Американски колеж - четвърта тема

  • 86 550
  • 733
  •   1
Отговори
# 15
  • София
  • Мнения: 1 772
Мисля си, че това е избор на учителя и важното е, че човекът е успял всичко да им обясни достъпно. Преди малко тийнът ме изчете и възмутено ме поправи, че книгата не е утопия , а алегория за комунизма и за всички глупости, които прави някой, когато му се даде власт (дословно цитирам), след което аз просто  Confused и  Blush

При американеца са учили за есето последните два месеца.


# 16
  • Мнения: 4 877
Milenita, изглежда наистина се е впечатлил.

# 17
  • Мнения: 3 008

А кой им води есеписането?


Есета пишат по английска л-ра, българска л-ра, история. Може и по някой друг предмет да са ги карали да пишат Laughing Laughing, ама те след 8ми клас да не мислиш, че споделят какво точно учат. Ако засека нещо по стаята, се осведомявам

# 18
  • Мнения: 13
За "Фермата" - алегорията е не само за комунизма, но и за днешното ни общество... и не само нашето... Последната заповед: "ВСИЧКИ ЖИВОТНИ СА РАВНИ, НО НЯКОИ СА ПО-РАВНИ" властва навред... И "овцете" си блеят, и "магаретата" си гледат, и "конете" носят тежкия си товар...

# 19
  • Мнения: 4 877
Бен, и на мен ми стана интересно дали не е представена книгата през погледа на модерните време. Идеологически ми се струва сложна за деца на 14 години, но пък наистина има доста други послания, които помагат да се разберат много неща от съвремието.

Рос, много мерси!
Аз все се опитвам да си правя сравнение между АК и това, което се учи в Английските гимназии или по-скоро това, което учихме по мое време в моята АГ. Учихме повече английска класика.
А някой има ли представя в какво се различава обучението в АК и, например, Първа английска гимназия?

# 20
# 21
  • Мнения: 3 008
Аз все се опитвам да си правя сравнение между АК и това, което се учи в Английските гимназии или по-скоро това, което учихме по мое време в моята АГ. Учихме повече английска класика.
А някой има ли представя в какво се различава обучението в АК и, например, Първа английска гимназия?

Дани,

Учат световна литература на английски / световни класици/. Това май е един от предметите, който е като IB програмата.
Нямам идея за програмата в английските гимназии.

# 22
  • гр. София
  • Мнения: 182
Дани, пишат не само есета, но и поеми! На английски! Аз съм запазила някои от работите на дъщеря ми и мога да ти изпратя, да ги видиш - в тях има коментари на преподавателя, които са много интересни и показват, че доста задълбочено е четена работата на детето!!! (интересно ми е дали в някоя гимназия у-лите си правят труда да пишат, освен оценка и подробни коментари за началото, изложението, заключението)

# 23
  • София
  • Мнения: 1 154
Здравейте,
от доста време следя дискусията за АК. И за мен това е училището, в което се учи качествено и децата излизат с отлична подготовка, широка обща култура и възможности за развитие.
Много полезна ми е дискусията за писането на есета и поеми, тъй като синът ми за съжаление е от децата, които трудно се изразяват и не обичат нито да пишат съчинения, нито да разсъждават по литературни въпроси. Sad А пък да пише поеми изобщо не мога да си го представя!   Confused
Затова ми е интересно дали успяват такива деца да се научат така да пишат, че да се справят на ниво с изискванията в колеж? Притеснявам се, че това ще ни бъде препъникамъкът, който може да превърне евентуалното му обучение в АК в кошмар.

# 24
  • Мнения: 4 877
 rosss, мерси! Днес точно съм се разписала за престижните женски колежи и "Седемте сестри")

elementaK, много-много ще ми е интересно! Simple Smile

# 25
  • Мнения: 3 008
Здравейте,
от доста време следя дискусията за АК. И за мен това е училището, в което се учи качествено и децата излизат с отлична подготовка, широка обща култура и възможности за развитие.
Много полезна ми е дискусията за писането на есета и поеми, тъй като синът ми за съжаление е от децата, които трудно се изразяват и не обичат нито да пишат съчинения, нито да разсъждават по литературни въпроси. Sad А пък да пише поеми изобщо не мога да си го представя!   Confused
Затова ми е интересно дали успяват такива деца да се научат така да пишат, че да се справят на ниво с изискванията в колеж? Притеснявам се, че това ще ни бъде препъникамъкът, който може да превърне евентуалното му обучение в АК в кошмар.

Master,
Синът Ви е почти аналог на дъщеря ми. До ден днешен казва- предпочитам 600 задачи с каквато искат трудност, пред едно есе или ЛИС.
Все още е така, въпреки че вече есетата й ми се виждат впечатляващи, съдейки по коментарите на учителите и оценките й , не само на мен. Но хуманитарните предмети са й от нелюбимите.

Поема и да е писала, не съм я видяла. А и предполагам, че в хуманитарните профили ги пишат.

Но си пишат есета, правят презентации по английска литература - тип анализ по дадена тема , 15 мин, като накрая целият клас и учителят ти задават въпроси /това май в 11 клас/. Създават и истории с поука накрая.
Ще четете и ще се чудите какъв скрит талант е сина Ви

Никога не е изпитвала трудност с точните науки, но хуманитарните  Joy Joy

Сега е много щастлива, че програмата й включва: химия, математика, физика, биология, спорт Laughing

Даже за матурата по БЕЛ, като ми каза какво есе е била замислила, направо ме шашна,но каза, че не е искала да рискува, защото не е знаела на какъв проверяващ ще попадне и е заложила на ЛИС. Не беше отваряла за матурите, защото те не участват в американската диплома,а тя кандидатства с нея, но и на двете матури /хуманитарни/ е с отличен.
Всичко се научава при добра система и добри учители

Последна редакция: пн, 01 юли 2013, 11:51 от rosss

# 26
  • гр. София
  • Мнения: 182
Master, учителите работят с всяко дете, като се стремят да развият индивидуалните му заложби!!! Вдъхват им такава увереност, че могат......! Няма дете, което да не се справи, ако работи отговорно и е прочело произведението! Децата могат да се срещнат с преподавателя в дните за консултация и да обсъдят с него идеите си, да получат ценни съвети и насоки! Връзката учител-ученик е наистина много добре осъществена в Колежа! Аз даже не разбирах кога имат да пишат поредното есе, виждах резултата едва след оценката!!! И вярвайте, винаги оставах приятно изненадана!!! Peace
Дани, ще изровя от архива всичко, което съм успяла да запазя... и ще споделя!!!!

# 27
  • София
  • Мнения: 1 154
Здравейте,
от доста време следя дискусията за АК. И за мен това е училището, в което се учи качествено и децата излизат с отлична подготовка, широка обща култура и възможности за развитие.
Много полезна ми е дискусията за писането на есета и поеми, тъй като синът ми за съжаление е от децата, които трудно се изразяват и не обичат нито да пишат съчинения, нито да разсъждават по литературни въпроси. Sad А пък да пише поеми изобщо не мога да си го представя!   Confused
Затова ми е интересно дали успяват такива деца да се научат така да пишат, че да се справят на ниво с изискванията в колеж? Притеснявам се, че това ще ни бъде препъникамъкът, който може да превърне евентуалното му обучение в АК в кошмар.

Master,
Синът Ви е почти аналог на дъщеря ми. До ден днешен казва- предпочитам 600 задачи с каквато искат трудност, пред едно есе или ЛИС.
Все още е така, въпреки че вече есетата й ми се виждат впечатляващи, съдейки по коментарите на учителите и оценките й , не само на мен. Но хуманитарните предмети са й от нелюбимите.

Поема и да е писала, не съм я видяла. А и предполагам, че в хуманитарните профили ги пишат.

Но си пишат есета, правят презентации по английска литература - тип анализ по дадена тема , 15 мин, като накрая целият клас и учителят ти задават въпроси /това май в 11 клас/. Създават и истории с поука накрая.
Ще четете и ще се чудите какъв скрит талант е сина Ви

Никога не е изпитвала трудност с точните науки, но хуманитарните  Joy Joy

Сега е много щастлива, че програмата й включва: химия, математика, физика, биология, спорт Laughing

 bouquet
Значи все пак има надежда за научаване на есеписане! Heart Eyes
Имаме още две години да мислим дали да се пробва за прием и в АК.
Засега дори мисълта за толкова писмени разработки ни се струва ужасяваща!

# 28
  • Мнения: 9 486
Здравейте,
от доста време следя дискусията за АК. И за мен това е училището, в което се учи качествено и децата излизат с отлична подготовка, широка обща култура и възможности за развитие.
Много полезна ми е дискусията за писането на есета и поеми, тъй като синът ми за съжаление е от децата, които трудно се изразяват и не обичат нито да пишат съчинения, нито да разсъждават по литературни въпроси. Sad А пък да пише поеми изобщо не мога да си го представя!   Confused
Затова ми е интересно дали успяват такива деца да се научат така да пишат, че да се справят на ниво с изискванията в колеж? Притеснявам се, че това ще ни бъде препъникамъкът, който може да превърне евентуалното му обучение в АК в кошмар.
Не всички деца са хуманитарен профил. Профилирането е от втория срок на 9ти клас. Всички се учат да пишат ама чак пък поема да пише дете с профил химия например... малко множко ми се вижда  Simple Smile

# 29
  • Мнения: 1 970
През уикенда нямах враме за компютъра и се учудих, че сте на нова тема, а и колко коментари след петък...
Бен, снощи четох договора за детето, макар и да чакаме второ класиране, май само ще го отметнем и ще се запишем в колежа, та въпросният член с думичката „може” – е в раздела „Изменение допълнение и прекратяване на договора”, а именно, че „колежът МОЖЕ да предложи на родителите и ученика договор за обучение за следващата година, ако прецени, че са налице условията за това, предвидени в Правилника за дейността, действащото законодателство и в този Договор.”
Замислих се, след разказаното от Вас, в случая с пълната стипендия, дали този член е справедливо да го има (ако е същия), след като все пак изнчално стипендията се дава за 5 години...  Ами според мен има резон, защото ако го няма и ученикът нарушава правилника, Колежът ще е длъжен да му предлага договор, независимо от простъпките му, така се получава. Естествено, би могло да се доуточни, да се вкара нова клауза евентуално и да се разпише кое кога какво, дали и как, но явно не им се е занимавало за да Ви откажат...
КодБГ, според мен генерализирате. Чак пък „мъртъвци” „добро или нищо”, „промиване’.. За пореден път ще споделя убеждението си, че АК днес е една идея по-строга гимназия от онези ЕГ, през 80-те години, преди промените. Е, тогава нима всички сме били с промити мозъци? А имаше ред и се учеше така, както никога повече до днес не се е учило, освен в няколко училища, между които АК. И имаше система на обучение, като основна роля играеше дисциплината, разбираемо, защото без това не става, особено в трудните тийн години... А за мен в тези години освен родителят, следва и учителят и обществото да изиграят своята роля за да се възпита личност, днес обществото (в широк смисъл) абдикира като положителен възпитател, остава родителят, учителят и обществото в тесен смисъл (приятелите, средата). Е, макар и не идеално (всъщност има ли такава утопия – идеално) и със забележки, каквато аз споменах (има и други – еснафлък, парвенющина, синдром на новобогаташите, особено след въвеждане на системата „плащаш си – приемат те в АК”, слава богу все пак по ред на класиране и т.н., споменавали сме в предходните теми), въпреки тези неща, все пак Колежът остава за мен едно от най-добрите места за възпитание и обучение на младежите, като дава възможности за въсок старт и добра реализация най-вече извън БГ.
Не го отричам, факт е, че и моето дете второ дете кандидатства там, приеха я редовно и по всяка вероятност утре ще мина да го запиша.
Просто четейки темата, реших, че е добре да споделя някои подробности, за да имат хората, които сега се сблъскват с Колежа информиран избор, че не всичко винаги е идеално и че ако спзваш правилата е ОК, но ако ги сгазиш може системата да те сгази, точно както е сега в САЩ, както беше у нас и в СССР-блока на времето, иди доказвай, че нямаш сестра. И че демокрацията всъщност си е висша форма на диктатура  на мнозинството над малцинството. Нищо ново, разбира се, ако не се спазват правилата няма нормално общество(каквото вече тридецет години нама в БГ). А за да се спазват трябва ред, а за да се уважава реда, се налагат наказания и за да тежат, рядко се преразглеждат РЕАЛНО, макар че се дава вид и формално има много форми и инстанции за пледиране, но рядко има ефект, дори и очевадно тези решения да са  несправедливи.
И да, Росс,  имаше възможност да се защити, изслушаха я, но нямаше ефект. Съучениците бяха съпричастни, но не се „разбунтуваха”, както в случая с абитуриентите. А дали не си замина декана след бунта??? Кател?
И има дъщеря ми американска диплома, не че й е потрябвала някога, досега... Но знае ли човек?   

Общи условия

Активация на акаунт