Отговори
# 135
  • В светлината на слънцето
  • Мнения: 8 168
Когато детето вече е избрало да следва пътя на музиката е съвсем друго нещо.  Peace Веднъж попаднало в музикално училище, означава че трябва да свири. В този случай пък два часа дневно са крайно, ама крайно недостатъчни. В музикално училище се свири по 6-8 часа, а ако се готви за конкурс (особено международен) - часовете стават 11-12. Два часа свирене дневно е за читалищно ниво. Дете, което смята (или родителят му смята), че ще прави кариера с музика, трябва да свири много, независимо от дозата талант. Peace

# 136
  • София
  • Мнения: 1 779
В ранна възраст няма как да оценим дали ще бъде музикант, та камо ли полу- или цял. Ако ние като родители чувстваме, че детето има заложби е по-важно да не го отвратим от изкуството, нежели да преследваме нещо, което на 14 годишна възраст да се окаже, че вече няма как да контролираме, а ще гледаме как пуберът ритуално да си гори нотите. Дори да остане полумузикант, най-добрият сред колбасарите, защото това е било неговото желание, никой не е загубил от занимания с музика.
От всяко "ой на мама френчето" ако се пръкваше музикант или балерина, нямаше да останат човеци за даскали, доктори и продавач -консултанти.

# 137
  • Мнения: X
В този случай пък два часа дневно са крайно, ама крайно недостатъчни. В музикално училище се свири по 6-8 часа, а ако се готви за конкурс (особено международен) - часовете стават 11-12. Два часа свирене дневно е за читалищно ниво. Дете, което смята (или родителят му смята), че ще прави кариера с музика, трябва да свири много, независимо от дозата талант. Peace

Е, ние следваме препоръките на учителите. Като кажат 6-8 часа ОК, но за сега няма какво да свири повече от 2 часа дневно. Това е в къщи само, отделно при учителя. Още е в началния курс, но е ясно че часовете за упражнения ще се увеличават.  Peace

# 138
  • София
  • Мнения: 62 595
На мен идва часа ми се виждам много за текущо свирене, освен ако не е за някакъв специален повод. А на някого текне ли му вдъхновение, няма да признае ни два, ни пет часа, а ще откара досреднощ.

# 139
  • В светлината на слънцето
  • Мнения: 8 168
На мен идва часа ми се виждам много за текущо свирене, освен ако не е за някакъв специален повод. А на някого текне ли му вдъхновение, няма да признае ни два, ни пет часа, а ще откара досреднощ.

Абе хич не е много, ами си е баш толкова. При това говоря за свирене извън училището, у дома. Това в училището е отделно. Повечето известни музиканти са минали през този период. Дори и тези, които не са постигнали кой знае какво и нямат свръх кариера, пак са свирили яко и то точно в музикалното училище. Необходимо е от чисто техническа гледна точка. Но пак казвам - това е за деца, които вече са избрали да работят по този път. Моето лично мнение е, че в тази възраст е далеч по-добре детето да завърши общообразователно училище, а уроците по музика да бъдат нещо допълнително. Ако след като завърши, продължи да иска да е музикант (а тогава вече ще е лично негово решение, а не на родителите му), то спокойно може да кандидатства в музикалната академия или в чужбина. Така няма опасност един ден да съжалява за по-ранния избор. Музикалното училище малко или много ограничава избора след това, тъй като там се работи основно в посока музика.

# 140
  • София
  • Мнения: 62 595
аз за деца, свирещи за хоби, не от музикалното говоря. В музикалното си е професия, също като при балета.

# 141
  • на североизток
  • Мнения: 461
Всичко трябва да е с мярка! Както почивките, така и часовете упражнения! Не може да се тормози едно дете, на каквато и да е възраст да свири еди колко си часа, защото учителя така е казал. Свири се, за да се постигне определена цел, да се отработи определено произведение или част от него. И ако детето се е справило за по-кратко време няма да го караме да свири още, само за да запълни нормата я! Рано или късно, такъв подход ще доведе до усложнения в поведението на детето, в най-добрия случай ще захвърли инструмента завинаги.
И напълно съм съгласна с Andariel, че когато си вдъхновен, не усещаш как минава времето и не ти тежи.

Музикалното училище малко или много ограничава избора след това, тъй като там се работи основно в посока музика.

Да, и за това музикалните паралелки в общообразователните училища са много по-добрият вариант! Защото едновременно с общообр. предмети си имат и допълнителни часове за музикалните предмети. И поне на този етап са напълно достатъчни, за да се постигне задоволително ниво. Пък то, който си е талантлив и му се занимава наистина сериозно си се занимава и постига успехи, дори и на международно ниво, макар и да е възпитаник на такава паралелка, а не на муз. училище.

# 142
  • Мнения: X
Моето лично мнение е, че в тази възраст е далеч по-добре детето да завърши общообразователно училище, а уроците по музика да бъдат нещо допълнително. Ако след като завърши, продължи да иска да е музикант .............
Музикалното училище малко или много ограничава избора след това, тъй като там се работи основно в посока музика.

Всеки има право на мнение, а моето е коренно различно от това.  Peace

Последна редакция: пт, 29 мар 2013, 18:57 от Анонимен

# 143
  • при най-добрия мъж...
  • Мнения: 915
Моето лично мнение е, че в тази възраст е далеч по-добре детето да завърши общообразователно училище, а уроците по музика да бъдат нещо допълнително. Ако след като завърши, продължи да иска да е музикант .............
Музикалното училище малко или много ограничава избора след това, тъй като там се работи основно в посока музика.

Всеки има право на мнение, а моето е коренно различно от това.  Peace
Абсолютно подкрепям това мнение.Сина ми е първи клас в Музикално училище и в никакъв случай общообразователните дисциплини не се пренебрегват за сметка на музикалните.Дори преподавателя по инстумент на сина ми всеки път се интересува как върви и по другите предмети.
Аз насочих детето да кандидатства в Музикалното,защото като професионален музикант си дадох сметка,че детето е музикално,че музиката е областта,в която мога да му помогна-със съвет или познанства.Той расте в музикална среда, и мъжа ми,и дядо ми са акордеонисти,и естествено малкия искаше да свири и той на акордеон.Заради това предпочетох да се обучава в Музикалното при професионалист,защото мъжа ми може да е много добър,но не е педагог.

# 144
  • Мнения: X
Сина ми е първи клас в Музикално училище и в никакъв случай общообразователните дисциплини не се пренебрегват за сметка на музикалните.

Аз още не мога да се начудя къде ми е бил умът да слушам легендите от рода на "Там не се учи", "От там излизат неграмотни", "Ограничава се избора на детето" и т.н. И съответно в първи клас си записах детето в общообразователно училище - централно и много "елитно". Голяма грешка.  Blush

# 145
  • София
  • Мнения: 62 595
На мен принципно резервите ми към музикалното училище са след седми клас (и до известна степен за пети-седми клас, но там не съм много наясно), и те произтичат от естеството на училището. Виждала съм разписанието на гимназистите, естествено е да се набляга върху специализираните предмети, което изисква много, много сериозна подготовка вкъщи, свирене и пеене часове наред, да не говорим за теоритичните дисциплини в музиката! Очаквано е науките да са пО към периферията, защото просто на младежите занаятът им е музиката, също както на танцьорите им е физическото движение. По-трудно е след това кандидатстването в университет с математика, биология и т.н., ако дванайсет години от крехкия си 19-годишен живот си свирил/пьл/танцувал през по-голяма част от будното си състояние. Според мен който отиде в музиккалното, трябва да е наясно, че най-вероятно това ще му е професия за следващите десет години и да си направи сметката дали е готов пет години в гимназията да се занимава.

# 146
  • В светлината на слънцето
  • Мнения: 8 168
Indira, Check Please, нормално е да разсъждавате така - предполагам, никоя от вас не е професионален музикант или квалифициран педагог, за да оцени от професионална гледна точка плюсовете и минусите на обучението в профилирано училище от ранна възраст, да ги разграничи с обучението във висше такова, с перспективата за кариера и работа в България и чужбина на току що завършил музикант и т.н. Казвам го без да се заяждам.  Peace Просто е съвсем нормално за хора без музикално образование да разсъждават по такъв начин и да имат малко по-различна и по-розова представа. В което няма нищо лошо, разбира се. Само че какво става, ако детето има по-различни мечти за себе си от тези на мама, татко и останалата част от родата след като завърши музикално училище? С наученото в клас по математика например, надали ще може да кандидатства специалност, която изисква висш пилотаж по тази дисциплина. Давам го като пример. Или ако реши, че рисуването е неговата истина. Thinking
Andariel, писали сме едновременно. Абсолютно правилно разсъждаваш и наистина точно това се случва в действителност.

# 147
  • Мнения: X
Благодаря за анализа, lulumba.  Crazy

# 148
  • при най-добрия мъж...
  • Мнения: 915
lulumba,за твое най-голямо учудване ще ти кажа,че тук грешиш в предположенията си,защото освен,че съм професионален музикант,съм и дипломиран музикален педагог.И именно заради това упътих сина си към музиката,защото пак повтарям-само там ще мога да съм му полезна във всяко едно отношение.И защото в качеството си на педагог съм преценила качествата и даденостите на детето.

# 149
  • Мнения: 9 990
A когато от същата позиция съм преценила, че детето няма дадености? Не е нужно да тичаме по тази наследственост. Моите деца не са наследили музикалността ми. Не само няма да съм им полезна, ако ги тикна в тази посока, ами ще им и навредя.

Общи условия

Активация на акаунт