Жалба до МОН

  • 33 969
  • 76
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 5 708
Записвам се да следя темата.Аз също имам подобен проблем,но любезно ми обясниха,че с рога няма да съборя системата .Всички са навързани и" пърдят в едно гърне".
А какво ви посъветваха да направите? Жалбата няма да помогне да съборите системата, но поне ще се чуе гласа ви.

# 16
  • Мнения: 1 232
Никой нищо не те съветва.Има вариант да сменим училището или паралелката.Другият вариант е да останем и да отстоявам интересите и правата на детето си.За това искам да разбера изхода от жалбата какъв е и ще има ли ефект.

# 17
  • Мнения: 5 708
То за това образованието е на това ниво. Няма свестни хора,или ако има са единици. Всеки сам трябва да се справя със ситуациите.
Моят съвет ,ако може преместете детето в друго училище и не си хабете нервите с жалби.

# 18
  • Мнения: 1 232
Няма свободни места засега.така,че е твърде вероятно да си троша рогата догодина.

# 19
  • Мнения: 5 708
Успех, каквото предприемеш!

# 20
  • Мнения: 35
Никой нищо не те съветва.Има вариант да сменим училището или паралелката.Другият вариант е да останем и да отстоявам интересите и правата на детето си.За това искам да разбера изхода от жалбата какъв е и ще има ли ефект.
Ходихме 3-4 пъти при директора и се оправихме без никакви жалби. Тези, които ме тормозеха имат последно предупреждение за изключване.

# 21
  • Балчик
  • Мнения: 9 220
Това е най-добрият вариант. Но сега разбирам,че става въпрос за тормоз от съученици. Това трябваше в началото да го уточниш. В този случай естествено, че няма смисъл от жалби нагоре, само до директора. В краен случай до РИО. Аз мислих, че тормозът е от страна на учител/и. Laughing

# 22
  • Мнения: 2 190
........ любезно ми обясниха,че с рога няма да съборя системата .Всички са навързани и" пърдят в едно гърне".
А какво ви посъветваха да направите? Жалбата няма да помогне да съборите системата, но поне ще се чуе гласа ви.

Радвам се, че Рейнбоу е решила въпроса. Желая успех и на Заекът Лео.

Вземам повод от двата цитата, за да изкажа мнение и да споделя опит.

С писане на жалби няма да съборя системата - аз и не искам това, обикновено искам да я подобря.
И точно, защото всички в образованието са навързани и харесват статуквото, затова и съветват да не пишем жалби. Но моят опит показва, че само с писмени оплаквания постигам ефект.

Да споделя моят опит. Не обичам скандали и проблеми. Обичам нещата да се решават бързо и без много шум. Затова имам изградена система от стъпки. Обикновено се върви по точките - ако не подейства имейл, писмени жалби и т.н. Според проблема, времето, което трябва да се вземе решение може някоя от точките да се пропусне

0. Разговори само при констатиране на дребни проблеми и за уведомяване. Досега май не са имали ефект. Разбира се, се налага да слушам, че Вие родителите се интересувате от децата си по-малко от нас ...... но на това не обръщам внимание. Отговорът ми е - свикайте родителска среща, за да обсъдим всички заедно какво да правим.

1. Започвам с мекия бруст - писмено, но неофициално. Пращам имейл до директора.  Описвам проблема и предлагам стъпки за решаването му.
Методът е ползван 2 пъти в 2 училища. Въпросите са решени.
Например при организирането на 1 състезание в събота, дезорганизацията беше невероятна - отвориха вратите 10 минути преди началото, резултат -  блъскане, закъснение и разболявания (зимно време 1 час на студа).  

Отговори не съм получила, но проблемите се решават понякога със закъснение.

2. Писмена жалба до директора - непременно се взима входящ номер.
Тук е важно да има някаква подготовка - да се посочи какво точно е нарушено. У нас има много закони, наредби и дори директорите не познават всичките, а ако ги познават или не искат, или не могат да ги спазват. Посочвам какво е нарушено. Жалбата се носи лично.
Методът е ползван  2 пъти за превантивни действия - да не се прави нещо.  И двата пъти подейства веднага. Изключвам многото мърморене, че преча на прогреса, щом така искам ще спазят буквата на закона, макар че е в ущърб на децата/училището..........

3. Писмена жалба до всички отговорни институции.
Пиша една обща жалба до всички - но се изброяват институциите - например МОМН, РИО. Може и други институции в зависимост от проблема.  При желание се пише и копие до директора. Така всеки знае, кой още е уведомен. Има опасност  отговорността да се размие или да се окаже, че никой не отговаря за това. Но от друга страна всеки гледа да отговори - дори и да е "ние не можем да помогнем". Добре е да се цитират предните писма до Директора.
Ако няма отговор до 1 месец (толкова е по закон) - се пуска напомняне, е смисъл - изтече 1 месец и не съм получила отговор от Вас на писмо с вх № ... от дата....

Ако повече родители са недоволни - пише се обща жалба или всеки пуска отделна с еднакъв текст (което е по-лесно за организиране). Нали е казано "глас народен".

В този случай трябват време и нерви. Аз не съм стигала засега с училищата на детето до тази точка. (първите 2 са вършили работа). Баща ми преди години я ползва за училището на брат ми (елитно софийско) - отменена езикова година в 8 клас след прием с изпит.  Успя след 1,5 години, в началото всички казваха, че няма да начин да се променят нещата. Все пак  смениха програмата за последната година и увеличиха броя на часовете по английски.
Аз ползвам този метод в работата си (няма връзка с образованието) и успехът е 50:50. Отнема много време и често се отказвам да се боря. Но знам, че "следите остават" и институцията има едно наум. Понякога след време виждам, че сами са променили начина на работа.

Аз мисля, че можем да подобрим системата. Въпросът е имаме ли желание и време, за да го направим.

Последна редакция: нд, 26 май 2013, 20:12 от biborana

# 23
  • Мнения: 4
Госпожо, нещо в цялата Ви история не е истина. Искам да Ви уведомя, че понятие "ИЗКЛЮЧВАНЕ " от училище няма. Това ме кара да мисля, че нещо заблуждавате мамите.Интересно защо ????

# 24
  • Мнения: 24 467
Когато се налага санкцията "преместване в друго училище" по чл.139, ал.1, т.4 от ППЗНП, на практика ученикът се "изключва" от досегашното, т.к. не може повече да го посещава против своята воля /не по свой избор/.

# 25
  • Балчик
  • Мнения: 9 220
Госпожо, нещо в цялата Ви история не е истина. Искам да Ви уведомя, че понятие "ИЗКЛЮЧВАНЕ " от училище няма. Това ме кара да мисля, че нещо заблуждавате мамите.Интересно защо ????

Не ти ли стана ясно, че не пише госпожа, а самият тормозен ученик. А учениците не знаят правилниците и на преместването му казват изключване. Simple Smile Peace

# 26
  • София
  • Мнения: 4 035
Госпожо, нещо в цялата Ви история не е истина. Искам да Ви уведомя, че понятие "ИЗКЛЮЧВАНЕ " от училище няма. Това ме кара да мисля, че нещо заблуждавате мамите.Интересно защо ????

Не ти ли стана ясно, че не пише госпожа, а самият тормозен ученик. А учениците не знаят правилниците и на преместването му казват изключване. Simple Smile Peace
А то си е изключване Mr. Green Не сме били под турско робство, а с османско присъствие, та същата работа и с местенето в друго училище Simple Smile

# 27
  • Балчик
  • Мнения: 9 220
Съгласна съм, затова не реагирах в първия си постинг. И моите ученици така си казват- изключване.
Но пак има минимална разлика, защото при преместване на ученик до 16 години училището има ангажимент да го премести. А над 16 - все му е тая на училището ще отиде ли някъде да учи ученикът или не. Тогава си е изключване.

# 28
  • Мнения: 35
Госпожо, нещо в цялата Ви история не е истина. Искам да Ви уведомя, че понятие "ИЗКЛЮЧВАНЕ " от училище няма. Това ме кара да мисля, че нещо заблуждавате мамите.Интересно защо ????

Не ти ли стана ясно, че не пише госпожа, а самият тормозен ученик. А учениците не знаят правилниците и на преместването му казват изключване. Simple Smile Peace
Да, така е. Simple Smile

# 29
  • Мнения: 1 232
Не мога да преместя детето си в най-близкото квартално училище,защото е елитно и миналата година с връзки са приети по 2-3 деца в паралелка в повече.Посъветвайте ме,моля,понеже нямам връзки,какво мога да предприема.Дали някоя жалба няма да свърши работа...

Общи условия

Активация на акаунт