се вкъщи от учебника. Часът е за преподаване, не за учене, това са две различни дейности, извършвани от различни хора..
Часът е и за преподаване, и за учене. Сама си го казала. Това са две различни дейности, извършвани от различни хора.
А Elfi го е обяснила много добре.
Учителят преподава, ученикът учи. Ако знае, че училището не е просто за помайване, почивка и блеене в час. Тогава и времето, необходимо вкъщи за затвърждаване на наученото ще бъде много по-малко.

# 57
  • Мнения: 341
Учителят преподава, ученикът учи.

В училище човек се ОБУчава, това върви успоредно с преподаването. Вкъщи вече учи - това го прави самостоятелно и всъщност ученето е затвърждаването на това, което са му преподали в час. Аз поне ги отличавам. Затова и не разбирам израза "уча в час". Уча в час... за следващия час, че имам контролно, а вчера не съм учила вкъщи например. Не че не го ползвам като израз, но за мен тази дума има някакъв нюанс на самостоятелно извършване newsm78 Както и да е, извън темата беше това обяснение.

Цитат
Ако знае, че училището не е просто за помайване, почивка и блеене в час. Тогава и времето, необходимо вкъщи за затвърждаване на наученото ще бъде много по-малко.
Защо сте толкова убедени, че децата са разсеяни в час, а не им е скучно или неразбираемо? Одеве още попитах:
Цитат
Не виждам нищо нелогично - ако детето не разбира какво му се говори в час, за какво му е да слуша? Но тогава, вместо да сочим с пръст частните уроци, следва да се запитаме - защо, аджеба, детето не разбира какво му се говори в час в държавното училище, а в частната занималня разбира.
ама никой не ми е отговорил май. Детето е виновно по подразбиране. Може би е. А може и да не е. Ако 20 деца не разберат и се наложи да им се помага вкъщи/частни уроци, а 6 разберат, урокът успешно ли е преподаден и/или тези 20 деца са някакви идиоти?

# 58
  • София
  • Мнения: 2 300
Не мога да знам как е в частните занимални  Thinking
Предполагам обаче, че броят на децата е силно намален в  сравнение с броя на децата в класовете. Като добавим и това, че основният материал вече е преподаден в училище за разяснение остава единствено това, което някой или друг не е разбрал по време на час.

Защо сте толкова убедени, че децата са разсеяни в час, а не им е скучно или неразбираемо?


Много е трудно да направиш така, че да е забавно на всички 20 или 30 деца. Те са там, за да усвоят определен обем от знания и колкото по-рано разберат какво се иска от тях, толкова по-добре. За забавление са различните клубове и извънкласни занятия, където децата се събират по интереси.


Ако 20 деца не разберат и се наложи да им се помага вкъщи/частни уроци, а 6 разберат, урокът успешно ли е преподаден и/или тези 20 деца са някакви идиоти?

След като 6 успяват, значи е постижимо.и. И защо трябва равнението да се прави по по-трудно усвояващите? Който не успява, ще си наваксва вкъщи.

Последна редакция: нд, 07 апр 2013, 17:47 от Elfi

# 59
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 360
Не виждам причина 6 да могат, а 20 да не могат. Щом 6 се справят с материала, какво липсва на другите 20? Питаш и си отговаряш
или тези 20 деца са някакви идиоти?
Явно, че не са. Друго има. Обикновено става въпрос за нещо строго индивидуално. Децата растат в различна среда /докато някои растат в здрави семейства, други са преживели развода на родителите си с всичките му прелюдии; нерядко се отглеждат от баби, дядовци и стринки, докато родителите са на гурбет, примерно/. Това няма как да не се отрази върху детето, да го направи напрегнато и тревожно, респективно се отразява и на ученето му.

Дефинирането на справянето е много относително понятие обаче, защото е строго индивидуално. Проблемът е оценката за справянето. Тя не се наглася към индивидуалността, а към общоприети норми. А детето приема оценката твърде лично като огледало на възможностите си, защото мама така го е научила - в бележника всичко трябва да е 6. И това се случва в доста от здравите семейства.

Общи условия

Активация на акаунт