Математици, тук се спрете, моля бързо помогнете и задачата решете!

  • 59 176
  • 754
  •   1
Отговори
# 285
  • Варна
  • Мнения: 4 239
На мен няма защо, nikolica2002. Нормално е да ти е неразбираемо, както и за 99% от учениците, както и за много голям % от възрастните. А и тези задачи са за математици, не за програмисти, все пак. Успех!

# 286
  • София
  • Мнения: 1 659
"На колко нули завършва числото, което се получава при умножението на числата от 71 до 251?".

А третото ми решение е математическо:
Скрит текст:
75= 5х5х3--------------2 бр
80-------------------------1
85-------------------------1
90-------------------------1
95-------------------------1
100= 5х5х4------------ 2
105------------------------1
110------------------------1
115------------------------1
120------------------------1
125=5х5х5--------------3
130------------------------1
135------------------------1
140------------------------1
145------------------------1
150= 5х5х6-------------2
155------------------------1
160------------------------1
165------------------------1
170------------------------1
175= 5х5х7-------------2
180------------------------1
185------------------------1
190------------------------1
195------------------------1
200=5х5х8--------------2
205------------------------1
210------------------------1
215-------------------------1
220-------------------------1
225=5х5х9---------------2
230------------------------1
235------------------------1
240------------------------1
245------------------------1
250=5х5х5х2------------3
--------------------------------------
    сума                           46



Съжалявам Алекс, не можах да се сдържа, това изброяване никак не ми хареса. Ами ако беше до 2501?

Брой кратни на 5 до 251:
251:5 = [50]
От тях изваждаме тези до 71:
71:5 = [14]
50-14 = 36
Брой кратни на 25 (52) до 251:
251:25 = [10]
От тях изваждаме тези до 71:
71:25 = [2]
10-2 = 8
т.е. трябва да добавим към 36 още 8 от двойните петици:
36+8 = 44
Брой кратни на 125 (53) до 251:
251:125 = [2]
71<125, няма кратни на 125.
Добаваме по още една петица от тройните петици:
44+2 = 46
=> Общото количество петици в интервала 71 до 251 е 46 и произведението на числата от 71 до 251 ще завършва на 46 нули.

Ant12, благодаря за линка, много интересни решения и задачи с триъгълник 80-80-20.

# 287
  • Мнения: 40
"На колко нули завършва числото, което се получава при умножението на числата от 71 до 251?".

А третото ми решение е математическо:
Скрит текст:
75= 5х5х3--------------2 бр
80-------------------------1
85-------------------------1
90-------------------------1
95-------------------------1
100= 5х5х4------------ 2
105------------------------1
110------------------------1
115------------------------1
120------------------------1
125=5х5х5--------------3
130------------------------1
135------------------------1
140------------------------1
145------------------------1
150= 5х5х6-------------2
155------------------------1
160------------------------1
165------------------------1
170------------------------1
175= 5х5х7-------------2
180------------------------1
185------------------------1
190------------------------1
195------------------------1
200=5х5х8--------------2
205------------------------1
210------------------------1
215-------------------------1
220-------------------------1
225=5х5х9---------------2
230------------------------1
235------------------------1
240------------------------1
245------------------------1
250=5х5х5х2------------3
--------------------------------------
    сума                           46



Съжалявам Алекс, не можах да се сдържа, това изброяване никак не ми хареса. Ами ако беше до 2501?

Брой кратни на 5 до 251:
251:5 = [50]
От тях изваждаме тези до 71:
71:5 = [14]
50-14 = 36
Брой кратни на 25 (52) до 251:
251:25 = [10]
От тях изваждаме тези до 71:
71:25 = [2]
10-2 = 8
т.е. трябва да добавим към 36 още 8 от двойните петици:
36+8 = 44
Брой кратни на 125 (53) до 251:
251:125 = [2]
71<125, няма кратни на 125.
Добаваме по още една петица от тройните петици:
44+2 = 46
=> Общото количество петици в интервала 71 до 251 е 46 и произведението на числата от 71 до 251 ще завършва на 46 нули.

Ant12, благодаря за линка, много интересни решения и задачи с триъгълник 80-80-20.

Скрит текст:
Няма защо да съжалявате. Всички мнения са ми от полза.
Аз  изброих вариантите заради изказването на nikolica2002, че отговорът, който е даден в сборника е 45 нули и се надявах някой да ми намери грешка, иначе разсъжденията Ви са абсолютно верни. Но все пак програмата остава най-доброто решение, защото само с две корекции в кода тя вече работи за всеки зададен интервал от потребителя. Също така може да намира цялото произведение, което с калкулатор е невъзможно, а след намирането му и броя на всяка цифра в числото. Направил съм  една универсална програма за решаването на такъв тип задачи.Wink
И понеже ме питахте за по-голям интервал от 71 до 2501 например, аз искам да Ви попитам, ако се искаше например да се намери броя не само на последните, а  на всички нули в произведението  му  би ли могло да се реши математически ?
Между другото какъв е timelimit на тази задача от ОМГ Пловдив? Питам, защото разбрах във Варна, че и тромавите решения се признават, но само и единствено при верен отговор иначе никакви точки не се дават дори и грешката да е в последния ред. 

# 288
  • Пловдив
  • Мнения: 167
Молба за идея как се решават задачи от този вид:
"На колко нули завършва числото,което се получава при умножението на числата от 71 до 251?".

Времето за решаване на Изпитния тест за прием в ОМГ тази година е 2 часа и половина ( 4 задачи с по няколко подусловия).
Изпитът за 2004 ( откъдето е и задачата) е съдържал 4 задачи и 5 въпроса ( тази задача е включена към въпросите).Не знам обаче каква е била продължителността на изпита тогава.

Последна редакция: вт, 21 май 2013, 11:41 от Фран Джонсън

# 289
  • София
  • Мнения: 287
задача за седми клас : доказване, че трите височини в произволен триъгълник се пресичат в една точка?

Последна редакция: ср, 22 май 2013, 17:44 от prokibar

# 290
  • София
  • Мнения: 1 659
задача за седми клас : доказване, че трите височини в произволен триъгълник се пресичат в една точка?

Едно видео (на английски) с доказателство чрез построяване около произволния триъгълник на по-голям триъгълник и използване на вече доказаното свойство, че симетралите на всеки триъгълник се пресичат в една точка.
Питах дъщеря ми, каза, че по този начин са го доказвали в седми клас.

http://www.killedar.org/mod/book/view.php?id=36&chapterid=131

# 291
  • София
  • Мнения: 287
задача за седми клас : Да се докаже, че трите медиани в произволен триъгълник се пресичат в една точка?

# 292
  • София
  • Мнения: 5 553
задача за седми клас : доказване, че трите височини в произволен триъгълник се пресичат в една точка?


Тц. Това се доказва в 8 клас.

# 293
  • София
  • Мнения: 20 041
задача за седми клас : доказване, че трите височини в произволен триъгълник се пресичат в една точка?


Тц. Това се доказва в 8 клас.


Ще ти опонирам малко  Hug, официално да, при ученето на окръжности в 8 клас. Но не като теорема, а като по-творческа задача  се дава. И моята девойка я е решавала в ЗИП в 7 клас с допълнително построение. Докарва  се с   допълване до нов  триъгълник, 4 еднаквости, успоредни прави  и обща пресечна точка на трите симетрали на новопостроения триъгълник. Кармела го е показала и на клипче, затова го давам лаконично..

# 294
  • София
  • Мнения: 5 553
Да, със симетрали и средна отсечка. Може без окръжности. Не мисля, че това е важно за 7 клас, не ви трябва. В 8 клас е теорема.

# 295
  • София
  • Мнения: 287
ganis, всъщност мойта Ина се чудеше дали това са теореми и не се доказват при описване на задачите от втори модул - че трите медиани се пресичат в една точка, също и за височините и ъглополовящите?

# 296
  • София
  • Мнения: 5 553
ganis, всъщност мойта Ина се чудеше дали това са теореми и не се доказват при описване на задачите от втори модул - че трите медиани се пресичат в една точка, също и за височините и ъглополовящите?

В 7 клас, това, че симетралите и ъглополовящите се пресичат в една точка се учи официално.
Медианите и височините се изучават в 8 клас и това, че имат обща точка никъде в никой учебник го няма. Не може да го ползва.

# 297
  • София
  • Мнения: 287
много благодаря, обърка се днес...смахна се направо Crazy
добре, че утре всичко свършва Simple Smile

# 298
  • Мнения: 40
Молба за идея как се решават задачи от този вид:
"На колко нули завършва числото,което се получава при умножението на числата от 71 до 251?".

Времето за решаване на Изпитния тест за прием в ОМГ тази година е 2 часа и половина ( 4 задачи с по няколко под условия).
Изпитът за 2004 ( откъдето е и задачата) е съдържал 4 задачи и 5 въпроса ( тази задача е включена към въпросите).Не знам обаче каква е била продължителността на изпита тогава.



На въпросите само отговор се иска, така ли?

Аз имам затруднение със следната задача за 7 клас.
В една кутия има сини, червени и жълти тебешири - и от трите вида. Сред всеки 26 тебешира има син тебешир и червен тебешир. Колко най- много тебешири може да има в кутията?

# 299
  • София
  • Мнения: 1 659
Аз имам затруднение със следната задача за 7 клас.
В една кутия има сини, червени и жълти тебешири - и от трите вида. Сред всеки 26 тебешира има син тебешир и червен тебешир. Колко най- много тебешири може да има в кутията?

1 жълт, 24 сини и 24 червени.
Така както и да конструираме група от 26 тебешира, ще има поне един син и един червен.

Общи условия

Активация на акаунт