Прием в СМГ след четвърти клас-ІІ част

  • 286 123
  • 1 657
  •   1
Отговори
# 1 455
  • Мнения: X
Силно се съмнявам в днешно време да има толкова много деца, които имат амбиции дотолкова, че да учат в СМГ, и да не са подхващали до 4 клас поне един език. Той може да не е английски разбира се.

Това, че вие влагате в думата "претенции" негативно звучене не е мой проблем.
Всички изброени обстоятелства като организация на обучение по език, брой часове и делене на нива е в компетенциите на ръководството на училището. Никой не иска да са на нивото нито на ЧУ, нито на езикови гимназии, но поне е редно модерно училище като СМГ с претенции да е номер едно в България, да осигурява чуждоезиково обучение, което поне да замества външни школи и частни уроци. В школите с 2 часа седмично децата постигат B1-B2 в 7 клас. Каква е пречката, това да се случва в училище?

Публично известно е ниското ниво на чуждите езици в СМГ( с малки изключения).

# 1 456
  • София
  • Мнения: 4 463
В школите с 2 часа седмично децата постигат B1-B2 в 7 клас. Каква е пречката, това да се случва в училище?


В школите са 8-10 деца, с еднакво ниво на езика. В училище са 28 деца, някои от които са учили руски или немски, а други- по 10 часа английски седмично. Профилирането е с математика, а не с език. Как точно да стигнат B2 за 3 години?

# 1 457
  • Мнения: 1 058
сагата с приема продължава и август, дойде ред и на номер 143  Laughing това някъде около месец след официалното съобщение за приключване на записването за 5-ти клас  Joy

не знам дали СМГ претендира да е номер едно в България както пише по-горе, ама дотук поне преброих 7 отказали се да се запишат; ако добавим и това, че част от най-добрите математичета дори не ходиха на ОМТ (3 от първите 10 по предварителен рейтинг) излиза, че по една или друга причина за не малка част от децата СМГ не е толкова атрактивна...

# 1 458
  • Мнения: 52 292
Публично известно е ниското ниво на чуждите езици в СМГ( с малки изключения).

Ти не беше ли хванала Бога за шлифера, защо се тревожиш за СМГ? Остави ги да тънат в посредственост и се радвай за твоите успехи, все пак имаш най-гениалните деца (съдя по постингите ти), какво те бърка скапаното СМГ?

Иначе нивото на чуждите езици в СМГ не е ниско, а нормално. Нормално като за училище, което все пак не е езиково и в което приемат деца с всякаква подготовка по език за да ги учат на математика. Не може да се преподава език на супер ниво, ако в класа има деца с нива от А1 до С2. Никой учител не може да преподава адекватно в такава шарения, а шаренията я има, защото водещият предмет е математиката. Затова хората, знаещи за какво отиват в СМГ, си учат езици на външни курсове. И явно системата работи добре, да не кажа твърде добре, защото масово абитуриентите от СМГ нямат проблеми да кандидатстват в най-добрите англоговорящи училища по света. Мислиш ли, че ако сричаха на английски към 10% от випускниците на СМГ щяха да имат покани от Оксбридж, където освен подаването на документи има изпит по предмета на английски, а после и присъствено интервю пак на английски?  Та в кое велико ЧУ има 10% деца с оферта от Оксбридж? Питам де, понеже сам по себе си английският не е достатъчен за да те приемат там, а е нужно и още нещо, което да покажеш на изпита и интервюто. И това прави разликата.

# 1 459
  • Мнения: 2 391
сагата с приема продължава и август, дойде ред и на номер 143  Laughing това някъде около месец след официалното съобщение за приключване на записването за 5-ти клас  Joy

не знам дали СМГ претендира да е номер едно в България както пише по-горе, ама дотук поне преброих 7 отказали се да се запишат; ако добавим и това, че част от най-добрите математичета дори не ходиха на ОМТ (3 от първите 10 по предварителен рейтинг) излиза, че по една или друга причина за не малка част от децата СМГ не е толкова атрактивна...
Аз сага не виждам.
Всеки има право на избор, а и причините за решението на родителите на тези 7 деца могат да са доста.
Колко да не е атрактивно? Та това са едва 10 деца - несъществено малка част от всички кандидати.

# 1 460
  • Мнения: 611
Предлагам да се вмени като отговорност на ръководството на СМГ всички нейни възпитаници след 5 клас да говорят свободно поне 2 езика, да свирят на пиано и цигулка,  бягане 50 метра - максимум 6 сек за момчета и 7 за момичета, задълбочени познания по изобразително изкуство. Какво се мотат тези хора, цяла година ги учат тези деца и накрая...нищо на лица.   


Хора, хайде да имаме по реалистични очаквания..

# 1 461
  • Мнения: 1 058
ами всъщност 10 от най-добрите математичета е доста (то реално децата са дори и повече, 3 са само от първите 10 по предварителен рейтинг, по-нататък сигурно има и още), особено на фона на реалните кандидати с възможности; може и по списък кандидатите тази година да са 759, ама приличен резултат над 20т. имат само 261 деца, с над 15т. децата са 391

за сравнение - отказалите се от МГ Варна тази година са 0, а приема там приключи още преди 2 месеца...

# 1 462
  • София
  • Мнения: 1 287
сагата с приема продължава и август, дойде ред и на номер 143  Laughing това някъде около месец след официалното съобщение за приключване на записването за 5-ти клас  Joy

не знам дали СМГ претендира да е номер едно в България както пише по-горе, ама дотук поне преброих 7 отказали се да се запишат; ако добавим и това, че част от най-добрите математичета дори не ходиха на ОМТ (3 от първите 10 по предварителен рейтинг) излиза, че по една или друга причина за не малка част от децата СМГ не е толкова атрактивна...

Детето с н 142 е от Варна, така че отказването му е съвсем резонно за мен. И аз сага не виждам. Поне в конкретния случай. И 6-7 деца отказали се въобще не са много, на фона на 142-143 приети

# 1 463
  • Мнения: X
Скрит текст:


Ти не беше ли хванала Бога за шлифера, защо се тревожиш за СМГ? Остави ги да тънат в посредственост и се радвай за твоите успехи, все пак имаш най-гениалните деца (съдя по постингите ти), какво те бърка скапаното СМГ?


Излишната агресивност само показва ниво. Имам едно дете, а не деца. Да не говорим, че в горния цитат не се намирам нито като постове, нито като мироглед. Може би говориш за себе си. А аз по твоите изяви съдя за доста други неща. Не особено лицеприятни за теб.

И всъщност коментарите за ниското ниво на предметите по някакъв език не са мои в тази тема, а на хора с  доста опит с училището. При това не само до 7 клас. И  всъщност по-важното е че и на горе в гимназията е така. А проблема с различните нива си има много лесно решение. Стига да има желание.
Да училището е с математическа насоченост, но предмета математика не е изолиран в образованието на децата ни. И вероятно доста добри математици(или по скоро родителите им) не го предпочитат след 4 клас именно заради ниското ниво на езиците.

Изобщо нямам идея да нападам СМГ. А просто констатирах всеизвестен факт. Който очевидно обаче, не е особено лицеприятен.

 Stop

Последна редакция: ср, 03 авг 2016, 12:51 от Анонимен

# 1 464
  • Мнения: 86
ами всъщност 10 от най-добрите математичета е доста (то реално децата са дори и повече, 3 са само от първите 10 по предварителен рейтинг, по-нататък сигурно има и още), особено на фона на реалните кандидати с възможности; може и по списък кандидатите тази година да са 759, ама приличен резултат над 20т. имат само 261 деца, с над 15т. децата са 391

за сравнение - отказалите се от МГ Варна тази година са 0, а приема там приключи още преди 2 месеца...
Познавам лично едно от трите деца, което не се яви на ОМТ. Причината е доста прозаична - детето живее далече от СМГ, няма кой да го взима и води на училище, а то не се чувства достатъчно сигурно, че може да се справя само. Така решиха да остане за сега в своето училище, а да кандидатства след 7-ми клас. Причините да се откажат децата може да са много по-различни от това дали СМГ е най-доброто училище или не.

# 1 465
  • София
  • Мнения: 5 467

И вероятно доста добри математици(или по скоро родителите им) не го предпочитат след 4 клас именно заради ниското ниво на езиците.


В повечето ЧУ чужд език се учи 10 часа седмично. На малко ЧУ бих разчитала за добро обучение по АЕ. Св.София е сред тях. В редица случаи по-ефективно е родителите сами да организират обучението по езика.  Има голям избор на школи, летни училища, индивидуални уроци в дома на ученика или в кабинета на преподавателя, разговорни курсове, български учители, британски и американски учители. Не всички родители искат в училище детето да се занимава по 10 часа с английски. От моя гледна точка ситуацията с часовете по АЕ в СМГ е по-добрият вариант отколкото обучението по този език в редица ЧУ заради по-голямата гъвкавост и свобода на избор за онези 5-6 учебни часа на седмица, които "остават" извън СМГ. За тях човек има избор на форма на обучение /частни уроци или школа/, през седмицата или през уикенда, избор на конкретен учител, съобразяване с темпото на учене на детето или със свободното му време, избор на учебна система и т.н. В нашия случай за тези 5-6 часа, организирани по наша преценка, напредъкът е по-голям отколкото при 10 часа в ЧУ.

# 1 466
  • Мнения: 3 090
Предлагам да се вмени като отговорност на ръководството на СМГ всички нейни възпитаници след 5 клас да говорят свободно поне 2 езика, да свирят на пиано и цигулка,  бягане 50 метра - максимум 6 сек за момчета и 7 за момичета, задълбочени познания по изобразително изкуство. Какво се мотат тези хора, цяла година ги учат тези деца и накрая...нищо на лица.   

Хора, хайде да имаме по реалистични очаквания..
Много ниски очаквания.
Трябва да добавим, че не е достатъчно да не се плаща такса в СМГ. Така де, щом сме благоволили да запишем децата си, СМГ трябва да ни плаща годишна такса. Да признаем и този нелицеприятен факт.  Stop

# 1 467
  • София
  • Мнения: 20 075
Блис, извини ме, ама  малко наизуст  говориш... Не винаги съм била на едно мнение с Черна Станция, но не може да се отрече правотата й в случая. От някое добро частно училище (изключваме АК) с английски, детето  в 12 клас (понеже и гимназия коментираш) ще излезе да кажем със супер ниво по английски. И после? От СМГ ще е ходило през годините на курс, ще има нужния сертификат, за да докаже необходимото ниво на владеене на езика.  Ама след това ученикът от СМГ ще може да докаже  в общия случай много повече успехи на национално и международно ниво от  детето в ЧУ, при това не само по мат, ами по физика, химия, информатика, математическа лингвистика... Масово децата от ЧУ с английски се отправят да следват навън.  Какъв е процентът от тях, които следват в престижни университети в УК или САЩ? И дали този на децата от СМГ не е в пъти по-висок? Това  сравнение е на ниво английски, където са съпостваими нещата...

По повод немския, нали говориш за гимназия пак? Къде някога и някой е споделял за недобро ниво в немските паралелки в обучението по езика? Аз съм чувала и чела само позитиви. Досега поне за мен те отстъпваха на  НЕГ и 73 СОУ по отношение на езика заради големия интензитет само в 8 клас, заради липсата на предмети на езика после, заради отсъствието на носители на езика сред преподавателите... Сега, когато е направено много  и в тази посока, немските паралелки се превръщат  в страхотна комбинация от езикова подготовка, подобна на тази в ЕГ, и несъмнено по-високо ниво на обучение по мат от което и да е частно, било то с немски или английски... Та не са хич нелицеприятни фактите като гледам. И в един момент и с немските унита,  най-вече в частта с техническите специалности, картинката ще е като с английските. Езикът на децата от СМГ и  от ЕГ (държавни или частни) като ниво на владеене ще е  съпоставим, но изпреварването като ниво на подготовка по точните науки пак ще е в полза на СМГ. И понеже в Германия се приема по диплома и всеки  с отлична такава влиза, където пожелае, то разликата ще лъсне в процеса на следване... И тогава ще се забрави кой колко е знаел езикът, предимството ще е на страната на тези със солидни познания и по друго... Понеже и малко по-ниско да е било нивото на семегееца по немски/английски, то ще се навакса бързо на място. Езикът е средство... Други неща трябват далеч повече.

И за финал, нямам дете в СМГ, та да защитавам училището, но не се правя на сляпа, когато нещата са видни..

Последна редакция: ср, 03 авг 2016, 20:53 от пенсионирана русалка

# 1 468
  • Мнения: X
Аз лично не съм намесвала ЧУ! Просто опонирах на смешното твърдение, че в училище език не се научава. Та не е нужно да развивате цели трактати след това. А липсата на критичност и взискателност по отношение на качеството на другите предмети не е от полза за децата. Иронията е неуместна и само показва колко истина има в думите ми и колко ви дразни този факт.

Значи с немски могат да постигат ниво, а с други езици не могат. Ето, че пак опираме до желание и възможности на ръководството.

# 1 469
  • София
  • Мнения: 20 075
Аз лично не съм намесвала ЧУ! Просто опонирах на смешното твърдение, че в училище език не се научава. Та не е нужно да развивате цели трактати след това. А липсата на критичност и взискателност по отношение на качеството на другите предмети не е от полза за децата. Иронията е неуместна и само показва колко истина има в думите ми и колко ви дразни този факт.

Значи с немски могат да постигат ниво, а с други езици не могат. Ето, че пак опираме до желание и възможности на ръководството.

Въобще не е еднакво положението... че да се сравнява. В немските паралелки в 8 клас преобладават деца, учили до 7 клас английски/руски (при това предимно семегейци). Избират да си останат в училището, за да си запазят нивото по мат, а в същото време да научат и друг език, извън учения на курсове английски... И това довежда до еднакво стартово ниво на осмокласниците. А с деца на едно ниво се работи далеч по-лесно, не като с 26 в английска паралелка, сред които има ученици с нива от А1-2 до С2 в зависимост от това къде и как се учили/доучвали езика.

Скрит текст:
Сега говориш така, понеже дететео ти е малко. Но лъжеш се, ако мислиш, че при големите няма компромиси с едно за сметка на друго. Избралите ЕГ (без значение дали държавна или не) са наясно, че ще загубят малко или много и темпо, и ниво по мат (ако до 7 клас са ги имали). Избралите МГ са дали приоритет на подготовката по математика, физика, химия, информатика и са преценили, че ще доучват езика навън. Изключения са може би АК и донякъде  ПЧМГ, в които има  баланс между двете.  Но това по никакъв начин не доказва тезата ти, че всичко е въпрос на добри управленски решения... Къде са успешните такива на ред добри държавни гимназии и на може би всички останали частни гимназии освен упоменатите 2? Гимназиален курс не е като при малките, трудно може да се достигне относително еднакво ниво по абсолютно всичко.. Та те са профилирани и това няма как да не се отрази на хорариума часове. Какви чудеса от храброст да се очакват по мат в ЕГ с 3 часа седмично, при това по учебници за задължителна подготовка? И какви висини по езика да се достигнат с 3-4 часа седмично език в 9-12 клас в МГ? Не е до липса на критичност или взискателност.

Последна редакция: ср, 03 авг 2016, 21:34 от пенсионирана русалка

Общи условия

Активация на акаунт